Siivousta

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:No kyllä niitä sun eroonkin liittyviä ja sen jälkeisiä Elukkavuodatuksia täältä löytyy kaikissa "tänään se ryttäsi autonsa" -muodoissaan, mutten minä todellakaan kaipaa niiden kaivamista esille vaan näyttääkseni että nää voisi olla asioita mistä kannattaisi ehkä pitää itse turpansa kiinni kuin kertoa ne toisten puolesta. Mutta ethän sinä sitä hiffaa.
Enhän minä tietenkään sitä voi hiffata, kun Elukalta kysyessäni hän väitti kolarista ja koiranpuremasta kertomista paheksuneita sekopäinä, ei minua. Itse asiassa, kun ottaa huomioon ketkä sitä ääneen paheksuivat, ymmärtää kyllä mistä on kyse. Itse ilkeilyä harrastavat luonnostaankin näkevät ilkeilyä muidenkin toimissa silloin kun niissä ei sitä ole, koska he itse tekisivät juuri niin. Niinpä tavallinen toisen puolesta pahoillaanolokin helposti nähdään vittuiluna tämän "epäonnistumisista" tai jostain muusta yhtä käsittämättömästä, vaikka tapaus olisikin puhtaasti huonoa onnea.
Kuulehan nyt. Sinä olet täällä se ainoa kieroileva persreikä joka juoksee ketjusta toiseen jauhamassa jostain ajojahdeista ja muista salaliitoista, ja yrittää rakentaa jonkinnäköisiä porukoita ja puolia tänne.
Vilkaisepas vaikka tätä ketjua ylöspäin, ja yritä päätellä kumpi meistä tässä ketjussa aihetta jatkoi. Ei kannata olla niin sokea omille tekemisilleen, että näin tökerösti puhuu itsensä pussiin.
Jep, minä sanon suoraan jos olen eri mieltä ja jonkun jutut vituttaa, ihan sama onko se Aarne, masa, Betty, EW, sinä tai vaikka jumalista A_J.
Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut, jolloin siitä jää se käsitys, että todellisuudessa heidän juttunsa eivät sinua vituta, vaan kyseiset henkilöt kokonaisuutena, riippumatta siitä mitä he milloinkin sattuvat sanomaan. Juuri siitä syntyy se ajojahtimainen vaikutelma. Minä esimerkiksi sanon, jos jonkun henkilön yksi juttu vituttaa, mutta se ei saa minua lukemaan hänen muita juttujaan yhtään sen negatiivisemmin, vaan ne saavat puhua puolestaan ilman muiden juttujen painolastia.

Eikö sinua itseäsi ollenkaan vaivaa, että loukkaat ihmisiä toimintatavallasi? Onko tarpeesi purkaa vitutustasi niin paljon tärkeämpi kuin muiden ihmisten mieliala, ettei sitä ollenkaan tarvitse ottaa huomioon? Aika itsekästä.
Pyry-Matias

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

prosessi kirjoitti:Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut...
Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
NuoriDaavid

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut...
Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
Ei koskaan tapaa muita kirjoittajia? Mun mielikuva teistä on muodostunut vain ja ainoastaan tekstien (+kuvien) perusteella.

Kenenkään tekstit eivät automaagisesti vituta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut...
Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
Ei koskaan tapaa muita kirjoittajia? Mun mielikuva teistä on muodostunut vain ja ainoastaan tekstien (+kuvien) perusteella.

Kenenkään tekstit eivät automaagisesti vituta.
Mutta helppoa on öljyä heittää palavaan?
Pyyhin Netikettiin..
Pyry-Matias

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti:Kenenkään tekstit eivät automaagisesti vituta.
Harvoin kai kenenkään jutut aina lähtökohtaisesti ja jälkijättöisesti vituttavat big time. Mutta sellainen täydellinen riippumattomuus ja asenteellisuuden välttäminen vähänkin kärkkäämminen tai useasti kirjoittavien kohdalla ei vaan ole inhimillistä, edes mahdollista.
1108

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pyry-Matias kirjoitti:Mutta sellainen täydellinen riippumattomuus ja asenteellisuuden välttäminen vähänkin kärkkäämminen tai useasti kirjoittavien kohdalla ei vaan ole inhimillistä, edes mahdollista.
Et taida lukea paljoa kaunokirjallisuutta? On American pskykonkin joku kirjoittanut, mitä jos keskittyisit kyttäämiseen etkä keittiöpsygologiaan.
Pyry-Matias

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

1108 kirjoitti:Et taida lukea paljoa kaunokirjallisuutta?
En myöskään runkkaa paljoa ruumiskuville.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pyry-Matias kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut...
Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
Voi. Aasi kirjoittaa skripulan joka arpoo kirjoittajalle sisäänkirjauksen yhteydessä aina uuden käyttäjätunnuksen, jolloin persoonan vaikutus kirjoitukseen suhtautumiseen vähenee huomattavasti ellei jopa paljon kun ei voi olla varma kuka on kyseessä.

Tietenkin silloin tällöin ehkä tyypin tunnistaa kirjoitustavasta, mutta tämä on vain väliaikainen ongelma seuraavaan sisäänkirjautumiseen asti. Johan tässä nähtiin juuri yksi esimerkki turhautumisesta kun viestin sisällön puolesta keskityttiin samantien arvioimaan kirjoittajaa.

Eri asia on onko tuo välttämättä tavoiteltava asia ettei kirjoituksia pysty yhdistämään tiettyyn nettipersoonaan.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 28.04.2008 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
1108

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Pyry-Matias kirjoitti:En myöskään runkkaa paljoa ruumiskuville.
Niin, pikku-pojathan on se sun juttu.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
Ei koskaan tapaa muita kirjoittajia?
Käsittääkseni sinä et muka ole tavannut ketään muuta kitinäläistä IRL (vaikka tosin epäilen nähneeni sinut vaimosi kanssa eräiden kitinäpikkujoulujen etkopaikassa vakoilemassa), mutta silti kirjoituksesi yhdistetään nettipersoonaasi, joka herättää ihmisissä erilaisia (zegzuaalizia tms.) tunteita.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Voiko tältä jotenkin välttyä? Ei kai kukaan ole niin valaistunut, ettei kohteen (netti)persoona edes alitajuisesti ohjaisi kirjoittamista.
Ei koskaan tapaa muita kirjoittajia?
Käsittääkseni sinä et muka ole tavannut ketään muuta kitinäläistä IRL (vaikka tosin epäilen nähneeni sinut vaimosi kanssa eräiden kitinäpikkujoulujen etkopaikassa vakoilemassa), mutta silti kirjoituksesi yhdistetään nettipersoonaasi, joka herättää ihmisissä erilaisia (zegzuaalizia tms.) tunteita.
8) Mä oon niin håt.
Herra Manala

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:No kyllä niitä sun eroonkin liittyviä ja sen jälkeisiä Elukkavuodatuksia täältä löytyy kaikissa "tänään se ryttäsi autonsa" -muodoissaan, mutten minä todellakaan kaipaa niiden kaivamista esille vaan näyttääkseni että nää voisi olla asioita mistä kannattaisi ehkä pitää itse turpansa kiinni kuin kertoa ne toisten puolesta. Mutta ethän sinä sitä hiffaa.
Enhän minä tietenkään sitä voi hiffata, kun Elukalta kysyessäni hän väitti kolarista ja koiranpuremasta kertomista paheksuneita sekopäinä, ei minua.
No tottakai. Eihän matriarkan puudelit osaa omia puoliaan pitää, eivätkä ole omistajaoikeuksissa edes omiin yksityiselämiinsä, vaan se on otettava mitä kanaemolta tarjotaan, vaikka vähän pahalta, epäreilulta ja epäoikeudenmukaiselta alkuunsa tuntuukin. Ihan sama oli luettavissa ankan ensireaktiosta siihen, miten päätit pulauttaa niitä lapsuudentraumoja tänne. Ei tasan tarkkaan tuntunut kivalta tai reilulta vedolta, mutta silti se mikä hämmästytti eniten, oli se täysin selkärangaton "nojoo kai tää nyt mitään epistä sit ollukaan..." -suhtautuminen AA:lta omien arkojen yksityiselämänsä asioiden julkituomisiin, kun kertojana olit sinä. Käytät minun mielestäni melko tavalla törkeästi hyväksesi henkisesti veltompiasi, joita pidät mukamas suojatteinasi, mutta mistä palkkioksi otat täyden oikeuden toisen yksityiselämään. Sinun mielestäsihän neljättäkymmenettä käyvät miehet eivät voi selvitä yksin internetin hurjilla keskustelupalstoilla hengissä, ilman että on joku puolihullu kanaemo räksyttämässä jostain ajojahdeista ja noitavainoista. Tämän pohjalta olet sitten mielestäsi oikeutettu toimimaan toisten puhemiehinä, ja kirjoittelemaan heidän puolestaan muka täysin neutraalisti ja "best intentions" pohjalta tyyliin "Elukan faija pani sitä perseeseen kun se oli pieni, joten sun kannattaisi miettiä onko nättiä sinulta odottaa että hän kykenisi puolustamaan itseään". Sitten tulee asianomistaja piipittämään perään että joo niinhän se oli, ja että vähän ahistaa nyt tällasen asian julkituonti, mutta kai se sitten ihan reilua oli. Se mikä tässä ehkä hulluinta on, on se, että saisit tosiaan vielä ilmeisesti tästä pamperointitarpeesta allekirjoitukset näiltä neljättäkymmenettä käyviltä herrasmiehiltäkin ilman haisuakaan siitä paljonko tulee munaa anaaliin.
Itse ilkeilyä harrastavat luonnostaankin näkevät ilkeilyä muidenkin toimissa silloin kun niissä ei sitä ole, koska he itse tekisivät juuri niin.
Joo ja kaikista ala-arvoisimmat, ilkeimmät, vittumaisimmat ja henkilökohtaisimmat suorituksensa voi toki aina sivuuttaa selvittämällä että itsellä on "best intentions" -kausi menossa, joten asiasisältö ei mitenkään voi olla niin ilkeää, vittumaista tai loukkaavaa kun suora vittuilu, ilkeily tai edes herättely. Toisin sanoen, jos sanoo toiselle "lopettaisit ton marmatuksen vitun nyhjäke", se on ihan vitun ilkeää, mutta jos käyttää sitä nyhjäkkyyttä törkeästi hyväkseen sanomalla kuitenkin seuraavaan hengenvetoon että oon sun kanaemokaveri, se ei ole.
Ei kannata olla niin sokea omille tekemisilleen, että näin tökerösti puhuu itsensä pussiin.
No nythän me puhutaan selvästi jo samaa kieltä. Toivottavasti sisäistät tämän myös "best intentions" -kerroksesi alapuolelta.
prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Jep, minä sanon suoraan jos olen eri mieltä ja jonkun jutut vituttaa, ihan sama onko se Aarne, masa, Betty, EW, sinä tai vaikka jumalista A_J.
Tässäpä se ongelma onkin, jostain syystä sinua vituttaa tiettyjen henkilöiden kaikki jutut, jolloin siitä jää se käsitys, että todellisuudessa heidän juttunsa eivät sinua vituta, vaan kyseiset henkilöt kokonaisuutena, riippumatta siitä mitä he milloinkin sattuvat sanomaan. Juuri siitä syntyy se ajojahtimainen vaikutelma.
Eli mulla onkin nyt ajojahti jo menossa aika monia kohtaan? Déjà vu. Ketäs kaikkia mun ajojahtilistalla mahtaa olla? Tottakai, toisten ajatukset on lähempänä omia siinä missä toiset sylkee omaan silmään lähinnä jatkuvasti sekopäistä huttua, jolloin erimielisyyksiäkin on enemmän, mutta mitä helvetin tekemistä sillä on minkään ajojahtien kanssa? Samoiten varmasti kaikkien keskusteluhistoria vaikuttaa osaltaan siihen miten toisen sanoihin suhtautuu (niinhän sen pitääkin), mutta silläkään ei ole vielä mitään tekemistä minkään ajojahtien kanssa. Ajojahdit ovat oman mielikuvituksesi tuotetta.
Eikö sinua itseäsi ollenkaan vaivaa, että loukkaat ihmisiä toimintatavallasi?
Joskus. Tarvitsisinko mielestäsi toisen, paremman ja oikeudenmukaisemman omatunnon? Millainen se voisi olla? Kuten omasi?
prosessi

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:...matriarkan puudelit... ...henkisesti veltompiasi...
Joo, kumma juttu kun lähinnä tässä herää taas kerran tarve puolustaa muita kuin itseäni ilkeilyjäsi vastaan. Ja syynä selvästikin lähinnä se, että tapasi ilkeillä on sellainen, ettei sitä vastaan pysty asia-argumenteilla puolustautumaan, ja nuo "henkisesti veltommat" ilmeisesti "henkistä velttouttaan" harrastavat reilumpaa peliä kuin sinä, ja jäävät ihan siitä syystä väistämättä alakynteen. He eivät myöskään ole niin mustavalkoisia maailmankuvaltaan, etteivätkö he olisi kykeneviä ymmärtämään motiivien merkitystä, toisin kuin sinä mitä ilmeisimmin. Puhumattakaan siitä, että silläkin on paljon merkitystä, missä sävyssä asioita esittää. Mutta tämän maailman Manaloille se puoli sosiaalista kanssakäymistä taitaa olla aika käsittämätön.
Eikö sinua itseäsi ollenkaan vaivaa, että loukkaat ihmisiä toimintatavallasi?
Joskus. Tarvitsisinko mielestäsi toisen, paremman ja oikeudenmukaisemman omatunnon? Millainen se voisi olla? Kuten omasi?
Ihan sama, kunhan et tarkoituksella/piittaamattomuuttasi loukkaa niitä ihmisiä, joista minä välitän. Tämä on viimeinen viestini aiheesta, ei siksi, että kokisin jääneeni tappiolle, vaan koska minun lisäkseni huidot ihan miten sattuu myös minulle tärkeitä ihmisiä tässä kosto-operaatiossasi, enkä näe sitä mitenkään kohtuullisena heitä kohtaan.
Herra Manala

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:nuo "henkisesti veltommat" ilmeisesti "henkistä velttouttaan" harrastavat reilumpaa peliä kuin sinä, ja jäävät ihan siitä syystä väistämättä alakynteen.
Hitsi, olisi ollut hauska kuulla, ketkä kaikki esimerkiksi kitinästä lasket tähän ryhmään.
prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tarvitsisinko mielestäsi toisen, paremman ja oikeudenmukaisemman omatunnon? Millainen se voisi olla? Kuten omasi?
Ihan sama, kunhan et tarkoituksella/piittaamattomuuttasi loukkaa niitä ihmisiä, joista minä välitän.
No mutta, eihän se olisi oikeudenmukaisuutta, vaan puolueellisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta kohdella jotain ihmisryhmää erityisvaatimuksin.
tässä kosto-operaatiossasi, enkä näe sitä mitenkään kohtuullisena heitä kohtaan.
Olet väärässä. Tämä ajojahtaava kosto-operaattori on varsin kohtuullinen.
prosessi

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ihan sama, kunhan et tarkoituksella/piittaamattomuuttasi loukkaa niitä ihmisiä, joista minä välitän.
No mutta, eihän se olisi oikeudenmukaisuutta, vaan puolueellisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta kohdella jotain ihmisryhmää erityisvaatimuksin.
Joten? Ei minun ole pakko välittää kaikista maailman ihmisistä. Pidän ihmisistä jotka poikkeavat ominaisuuksiltaan valtavirrasta, joten ystävilläni on taipumusta joutua Manaloiden hampaisiin. Tietenkin puolustan ensisijaisesti heitä, varsinkin kun erilaisuutta vastustavia Manaloita tuppaa olemaan turhan paljon, ja yksin Manala-armeijaa vastaan puolustautuminen on turhan ankeaa.
Herra Manala

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:...erilaisuutta vastustavia Manaloita...
...yksin Manala-armeijaa vastaan...
Ruah.

:nuts:
prosessi

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:...erilaisuutta vastustavia Manaloita...
...yksin Manala-armeijaa vastaan...
Ruah.

:nuts:
Oot kato muodostunu mulle arkkityypiks!
NegaDuck

Re: Siivousta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Hitsi, olisi ollut hauska kuulla, ketkä kaikki esimerkiksi kitinästä lasket tähän ryhmään.
Siis ei asiavirheiden korjaamisessa mitään vikaa ole, sullahan on kuitenkin laaja tietämys monelta alalta. Juju on vaan siinä tekeekö sen nöyryyttävästi bitch-slappaamalla vaiko asiallisesti.

Ihmettelit taannoin huiman älyä ("Que?"). Teki sielläkin mieli sanoa että voi sitä olla älykäs ja pätevä muillakin tavoilla kuin muita kyykyttämällä. Ihmiset eivät tykkää siitä että heitä kyykytetään, olipa kyykyttäjä sitten miten oikeassa tahansa. Ja se ei todellakaan ole mitään whinetystä. Ja se että malttaa olla kyykyttämättä toisia vaikka tilaisuus tarjoutuukin ei ole mitään velttoutta. Nih.
Vastaa Viestiin