Eksoottiset kokemukset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Eksoottiset kokemukset

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Matkailu on avartavaa, jalleen kerran liiankin..

Jo toisen kerran Aasiassa ollessani totean etta taidan olla joskus ruokaketjun alapaassa, eli joku syo minua..
Bedbugs.. (tod nak luteet) niin apteekkari nama puremat analysoi.. etta kutisevat nuo pirulaisen jaljet.. 5 senttia halkaisijalta pahimmat, ja niita 10 kpl pitkin jalkoja ja selkaa, se mita olen ollut patjaa vasten.
Onneksi on kortisonivoidetta ja antihistamiinia.. xD
Nyt vain toivon, etteivat nuo pirulaiset kantaneet mitaan eksoottisempaa mukana, vaikka aika pieni riskihan se on. Punkit olisivat pahempia, joten toivon etteivat nama ole niitten jalkia.

(kun tulen kotiin, kaikki tavarat jalleen saunaan 6 tunniksi ja sauna 120 asteelle, ja itse peseydyn otokantapposhampoolla)


Tansaniassa sain melkein yhta isoja puremia hyttysen pistoista, paikalliset saasket aiheuttivat aika moista allergista reaktiota kutinan ohella. En saanut malariaa, joten olen tyytyvainen. =)

Vuosi sitten tammikuussa Hanoissa ja Macaossa tutustuin seka kirppuihin etta luteisiin.. Puremia oli seka pienia etta suuria joista tuli viela suurempia.. ja kutina sen mukaista.
Onneksi en saanut mitaan tautejakaan, joten tuttavuus onneksi jai sopivalle tasolle.

Uudessa-Seelannissa aikoinaan tutustuin ilmeisesti myoskin kirppuihin, se asuntoauto milla ajelin, sen patjanreuna aiheutti pitkan rivin puremia, kunnes myrkytin sen pariin kertaan.

Heh, tieto lisaa tuskaa.. =D

Olen menossa Ahvenanmaalle toihin useammaksi kuukaudeksi, aloitan siella 2.6.. ja kun tietaa millaisia punkit ovat kaikkialla, ja etta ne jopa Suomessa kantavat seka borrelioosia etta Kumlingen tautia.. hmm.. pitaisikohan ottaa rokote?
En todellakaan aio pitaa pitkia housuja koko kaunista kesaa saaristossa, vaan kavella ihan misssa haluan, vaikka punkkisyynin joutuisinkin tekemaan paivittain...

Mihin eksoottiseen olette itse tormanneet?
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
Che

Re: Eksoottiset kokemukset

Viesti Kirjoittaja Che »

Asuessani Espanjassa nukuin aika monesti torakoiden kanssa samassa sängyssä kun en muistanut laittaa illalla myrkkyä sängyn ympärille. Kämppikseni oli asian suhteen aivan hysteerinen mikäli oli aika hauskaa. Eivätpä nuo ötökät pahemmin haitanneet kun eivät koskaan tehneet mitään. Työpaikalla törmäsin torakoiden lisäksi usein liskoihin ja joskus rottiinkin. Niin ja erilaisiin onnea tuoviin sirkkoihin, joita ei saanut tappaa vaan joita piti ruokkia salaatinlehdillä. Maassa maan tavalla, joten tapoin niitä vain silloin kun kukaan ei nähnyt. En pitänyt niiden epäilyttävästä ja arvaamattomasta hyppelehtimisestä. Eräs turisti tuli melkein lahdatuksi kun hän tallasin naapurini onnensirkan kuoliaaksi. Oli kyllä hymyssä pitelemistä kun naapuri käyttäytyi aivan kuin hänen koiransa olisi tapettu suorastaan julmalla ja epäinhimillisellä tavalla. Pitkään tapauksen jälkeen hän syytti turistia epäonnestaan. En ole koskaan saanut matkoilla mitään ötökänpuremia tms. *koputtaa puuta*
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Eksoottiset kokemukset

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Eikös se ole niin ettei borrelioosia vastaan ole etukäteen annettavaa rokotusta, vaan jälkikäteen jokin kuuri joka pistää mahan sekaisin?
Borrelioosia vastaan ei ole olemassa rokotetta. Rokotetta kehitetään kuitenkin edelleen. Kerran sairastettu tautikaan ei anna suojaa uudelta infektiolta. Paras keino välttyä taudilta on ehkäistä punkin puremia. Punkkialueilla metsässä ja korkeassa heinikossa liikuttaessa on asiallista pukeutua pitkiin housuihin sukat lahkeen yli nostettuna.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eksoottiset kokemukset

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sambiassa oli gekkoja katossa suoraan pään yläpuolella, mustia mamboja pihalla, käden kokoisia hämähäkkejä vessassa, musta miessisäkkö nimeltä Mr. Mumba joka loukkaantui jos keräsit itse omat astiasi syötyäsi.

Samainen henkilö pesi pyykkimme, silitti pikkuhousuja myöten kaikki vaatteen mangomatojen varalta. Mangomadot pesivät kosteissa vaatteissa (kärpäset levittivät munia jotka tapettiin vain silittämällä), joista levisivät ihon alle. Multa poistettiin kerran 15cm pitkä mangomato sisäreidestä, näytti ihan pieneltä finniltä, kunnes rupesin pinsettien kanssa pelleilemään ja sattui pirusti.

Nih.
The great club outshines the individual, always and forever.
BettyB.

Re: Eksoottiset kokemukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NomenNescio kirjoitti:ne jopa Suomessa kantavat seka borrelioosia etta Kumlingen tautia.. hmm.. pitaisikohan ottaa rokote?
En todellakaan aio pitaa pitkia housuja koko kaunista kesaa saaristossa, vaan kavella ihan misssa haluan, vaikka punkkisyynin joutuisinkin tekemaan paivittain...
Muistathan että rokote suojaa vain puutiaisaivotulehdukselta, joka on verrattain harvinainen, muttei borrelioosilta, jota kantaa jopa joka neljäs punkki. Itse tunnen yhden pureskelluksi joutuneen kasvohalvaantuneen, joten pitäisin niitä pitkiä housuja ja sukkia ihan edukkaana vakuutuksena ainakin siellä pahimmissa heinikoissa...
Vastaa Viestiin