Freakday

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

NuoriDaavid kirjoitti: "En ole valmis antamaan periksi, vaan hakkaan päätäni seinään, koska minulla on oikeus tehdä niin"
Ei täällä käsittääkseni ole kukaan hakkaamassa päätään seinään. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä minkälaisesta vaatetuksesta tässä puhutaan. Naisellisessa pukeutumisessa ja hutsahtavassa pukeutumisessa on kuitenkin aika iso ero.
Viimeksi muokannut Che, 30.05.2008 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MGandhi

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

NuoriDaavid kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:

Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Perustele?
"En ole valmis antamaan periksi, vaan hakkaan päätäni seinään, koska minulla on oikeus tehdä niin"
Ei tämä kommentti lapsellinen ole. Korkeintaan periaatteellisen uhmakas.

Ja esimerkkinä BB, jonka pukeutumistyyliin olen tutustunut, ei todellakaan pukeudu mitenkään lutkamaisesti tai muutenkaan ammattiarvoaan alentavasti. Ihmettelen suuresti hänen pomonsa lausuntoja. Epäilen myös niiden olleen lähinnä liiveihinuintipuheita...
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hyvä Betty, löydät varmasti tyylikkäitä vaatteita jotka täyttää sekä sun että pomon vaatimukset, ja näytät varppina hotilta joka tapauksessa! Blondiutta et kyllä vaihda mihinkään, joohan eihän? :)
Prepare for the worstest.
BettyB.

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ En en! Mut ehkä mä kasvatan sellasen tasapitkän roippanan, jota pidän töissä aina kireellä nutturalla ;)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Harkitse tarkoin, sillä kireät nutturatkin on joidenkin mielestä kuuminta hottia!1 :D
Prepare for the worstest.
killkill

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bettyn maalaama esimerkki on tietysti ikävä.

Chen purkauksesta tulee väistämättä mieleen, että hän on ilmeisesti minua huomattavasti nuorempi. Elämäntilanteesta ja -kokemuksestakin johtuen en itse lähtisi niin isoon asiaan kuin työpaikan vaihtaminen pelkästään ulkonäköseikkojen vuoksi. Niistäkin on jouduttu matkan varrella tinkimään...
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Lilo »

BettyB. kirjoitti:^ En en! Mut ehkä mä kasvatan sellasen tasapitkän roippanan, jota pidän töissä aina kireellä nutturalla ;)
Vaihda vaan näyttävimmät paperipussit perusruskeisiin. Se juhlasäkki voi olla joillekin näemmä liikaa...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja vaimo, älä unohda sitä raippaa!1 Tai saappaita, joista ehkä juuri ja juuri voidaan tinkiä helteen takia..
Prepare for the worstest.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Jos ei yleneminen kiinnosta siinä määrin, että säätäis omaa pukeutumistaan, niin mikäs siinä sitten, oma valinta.
Ite kysyin ihan vapaaehtosesti nyk. työn aloittaessani, että käykö mun normi huppari-farkku-linja vai oisko parempi laittaa jotain muuta.
Ja eiköhän näitä uskottavuuteen liittyviä pukeutumissuosituksia oo yhtä lailla miehillekin.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

killkill kirjoitti:Bettyn maalaama esimerkki on tietysti ikävä.
Chen purkauksesta tulee väistämättä mieleen, että hän on ilmeisesti minua huomattavasti nuorempi. Elämäntilanteesta ja -kokemuksestakin johtuen en itse lähtisi niin isoon asiaan kuin työpaikan vaihtaminen pelkästään ulkonäköseikkojen vuoksi. Niistäkin on jouduttu matkan varrella tinkimään...
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta olettaisin itsekin olevani sinua nuorempi aikaisempien kirjoitusten perusteella. En lähtisi vaihtamaan firmaa Bettyn tilanteessa, mutta toisaalta en myöskään muuttaisi radikaalisti pukeutumistani jos se olisi jo ennestään täysin työpaikkani pukukoodin mukainen. En ole erityisen lojaali työntekijä siinä mielessä, että pysyisin samassa yrityksessä vastoinkäymisistä tai siitä huolimatta, että se ei vastaa omaa arvomaailmaani, mutta toisaalta minulla ei olekaan asuntolainoja tms.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis Bettyn esimies vihjaili, että ylennys voi olla tulossa ja mahdollisuudet olisivat suuremmat, jos pukeutuisi "uskottavammin".

Minkäs sille voi, jos näin on.
Eikö voisi ajatella konservatiivisemmin pukeutumista kunnes ylennys on plakkarissa? Sitten voi taas toteuttaa itseään vetämällä päälleen mustanahkaiset jakkupuvut sun muut. Periaatteellisuudella ei kannata ampua itseään jalkaan jos voi sekä pitää kakun että syödä sen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Lapitii kirjoitti:Ja eiköhän näitä uskottavuuteen liittyviä pukeutumissuosituksia oo yhtä lailla miehillekin.
Itse pukeudun työpaikalla käytännössä just niinku lystään. Useimmiten lippis päässä, asiakkaat toteavat etteivät poliisiksi uskoneet. Fiksusti mutten virkamiesmäisesti.

Bettynä luottaisin täysin omaan tulkintaan eli en alistuisi esimiehen tahtoon, jos "oma pesä on kunnossa". Asia kannattaisi ottaa puheeksi ja vaihtaa mielipiteitä, niin ei sitten tietämättään aiheuta itselleen ja muille kiusallisia hetkiä jatkossa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MGandhi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Che kirjoitti:Olen rebel without a cause
Jotenkin tuollainen edellä kertomasi kuulostaa mielestäni hiukan lapselliselta.
Ei tämä kommentti lapsellinen ole. Korkeintaan periaatteellisen uhmakas.
Huomaan tulleeni keski-ikäiseksi tylsimykseksi; kohta varmaan harkitsen jo muuttoa Espooseen! Vaikka olen aina valmiina kannattamaan pikkuporvarillisen sovinnaisuuden vastustamista vaikka ihan vain liikkeen ylläpitämisen vuoksi, niin en voi olla ND:n tapaan hymähtelemättä Chen sinisilmäisille vuodatuksille siitä, miten pukeutumisessa ei pidä alistua muiden odotuksille ja käsityksille vaan tulee vetää omaa linjaa muiden mielipiteistä piittaamatta.

Ensinnäkin, koko pukeutumiskoodi on tietysti läpeensä sosiaalisista odotuksista ja sopivaisuuskäsityksistä muodostuva. Esim. vaatettamisen biologiselle funktiolle olisi lukemattomia muitakin toteutustapoja kuin nyt vallassaolevat. Tottakai Chen tai Bettyn omatkin mieltymykset ovat sosiaalisen ympäristön tuottamia. Se, että niistä seuraa törmäyksiä työelämässä tarkoittaa tietysti sitä, että omat mieltymykset ovat muotoutuneet hieman toisenlaisessa kontekstissa kuin nyt kohdattu työelämäkonteksti. Bettyn kannattaisi varmaan miettiä, onko kyseessä esim. jonkilainen naisia latistava kulttuuri työpaikalla, jolloin sitä vastaan kannattaa tietysti taistella järkevissä rajoissa, vai vain hieman erilainen käsitys tietyn roolin mukaisesta roolipukeutumisesta. Jälkimmäisessä tapauksessa - ja miksei ensimmäisessäkin - Bettyn oma reaktio kuulostaa melkein järkevimmältä mahdolliselta:
BettyB. kirjoitti:Kyllä mä luulen että mä meen tässä asiassa edes jollain tasolla puolitiehen vastaan. Tuskin vielä burkhaa tilaan, mutta katsonpa pikkasen tarkemmin sitä hameenhelmaa ja kaula-aukon syvyyttä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 30.05.2008 10:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:CSI Miamin ihkapihkaekajakso tänään! Uusintakierros! Uuh, Grissom eli Gil Peters?? myös sinne pan..hottisten vanhojen setien listalle! :D
Ei kai Grissom ollut CSI Miamissa mukana? Siinä oli se ikiärsyttävä porkkanapää.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Geep

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Geep »

^ Yhes uudes jaksos muuten olikin mukana. Mut ei aiemmin juu. Porkkanapää-Horatiokin on kyllä aika guuma!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Geep kirjoitti:^ Yhes uudes jaksos muuten olikin mukana. Mut ei aiemmin juu. Porkkanapää-Horatiokin on kyllä aika guuma!
No yök, ei kyl tod. oo! Sul on narttu nyt kyllä hormoooonit jotenki sekasin!1!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
killkill

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja killkill »

Che kirjoitti:En ole erityisen lojaali työntekijä siinä mielessä, että pysyisin samassa yrityksessä vastoinkäymisistä tai siitä huolimatta, että se ei vastaa omaa arvomaailmaani, mutta toisaalta minulla ei olekaan asuntolainoja tms.
Tässäpä se ero juuri olikin :)
Sori jos äänensävy oli alentuva, se ei ollut tarkoitus.
Geep

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Geep »

Lilo kirjoitti:Sul on narttu nyt kyllä hormoooonit jotenki sekasin!1!!
Taitaa olla. :D

Alkais nyt Shieldin uudet jaksot, Vic on unissa jatkuvasti... Canet mulla on vielä boxilta kattomatta mut ilmeisesti mainoksissakin vilahdellu kuumat miehet tarpeeks, koska niitäkin näkyy jo unissa. Huuh, vaikeita aamuja seksiöiden jälkeen. Täytyy ehkä yrittää siirtää tai siis purkaa nää kiimat omaan äijään.
NegaDuck

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:hän vihjasi, että johtuen ulkoisesta olemuksestani, uskottavuuteni saattaa kärsiä.
Kenen tahansa, joka noin menee sanomaan, oma uskottavuus kärsii aika pahasti.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

urpiainen kirjoitti:..Chen sinisilmäisille vuodatuksille siitä, miten pukeutumisessa ei pidä alistua muiden odotuksille ja käsityksille vaan tulee vetää omaa linjaa muiden mielipiteistä piittaamatta.
No eipäs nyt liioitella sentään :D Olen koko ajan sanonut, että työpaikan pukukoodia tulee noudattaa, mutta mielestäni sukupuolineutraalisuus ei voi olla ammatillisen uskottavuuden mittapuu. Sain MGandhin kirjoituksesta sen käsityksen, että Bettyn pukeutuminen on ollut täysin asiallista jo aikaisemminkin eli kyse ei ole epäsopivasta tai epäammattimaisesta pukeutumisesta työpaikalla, jolloin näkemykseni mukaan hänen esimiehensä kommentti oli asiaton.
NuoriDaavid

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:Kyllä mä luulen että mä meen tässä asiassa edes jollain tasolla puolitiehen vastaan. Tuskin vielä burkhaa tilaan, mutta katsonpa pikkasen tarkemmin sitä hameenhelmaa ja kaula-aukon syvyyttä.
Sitten meidän omassa firmassa voit taas palata takaisin entiseen tyyliin korkojen (huom. kaksoismerkitys) kera.
Che

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Che »

killkill kirjoitti: Tässäpä se ero juuri olikin :)
Sori jos äänensävy oli alentuva, se ei ollut tarkoitus.
Ällös huoli, eläköön ne pienet ikäluokkien, persoonien ja sukupuolten väliset erot :)

Nyt tämä lähtee syömään 8)
killkill

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja killkill »

Che kirjoitti:Nyt tämä lähtee syömään 8)
Kiitti tästäkin vähästä nimim. "Mustikkasoppaa kolmatta päivää"...
NegaDuck

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kylläpäs yhtäkkiä ketuttaa ja väsyttää. Nukuin viime yön huonosti, ja sen päälle sählyä, varmaan on kroppa vähän hälytystilassa.... :?
Vihtahousu

Re: Freakday

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Körösörözöö! Taas tuli eteen "mää ostin mun kontille matkan timbuktuun ja takaisin että saan harvinaisia viinirypäleen siemeniä saatanasti. Enkä tahdo maksaa millekään agentille yhtään vitun mitään paperiasioiden sujuvasta hoidosta ja käytäntöjen tietotaidon käyttämisestä, jolloin käytän xxxxxxxx xxxxxxhenkilöä ilmaisena asiakaspalveluhenkilönä..."

Taatana! Nää hessut lisääntyy aina kesän myötä, tahdo edes maalailla kauhukuvia kun suviuunot "hits the office during summer vacation"... sit saan selittää joka firman uunoille miten niiden lomitettavat hoitivat hommansa.
Vastaa Viestiin