Janottaako Vanha Suola?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
milli

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja milli »

Edellisen suhteen jälkeen tämä nykyinen tuntuu lähes täydelliseltä. Osaan arvostaa ihan kaikkia pieniäkin eleitä asioita.. ilman edellistä (erittäin hirveää) parisuhdetta osaisin tuskin antaa arvoa niille.

Onhan se hyvä harjoitella seurustelua muutamaan otteeseen ennen sitä oikeaa (toimii siis omalla kohdallani).
1108

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

saira kirjoitti:^Mä taas toivoisin exavomieheni mieluummin miettivän nykyistä suhdettaan tarkemmin, likka kun tykkää kännissä humputella muiden miesten kanssa, mutta exäni ei saisi puhua kellekään. Myös välit vanhoihin ystäviin ovat tämän uuden suhteen myötä katkenneet miltei täysin. Sääli.
Puhutaanko nyt yhdestä ruNpalista?
Aito_Johanna

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

exPertti kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ihminen on siitä hassu _mielestäni_, että hän ei voi olla edes sen oikean kanssa (sössii suhteen) ellei ole ennen sitä kokeillut jotakin muuta.
En tiedä muista, mutta jos olisin nyt ensimmäisessä parisuhteessani miettisin takuulla mitä muuta maailmalla on tarjota.
Lihavoin kohdan, jota tutkiskelemalla ehkä hiukan aukeaa, mitä yritän sanoa. Mielipiteissäsi (tai ehkä vain ilmaisutavassasi) ärsyttää se, että esität omista kokemuksistasi kumpuavat päätelmät ikään kuin hallussasi niiden kautta olisi jonkinlainen dogmaattinen, jumalainen totuus, ainoa mahdollinen.
Ikään kuin jokaisen kokemattoman tai vähän kokeneen pitäisi hankkia itselleen harjoitussuhteita, koska Pertin sääntökirjassa niin sanotaan ja koska ilman harjoitussuhteita heidän myöhempi "oikea" suhteensa automaattisesti menee mönkään - pitäisi hankkia, vaikka omat tunteet, omat halut ja elämäntilanne olisivat sitä vastaan.
Tai ikään kuin pariskunnan, joka on tyytyväinen yhdessä mutta jolla ei ole aiempia kokemuksia (kyllä, näitä on, vaikket juuri sinä olekaan sellainen!), pitäisi huolestua ja erota, koska he joka tapauksessa automaattisesti muuten sössivät suhteensa, koska sääntökirjassa niin sanotaan - pitäisi erota ja hankkia lisää kokemuksia, vaikkei kumpikaan edes halua.
Näkisin mieluummin niin, että elämä johdattaa, ketä minnekin - joitakuita suhteeseen toisensa jälkeen, toisia johonkin muualle. Sinun kokemuksesi ovat varmasti arvokkaita, mutta myös muilla voi olla muita, yhtä arvokkaita vaikka erilaisia kokemuksia. Ei ole yhtä oikeaa tapaa elää eikä kaikkia voi pusertaa samaan muottiin.
Aito_Johanna

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

exPertti kirjoitti:
Tästä olisi ehkä hyvä tehdä äänestys, koska tähän mennessä sinä olet ainoana tullut pitämään tätä huonona asiana. Tehdään siis.

Mutta ensin tähän asiasisältöösi. Puhuin ihan omista kokemuksistani, koska en muitten kokemuksista pysty paljoa puhumaan.
Siis minähän en ole sanonut ihmissuhdekokemusten hyvyydestä tai huonoudesta yhtään mitään. Pidän huonona vain sitä, että esität omat kokemuksesi kaikkiin maailman ihmisiin pätevinä dogmeina.
MGandhi

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

exPertti kirjoitti:
Taidat olla vain herkkänahkainen aihepiiriin liittyvistä asioista.
AJ:n ollessa kyseessä, muotoilisin tuon toisin:

"Taidat olla vain herkkänahkainen kaikkiin mahdollisiin aihepiireihin liittyvissä asioissa."
Aito_Johanna

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

exPertti kirjoitti:
Koetin joka käänteessä korostaa kyseessä olevan _minun_mielipiteeni_. Ja puhuin omista kokemuksistani.

Taidat olla vain herkkänahkainen aihepiiriin liittyvistä asioista.
Henkilökohtaisuuksiin vetämisen jätän oman arvoonsa.

Sanoinhan, että se _minun mielestäni_ hiukan lievittää tuota. Ja siihen perään totesin, että ei kuitenkaan aivan, koska se, että monet parit ovat tyytyväisiä yhdessä, ei ole mikään mielipidejuttu. Väitätkö, että kaikki sellaiset parit vain feikkaavat tai että sinä tiedät, että he kuitenkin jossain vaiheessa eroavat kokemusten vähäisyyden vuoksi?
Aito_Johanna

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

MGandhi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Taidat olla vain herkkänahkainen aihepiiriin liittyvistä asioista.
AJ:n ollessa kyseessä, muotoilisin tuon toisin:

"Taidat olla vain herkkänahkainen kaikkiin mahdollisiin aihepiireihin liittyvissä asioissa."
No Gandhi siellä nyt edelleen mussuttaa ja mussuttaa, kun en reagoinut sen edelliseen viestiin mitenkään. Haluun huomioooo, haluuuun!
No, tässä sinulle huomiota: *huomiota*
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja saira »

1108 kirjoitti:
saira kirjoitti:^Mä taas toivoisin exavomieheni mieluummin miettivän nykyistä suhdettaan tarkemmin, likka kun tykkää kännissä humputella muiden miesten kanssa, mutta exäni ei saisi puhua kellekään. Myös välit vanhoihin ystäviin ovat tämän uuden suhteen myötä katkenneet miltei täysin. Sääli.
Puhutaanko nyt yhdestä ruNpalista?
Itse asiassa yhdestä motoristista, mut ehkä jollain tasolla ja joidenkin asioiden suhteen sopii tähän rumpaliinkin. Paitsi ettei ollut mun avomies...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
MGandhi

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Aito_Johanna kirjoitti:
No Gandhi siellä nyt edelleen mussuttaa ja mussuttaa, kun en reagoinut sen edelliseen viestiin mitenkään. Haluun huomioooo, haluuuun!
No, tässä sinulle huomiota: *huomiota*
Älä turhaan imartele itseäs...

Mihin oletin sun reagoivan? *odottaa reagointia*
NegaDuck

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Paljon edullisemmassa asemassahan ihminen on silloin, kun vanha suola jonottaa.

... vai?

Niinno, joillekin vanha suola = luuranko kaapissa.
BettyB.

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:Paljon edullisemmassa asemassahan ihminen on silloin, kun vanha suola jonottaa.
Voin sanoa ettei sekään aina ole kovin miellyttävä tilanne.
killkill

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja killkill »

saira kirjoitti:Itse asiassa yhdestä motoristista, mut ehkä jollain tasolla ja joidenkin asioiden suhteen sopii tähän rumpaliinkin.
Pitäisiköhän sinun alkaa tapailla shakkikerhon jäseniä, nörttejä ja insinöörejä? :D
NegaDuck

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Paljon edullisemmassa asemassahan ihminen on silloin, kun vanha suola jonottaa.
Voin sanoa ettei sekään aina ole kovin miellyttävä tilanne.
Entä jos kyseessä olisi mies, jota jonotetaan? Hänhän se vasta qningas olisi.
BettyB.

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:Entä jos kyseessä olisi mies, jota jonotetaan? Hänhän se vasta qningas olisi.
Eli mies jota muut jonottaa, jonottaisi minua? No, voisi sanoa että mainitsemani esimerkki on juuri tällainen tapaus, ei se silti saa minua tuntemaan itseäni yhtän sen prinsessammaksi (koska oon jo, ähähähää!).
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Sinällään ns "vanha suola" ei janota, ei voi koska vanhaa en muista enää.

En pahemmin muistele menneitä ihmissuhteita ja ihmissuhdemuistini lyhyydestä johtuen en jonkin ajan jälkeen enää edes oikein muista millaista siinä suhteessa oli edes olla tai minkälainen ihminen siinä toisena puolena oikeastaan oli. Lyhyt ihmismuisti on siitä näkökulmasta sekä kirous että siunaus minulle, sillä hyvät ja huonot muistot huuhtoutuvat pois aika pian suhteen päättymisen jälkeen. En todellakaan muista heitä edes nimeltä enää ja ainoastaan ajan kulusta huomaa että jotain olisi sillävälin tapahtunut.

Joskus harvoin tulee mieleen että miten asiat olisivat kehittyneet entisen kanssa mutta silloinkin tulee ongelmaksi se että menneiden suhteiden naisten piirteet sekoittuvat keskenään joten ei oikeastaan pysty enää sanomaan mikä kuului kenellekkin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ohhoh, onpas Joella pitänyt kiirettä ;-) Itse lasken menneiksi varsinaisiksi "suhteiksi" kaksi yhteenmuuttamiseen johtanutta. Eivät mene nimet sekaisin, mutta eilen keskustelin äitini kanssa vessassalukemisen älyttömyydestä(ME emme toki harrasta!) ja muistelin, että jompi kumpi exäni sitä harjoitti, en tosin muistanut kumpi :roll:

Näin meillä tänään. Exissä on toki hyviä puolia, joita voin joskus kiukuspäissäni toivoa nyxältä(en siis toki hänen kuullensa), mutta kyllä muistan hyvin ne syyt, joiden takia erottiin, eikä niitä nyt varsinaisesti koe voivansa tai haluavansa muuttaa. Elämää, sano. Lapseni isästä on onneksi kehkeytynyt varsin vastuuntuntoinen isukki, ja pieninä annoksina hänen seuransa on virkistävää tai okei, ihan jees :P Konfliktitilanteissa taas tulee esiin niin perustavanlaatuisia eroja käsitellä ja ymmärtää asioita että huh heijaa, helpompi nykyisillä eväillä, enkä muuten edes käytä suolaa ruuan laitossa 8)
Prepare for the worstest.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

nowaysis kirjoitti:Ohhoh, onpas Joella pitänyt kiirettä ;-) Itse lasken menneiksi varsinaisiksi "suhteiksi" kaksi yhteenmuuttamiseen johtanutta.
Onhan tässä aikaakin ehtinyt vierähtää, tosin tuolla sinun kriteerillä ei kyllä sitten ole entisiä ollutkaan sillä yhteenmuuttamiseen saakka nuo entiset eivät ole jaksaneet johtuen osittain siitä että olosuhteet eivät ole antaneet myöten yhteisasumiselle ennen kuin vasta viime aikoina vaikka halua olisikin ollut.

Minulla on ollut periaate että pitää ensin järjestää joku hyvä paikka missä asua ennen kuin voi muuttaa yhteen, itsekseen voi asua vähän vaatimattomamminkin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun mittareilla alle vuoden kestävät suhteet punnitaan neuvolassa ;-)
Prepare for the worstest.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

BettyB. kirjoitti:
Pikku Huopalahden talot ovat niin kuin keksipaketteja
No tuo pitää ainakin täysin paikkansa. :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
1108

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

saira kirjoitti:Itse asiassa yhdestä motoristista
No sitten en tunne tai sitten en muista.

EDIT: Ja kiitos kultaseni eilisestä!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja saira »

1108 kirjoitti:
saira kirjoitti:Itse asiassa yhdestä motoristista
No sitten en tunne tai sitten en muista.

EDIT: Ja kiitos kultaseni eilisestä!
Kyllä ainakin tiedät, asuttiin yhdessä sen kanssa kun meidän yhteisessä koulussa opiskelin...

Ja tottakai, rakas!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja saira »

killkill kirjoitti:
saira kirjoitti:Itse asiassa yhdestä motoristista, mut ehkä jollain tasolla ja joidenkin asioiden suhteen sopii tähän rumpaliinkin.
Pitäisiköhän sinun alkaa tapailla shakkikerhon jäseniä, nörttejä ja insinöörejä? :D
Mä ajattelin seuraavan mahdollisen eron tapahtuessa repäistä kunnolla ja vaihtaa suorilta kirjastonhoitajattareen. :roll: Tässä vaiheessa muuten kolmas rumpali menossa...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Geep

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Geep »

BettyB. kirjoitti:
Geep kirjoitti:Mun piti ainakin kokeilla vähän muita. Pääsin orkun makuun mut vanha suola lopulta voitti.
Luin ton ensin näin. Tjoo-o.
Taisin saada liian vähän niitä sokruorkkuja ja siksi vanhan suolan pariin palaaminen oli ihan pala kakkua. En muista koska olisin ollu muun kuin pilluni vietävissä. 8)
killkill

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja killkill »

saira kirjoitti:Tässä vaiheessa muuten kolmas rumpali menossa...
Niin kauan on pää pinnalla, kun et basistien kanssa sählää ;)
Rouva Pupu

Re: Janottaako Vanha Suola?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Toki exät käy välillä mielessä, mutta vanha suola ei ole koskaan janottanut. Ihme ja kumma oikeastaan.
Vastaa Viestiin