Freakday

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä nukuin pitkästä aikaa huikeat 8 tuntia putkeen (jos ei lasketa että havahduin ukon herätyskelloon) mutta olo on ihan nuutunut ja silmät turvonnu. Kylmä vesikään ei tuntunut auttavan. Onkohan mun liian vähän unta saanu kroppa ny sitä mieltä et nukuin viime yönä LIIKAA :think:
killkill

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja killkill »

BettyB. kirjoitti:Se, että korot on yleensä todella korkeat eikä jakkupuvut mallia mummo, ei mielestäni pitäisi olla ongelma.
Sympat sinne, mutta tämä valitettavasti tuntuu olevan ns. vallitseva business-dress-code naisilla -> naisellisuus pitää ainakin osittain piilottaa, tai ainakin sen """"ylitsepursuilevimmat osat""", jotta nainen voi johtoportaassa olla """uskottava""".

Olisiko kaikilla kravattikauloilla joku alitajuinen madonna-huora-kompleksi takaraivossaan, tai sitten yksinkertaisisti libido niin pinnassa ettei työnteosta tule mitään, jos naiskollegan "efektit" ovat vähänkään näkyvissä?

Itse en kokenut kauniiden naiskollegojen kanssa työskentelyä baarissa mitenkään vaikeaksi tai epämiellyttäväksi. Päinvastoin.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ymmärrän kyllä raivosi, mutta kuten sanoin, et voi muuttaa maailmaa.

Miksi et voisi työssä pukeutua terveyssandaaleihin ja säkkiin ja vapaalla pistää haluamasi kengät jalkaan? Tässä tapauksessa on mielestäni viisampaa myöntyä.
masa

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja masa »

killkill kirjoitti: Itse en kokenut kauniiden naiskollegojen kanssa työskentelyä baarissa mitenkään vaikeaksi tai epämiellyttäväksi. Päinvastoin.
En minäkään. Kaiken lisäksi niiden kanssa oli kiva painua nusautteleman työvuoron päätteeksi. :P
killkill

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja killkill »

masa kirjoitti:Kaiken lisäksi niiden kanssa oli kiva painua nusautteleman työvuoron päätteeksi. :P
Esimiehenä tähän ei voinut ryhtyä, olisi tuonut huonoa henkeä työyhteisöön.

Sitä paitsi asiakkaita sai kantaa kotiin niin paljon kuin vain ehti ja viitsi. Ihmettelen tätä seikkaa nykyisin joka aamu peiliin katsoessani.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

NuoriDaavid kirjoitti:Et voi muuttaa maailmaa.
Siinä vaiheessa kun naisten täytyy alkaa pukeutua maskuliinisesti pärjätäkseen miesvaltaisella alalla, niin aletaan olla todella heikoilla hangilla. Ymmärrän kyllä sen, että työpaikan pukukoodia tulee noudattaa jos työnkuva sitä vaatii ja että liian lyhyet hameet tai avokaulaiset paidat syövät ammatillista uskottavuutta. Homman nimi on kuitenkin se, että kyllä nainen saa naiselta näyttää töissäkin ilman, että siitä tulee kukaan kommentoimaan tai arvioimaan asua ammatin kannalta. Tietynlainen sukupuolineutraalius saattaa olla suotavaa, mutta se ei todellakaan voi olla mikään ammatillisen uskottavuuden mittapuu. Minä pukeudun ainakin aivan tasan tarkkaan juuri niin kuin haluan töissä ja kenelläkään ei ole siihen yhtään mitään sanomista niin kauan kun en riko pukeutumiskoodia. Bettyn tapauksessa sanoisin, että pidä vain pintasi. Piste.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

killkill kirjoitti:Kaks viikkoo viä suolakaivoksessa ja sitten viiden viikon loma. Tai "loma", miten sen nyt ottaa. Jos penska on kiltti piltti, niin lomapa hyvinkin. Jos taas isäänsä tulee...
Apua, ehtiihän se varmasti syntyä ennen loman loppua? :P Siis todnäk toki, mutta kun voi mennä sen pari viikkoo yli sen lasketun päivän..Tsemppiä loppumetreille! :)

Poltin nenäni ja otsani Suokissa lukiessa. Mä olen muuten ihotyyppiä 4, eli en lähes koskaan pala. Viimeksi 1995 kunnolla, ja 2003 vähän toinen olkapää. Ei nyt onneks pahasti, ei edes kipeitä, mutta punottaa!1 Huono!
Prepare for the worstest.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Che kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Et voi muuttaa maailmaa.
Siinä vaiheessa kun naisten täytyy alkaa pukeutua maskuliinisesti pärjätäkseen miesvaltaisella alalla, niin aletaan olla todella heikoilla hangilla. Ymmärrän kyllä sen, että työpaikan pukukoodia tulee noudattaa jos työnkuva sitä vaatii ja että liian lyhyet hameet tai avokaulaiset paidat syövät ammatillista uskottavuutta. Homman nimi on kuitenkin se, että kyllä nainen saa naiselta näyttää töissäkin ilman, että siitä tulee kukaan kommentoimaan tai arvioimaan asua ammatin kannalta. Tietynlainen sukupuolineutraalius saattaa olla suotavaa, mutta se ei todellakaan voi olla mikään ammatillisen uskottavuuden mittapuu. Minä pukeudun ainakin aivan tasan tarkkaan juuri niin kuin haluan töissä ja kenelläkään ei ole siihen yhtään mitään sanomista niin kauan kun en riko pukeutumiskoodia. Bettyn tapauksessa sanoisin, että pidä vain pintasi. Piste.
Siis Bettyn esimies vihjaili, että ylennys voi olla tulossa ja mahdollisuudet olisivat suuremmat, jos pukeutuisi "uskottavammin".

Minkäs sille voi, jos näin on.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Elppis »

BettyB. kirjoitti:Niin no, siis koomisintahan tässä on se, että esimieheni vihjasi että olen saamassa ylennyksen, ja pukeutumisellani voisin lisätä uskottavuuttani. Jotenkin vaan ihan v*tun naurettavaa.

Ja siis korostettakoon nyt sitäkin, etten tosiaankaan pukeudu töihin mihinkään lutkakuteisiin, vaan ihan normaaleihin vaatteisiin. Se, että korot on yleensä todella korkeat eikä jakkupuvut mallia mummo, ei mielestäni pitäisi olla ongelma.
Kyllä mun mielestä sun asemassa oleva henkilö mielummin viestittäisi naisellista tyylitajua kun "sisäistä järkevyyttä"(harmautta). Ehkä pitäis vaan yrittää antaa asian olla, sä kuitenkin tiedät että hoidat hommas jopa ehkä paremmin just sen näköisenä kun haluat ulkomaailmalle olla. Onkohan esimies ottanut huomioon että sun työntekemistyylisikin saattaisi muuttua, jos hiireytyisit?

Nojoo - korkea korkokengät ja liituraitajakkupuku hotsittais tällä hetkellä niin paljon, ettei mitään rajaa. ;)

Oli ihan sairaan levoton yö - aurinko näköjään nousee lähes samantien kun on laskenut, oli tummat verhot tai ei. Mä nukun paljon paremmin päikkäreillä kun yöllä :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

NuoriDaavid kirjoitti: Minkäs sille voi, jos näin on.
Vaihtaa firmaa ja mennä sinne missä arvostetaan ammatillista osaamista ulkonäön sijaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Che kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Minkäs sille voi, jos näin on.
Vaihtaa firmaa ja mennä sinne missä arvostetaan ammatillista osaamista ulkonäön sijaan.
:komp: Näitä ikuisuuskysymyksiä: palkataanko se paremmannäköinen työntekijä.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Che kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Minkäs sille voi, jos näin on.
Vaihtaa firmaa ja mennä sinne missä arvostetaan ammatillista osaamista ulkonäön sijaan.
Jos yksinkertaisilla vaatetuksen säädöillä voisi hoitaa tilanteen, niin miksi siitä pitää tehdä niin suuri kauhistus? Kumpi on fiksumpaa? Vaihtaa firmaa (jossa voi tulla sama tilanne eteen) vai laittaa sandaalit jalkaan?
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja swirl »

Vittu mulla on kirkuvan oranssi mohikaani, mutta olokoot. En jaksa välittää. Meijän vuokralainen nimittäin irtisanoi juuri vuokrasopimuksensa päättymään ensi kuun loppuun ja päästään remppaamaan jo juhannuksen jälkeen :] Nyt pitää vielä päästä yhteisymmärrykseen seinien väristä. No easy task.
Vihtahousu

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Che kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Et voi muuttaa maailmaa.
Bettyn tapauksessa sanoisin, että pidä vain pintasi.Piste.
Siis Bettyn esimies vihjaili, että ylennys voi olla tulossa ja mahdollisuudet olisivat suuremmat, jos pukeutuisi "uskottavammin".

Minkäs sille voi, jos näin on.
No vittu kyllä voi, arvojaan ei tarvitse "myydä" uran etenemisen kustannuksella. Jos Betty tahtoo asettua poikkiteloin tässä asiassa, niin sitten Betty tekee niin ja esimies voi vain "antaa paskaa" ylemättömyyden&paskojen nakkien muodossa.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vihtahousu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Che kirjoitti: Bettyn tapauksessa sanoisin, että pidä vain pintasi.Piste.
Siis Bettyn esimies vihjaili, että ylennys voi olla tulossa ja mahdollisuudet olisivat suuremmat, jos pukeutuisi "uskottavammin".

Minkäs sille voi, jos näin on.
No vittu kyllä voi, arvojaan ei tarvitse "myydä" uran etenemisen kustannuksella. Jos Betty tahtoo asettua poikkiteloin tässä asiassa, niin sitten Betty tekee niin ja esimies voi vain "antaa paskaa" ylemättömyyden&paskojen nakkien muodossa.
Totta kai noin voi tehdä. Kysymys onkin, mikä on järkevää.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

CSI Miamin ihkapihkaekajakso tänään! Uusintakierros! Uuh, Grissom eli Gil Peters?? myös sinne pan..hottisten vanhojen setien listalle! :D

Pahoitteluni muuten Sean Conneryn aiemmasta kirjoittamisesta Connory.

yökpyök, nyt kone kiinni ja hommiin.
Prepare for the worstest.
Vihtahousu

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Siis Bettyn esimies vihjaili, että ylennys voi olla tulossa ja mahdollisuudet olisivat suuremmat, jos pukeutuisi "uskottavammin".

Minkäs sille voi, jos näin on.
No vittu kyllä voi, arvojaan ei tarvitse "myydä" uran etenemisen kustannuksella. Jos Betty tahtoo asettua poikkiteloin tässä asiassa, niin sitten Betty tekee niin ja esimies voi vain "antaa paskaa" ylemättömyyden&paskojen nakkien muodossa.
Totta kai noin voi tehdä. Kysymys onkin, mikä on järkevää.
Äh, ei joka asiassa tartte olla järkevä. Meillä on tunteet, siksi me erotutaan roboteista. Tämä asia on kuitenkin semmoinen jonka pitää tulla muuttumaan joskus, niin miksei tehdä "ständiään" vaikka tässä kohtaa...

Pienessä karpulassa näköjään vituttaa muidenkin puolesta :roll:
BettyB.

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Frederik Krueger kirjoitti:Pakostakin tuli mieleen oliko kyseinen esimies mies lainkaan. Heteromies olisi alkoholipöhnässä tuollaisen arvostelun sijasta pikemminkin pyrkinyt uimaan liiveihin.
No kyllä se sinnekin pyrki. Eikä siis varsinaisesti arvostellut, ilmeisesti vaan petaa omaa selustaansa samalla, ettei jälkikäteen tule sanomista.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos yksinkertaisilla vaatetuksen säädöillä voisi hoitaa tilanteen, niin miksi siitä pitää tehdä niin suuri kauhistus? Kumpi on fiksumpaa? Vaihtaa firmaa (jossa voi tulla sama tilanne eteen) vai laittaa sandaalit jalkaan?
Kyse ei ole siitä etteikö sitä voisi tehdä, vaan siitä, että niin ei pitäisi joutua tekemään saadakseen ylennyksen tai muistakaan syistä. Loppujen lopuksi kyse on periaatteesta ja itsemääräämisoikeudesta. Tunnen useita naisia, jotka eivät yksinkertaisesti uskalla olla naisellisia työpaikallaan juuri siitä syystä, että he pelkäävät sen vaikuttavan negatiivisesti urakehitykseen. Tämä on hemmetin iso vääryys ja mielestäni kenenkään ei pitäisi alistua siihen jos se sotii omaa arvomaailmaa vastaan. Minä otan mieluummin riskin kun alan hyppiä kenenkään muun näkemyksien mukaan ja täytyypä todeta, että pukeutumiseni ei ole vielä koskaan estänyt minua saamasta palkankorotusta tai olemasta uskottava palavereissa. Niin kauan kun on hyvä työssään ei tarvitse vavista yleisten normien alla. Mikäli haluaa mennä sieltä mistä aita on matalin niin sitten vain terveyssandaaleita jalkaan, mutta silloinkin pitäisi olla kyse omasta valinnasta, eikä uhkailusta, vihjailusta tai painostuksesta.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Che kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jos yksinkertaisilla vaatetuksen säädöillä voisi hoitaa tilanteen, niin miksi siitä pitää tehdä niin suuri kauhistus? Kumpi on fiksumpaa? Vaihtaa firmaa (jossa voi tulla sama tilanne eteen) vai laittaa sandaalit jalkaan?
Kyse ei ole siitä etteikö sitä voisi tehdä, vaan siitä, että niin ei pitäisi joutua tekemään saadakseen ylennyksen tai muistakaan syistä. Loppujen lopuksi kyse on periaatteesta ja itsemääräämisoikeudesta. Tunnen useita naisia, jotka eivät yksinkertaisesti uskalla olla naisellisia työpaikallaan juuri siitä syystä, että he pelkäävät sen vaikuttavan negatiivisesti urakehitykseen. Tämä on hemmetin iso vääryys ja mielestäni kenenkään ei pitäisi alistua siihen jos se sotii omaa arvomaailmaa vastaan. Minä otan mieluummin riskin kun alan hyppiä kenenkään muun näkemyksien mukaan ja täytyypä todeta, että pukeutumiseni ei ole vielä koskaan estänyt minua saamasta palkankorotusta tai olemasta uskottava palavereissa. Niin kauan kun on hyvä työssään ei tarvitse vavista yleisten normien alla. Mikäli haluaa mennä sieltä mistä aita on matalin niin sitten vain terveyssandaaleita jalkaan, mutta silloinkin pitäisi olla kyse omasta valinnasta, eikä uhkailusta, vihjailusta tai painostuksesta.

Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

NuoriDaavid kirjoitti: Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Kenties se onkin, mutta minulle kyse on periaatteesta ja erittäin suurella todennäköisyydellä tulee aina olemaankin.
MGandhi

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

NuoriDaavid kirjoitti:

Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Perustele? Mun mielestäni naisten ei todellakaan pitäisi pukeutua perunasäkkeihin saadakseen ammatillista arvostusta! Enkä kyllä osaa lainkaan samaistua yhteenkään mieheen, joka pitää naisellista pukeutumista huonona asiana. Se, että joku kateellinen harmaavarpunen pomon asemassa ajattelee noin, onkin ihan eri juttu (nainen - susi - nainen).
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Riippuu kyllä työstäkin. Jos Betty tekisi sun töitä, esim. tutkisi eturauhasvaivoja (sivuutetaan nyt erityisalasi) tai nivusvammoja yo. asusteessa valkoinen takki päällä, on eri asia kun 100 ihmisen edessä tykin ja läppärin vieressä auditoriossa "luentoa" pitämässä.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MGandhi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:

Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Perustele?
"En ole valmis antamaan periksi, vaan hakkaan päätäni seinään, koska minulla on oikeus tehdä niin"
BettyB.

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kyllä mä luulen että mä meen tässä asiassa edes jollain tasolla puolitiehen vastaan. Tuskin vielä burkhaa tilaan, mutta katsonpa pikkasen tarkemmin sitä hameenhelmaa ja kaula-aukon syvyyttä. Yritän suhtautua tähän nyt jotenkin kypsästi. Jos kykenen.
Viimeksi muokannut BettyB., 30.05.2008 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin