Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nypari

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja nypari »

martza kirjoitti:Tuohon kukkien antamiseen tai muihin huomionosoitusten jakamiseen Naisille vaatii Mieheltä ns. tunneälyä. Toisilla tätä on ja toisilla ei.
Hyvä, koska toit asiasi esiin vaatimuksena tunneälystä, jota vain osalla on, en osaa tulkita kommenttiasi muutoin, kuin että sinulla itsellä sitä on. Kuitenkin kukkien antaminen daamille on vain hyvin pieni osa huomionosoitusten laajasta kirjosta. Ja mitäköhän tämä mainostamasi tunneäly nyt sitten on? Siis muuta kuin trendikäs sana ja sopiva yleistermi miehen "oikeanlaiselle" tunteikkuudelle naista kohtaan?

Ja kukat kauppaan jättävät miehet ovat näin ollen tunnevammaisia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulle mielummin kukka luonnosta, kun kukka kaupasta. Mutta mä olenkin vähän pöhkö...

Mä haaveilen vanhalla iälläni olevani äiti, jolle lapset tuo sinivuokkoja, kieloja ym. :oops:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja brona »

slam kirjoitti:En kehtaisi kävellä kadulla kukkapuska kädessä ja alucaaran rekkalippis päässä. Tätä tää on tämä rekkaseksualismi.
Höh, mikset? Ei kukkapuska mieheltä miehekkyyttä vie, päin vastoin.
...
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja brona »

Lolita kirjoitti:Kyllä kiitos kukkia. Kaikki kukat käy ruususta kaktukseen, olis muuten todella ihanaa, että joku mies kehtaisi tuoda kaktuksen. Suklaa on toinen, mikä vetoaa.

Tätä täytyy kyllä kompata ihan kybällä.
...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

brona kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kyllä kiitos kukkia. Kaikki kukat käy ruususta kaktukseen, olis muuten todella ihanaa, että joku mies kehtaisi tuoda kaktuksen. Suklaa on toinen, mikä vetoaa.

Tätä täytyy kyllä kompata ihan kybällä.
Haluaisko jompikumpi peikonlehden? Se ei enää mahdu meikäläisen kämppään?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja brona »

Kiitos Bluntly tarjouksesta. Ottaisin ilomielin, mutta tähän nukkekotiin ei peikonlehti mahdu :(
...
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja martza »

nypari kirjoitti: Ja mitäköhän tämä mainostamasi tunneäly nyt sitten on? Siis muuta kuin trendikäs sana ja sopiva yleistermi miehen "oikeanlaiselle" tunteikkuudelle naista kohtaan?
Tässä eräs määritelmä ns. tunneälylle. Tämän on määritellyt psykologi ja aivotutkija Anne Lehtokoski
"Tunneäly on kyky tunnistaa omat tunteensa ja toimia niiden mukaisesti. Se on myös kykyä ja uskallusta näyttää omia tunteitaan ja hallita niitä".

"Ihmiset ovat hyvin erilaisia tunteidensa näyttämisessä ja ymmärtämisessä. Toisille tunteiden osoittaminen on luontaista ja helppoa, toisille se voi olla äärimmäisen vaikeaa. "Tunneälyssä ja tunteiden ilmaisussa on aina mukana biologiasta johtuva yksilöllisyytemme".

Elikkä mulla on helppo näyttää tunteeni ja ehkä hieman osaan tulkita myös ystävättäreni tunteet. Ainahan on sanottu, että suomalaiset miehet eivät uskalla näyttää tunteitaan, mm. itkeä, suukotella, kosketella jne. Tämä on vierasta mulle. Haluan näyttää tunteeni selvästi, kosketella, halia, suukotella jne. Kaikilla ei ole tällaista uskallusta. Tätä tarkoitin.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Bluntly kirjoitti: Haluaisko jompikumpi peikonlehden? Se ei enää mahdu meikäläisen kämppään?
Mä ostin vaan kaksion, Olisit ilmoittanut aiemmin, olisin ostanut yhden huoneen enemmän.

Tai mahtuuhan se kuolemaan kaksiossakin, niin mun kukille aina käy...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Aito_Johanna

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bluntly kirjoitti: Haluaisko jompikumpi peikonlehden? Se ei enää mahdu meikäläisen kämppään?
Täten saatettakoon yhteisön tietoon, että pertziltä hänen kämpänvaihtonsa yhteydessä perimäni kiinanruusu voi hyvin, ja siinä on tällä hetkellä 1 kukka, 3 puoliksi auennutta nuppua ja n nuppua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lolita kirjoitti:Tai mahtuuhan se kuolemaan kaksiossakin, niin mun kukille aina käy...
Kun lasketaan mukaan äitiyksikköni eilen tuoma mystinen rehu, kämpästäni löytyy 51 ruukkukasvia, joista yksi on varmasti kuollut ja toinen ei taida tietää itsekkään onko hengissä vai ei. Eli rehujen hengissäpitämiseen ei tarvita taitoa vaan oikeita lajivalintoja sekä sopivan ravinnepitoista ilmaa.

Pidän rehun kuitenkin itselläni kun en jaksa nostaa sitä...
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
pertzi

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Aito_Johanna kirjoitti:
Bluntly kirjoitti: Haluaisko jompikumpi peikonlehden? Se ei enää mahdu meikäläisen kämppään?
Täten saatettakoon yhteisön tietoon, että pertziltä hänen kämpänvaihtonsa yhteydessä perimäni kiinanruusu voi hyvin, ja siinä on tällä hetkellä 1 kukka, 3 puoliksi auennutta nuppua ja n nuppua.
Ei se ollut perintö vaan lahja uuteen kotiisi! :)

Hienoa että kukka on viihtynyt kanssasi. Kiinanruususi arvostaa hellää huolenpitoasi.

p.
HellBell

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kyllä kukatkin käy, tosin jos valita pitää, niin mieluummin vaikka sitten karkkia. Oikeasti.
nypari

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja nypari »

HellBell kirjoitti:Kyllä kukatkin käy, tosin jos valita pitää, niin mieluummin vaikka sitten karkkia. Oikeasti.
En voi välttyä ajatukselta naiselle kukkia vievästä miehestä, että hän on jotenkin tylsä, mielikuvitukseton varmanpäällepelaaja. Kukat on liian klisee juttu. Liian helppoa.

Ehkä tämä yhdistettynä tuntemattomiin muihin syihin on syynä sille, että en ole naisella montaakaan kertaa kukkia vienyt. Olisinkohan kerran tai kaksi.

Aasinsillaksi HB:n lainaukselle, karkkipussin voisin hyvinkin viedä ja olen useasti vienytkin piristykseksi. Valitsisin lempikarkkeja ja sillee...
HellBell

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

nypari kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Kyllä kukatkin käy, tosin jos valita pitää, niin mieluummin vaikka sitten karkkia. Oikeasti.
En voi välttyä ajatukselta naiselle kukkia vievästä miehestä, että hän on jotenkin tylsä, mielikuvitukseton varmanpäällepelaaja. Kukat on liian klisee juttu. Liian helppoa....
Ajatuksena huomioiminen on ihan kiva, mutta kieltämäti kukista tulee mieleen vähän klisee juttu. Silloin kun toista ei vielä tunne, voi ajatella vievänsä kohteliaana eleenä jonkin kukkakimpun (nimenomaan _jonkin_ kukkakimpun eikä esim. sellaista joka olisi tiedetysti/aavistetusti toisen mieleen) toiselle, mutta silloin molemmat käsittävät että kyseessä on kohteliaan huomioiva ele vailla perehtymisiä asiaan tarkemmin.
Jos taas tuntee toisen ja uskoo tietävänsä juuri sellaisen kukkakimpun josta toinen pitäisi tai joka jopa sykähdyttäisi toista jollain tasolla, on vaikutelma eri onnistuessaan. "Juuri nämä kukat.. Päivänkakkaroita ja orvokkeja.. Ooh.."
Kiintoisa huomio :Tiedän muutaman ei-sukulaispiiriin-kuuluvan keski-ikäisen pariskunnan, joissa mies ei noudata 'tuntemisvaistojaan' ostaessaan kukkia naiselle vaan pistää esimerkiksi naisen itse ostamaan itselleen kukkia. Eh..
..Ehkä tämä yhdistettynä tuntemattomiin muihin syihin on syynä sille, että en ole naisella montaakaan kertaa kukkia vienyt. Olisinkohan kerran tai kaksi....
En minäkään ole koskaan saanut kukkia. Lasisen ruusun sain kerran ja se Tuntui. Emme kyseisen miehen/exän kanssa edes ymmärtäneet toisiamme ja sitten jotain sellaista.. :h:
.. karkkipussin voisin hyvinkin viedä ja olen useasti vienytkin piristykseksi. Valitsisin lempikarkkeja ja sillee...
Kuulostaa namilta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Haluaako nykyajan nainen kukkia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Oi, yllättyisin mieluusti kukista jotka armaani minulle ojentaisi mutta tuskinpa näin tulee tapahtumaan...

Olen saanut armaaltani kaksi ruukkukukkaa. Toinen oli joku nahkealehtinen joka ei pysynyt hengissä. Toinen on ruohobambu joka rehottaa valtoimenaan. Molemmat on ostettu tyyliin "tänään on sun synttärit, haluatko kukan? No mennään ostamaan". Tylsähköä mutta on se silti ihan kivaa. Ikänä en kuitenkaan ole saanut spontaania kukkaa ts armaani ostaisi ihan itse kukan minulle minun tietämättäni.

Itse ostin armaalleni yllätyksenä timangiananaksen ja nyt se on tehnyt jo 2x3 pentua ja yksi niistä pennuista on tätä nykyä kukkimisvaiheessa! Oma timangiananakseni vaan poikii mutta yksikään poikasista ei kuki. Prkl, armaalla muka vihreämpi peukalo ku mulla!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin