Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mikä on horoskooppimerkkisi?

Oinas
6
8%
Härkä
4
5%
Kaksoset
6
8%
Rapu
9
11%
Leijona
5
6%
Neitsyt
6
8%
Vaaka
10
13%
Skorpioni
10
13%
Jousimies
9
11%
Kauris
4
5%
Vesimies
2
3%
Kalat
8
10%
 
Ääniä yhteensä: 79

Patz

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Jousimies. En juuri horroihin usko mutta näihin on pakko yhtyä:

Jousimiehen valttikortit:
Jousimies on sosiaalinen merkki, usein poliittinen, ideologinen ja elämänarvoihin keskittynyt tyyppi. Hän etsii laajoja ja yleispäteviä puitteita ajattelulleen ja toiminnalleen. Jousimies on liikkuva, levoton ja jatkuvasti näköalojaan laajentava ihminen, jonka mielen sulatuskyky on erinomainen. Sekä fyysisesti että psyykkisesti Jousimies on aktiivinen, kilpaileva ja kunnianhimoinen. Hänelle rituaalit, tunnustukset ja eliittiin kuuluminen ovat elämän suolaa. Jousimies tähtää kauas ja pyrkii jokapäiväisessä elämässä toteuttamaan omaa ihannettaan, mikä tekee hänestä melkoisen karismaattisen lämpimän ja puoleensavetävän ihmisen. Sisäinen motivaatio tähtää minän nostamiseen julkisuuteen tai korkeatasoisen elämän piiriin.

Jousimiehen heikkoudet:
Ihanteellisuuspyrkimyksiensä vuoksi Jousimies ajautuu helposti liialliseen sovinnaisuuteen, jota joutuu itsekseen sitten harmittelemaan. Poliitikoista löytyy helposti Jousimiehen heikkouksia: Fanaattisuus, asenteellisuus, äärimmäiset mielipiteet, itsekkyys ja tiedon valjastaminen asenteiden palvelukseen. Arvostuksen tikkaita kavutessaan alentuu Jousimies helposti kerskumaan saavutuksillaan. Jokapäiväisessä elämässä hänet tunnetaan "totuuksien lahjomattomana laukojana", joka ei kuvia kumartele vaan sanoo rumatkin asiat niin kuin ne on.

Jousimiehen sairaudet:
Seurapiirielämästä nauttivalle Jousimiehelle maksan seudulle asettuva taudinkuva ei liene vaikeasti ymmärrettävä juttu. Maksan vajaatoiminta, maksatulehdus, kuumeet ja reumatismi ovat todellakin tämän merkin listaykkösiä. Onko alkoholin käytöllä osuutta asiaan, se saa jäädä arvailujen varaan. Laajentumispyrkimys voi tulla esille myös ruumiillisessa muodossa aiheuttaen paino-ongelmia. Halu urheilla ja ottaa riskejä johtaa onnettomuuksiin, joissa etenkin raajat ovat vaaravyöhykkeellä.
killkill

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Mikä on horoskooppimerkkisi?
Rapu

Vaikuttaako tämä tieto millään lailla elämääsi tai valintoihisi?
Ei millään lailla. Yllättävän hyvin horo-kirjojen luonnehdinnat osuvat kuitenkin kohdalleen: koti- ja perhekeskeinen, pitkävihainen, herkkä loukkaantumaan, uskollinen ystävilleen ymsp.
Gina

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Gina »

brona kirjoitti:
Gina kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:Palstan ainut vesimies vai?
Noup. Täällä toinen viileä ja hillitty.
Yeah right. Paras kamu on vesipää. Ulkoisesti kyllä vaalea ja viileä, jos ei tunne paremmin... On nyt löytänyt miespuolisen vastineensa. Helvetin hullut.
:mrgreen:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kaksonen. Ei se horoskooppi minuun niin vaikuta, mutta mielenkiinnosta olen lukaissut muutaman jutun ko. skoopin piirteistä, ja sopii kuin nappi reikään.
The great club outshines the individual, always and forever.
Aito_Johanna

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Jousimies. Eikä esimerkiksi tuossa Patzin esille ottamassa horossa pidä minun kohdaltani paikkaansa mikään. Tämä on mulle ihan mysteeri: miten joku täyspäinen, normaalin länsimaisen sivistyksen saanut aikuinen VOI uskoa horoskooppeihin? :shock:
Joskus 12-vuotiaana niillä sentään vielä oli viihdearvoa. Mulla oli kaksi somaa jousimieskaulakorua ohuessa hopeisessa ketjussa, ja joskus naureskeltiin Tiimarissa joillekin horoskooppikorteille. Mutta sekin juna meni jo.
hanneriina

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja hanneriina »

Urhea, jalo, jalomielinen, valovoimainen, kunnianhimoinen, luotettava, esiintymistaitoinen, edustava, synnynnäinen johtaja...
Miten joku täyspäinen, normaalin länsimaisen sivistyksen saanut aikuinen voisi olla uskomatta taivaan totuuksiin, kun leijonaluonteeni on noin selvästi tähtiin kirjoitettu?! :shock:
Käytän astrokarttaani CV:nä eikä muuta sitten tarvitakaan! :wink:
1108

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

hanneriina kirjoitti:Käytän astrokarttaani CV:nä eikä muuta sitten tarvitakaan!
Ja työttömänä viihtyy?
santtu

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja santtu »

Olen luonteeltani jousimies. Fyysisiä tekojani ohjaavissa henkisissä valinnoissani tämä näkyy mm. itseäni loukkaavana jatkuvana tekopyhyytenä, itseinhona, Kumpulalaisuutena ja joukkoliikenteen suosimisena. Tyypillisen jousimiehen tavoin ymmärrän kielen olevan kuvaus maailmasta ja edelleen ajattelen sanomisieni kertovan ensisijaisesti minusta itsestäni, mikä tietenkään ajatuksena ei ole erityisemmin tästä maailmasta; varsinkaan, kun halu on lähempänä sosiaalisten suhteiden luomimisen ja ylläpitämisen suosimista. Stereotypisenä sagittariuksena pidän yhdestä suhteesta kerrallaan, jossa liha vinkuu ja sana viuhuu. Harrastan murjottamista.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja nexie »

santtu kirjoitti:Olen luonteeltani jousimies. Fyysisiä tekojani ohjaavissa henkisissä valinnoissani tämä näkyy mm. itseäni loukkaavana jatkuvana tekopyhyytenä, itseinhona, Kumpulalaisuutena ja joukkoliikenteen suosimisena. Tyypillisen jousimiehen tavoin ymmärrän kielen olevan kuvaus maailmasta ja edelleen ajattelen sanomisieni kertovan ensisijaisesti minusta itsestäni, mikä tietenkään ajatuksena ei ole erityisemmin tästä maailmasta; varsinkaan, kun halu on lähempänä sosiaalisten suhteiden luomimisen ja ylläpitämisen suosimista. Stereotypisenä sagittariuksena pidän yhdestä suhteesta kerrallaan, jossa liha vinkuu ja sana viuhuu. Harrastan murjottamista.
Ja iltalehti tietää kaikessa viisaudessaan kertoa tänään sinulle seuraavaa:

Jousimies 23.11. - 21.12.

Sinusta on kiva tehdä läheisesi onnelliseksi ja antaa pikku lahjoja. Jonkun mielestä se on tuhlausta, mutta haluat vilpittömästi vain tuottaa iloa.


..ja sitten rakkaaseen aiheeseen eli minuun itseeni:

Olen vaaka, kaukana tasapainosta. Revi siitä nyt riemua.
Don't Panic!
Lilo

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti:

..ja sitten rakkaaseen aiheeseen eli minuun itseeni:

Olen vaaka, kaukana tasapainosta. Revi siitä nyt riemua.
*allekirjoittaa* Juu, kyllä sun kupit ja nupit heiluu ihan omaan tahtiin. Hyvästi kultainen keskitie! :apuva:

...mutta kyllä mä revin siitä riemua, useinkin. :D
Faghag

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

brona kirjoitti:Leijona. Horoskoopit (syntymäajan perusteella lasketut) kiinnostavat yhtenä keinona lisätä itse- ja yleistä ihmistuntemustaan. Joskus on hauska arvailla ihmisten horoskooppeja ja vertailla miten hyvin ne pitävät paikkaansa, esim. vastaako ihmisen ulkonäkö hänen nousevaa merkkiään.
Allerkirjoittaneen aurinkomerkki skorpioni, nouseva merkki kaksonen ja kuumerkki jousimies. Kiinalaisessa horossa kukko.
HellBell

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Faghag kirjoitti:
brona kirjoitti:.. Joskus on hauska arvailla ihmisten horoskooppeja ja vertailla miten hyvin ne pitävät paikkaansa, esim. vastaako ihmisen ulkonäkö hänen nousevaa merkkiään.
Allerkirjoittaneen aurinkomerkki skorpioni, nouseva merkki kaksonen ja kuumerkki jousimies. Kiinalaisessa horossa kukko.
Täällä nousevana merkkinä rapu eikä ulkonäköni vastaa rapunaisista annettuja tuntomerkkejä. Myöskään en rapumaiseen tapaan rakasta kotitalousjuttuja saati palvo ideaa suurperheestä tai jokeltele vauvoja nähdessäni - en tunnista ravusta muuta itseäni kuin heille tyypilliseksi piirteeksi luetun syvän tunteikkuuden, rapumaiset liikkeet sivulle taakse ja ties mihin suuntaan + saksiotteen että ns. kuuhulluuden.
Kuumerkkinä härkä, mikä on kuulemma hyvä juttu; härkä pistää kuuhulluudet aisoihin ja kääntää ravun romantiikan realistiseksi pläjäykseksi.
Mutta mitä tekee jousimies..

Tässä linkki suoraan sivulle, jossa voi tehdä 30 sekunnissa (mikäli muistaa syntymäaika-ja paikkatietonsa oikein) oman astrologisen karttansa. (Storytuuli on muistaakseni myös aiemmin esittänyt tämän linkin.) http://www.astrologiakeskus.com/astrolog/
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

En kerro horoskooppimerkkiäni kysyttäessä. Oletan nimittäin, että jos horoskoopit pitävät paikkansa, asiantunteva arvioija kyllä osaa päätellä merkkini kysymättäkin. Kukaan ei ole vielä kertaakaan osunut oikeaan, vaikka merkkejä sentään on vain kaksitoista - eli puhtaasti arvaamallakin pitäisi olla vähintään yli kahdeksan prosentin todennäköisyys onnistua (ja usein suurempi, koska yleensä olen jo sulkenut muutaman merkin pois keskustelussa ennen arvausleikkiä).

Uskon kyllä, että syntymäaika vaikuttaa ihmisen persoonallisuuteen jollakin tavalla. Lapsen ensimmäiset elinkuukaudet ovat monella tavalla varsin merkityksellisiä, ja niiden aikana vallinnut lämpötila, valon määrä ja sää varmasti vaikuttavat osaltaan jotenkin. Taivaankappaleiden asentojen vaikutuksiin sen sijaan en kykene uskomaan ennen kuin saan asiasta joko tieteellistä näyttöä tai arkikokemuksia jotka tukisivat ajatusta. Toistaiseksi molemmat puuttuvat.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Rapu.
Tunnustan olevani koti-ihminen ja monia muitakin asioita, mitä ravuista yleensä sanotaan.
En kuitenkaan varsinaisesti usko horoskooppeihin, joskus tulee lehdestä luettua mutta en koskaan missään tapauksessa noudattaisi horoskoopin neuvoja. Huh!
Save a horse, ride a cowboy
Nowaysis

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Aito_Johanna kirjoitti: Tämä on mulle ihan mysteeri: miten joku täyspäinen, normaalin länsimaisen sivistyksen saanut aikuinen VOI uskoa horoskooppeihin? :shock:
Tai jumalaan? :wink:
ManZel

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja ManZel »

Juuh, eilen juttelin yhden ennestään tuntemattoman ihmisen kanssa pitkät tovit, minkä jälkeen hän sanoi olevansa täysin vakuuttunut, että horoskooppini olisi kalat. Sinänsä harmi etten ehtinyt kysäistä mitkä olivat perusteet, sillä minkäänlaista tietoutta horoskoopeista minulla ei ole enkä myökään usko niihin. Myös ravuksi minua on useasti luultu, mutta kaksoseksi huomattavasti eniten, ja gemini myös oikeasti olen.

Nyt muistuu mieleen kaksi hyvää puolta, jotka yleensä yhdistetään kaksosiin tai ainakin jossain yhteydessä olen näin kuullut sanottavan.

- Hyvä puhumaan: Kyllä. Tämä tosin on pitkäaikaisen harjoituksen tulosta eikä mikään luonnonlahja.

- Hyvä kirjoittamaan: En. Täysin onneton. En kykene kirjallisesti kertomaan ajatuksiani haluamallani tavalla.
Aito_Johanna

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Nowaysis kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti: Tämä on mulle ihan mysteeri: miten joku täyspäinen, normaalin länsimaisen sivistyksen saanut aikuinen VOI uskoa horoskooppeihin? :shock:
Tai jumalaan? :wink:
Vaikka siihenkin, mutta jumala/Jumala on abstraktimpi ja monikerroksisempi käsite kuin horoskooppi. Harva täyspäinen aikuinen uskoo Jumalaan merkityksessä 'pilven reunalla istuva valkopartainen ukko, joka kuuntelee rukouksia', mutta jos jumala = kaiken luoja, niin onhan se olemassa, oli se nyt sitten vaikka sama kuin alkuräjähdys. Huonosti selitetty, mutta got the point?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Suvinen kirjoitti:EW voisi olla luovuutensa puolesta Vaaka tai analyyttisyydessään Skorpioni.
Valitan, ei kumpikaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

EveryWoman kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:EW voisi olla luovuutensa puolesta Vaaka tai analyyttisyydessään Skorpioni.
Valitan, ei kumpikaan.
Mun mielestä EW puhuu kuin Oinas.
The great club outshines the individual, always and forever.
Aito_Johanna

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mistä te muuten revitte nuo eri horoskooppimerkkien luonteenpiirteet? Onko jossain jokin "virallinen" horoskooppi, joka kertoo, millainen rapu tai jousimies oikeasti on, vaikka Ilta-Sanomien horo väittäisi toista ja Iltalehden jotain ihan muuta?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Elppis kirjoitti:Mun mielestä EW puhuu kuin Oinas.
Vaan en ole. :stop:

Luonteenpiirteiden kuvaukset ovat minustakin hassuja. Jos jonkun merkin edustajien sanotaan olevan vaikkapa koti-ihmisiä, niin mitä ihmettä sillä mahdetaan tarkoittaa? Että he ovat enemmän koti-ihmisiä kuin muut vai että he ovat ainoita olemassaolevia koti-ihmisiä? Itse olen takuulla tuntemistani ihmisistä eniten koti-ihminen, enkä siltikään ole rapu.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 19.10.2005 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tuolla ollut kuvaus sopii minuun osittain, mutta samat osat sopivat moniin muihinkin - erimerkkisiin - tuntemiini ihmisiin. Niinikään jotkut kuvauksen osat eivät istu minuun mitenkään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

EveryWoman kirjoitti:
Tuolla ollut kuvaus sopii minuun osittain, mutta samat osat sopivat moniin muihinkin - erimerkkisiin - tuntemiini ihmisiin. Niinikään jotkut kuvauksen osat eivät istu minuun mitenkään.
Laitoin siis yhden esimerkin saitista, jossa on luonnekuvauksia. Joissakin on hyvin pikkutarkkoja ja naurettavia asioita, ja jotkut taas on ympäripyöreitä "kaikki-vois-sopia"- kuvauksia. Ota nyt noista selvää..
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Horoskoopimerkkisi ja suhteesi siihen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sitten on taas näitä suomi24:n tyylisiä juttuja...

"miten kaksonen ja neitsyt sopii yhteen?"

- "Ei mitenkään, just seukkasin kolme vuotta, täys kusipää se kaksonen"

- "Loistavasti, ollaan oltu yhdessä kaksonen (n) ja neitsyt (m) jos kohta vuoden! Paras match ikinä!"


Arghh.....
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin