Aurinko <3

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Palatko auringossa?

En koskaan, oli suojakertoimia eli ei
6
23%
En, koska osaan suojautua
3
12%
En, koska osaan suojautua
3
12%
Palan jos jätän rasvat sutimatta
10
38%
Palan suojakertoimista huolimatta
3
12%
Vältän aurinkoa kaikilla mahdollisilla tavoilla
0
Ei ääniä
Häh? Ei baarissa oo ennenkään aurinko paistanu
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 26

Bliss

Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kesä tuli, ja kohta yks jos toinenkin vinkuu kärähtänyttä naamaansa tai selkäänsä. Vuodet eivät tunnu viisastuttavan ihan jokaista. Utelen siis pariloitumisastettasi.

Itse en ole ikinä polttanut nahkaani vaikka säännöllisesti unohdan aurinkosuojan. Kummallista sikäli, että olen luonnostani raikkaan kaurapuuron sävyinen ja siis otollista käristemateriaalia.
Rusketun talviväritykseen verrattuna varsin luonnottoman tummasävyiseksi jos vaan jaksan/ehdin olla auringossa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Palan aina, viimeksi viikonloppuna. Kertoimet litkussa vaihtelee 40:n ja 60:n välillä, mutta unohtuu sutia niitä pintaan riittävän usein.

Tarttis kai ostaa sombrero tai melanooma kutsuu, ellei ole jo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Palan rasvaamattomana. Hieman aina jaksaa ihmetyttää aikuiset ihmiset, jotka sännöllisesti polttavat nahkansa, koska eivät viitsi aurinkorasvata itseään. Tuntuu olevan monellekin sellainen "hehheh! vitsi mä kärtsäsin taas" -juttu. Porsaanpunaisia ja hilseileviä naamoja näkee vähän liikaa.

Mä en hirveesti tykkää auringosta, paitsi jos itse saan olla varjossa. Harrastan siis hyvin vähäistä rusketusta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja saira »

Täällä ollaan kalkkilaivankapteeneja läpi vuoden! Ei siis rusketusta kunnolla edes etelässä, mutta ei myöskään keitetyn ravun väristä ihoa. Joskus muksuna olen olkapäät polttanut, mutta vuosiin ei yhtään mitään. Yritän kuitenkin huolehtia kertoimista, ihan varmuuden vuoksi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vihtahousu

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tänk gaad että mulla on puolineekeriksi_ruskettuva-iho eikä mikään kalkkilaivan_kapitaano-nahka, ei vidussa jaksais vahtia aina että millon pitää rasvailla. Kerran olen palanut, kun naarattiin pudonnutta perämoottoria joku 4-5 tuntia ilman paitaa... Muuten kun muistaa vähän käyttää järkeä niin pahoilta palamisilta oon välttynyt.

edit: mun vastaus olisi ekan- ja tokan vaihtoehdon sekoitus.
ninnithequeen

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Palan ihan joka kesä. Ei tarvii kauaa ees auringossa olla että kärisee.
Mitäs oon niin valkonahkanen, ja aurinkorasvaa kuluu.

Vanhemmiten tosin hiukan tilanne parantunut. Saatan jopa ruskettua.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Palan jos jää suojat sutimatta. Yleensä ei jää, koska en halua palaa. En juurikaan rusketu, sen sijaan pärstään tulee pisamia. Nyt on jo äklön paljon. Onneksi eivät ole ihan kauhean tummia. Perusihonvärini on lähes valkoinen, joten jos vähän rusketunkin, niin ei sitä oikein huomaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vaihtoehto "en koskaan, koska syön porkkanoita" puuttui, vastasin siis ekan.

Vaikka kyllä minäkin palan jos kunnolla kärytetään, mutta mitään erityistä varovaisuutta en joudu noudattamaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
SikaMika

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Palan, jos olen liian kauan auringossa ilman lubrikanttia. Tilanne helpottuu saatuani hieman väriä pintaan, sen jälkeen palaminen ilman bensiiniä ja tulitikkuja on harvinaista.
Geep

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Geep »

Suojautuminen on niin käsittämättömän helppoa, että ihmettelen kyllä punaisia vastaankävelijöitä minäkin. Itse kehtaan kulkea lippiksessä ja ohuessa kankaassa, joka peittää kädet ja sääret, jos ei rasvaa jostain syystä ole saatavilla, ei kerkeä, tms.

Saan niin armottomat kicksit auringosta, hyvän tuulen energiat ja täydellisen ihon, etten varjossa suostu aurinkoisia päiviä viettämään. Toki jos vähänkään tuntuu siltä, että rasitusta iholla jo liikaa niin hakeudutaan pimeyteen.

Muksujen hatut on ehkä veemäisintä kesässä. Varsinkin pikkujätkää vituttaa lätsät, se repii niitä kaikin voimin ja raivaroi kun aikuiset vaan rääkkää.
ninnithequeen

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Oon muuten ihan hysteerinen rasvaamaan Nitskua kesäisin. Ei oo palanu vielä, vaikka äitinsä blondigeenit onkin perinyt. Ja minä omat geenit isältäni.

Hauska/yököttävä tarina: suurinta hauskaa uimarannalla penskana oli mutsin kanssa repiä ihosuikaleita isin palaneesta selästä. Eikä tuohon aikaan juur tiedostettu auringon vaarojakaan.
Che

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Che »

En yleensä pala. Pitäisi kyllä opetella käyttämään suojakertoimia siitä huolimatta.
Aito_Johanna

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Osaan suojautua, joten en pala.
NegaDuck

Re: Aurinko <3

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Joskus kärvähtää jos unohdan suojata jonkun kohdan. Esmes Irlannin Mt Brandonilla paloi korvat, kun olin laittanut voidetta vain käsivarsiin ja naamaan. Hö.
Vastaa Viestiin