Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Tix

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Mä olisin kuvitellut, että G-mies olis jo 50. Onnea kauheasti nuorennuksesta, sait lisäaikaa menopaussiisi!
Bliss

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

BettyB. kirjoitti: Ilmottauduin InDesign-kurssille. Olenkohan ihan viisas?
Olet, jos tarvitset sitä edes kerran viikossa. :]
Mihin? PrePress Studioon vai muualle?
BettyB.

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bliss kirjoitti:Olet, jos tarvitset sitä edes kerran viikossa. :]
Mihin? PrePress Studioon vai muualle?
People Group Academyyn. Kyllä mulla taitaa olla sille käyttöä aika tiiviisti, erityisesti tässä kesällä kun oon vapaa luennoinnista yli 3kk :]
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tix kirjoitti:Mä olisin kuvitellut, että G-mies olis jo 50. Onnea kauheasti nuorennuksesta, sait lisäaikaa menopaussiisi!
:shock: Ei mene hyvin, ei.
Mutta nyt tänään takaisin landelle.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
killkill

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Miusta ID on sen verran yksinkertainen softa, ettei siihen välttämättä gurseja tarvita. Parhaiten oppii kun varaa aikaa ja kahvia ja rupeaa taittamaan jotain.

Toki itsekin on joutunut konsultoimaan manuskoja satunnaisesti. Erityisesti vituttaa, että CS2 ei oikein tahdo tehdä kuranttia XML:ää - tai sitten en vain osaa tunkata asetuksia kohdilleen.
Bliss

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti:Miusta ID on sen verran yksinkertainen softa, ettei siihen välttämättä gurseja tarvita.
Ei nyt välttämättä, mutta kursseilta tulee yleensä joitakin hyviä jippoja ja winkkejä, joita tuskin tulee itse keksineeksi/löytäneeksi omatoimisesti opetellessa. Kun on käynyt kuuntelemassa perusteet, voi loistavasti alkaa kokeilla kaikenlaista - ilman että tekee hölmöjä juttuja vain siksi, ettei tiedä.

*blaablaa*
Lucas Jackson

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

killkill kirjoitti:Miusta ID on sen verran yksinkertainen softa, ettei siihen välttämättä gurseja tarvita. Parhaiten oppii kun varaa aikaa ja kahvia ja rupeaa taittamaan jotain.
Silloin tarvitaan, kun ohjelman käyttäjä ei esimerkiksi ole koskaan kuullut rivirekisteristä, mikä se on ja miten sitä käytetään. Tuo siis noin esimerkkinä. Eli jos ei ole taittamiseen mitään pohjia, niin kyllä siinä aikaa palaa jos ihan omatoimisesti meinaa homman sisäistää. Kotona on yksi ID -kurssin käynyt håttis jota vieläkin saan kädestä pitäen jossain asioissa ohjeistaa.
NuoriDaavid

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä esitän tietoisesti pöyristyttävän tyhmän kysymyksen. Ensin disclaimer: en ole koskaan taittanut mitään.

Eiks se taitto tarkoita sitä, että laitetaan tekstit ja kuvat silleen siististi, että painokone sitten saa sylkäistä ulos valmiin matskun? Mikä siinä on niin ihmeellistä ja vaikeaa? Miksi sitä varten on monimutkaisia ohjelmia ja kursseja?
Bliss

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Kokeile joskus ;)
NuoriDaavid

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:^Kokeile joskus ;)
Mutta ihan oikeasti? Läiskitään kuvaa ja tekstiä vierekkäin? Siis?

Sen ymmärrän, että vaatii silmää tehdä lopputuloksesta hyvän näköistä, mutta miten se on teknisesti vaikeaa?
Lucas Jackson

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

NuoriDaavid kirjoitti:Eiks se taitto tarkoita sitä, että laitetaan tekstit ja kuvat silleen siististi, että painokone sitten saa sylkäistä ulos valmiin matskun? Mikä siinä on niin ihmeellistä ja vaikeaa? Miksi sitä varten on monimutkaisia ohjelmia ja kursseja?
Periaatteessa kyllä. Lopputulos on se oleellinen asia. Kuka tahansa voi tuottaa Wordilla dokumentin jossa on kuvia ja tekstiä, mutta kuka tahansa ei esimerkiksi taita Wordillä Tekniikan maailmaa. Miten sen sanoisi. Kuka tahansa osaa poistaa punkin, mutta kuka tahansa ei osaa poistaa syöpäkasvainta. Tai jotain.
Bliss

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
Bliss kirjoitti:^Kokeile joskus ;)
Mutta ihan oikeasti? Läiskitään kuvaa ja tekstiä vierekkäin? Siis?

Sen ymmärrän, että vaatii silmää tehdä lopputuloksesta hyvän näköistä, mutta miten se on teknisesti vaikeaa?
Eihän se olekaan teknisesti vaikeaa. Tai mistä mä tiedän, oon tehnyt sitä liian kauan voidakseni sanoa tohon mitään.
NegaDuck

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Vihdoin tajusin miksi siinä Disney-piirretyssä kääpiöt laulaa "hai hou". Onhan meinaan Lumikki heihin verrattuna aika high ho.

Oliko huono? No oli miten oli, kuulitte sen ekana minulta. 8)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuka on muuten kitinän nuorin? Xibe?
Tai Razormaid.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NegaDuck

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:kuulitte sen ekana minulta. 8)
Tai sitten ei.
NuoriDaavid

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ehkä mä nyt kun oikein pinnistän molemmat aivosoluni, niin voin ymmärtää, että juuri isojen dokumenttien (esim. sen TM:n tai kuvia sisältävän kirjan) taitto vaatii sitä aikaa, säätöä ja kunnon ohjelmia, että saa homman menemään siististi ja järkevästi.

Ps. Kyse on vain siitä, että en oikein tiedä, missä se homman vaikeus on.
BettyB.

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Lucas Jackson kirjoitti:Kotona on yksi ID -kurssin käynyt håttis jota vieläkin saan kädestä pitäen jossain asioissa ohjeistaa.
Piteleks muaki sitte ku en vaan osaa?
Lucas Jackson

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

BettyB. kirjoitti:
Lucas Jackson kirjoitti:Kotona on yksi ID -kurssin käynyt håttis jota vieläkin saan kädestä pitäen jossain asioissa ohjeistaa.
Piteleks muaki sitte ku en vaan osaa?
Ilmaiseksi muruseni, ilmaiseksi.
Tix

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Minulla onkin yllättäen tänään vapaailta viikolla jonka piti olla täyteen buukattu. Kummallista. Mitä sitä oikein tekisi? Kaikki on joko menossa Kissiä kuuntelemaan tai tekevät jotain hyödyllistä. Apuva!

Lisäksi sain sovittua itselleni 2,5 viikkoa täysin ansaitsematonta ylimääräistä lomaa. Siispä ensi viikolla ulkkomaille, nams.
BettyB.

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tix kirjoitti:Apuva!
Käy ruiskuttamassa mun nurmikosta vuoheputket ja muut ällötykset nevadaan. Se olis tosi hyödyllistä. Ja kilttiä!

Edit:väärä vuohi
Viimeksi muokannut BettyB., 27.05.2008 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Tix »

BettyB. kirjoitti:Käy ruiskuttamassa mun nurmikosta vuohejuuret ja muut ällötykset nevadaan. Se olis tosi hyödyllistä. Ja kilttiä!
Eiks sun puutarha ole kunnossa?
BettyB.

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tix kirjoitti:Eiks sun puutarha ole kunnossa?
Kyllä sinne aina yksi Tix mahtuu!
NuoriDaavid

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Käy ruiskuttamassa mun nurmikosta vuohejuuret ja muut ällötykset nevadaan. Se olis tosi hyödyllistä. Ja kilttiä!
Eiks sun puutarha ole kunnossa?
:D
Edith

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja Edith »

On hiljentyny tää mun työksikin kutsuttu hommani taas. Tylsää. Ei olla kaukana siitä pisteestä, että alan itse oma-aloitteisesti kyselemään itselleni tekemistä. :shock:

Mutta tärkeämpiin aiheisiin: Firman kesäjuhlat! Onko kaikilla sellaset? Eikö tällä firmalla oo vai eikö mua oo kutsuttu?
BettyB.

Re: Taas Tiistai Taas Tiistai tiistai tiistai tiistai tiistai!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Edith kirjoitti:Mutta tärkeämpiin aiheisiin: Firman kesäjuhlat! Onko kaikilla sellaset? Eikö tällä firmalla oo vai eikö mua oo kutsuttu?
Tottakai on!

Niiden tiimoilta jotkut ihmiset pitää laivaseminaareja ja kaiken maailman kosteita illallisia kestipaikkoja testatessaan.
Vastaa Viestiin