Advertising vs. reality

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Herra Manala

Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

http://funtasticus.com/20080324/adverti ... n-project/

Siinä on pariin otteeseen kyllä photoshop huutanut leipää.

Minkäslaisia omakohtaisia kokemuksia teillä kitisijöillä on ollut aiheesta? Onko paketista löytynyt sitä mitä kuvassa on luvattu, vai jotain ihan muuta?

Entäs yllätyksiä noin niinkuin positiivisessa mielessä? Onko sellaisia olemassakaan tässä yhteydessä?
ninnithequeen

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No ei kyllä ikinä ole mitään positiivista noista valmispaskoista löytynyt.
Kaiken huippu oli jauhelihakeitto, jonka duuniin ostin: pohjalla pikkurillinpään kokoinen nokare jauhelihaa. Lisäksi liemi ja muutama perunanpala. Eikä maistunut miltään, tietenkään.
NuoriDaavid

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hauskoja kuvia.

Useampi vuosi sitten (ennen photoshop aikaa) tuli tv:stä dokkari mainoskuvauksesta. Oli mielenkiintoinen, mm. kinkkua kypsennettiin kuumailmapuhaltimella ja jätsi ei ollut jätskiä, kun se sulaa liian helposti.

Täällähän on alan ammattilaisia useampi paikalla. Kommentteja?
Pyry-Matias

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Avasin linkin ja heti pukkas Troijalais-varoitus :evil:
Herra Manala

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pyry-Matias kirjoitti:Avasin linkin ja heti pukkas Troijalais-varoitus :evil:
Duunista pääsee ainoastaan donitsisivustoille?
Pyry-Matias

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Herra Manala kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Avasin linkin ja heti pukkas Troijalais-varoitus :evil:
Duunista pääsee ainoastaan donitsisivustoille?
Muuten ihan hauska, joskin kulunut, mutta juuri nyt olen himassa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mulla meni linkistä kone tilttiin.
NuoriDaavid

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tuo linkki avasi javan jostain syystä. Itse käyttelen hygieenisesti thin clientin kautta.
ninnithequeen

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

EveryWoman kirjoitti:Mulla meni linkistä kone tilttiin.
Samikset.
Herra Manala

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mulla meni linkistä kone tilttiin.
Samikset.
Saanko arvata? Koneenne ei ole ihan tuoreinta mahdollista kamaa, ja gigan keskusmuistista ei olla kuultukaan?

Edit: Kas, tolla sivulla näyttää tosiaan olevan joku java-mainos, josta FireFoxia käyttävän AdBlockmiehen ei tarvitse edes tietää.
Bliss

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Oi aikoja, kun olin opiskeluaikoina studiolla kuvausavustajana töpöttämässä glyseriiniä "huurteisen kylmän" oluttuopin ja -pullon pintaan...
Puhumattakaan partavaahtokermavaahtotäytekakuista :P
NuoriDaavid

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:Oi aikoja, kun olin opiskeluaikoina studiolla kuvausavustajana töpöttämässä glyseriiniä "huurteisen kylmän" oluttuopin ja -pullon pintaan...
Puhumattakaan partavaahtokermavaahtotäytekakuista :P
Katoitsä tuon dokkarin vuonna miekka ja kypärä? Varmaankin kaikki siinä oleva oli sinulle itsestään selvää, mutta allekiroillut kyllä sen jälkeen suhtautui ruokamainoksiin hiukan epäillen. Mistäs se "jäätelö" tehtiin? Muovailuvahasta?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Herra Manala kirjoitti:Saanko arvata? Koneenne ei ole ihan tuoreinta mahdollista kamaa?
Tarvitseeko köyhän opiskelijan kohdalla edes arvata?
ja gigan keskusmuistista ei olla kuultukaan?
Oonpas kuullut!!
Edit: Kas, tolla sivulla näyttää tosiaan olevan joku java-mainos, josta FireFoxia käyttävän AdBlockmiehen ei tarvitse edes tietää.
Joo, ollapa rajattomasti aikaa, niin mäkin keskittyisin koneen kanssa säätämiseen. Mutkun koko ajan on kaikkea, eikä tietsikka sitten kuitenkaan ole se elämisen keskeisin väline.
NuoriDaavid

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:Mutkun koko ajan on kaikkea, eikä tietsikka sitten kuitenkaan ole se elämisen keskeisin väline.
:shock:

Aiotko vielä väittää, että sinulla on Elämä?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ja aiheesta: meillä ainakin ihmetellään kerrasta toiseen, miksei lopputulos koskaan täysin vastaa pakkauksen kuvaa. Huijausta!

Kuva
NuoriDaavid

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:Ja aiheesta: meillä ainakin ihmetellään kerrasta toiseen, miksei lopputulos koskaan täysin vastaa pakkauksen kuvaa. Huijausta!

Kuva
Minkälaisessa pakatissa tuo oli?
Bliss

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
Katoitsä tuon dokkarin vuonna miekka ja kypärä?
En katsonut :(
En tiedä jäätelöstä, ei kuulunut meidän kuvattaviin artikkeleihin.
Paperimassahedelmiä kyllä on aseteltu nätisti kasaan, ja akryylilastuja lumihiutaleiksi, mutta jäätelöstä ei mitään havaintoa.
NegaDuck

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

:think: Kyllä noissa oikeastaan aika hyvä vastaavuus näyttää olevan. Lopujen lopuksi. Mainostajat pyrkivät näköjään yleisimmin saamaan sopissa ja sooseissa olevat kökkäreet paremmin näkyviin, sekä kastikkeen ja ruuan erillään, ja tämä lienee käytännön tuotteissa hankala toteuttaa.

Värisävyjähän voi aina kuvassa säätää, mutta sekin riippuu kovasti myös valaistuksesta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Aiotko vielä väittää, että sinulla on Elämä?
Kuten olen monta kertaa sanonut: kitinöinti on minulle väline, joka auttaa etenemään luovassa prosessissa (tai, kuten esimerkiksi tänään, käynnistämään sitä). Ei siis mikään tylsyyden täyttämisen tai arjesta pakenemisen työkalu.

Tai no, tarkemmin ajatellen olen yhden kesän ajan käyttänyt Kitinää myös arjesta pakenemiseen. Sinä kesänä en voinut tehdä töitä, eikä elämä ollut muutenkaan kovin hauskaa koska jouduimme asumaan putkiremontin vuoksi kumppanin vanhempien luona. Täytyy myöntää, että silloin kitiseminen tuli ihan todella tarpeeseen, joten kiitos kaikille joilla on osuutta asiaan!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Herra Manala kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Avasin linkin ja heti pukkas Troijalais-varoitus :evil:
Duunista pääsee ainoastaan donitsisivustoille?
Ei, kyllä firman kone avasi yskimättä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
1108

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:Kuten olen monta kertaa sanonut: kitinöinti on minulle väline, joka auttaa etenemään luovassa prosessissa (tai, kuten esimerkiksi tänään, käynnistämään sitä).
Minulla oli pieni hetki jolloin luulin ymmärtäväni sinua (on siitä aikaa), ^tuo täräytti maanpinnalle. Oletkin hyväksikäyttäjä.
Edith

Re: Advertising vs. reality

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: jätsi ei ollut jätskiä, kun se sulaa liian helposti.
Mä muistelen kuuluisasta lähteestä jostakin lukeneeni, että tv-sarjoissa ja elokuvissa kun syödään jätskiä, niin se on oikeesti perunamuusia.
Vastaa Viestiin