Salasanasi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
posteljaana

Salasanasi

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Oletteko huomanneet, että nykyään pitää muistaa hirveä määrä erilaisia koodeja.

Oletko kehittänyt salasanoihin jonkun muistijutskan päähäsi vai oletko kirjoittanut salasanat salakoodilla jonnekin paperille/kännykkään tms:n muistiin?

Miten selviät salasanaviidakossa sekoamatta salaisen elämäsi verkkoihin?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Talletan salasanat GPG:lla kryptattuun tiedostoon. Erilaisia käyttäjätunnus / salasanayhdistelmiä näkyy nyt olevan 106.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
posteljaana

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

aasi kirjoitti:Talletan salasanat GPG:lla kryptattuun tiedostoon. Erilaisia käyttäjätunnus / salasanayhdistelmiä näkyy nyt olevan 106.
Mielenkiintoinen mahdollisuus älykkäille.
Itse olen lähinnä luova taiteilija-tyyppi (=laiska ja vähän tyhmä) ja sekoittelen tuttuja syntymänumeroita O:n, A:n, I:n E:n ym. päälle.

Tai päin vastoin, jos annetaan joku valmis, keksin sen kirjaimista jonkun lauseen, joka on helpompi taas käsittää.

Töissä pyörittelen asioita numerojen kautta. Aluksi kehittelin niihinkin kaikkia muistikiemuroita, mutta nyt katson suoraan koneelta ja jos joku kysyy minulta jotain niihin liittyvää yllättäen, ei minulla ole aavistustakaan vastauksesta "olen vaan täällä töissä".

Kirjastokortissa on pitkä numero, jota en muista, mutta osaan näppäillä.

Puhelinnumeroita ei tarvitse muistaa, joten ei hajuakaan edes omasta, mutta muistan ne lapsuudessa opitut 09-alkuiset kotinumerot vieläkin, joita tuskin on kellään enää käytössä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mul on tapana kettumaisest katsoo kaik mahdollista nimeä, jotka näkyvä siihe tyäasemall, jotta sitte jos kuitenki käy niiet en muista niin rupeen muistelemaa ku katton ympärilleni. Mul oli pitkäaikaa salasanana "Nokia" ku se oli koneen edes muovikohokirjaimi mut sitte aattelin et jos joku keksii se kunse sii konees nii on nii sitte mä vaihdoin sen. mä laitoin nimeni väärinpäin.
Mut sitte mä ikäänkuin teen varmistuksen viel sillätaval, että mä laitan joka paikkaa saman salasanan ja sit kirjoitan ihan pienel sen näppäimistön taakse. ihan pienellä vaan ettei kukaan näe ja nimenomaa siis alle ettei siihen päälle. Jos laitan sen päälle nii joku vois sen nähdä.
Muistakaa olla salasanan kansa tarkkoja, ettei rosvo näe sitä. :P

Stadinarska
It-neuvoja
It-asian Tuntija
Turskallisuuspäällikkö
Herrapuolinen PosteljooniJaana
posteljaana

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Tuota en olekaan tajunnut, että salasana on löydettävissä koneen läheltä (rosvoille), että se pitää piilottaa tässä koneella jonnekin. Että rosvojen kannattaa tulla fyysisesti kylään, olen luullut että rosvous käy verkkojen kautta. Ja että tämä elämä on sielunryöstöä nykyisin. Mutta kiva, että on ihania perinteisiä rehellisiäkin rosvoja olemassa. Halaus Ellaksranidats:lle.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niin idiootti en ole että alkaisin julkisesti selostaa miten valitsen käyttämäni salasanat tai missä niitä säilyttelen vai säilyttelenkö ollenkaan. Ylettömän urveloa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
posteljaana

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Frederik Krueger kirjoitti:Niin idiootti en ole että alkaisin julkisesti selostaa miten valitsen käyttämäni salasanat tai missä niitä säilyttelen vai säilyttelenkö ollenkaan. Ylettömän urveloa.
Frederikki ei nyt tajua, ei ketään kiinnosta salasanasi, vaan se miten ratkaiset ongelmasi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Salasanat ovat satunnaisia sanoja ja numeroita, jotka eivät liity näennäisesti yhtään mihinkään. Tai vain kummallisia numero- ja kirjainjonoja, jotka merkitsevät jotain vain minulle. Työsalasanat on kirjoitettuna siististi lapulle, ei sanoina itsenään vaan muistutussanoina kuten pankki tai minni.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Pyry-Matias

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Pelkästään työn puolesta salasanoja lienee parisenkymmentä. Eri softa vaatii erilaisen salasanan, joten "luovuutta" täytyy käyttää. Salasanalista löytyy omasta myllystä. Erityisiä valintakriteereita ei vakituisesti ole, vaan vaan tietyn teeman/lähtöarvon käytyäni loppuun keksin uuden. Ei ole ollut minkäänlainen ongelma keksiä salasanoja.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Frederik Krueger kirjoitti:Niin idiootti en ole että alkaisin julkisesti selostaa miten valitsen käyttämäni salasanat tai missä niitä säilyttelen vai säilyttelenkö ollenkaan. Ylettömän urveloa.
Ai niin, käytän vielä pwgeniä salasanojen luontiin:

Koodi: Valitse kaikki

aiNg5IMuo oJeing7ze Thuozees0 chee3Uhae ooPud4utu oZag0aegh Uibaif5ee Taij7fazo
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Uma
Wannabe-kitisijä
Viestit: 3
Liittynyt: 18.07.2008 21:53

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Uma »

Työnpuolesta on 12 salasanaa ja sen lisäksi nopeasti laskettuna muita salasanoja on 23. Toistaiseksi oma kuvamuisti on riittänyt.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja more »

Viidellä pärjää. Pankkitunnuksen numerosarjan nyt muistaa, töissä kertakirjaus hoitaa ettei ole monta ja kaikkeen nettitauhkaan on pari salasanaa. Muistas vaan aina että minkä niistä tunnuksista piti tähänkin käydä:P
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Clay »

Käytän muutamaa salasanaa kaikkeen. Ei niillä ole oikeesti mitään merkitystä ku joku Aasi hakkerois kuitenki ne edes hikeentymättä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Yks ja sama kirjainnumeroyhdistelmä joka paikkaan. Erittäin tyhmää, erittäin toimivaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Salasanasi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:Yks ja sama kirjainnumeroyhdistelmä joka paikkaan. Erittäin tyhmää, erittäin toimivaa.
"Pankkimme kaipaa salasanatietojasi varmistaaksemme niitten turvallisuuden, testaamme salasanasi ja lähetämme sen jälkeen sinulle varmistuksen salasanasi turvallisuudesta sähköpostille."

Terveisin Sambo-pankki!
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin