Pelko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti: No melkein samikset! Niskoilleni olen tullut alas, mutta ihan kypärä päässä kyl. Ja minä sentään sain derbyvoittajan täysveljen toimimaan, Tuomo Mäkelä ei ;)
Mä oon saanut superturvallisen derbykypärän halkeamaan kahtia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pelko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

ninnithequeen kirjoitti:Hevosen kanssa juu sattunu pahoja juttuja. Mutta lähinnä "läheltä piti"-tilanteita.
Kiitti muistutuksesta, hevoset ovat kauheita elukoita juu.

Lapsena käytiin katsomassa jotain heppoja eräällä niityntapaisella. Yhtäkkiä yksi niistä pillastui, alkoi ajaa meitä takaa, yritti potkia meitä takakoivillaan, ja muistelen olleeni jossain vaiheessa selälleni kaatuneena maassa kun kyseinen heppa kauhoo melkein päälläni etukavioillaan ilmaa.

Mikä lie pillastutti, ehkä huomasi että mulla oli isommat. Toivottavasti siitä tehtiin maggaraa. Emme kuitenkaan kukaan saaneet osumia, ja pääsimme aitauksen ulkopuolelle turvaan. Okei, myönnän että oli typerää mennä tuosta vaan heppojen läheisyyteen, mutta olin nuori ja tarvitsin ne rahat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Pelko

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Viimeinnen todellinen paniikki tulee mieleen armeijan ajoilta kun oli köysiharjoittelua ja piti matalasta rakosesta tunkea itsensä pystyseinälle köydenvaraan niin silloin jalat lakkasivat yllättäen tottelemasta siinä vaiheessa kun olisi pitänyt nousta seisomaan seinää vasten.
Ei sinänsä että köysihommelit olisi mitenkän pelottavia olleet mielelläni niitä harrastin mutta se asento oli vain sellainen että yhtäkkiä tuli alkukantainen pelko että putoan ihan justiiinsa.
Täysin järjenvastainen reaktiohan se oli ja loppujen lopuksi n 10 sekunnin paikoillaan olemisen jälkeen piti vain pakottaa jalat suoristumaan ja laskea vähän löysää köyteen että pääsee jatkamaan kun ei siihenkään voinut jäädä eikä paluukaan tullut kysymykseen.
Tuon jälkeen ei kyllä hurjemmissakaan köysitempuissa varsinaisesti pelottanut vaikka syytä olisi ollut enemmänkin.

Harmi vain että ei enää armeijan jälkeen ole oikein ollut mahdollisuutta harjoittaa köysien kanssa riippumista sillä ihan kivaa se kuitenkin on kävellä pystyseinää.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Pelko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tokihan hevoshommissa on jonkin verran sattunut ja tapahtunut mutta en mä yhtään pelkotilannetta muista.

Syitä:
*Tätä hommaa tekee ammatikseen. On taitoa ja ymmärrystä olla joutumatta tilanteisiin jossa jää n. 600 kiloisen saaliseläimen vietäväksi. 1108:n esimerkki mettähyppelystä sandaalit jalassa on niin kertakaikkisen idiotismin riemuvoitto että en ihmettele jos on vähän ilmaantunut pelkotiloja. Ihme jos oot kyseisen kantturan selkään enää ikinä päässyt, jos olis mun hevonen olisin todella pelännyt sen terveyden puolesta.
*vaikka joskus joutuukin siihen tilanteeseen on jo miettinyt valmiiksi miten siinä toimia. On muakin kerran hevonen vienyt maastossa ilman jarruja, lähinnä harmitti kun tiesin että niveltulehduksesta toipuvalle tämä on todella huono juttu. Tiesin että pysyn kyydissä, tiesin että jossain vaiheessa hevonen pysähtyy, ennemmin tai myöhemmin.
*mulla on käynyt hyvääkin tuuria vaikka osumiakin on tullut.

Pelko mulla liittynee irrationaalisiin tilanteisiin, sellaisiin jossa en tiedä mitä tulee tapahtumaan tai miten toimisin haittojen minimoimiseksi. Tässäkin ketjussa on useita esimerkkejä tilanteista joissa olisin pelännyt, onneksi en ole niihin joutunut.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin