Älä saatana sano että... !

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bedlam

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja bedlam »

sivustahuutaja kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Ei ylenpiin vaan ylempään, vissi ero, dorka.
Jaa, missäs tuo ^ ottaa yhtään kantaa siihen, mihin yksittäiseen viestiin viitataan?
^ viittaa viimeiseen
^^ viittaa toiseksi viimeiseen
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaihtakaa väljemmät kalsarit.

Koko palsta täynnä jotain hemmetin apulaiskielipoliiseja vakinaisen ollessa poissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pyry-Matias

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

bedlam kirjoitti: ^ viittaa viimeiseen
^^ viittaa toiseksi viimeiseen
^^^ tai enempi viittaa kohmeloon *eehhehe, eehhehe*
BettyB.

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Nii! Beddis ja pyrdekin tietää! Nii!
NuoriDaavid

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:
bedlam kirjoitti: ^ viittaa viimeiseen
^^ viittaa toiseksi viimeiseen
^^^ tai enempi viittaa kohmeloon *eehhehe, eehhehe*
Tai pakkoneuroosiin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

bedlam kirjoitti:^ viittaa viimeiseen
^^ viittaa toiseksi viimeiseen
Tuohon systeemin siis voi luottaa tekstejä lukiessaan?
BettyB.

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Kyllä.
1108

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Eipä.

Ja viittaan kintaalla koko ketjulle.
Theodore Taylor

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

^^^ No en menis sanomaan. Tämä laatusakki on täynnä omaa etua tavoittelevia huijareita. Se on joko pillua, persettä, rahaa tai sitten saat kuulla kunniasi ^^:ten avulla.

EDIT: Piti lisätä ^ kun numba ehti väliin.
posteljaana

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

...rakastat mua.

jouduin tuollaiseen tilanteeseen ja se olikin kysmys, johon piti vastata samalla mitalla ja se sitoi verkkoon. Siksi en ole aiemmin käyttänyt enkä tule jatkossa käyttämään.
Bhven

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Bhven »

1108 kirjoitti: Ja viittaan kintaalla koko ketjulle.
Sallivatko peräpukamanne teidän tekevän niin?
posteljaana

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Bhven kirjoitti:
1108 kirjoitti: Ja viittaan kintaalla koko ketjulle.
Sallivatko peräpukamanne teidän tekevän niin?
Ei täällä kysytä vaan jatketaan lausetta ja kerrotaan mikä toisissa vituttaa, satuttaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Harvassa on varsinaiset sanonnat jotka vituttaa.
Yleensä LÄSSYTTÄVÄ puhe/kirjoitustyyli (koristeelliset lauseet jne.) ärsyttää. Aina. Tai ainakin melkein aina.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja alja »

nariseva ääni. nariseva puhetyyli. jatkuva "niinku" -sanan käyttö aaargh! "tietsä niinku siis silleen niinku mä niinku menin hesassa ostaan uudet farkut niinku, tietsä ne on kalvin cleinit vähintään niinku, ja nyt mä oon niinku ihan vitun hottis tietsä niinku" KraaaaaH :x
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

"Viimeeks" ja "jotenka"!!!!!!!!!!! :evil: Ei nää oo suomen kielen sanoja!
Ihan oikeesti näitä käytetään! (esim armas siippani) Esim. "ViimEEks ku kävin saunassa.." (hän tarkoittaa: viimeksi kun kävin saunassa). Entäs sitten esim: "Maito on loppu, jotenKA täytyy käydä kaupassa".
Ei saatana.
NegaDuck

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:muutkin epäonnituneet anglismit
Tuli vastaan taas yksi: "Haluaa syödä kakun ja pitää sen." Ähäs. Suomalainen sanoo "Haluaa rusinat pullasta."

Niin, ja ihan otsikon mukaisesti, älä saatana sano "että". Viime aikoina on alkanut pistellä korviin se että virkkeet päätetään sanaan "että". Se on katsos vähän ärsyttävää että. Olin itsekin siihen tosin aiemmin taipuvainen että.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NegaDuck kirjoitti:Tuli vastaan taas yksi: "Haluaa syödä kakun ja pitää sen." Ähäs. Suomalainen sanoo "Haluaa rusinat pullasta."
Nuohan ovat eri asioita. Rusinat pullasta viittaa joko kermankuorintaan tai siihen, ettei halua sitoutua yhteen asiaan halutessaan toista. Kakku vertaus taas viittaa rajallisiin resursseihin ja mahdollisuuksiin. Ero on suuri, koska kakkua ei kerta kaikkiaan voi pitää ja syödä yhtä aikaa, kun taas rusinat on aivan mahdollista noukkia pullasta. Toinen on mahdotonta ja toinen taas mahdollista, mutta usein epäsoveliaana pidettyä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jonkun verran myös vituttaa nuorten kielenkäyttö eli tuo kiroileminen. Eniten inhottavat sanat aissaatana, perkele, jumalauta, vittu-perkele ja paska. Myös kusipää saa aikaan inhon väreitä.

Erityismaininnan saavat nuorison taholla yhä suositummat vierasperäiset kirosanat kuten fuck, shit, ass, fuckface, jävel, fy fittan ja sensellaiset. Yyyh.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

sivustahuutaja kirjoitti:Rusinat pullasta viittaa joko kermankuorintaan tai siihen, ettei halua sitoutua yhteen asiaan halutessaan toista. Kakku vertaus taas viittaa rajallisiin resursseihin ja mahdollisuuksiin.
Aa. No ainakin käännöksessä menetetään se englannin piilomerkitys, sillä "have a cake" itse asiassa jo tarkoittaa kakun syömistä, ja vasta "... and eat it" tuo esiin sen toisen merkityksen. Kakun "pitäminen" ei tunnu kuitenkaan ihan järkeen istuvalta, sillä se kuitenkin pilaantuu nopeasti. Pitäisikö suomalaisten keksiä joku kieleemme paremmin istuva ilmaisu? (sopii yrittää) Miten olisi "Haluaa myydä hevosensa ja ratsastaa sillä kotiin"?

Sama sen "vauva pesuveden mukana" -ilmaisun kanssa. Se ei oo ihan suomalainen (olisko saksalaista alkuperää?), pitäiskö sanoa mieluummin "älä heitä jyviä tunkiolle akanoiden mukana"? Jyvät & akanat kun ovat jo kielessämme tunnettu käsite.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:muutkin epäonnituneet anglismit
Tuli vastaan taas yksi: "Haluaa syödä kakun ja pitää sen." Ähäs. Suomalainen sanoo "Haluaa rusinat pullasta."

Niin, ja ihan otsikon mukaisesti, älä saatana sano "että". Viime aikoina on alkanut pistellä korviin se että virkkeet päätetään sanaan "että". Se on katsos vähän ärsyttävää että. Olin itsekin siihen tosin aiemmin taipuvainen että.
Topikin otsikko poimittu biisistä... "Älä saatana sano että kaipaat minua".. Koko värssy ei olisi alkuunkaan sopinut.
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Re: Älä saatana sano että... !

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis kirjoitti:Topikin otsikko poimittu biisistä... "Älä saatana sano että kaipaat minua".. Koko värssy ei olisi alkuunkaan sopinut.
Tajusin kyllä, laitoin tarkoituksella lainausmerkit pelkän "että" -sanan yNpärille jotta kävisi ilmi että tuon otsikonpätkän voi käsittää toisellakin tavalla. Että.
Vastaa Viestiin