Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

SikaMika kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mikä tekee ajatuksesta sopimattoman?
Sen kertominen ääneen.
No nythän mä sen vasta hokasin, mikä mun elämässä aina on ollut pielessä: kiusallinen taipumus kertoa mitä ajattelen. Lienee parasta lopettaa moinen kokonaan ja jatkaa sixthellon pelaamista jonkin japanilaisen kissan kanssa. Se vaan pelaa paremmin kuin minä.
NegaDuck

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Minullakin on sopimattomia ajatuksia pää täynnänsä, mutta minäkään en uskalla paljastaa niitä.
Minä taas paljastan niitä vahingossa koko ajan.
BettyB.

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bliss kirjoitti:En kehtoo julkaista omia sopimattomia ajatuksiani. Ne kun koskevat yleensä toisia ihmisiä, joista joku saattaa olla teidän tuttunne :twisted:
Mulla on sopimattomia ajatuksia Blissin sinisilmäistä kaveria kohtaan ;)
Lucas Jackson

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

BettyB. kirjoitti:
Bliss kirjoitti:En kehtoo julkaista omia sopimattomia ajatuksiani. Ne kun koskevat yleensä toisia ihmisiä, joista joku saattaa olla teidän tuttunne :twisted:
Mulla on sopimattomia ajatuksia Blissin sinisilmäistä kaveria kohtaan ;)
Kulta, mun silmät on vieläkin ruskeat. Kuule, ei oo kauheen kivaa että sä jatkuvasti unohdat sen.
Rouva Pupu

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lucas Jackson kirjoitti:quote]Kulta, mun silmät on vieläkin ruskeat. Kuule, ei oo kauheen kivaa että sä jatkuvasti unohdat sen.
Nappisilmä.
Lucas Jackson

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Rouva Pupu kirjoitti:
Lucas Jackson kirjoitti:quote]Kulta, mun silmät on vieläkin ruskeat. Kuule, ei oo kauheen kivaa että sä jatkuvasti unohdat sen.
Nappisilmä.
Yyyberhåttis.
NuoriDaavid

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:maksulliset ovat teidän varattujen heiniä koska ne eivät soittele perään.
Älä nyt viitsi huijata, ei ne ilmasetkaan soittele! :D
Lupasit kyllä soittaa, nyt tunnen itseni hyväksikäytetyksi :(
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

prosessi kirjoitti:No nythän mä sen vasta hokasin, mikä mun elämässä aina on ollut pielessä: kiusallinen taipumus kertoa mitä ajattelen.
Kaikki mitä ajattelet? Sinulta puuttuu sosiaalinen perssilmä. Pikkulapsilla on tapaha huudahtaa kaikki ajatuksensa ja kysymyksensä ilmoille vastaantulijoista jne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
BettyB.

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Lucas Jackson kirjoitti:Kulta, mun silmät on vieläkin ruskeat. Kuule, ei oo kauheen kivaa että sä jatkuvasti unohdat sen.
:oops: Yritän parantaa tapani.
Viimeksi muokannut BettyB., 20.05.2008 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Teräksinen moraalin- ja oikeudentajuni pitää huolen siitä, että kaikki ajatukseni ovat ehdottoman sopivia.
prosessi

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No nythän mä sen vasta hokasin, mikä mun elämässä aina on ollut pielessä: kiusallinen taipumus kertoa mitä ajattelen.
Kaikki mitä ajattelet? Sinulta puuttuu sosiaalinen perssilmä. Pikkulapsilla on tapaha huudahtaa kaikki ajatuksensa ja kysymyksensä ilmoille vastaantulijoista jne.
No nii-i. Mieti nyt miten monesta kitinäläisestäkin olen esittänyt mielipiteeni! Jopa Manalasta nettikuolemanrangaistuksen uhalla! Puhumattakaan Vadimin harjoittamasta Tixin kiusaamisesta, ND:n älykkyydestä (se sentään kyllä kysyi..), elcon "keskustelu"tyylistä, olen jaellut sympatia- ja empatiapisteitä jne. Luulen, että minulla on sosiaalinen perssilmä, mutta se toimii jotenkin käänteisesti, omaa etuani vastaan. Lempikysymykseni on edelleenkin "miksi?" vaikka vastaukset harvemmin miellyttävät. Pahinta on, että melko usein osaan myös perustella miksi ajattelen kuten ajattelen, jolloin eri mieltä olevia vituttaa entistäkin enemmän. Lasten hyvätkin mielipiteet voi sentään kumota toteamuksella "olet vain lapsi etkä vielä ymmärrä".

En minäkään sentään kaikkia ajatuksiani kerro, mutta koska kerron niinkin paljon kuin kerron, on lopputuloksena yleensä se, että muut kuvittelevat osaavansa vaivatta arvata mitä ajattelen ja pitävät näitä kuvitteellisia ajatuksiani sopimattomina, vaikken ole sanonut yhtään mitään, enkä yleensä edes ajatellut niin. Ja koska kerron niin paljon, täytyy vaikenemiseni tietenkin kätkeä sisäänsä harvinaisen sopimattomia ajatuksia, kuten ylimielisyyttä ja muiden vähättelyä.

Itse asiassa tuosta tulikin mieleeni keskustelu pikkusiskoni kanssa, jonka yhteydessä hän totesi minun ajatteluni olevan niin nurinkurista, että erehtymiset ovat väistämättömiä. Samaa mieltä ollessani harvemmin tuon esiin samanmielisyyttäni, eli en "palkitse" "oikeita mielipiteitä" hyväksynnälläni, kun taas eri mieltä ollessani voimakkaat mielipiteeni eivät viittaa siihen, että väheksyisin toista mieltä olevaa "väärien mielipiteiden" takia, vaan päinvastoin näen vaivaa oman kantani selvittämisessä erityisesti jos arvostan toisen osapuolen omastani eroavaa ajattelutapaa. Niinpä minun käyttäytymiseni pohjalta on hyvin vaikeaa ellei jopa mahdotonta päätellä arvostustani. Tämän seurauksena sosiaalisen perssilmän käyttäminen minun kohdallani on muillekin usein hankalaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tällä hetkellä sopimattomin ajatukseni on joko alakerran koiran tai koiran omistajan kuristaminen. Koira haukkuu 24h! Kävin eilen koputtamassa oveen ja tarkistamassa että kaikki on ok, jengi elossa jne. ja informoin kohteliaasti ja hymyillen että ovatko tietoisia että koira haukkuu päivälläkin. Vastaus oli "no vittu tuki sä sen turpa, ei toi oo hetkeekään hiljaa.." ja koira haukkuu edelleen.

Sitruunapantakin maksaa lähes 100€, muuten olisin pistänyt jopa vähän rahaa likoon ja iskenyt sellasen postiluukusta. Kohta printtaan lapun jossa lupaan kouluttaa koiraa pientä maksua vastaan... prkl.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

McJanne kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Sitruunapantakin maksaa lähes 100€, muuten olisin pistänyt jopa vähän rahaa likoon ja iskenyt sellasen postiluukusta. Kohta printtaan lapun jossa lupaan kouluttaa koiraa pientä maksua vastaan... prkl.
Ei toenna, soeta vuan polliisit.
Tiedän ettei auta. Poliisit eivät voi tehdä mitään.
Kyseessä ei ole eläinsuojeluasiakaan - koira kuitenkin hoidetaan, koti on siisti jne. Toivon vaan että haukku kotiutuis mahd. nopeasti, reilun viikon vasta tossa ollut.
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Elppis kirjoitti:Tiedän ettei auta. Poliisit eivät voi tehdä mitään.
Khyl ne voi jos koira haukkuu yölläkin. Eri asia viitsivätkö.
killkill

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Aika paskamainen juttu. Myrkytä se?
sanctus

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mitä jos Elppa onnistuisit päästämään koiran vapaaksi. Erinomaisella onnella otus olisi vielä innostunut pureskelemaan ihmisiä, esim. lapsia, jolloin lopputuloksena olisi kaikenlaisten ongelmien ratkaisu yhdellä kertaa.

Eiks je. Kuva
NuoriDaavid

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
No nii-i. Mieti nyt miten monesta kitinäläisestäkin olen esittänyt mielipiteeni! --ND:n älykkyydestä (se sentään kyllä kysyi..), .
Stop the Press!

Älykkyydestäni tai sen puutteesta et kyllä omien havaintojeni mukaan (ellet sitten ole YV:llyt, perrrrkele!) ole esitänyt mitään.

Vai viittaatko episodiin, jossa kysyin, pidätkö itseäsi minua älykkäämpänä?
NuoriDaavid

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elppis kirjoitti:Tällä hetkellä sopimattomin ajatukseni on joko alakerran koiran tai koiran omistajan kuristaminen. Koira haukkuu 24h! Kävin eilen koputtamassa oveen ja tarkistamassa että kaikki on ok, jengi elossa jne. ja informoin kohteliaasti ja hymyillen että ovatko tietoisia että koira haukkuu päivälläkin. Vastaus oli "no vittu tuki sä sen turpa, ei toi oo hetkeekään hiljaa.." ja koira haukkuu edelleen.

Sitruunapantakin maksaa lähes 100€, muuten olisin pistänyt jopa vähän rahaa likoon ja iskenyt sellasen postiluukusta. Kohta printtaan lapun jossa lupaan kouluttaa koiraa pientä maksua vastaan... prkl.
Eikös jatkuva häiriön aiheuttaminen ole häätöperuste? Tietysti, jos omistavat asuntonsa, on tilanne ongelmallisempi. Ei sekään kuitenkaan oikeuta jatkuvaan naapurien häirintää.

Voit tietysti kostoksi pistää repeatilla ampparin yhdelletoista soittamaan esim. säkkijärven polkkaa aina, kun lähdet pois kotoa.
prosessi

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
No nii-i. Mieti nyt miten monesta kitinäläisestäkin olen esittänyt mielipiteeni! --ND:n älykkyydestä (se sentään kyllä kysyi..), .
Stop the Press!

Älykkyydestäni tai sen puutteesta et kyllä omien havaintojeni mukaan (ellet sitten ole YV:llyt, perrrrkele!) ole esitänyt mitään.

Vai viittaatko episodiin, jossa kysyin, pidätkö itseäsi minua älykkäämpänä?
Viittaan. Muistan nimittäin vastatessani miettineeni, että mikä olisi sosiaalisesti oikein muotoiltu vastaus, ja päädyin siihen lopputulokseen, että tarkoituksenmukaisin vastaus olisi ollut vain todeta etten pidä itseäni sinua älykkäämpänä, ilman sen tarkempaa määrittelyä kenenkään älykkyyden tasosta. Sen sijaan päädyin toteamaan, että pidän sinua älykkäänä, mikä ei enää olekaan sosiaalisesti niin neutraali vastaus, koska yleisön mielessä helposti herää kysymys "älykäs verrattuna kehen?" Joten samalla kun vastaukseni ehkä ilahdutti sinua, se saattoi harmittaa jotakuta muuta, mitä tuo ensimmäinen vastaus ei olisi tehnyt. Voisi ehkä sanoa, että minulla on se sosiaalinen perssilmä, mutten aina käytä sitä optimaalisella tavalla syystä tahi toisesta.
killkill

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja killkill »

NuoriDaavid kirjoitti:Eikös jatkuva häiriön aiheuttaminen ole häätöperuste? Tietysti, jos omistavat asuntonsa, on tilanne ongelmallisempi. Ei sekään kuitenkaan oikeuta jatkuvaan naapurien häirintää..
Tuo omistusasunnosta häätäminen saattaa viedä vuosia ja olla todella raskas prosessi.
NuoriDaavid

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Viittaan. Muistan nimittäin vastatessani miettineeni, että mikä olisi sosiaalisesti oikein muotoiltu vastaus, ja päädyin siihen lopputulokseen, että tarkoituksenmukaisin vastaus olisi ollut vain todeta etten pidä itseäni sinua älykkäämpänä, ilman sen tarkempaa määrittelyä kenenkään älykkyyden tasosta. Sen sijaan päädyin toteamaan, että pidän sinua älykkäänä, mikä ei enää olekaan sosiaalisesti niin neutraali vastaus, koska yleisön mielessä helposti herää kysymys "älykäs verrattuna kehen?" Joten samalla kun vastaukseni ehkä ilahdutti sinua, se saattoi harmittaa jotakuta muuta, mitä tuo ensimmäinen vastaus ei olisi tehnyt. Voisi ehkä sanoa, että minulla on se sosiaalinen perssilmä, mutten aina käytä sitä optimaalisella tavalla syystä tahi toisesta.
:o Mä muistan sen niin, että vastasit kysymykseeni "pidätkö itseäsi minua älykkäämpänä" vain "en".

Mutta oliko sopimaton ajatuksesi (jota et kirjoittanut) sittenkin, että pidät minua älykkäänä, mutta et yhtä älykkäänä, kuin sinä? :p:
prosessi

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Viittaan. Muistan nimittäin vastatessani miettineeni, että mikä olisi sosiaalisesti oikein muotoiltu vastaus, ja päädyin siihen lopputulokseen, että tarkoituksenmukaisin vastaus olisi ollut vain todeta etten pidä itseäni sinua älykkäämpänä, ilman sen tarkempaa määrittelyä kenenkään älykkyyden tasosta. Sen sijaan päädyin toteamaan, että pidän sinua älykkäänä, mikä ei enää olekaan sosiaalisesti niin neutraali vastaus, koska yleisön mielessä helposti herää kysymys "älykäs verrattuna kehen?" Joten samalla kun vastaukseni ehkä ilahdutti sinua, se saattoi harmittaa jotakuta muuta, mitä tuo ensimmäinen vastaus ei olisi tehnyt. Voisi ehkä sanoa, että minulla on se sosiaalinen perssilmä, mutten aina käytä sitä optimaalisella tavalla syystä tahi toisesta.
:o Mä muistan sen niin, että vastasit kysymykseeni "pidätkö itseäsi minua älykkäämpänä" vain "en".

Mutta oliko sopimaton ajatuksesi (jota et kirjoittanut) sittenkin, että pidät minua älykkäänä, mutta et yhtä älykkäänä, kuin sinä? :p:
Täsmensin myöhemmässä viestissä. Toimin ensin kuten oikeaksi ajattelin, mutta sorruin sitten täsmentämään. Eli edelleenkään en pidä itseäni sinua älykkäämpänä. Itse asiassa on hyvin todennäköistä, että olet minua älykkäämpi.

Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä, sillä liitän älykkyyteen myös sopeutumiskyvyn, joka minulla on heikonlainen. Yleensä ihmiset osaavat suhteuttaa asioita ja arvottaa niitä myös muilla perusteilla kuin senhetkisen mielekkyyden, minulla taas omat näkemykset ovat estäneet mm. opiskelualojen valintoja ihan sillä perusteella, että minua tuskastuttaisi liikaa opetella totuutena asioita, joita ei ole edes mahdollista todistaa oikeiksi. Puhumattakaan merkityksettömien asioiden opettelusta. Ei, vaikka se mahdollistaisi mielenkiintoisen uran joskus tulevaisuudessa. Tuollainen ehdottomuus ei ole kovinkaan älykästä, etenkin kun tuskin mikään muu ala matematiikan lisäksi voi täyttää noita vaatimuksia. Jos taas älykkyydellä tarkoitetaan vain jotain mensan testejä, en varmaan niidenkään näkökulmasta olisi poikkeuksellisen älykäs, koska niissä nopeudella on ratkaiseva merkitys. Pystyn kyllä ratkaisemaan hyvinkin monimutkaisiakin tehtäviä, mutta en kovin nopeasti.

Ainoa ominaisuus minussa, jonka tosiaan koen hieman poikkeukselliseksi, on taitoni arvata asioita oikein puutteellisten taustatietojen avulla. Älykkyydeksi sitä tuskin kuitenkaan voi sanoa. Sen avulla osaan myös tehdä huvittavalla tavalla johdonmukaisia vääriä päätelmiä, kuten kirjoittamistani "saduista" näkee. Kyseessä on siis jonkinlainen asioiden yhdistelytaito.
NuoriDaavid

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä
"Poikkeuksellisen älykäs" on tietysti hyvin liukuva käsite.

Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, ja puolet keskimääräistä älykkäämpiä, jos unohdetaan ne, jotka ovat täsmälleen keskimääräisen älykkäitä.

Luoja meitä liialta älykkyydeltä varjelkoon.

Itselleni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia olla opportunisti.

Come to the Dark Side, we have cookies!
prosessi

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä
"Poikkeuksellisen älykäs" on tietysti hyvin liukuva käsite.
:D Minä tietty vertaan itseäni ex-aviomiehiini. Ensimmäisellä on se äo 156 ja Elukan muisti taas on tyyliä "osaan wikipedian, wikisanakirjan ja puoli kirjastoa ulkoa". Nyt eron jälkeen olenkin huomannut, että olen käyttänyt Elukkaa vaikka millä mitalla elävänä tietosanakirjana, koska sen puuttumisen huomaa nykyään liiankin hyvin. Ihan kummallista kun ei ole enää ketään joka osaa vastata vaivatta lähes kysymykseen kuin kysymykseen, joka liittyy edes tavalla tai toisella luonnontieteisiin, tai muihinkin hankaliin käsitteisiin.
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, ja puolet keskimääräistä älykkäämpiä, jos unohdetaan ne, jotka ovat täsmälleen keskimääräisen älykkäitä.
No joo, uskon kyllä äo:ni olevan yli 100. Kuinka paljon onkin sitten aivan eri asia. Toisaalta keskiarvokin kuulemma on noussut, ellei satasen rajaa jo ole päivitetty. Ihmiset ovat nykyään taitavampia noissa testeissä.
Itselleni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia olla opportunisti.

Come to the Dark Side, we have cookies!
Olen jo tottunut tähän malliin, ei jaksa muuttaa sitä enää.
BettyB.

Re: Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

:nuts: Viikon haukkuminen tuskin riittää häätöperusteeksi. Menee varmaan ajan kanssa ohi ja jos ei mene niin kouluttamalla hoituu.

Asiaan. Mulla on ehkä vähän sopimattomia ajatuksia yhtä työkaveria kohtaan. Yritän siistiä ajatukseni.
Vastaa Viestiin