Arpiesi historia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oon luonnostaan aika varovainen.

Vasen olkapää: voltti pyörän kanssa taittaen.
Peukalo: atk voi olla joskus liian terävää.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NegaDuck

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei ne lääkärit tiedä mitään.
No "oli syytä epäillä" joten siksi lääke kirjoitettiin. En saanut mitään korvausta. Toisaalta hengissä pitämiseeni upposi kyllä palttiarallaa 150 000 mummonmarkkaa verorahoja.
nastamuumio

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

1. Päänahassa lienee arpi. Poistettiin vaaraton kasvain siitä ihan nahan alta.
2. Oikean käsivarren alla lähellä kainaloa on arpi psoritutkimusnäytepalan oton takia.
3. Vasemmassa kyljessä vähän vyötärön yläpuolella on arpi erään koiran innokkaan tervehtimisen jäljiltä.
4. Vasemmassa polvessa on pienen pieni arpi muistona siitä, että joskus ihan pienenä kaaduin ikävästi.
5. Melko hälvenneitä raskausarpia löytyy melko moniaalta.
Bliss

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

-Jaloissa lukemattomia arpia muistona muinaisesta ihmissuhteesta
-Kyljissä vesirokkoarpia
-Tähystysleikkauksen muistot vas. kyljessä, navan alapuolella ja bikinirajassa
-Ohimossa korjailtu arpi samaisen edellämainitun ihmissuhteen jäljiltä
-Molemmissa silmäkulmissa ja nenän vieressä haaleat arvet, kiitos harrastuksen
-Oikean polven sivussa iso arpi muistona naapurin pojan heittämästä kivestä. Olis varmaan tarvinnut teippausta tai tikkejä, mutta olin 5-vee ja menin piiloon haavoineni
-Vasemmassa peukalossa 4cm pitkä mattoveitsen lipsahdus
-Tuoreimpina alaselässä 2 rumaa arpea luomenpoistosta.


Pikkuvammojen jälkiä kymmeniä noiden lisäksi :D
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Kolme vuotta sitten koipeani hoitanut lääkäri hämmästeli jalkaterääni poikkeuksellisen kauniiksi, minkä lisäksi gynekologini sanoi emätintäni kauneimmaksi koskaan näkemäkseen - että täydellistä pilluani pitäisi näyttää oppilaille oppikirjaesimerkkinä. Kauneimpia ja koskettavimpia asioita, mitä minulle on koskaan sanottu. Liikutun kyyneliin joka kerta, kun peilailen emätintäni.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja huima »

-Superior- kirjoitti: Liikutun kyyneliin joka kerta, kun peilailen emätintäni.
:pics:
daddykillkill

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

1108 kirjoitti:Ja tässä kisassa vie varmasti voiton Cityn oma arpikudos:
Siinäpä onnellisen ja tasapainoisen näköinen nuori nainen. Heti lähtisin terhveille... mutta kun se seurustelee jo Saatanan kanssa :(

- päänahassa eräskin vekki mm. rullaluistelusta
- etusormessa pitkä tikattu viiltohaava. Yritin pyöräyttää työnnettävän ruohonleikkurin jumiututta terää. Pyörähtihän se...
- kyynärvarressa iso palohaava, puutarhajyrsimen pakoputken polttama
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

1108 kirjoitti:Ja tässä kisassa vie varmasti voiton Cityn oma arpikudos: http://www.city.fi/kuvagalleria/kuva/838650/

Ja älkääkä kysykö mistä tunnen.

EDIT: Helpotan, kukaan jaksa tylsiä linkkejä.



Kuva

Katsoin ensin, että ne on ihokarvoja :o


Muutamia arpia leuassa ja otsassa: Tipuin pentuna puolapuilta.

Kaksi peukalonpäänkokoista arpea vasemmassa polvessa: syntyivät teininä kännissä, kun lensin portaat alas seinää päin. Polvi hoidettiin kaatamalla siihen kossua ja sitomalla maalarinteipillä suojaksi talouspaperia.
Bliss

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1108 kirjoitti:Ja tässä kisassa vie varmasti voiton Cityn oma arpikudos: http://www.city.fi/kuvagalleria/kuva/838650/
Melko sekaisin... :shock:
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

daddykillkill kirjoitti:Siinäpä onnellisen ja tasapainoisen näköinen nuori nainen. Heti lähtisin terhveille... mutta kun se seurustelee jo Saatanan kanssa :(
Voisko jatkossa varoittaa etukäteen jos meinaa pudotella jotain tällaista, leivänmurut nenässä ei varsinaisesti oo mun käsitys aamupalasta! En kyllä tiedä kumpi on hianompaa, oikeesti viillellyt kädet vai pelkästään sen näköiseks tatuoidut. Jos nyt suinkaan jaksan vaivautua, niin tuostakin löytyy kuvia jostain päin verkkoa...

Oma arpikokoelma on aika säälittävä, vaikka oon kuulemma mm. vetäny kirjahyllyn perässäni alas, muistaakseni rinnassa on pieni arpi koiralta ja polvessa toinen vesurilta.
daddykillkill

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

pikkuego kirjoitti:En kyllä tiedä kumpi on hianompaa, oikeesti viillellyt kädet vai pelkästään sen näköiseks tatuoidut.
Tuskin kumpikaan. Itse erehdyin seurustelemaan joskus hetken yhden "saatanan morsiamen" kanssa ja sain kyllä varsin tarpeekseni tästä sortista. Heikompi olisi uskoon pamahtanut sellaisen kokemuksen jälkeen!
bedlam

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Oikea käsivarsi täynnä kissanraapimaa. Joku puolituttu joskus kysäisi baarissa, että 'viilteletsä ittees?!'. Silmäkulmassa merkki siitä, kun pienenä kaaduin pöydänkulmaan. Vasemmassa sääressä arpi vuoden takaisesta juhannuksesta, kaaduin Helsingissä päin katukiveystä. Aika lujaa kai, kun vieläkin näkyy jälki selkeesti.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Miten teillä voi olla noin hirveesti arpia???
Mä oon harvoin telonu itteeni, mulla on naamassa kissan raapama ku katti juoksi mun yli tappelun tuoksinassa.
Mut mun mies on tosi onnettomuusaltis, viikonloppuna taas veti lipat.
Olin taluttamassa sitä himaan enkä päästäny irti ku pariks sekunniks et päästään ratikkaan sisään ja se oli jo naamallaan. Nyt sillä on sellanen luodinreikä silmien välissä (miten helvetissä tollanen voi tulla siitä että kaatuu tasaselle kadulle???) Onneks sen Lara Flynn Boyle-huuli ehti laskee ennen ku se meni eilen duuniin. Oli kyl taas elämän tähtihetkiä sporassa, lapset ei uskaltanu jäädä veke ennen ku mä siirsin sen verta vuotavan spurgun pois oven vierestä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hellu kirjoitti:Oli kyl taas elämän tähtihetkiä sporassa, lapset ei uskaltanu jäädä veke ennen ku mä siirsin sen verta vuotavan spurgun pois oven vierestä.
Tuli kunnon hörähdys pitkästä aikaa :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriDaavid

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Mulla kasvaa todella ruma arpikudos, voisko Dave kertoa mitä asialle voisi tehdä?
Arpien liikakasvua sanotaan keloidiksi. Varsin yleinen ongelma, joka joillain ihmisillä on syntyjään.

Minulle tuli vasemman korvan arpeen keloidi, joka häiritsi itseäni suuresti. Se hoitui menestyksekkäästi kolmella nestetyppihoidolla.

Nestetyppihoitoa antavat ainakin ihotautilääkärit. Sitä käytetään kaikkein tavallisimmin syylien hoitoon. Metallinen kärki jäädytetään nestetypellä ja se painetaan sitten hoidettavaan alueeseen kiinni. Lähes kivuton, tuntuu vain lievä polttava tunne. Ota yhteys ihotautilääkäriin.

Nestetyppihoitoon voidaan vielä yhdistää esim. arpeen injisoitavat lääkeaineet, mutta itselleni riitti pelkkä nestetyppihoito.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja swirl »

Unohdin, että toisen polven alapuolella on palovamma-arpi saunan kiukaasta ja toinen polvi on asfaltti-ihottuman arpeuttama. Lisäksi toisessa sääressä on tulitikkuleikeistä aiheutunut palovamma-arpi.
BettyB.

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Arpien liikakasvua sanotaan keloidiksi. Varsin yleinen ongelma, joka joillain ihmisillä on syntyjään.
Googlaaminen sai mut nyt epäilemään tätä diagnoosia. Mun arvet ei oikeastaan ole noiden esimerkkikuvien kaltaisia, ne vaan jää tosi leveiksi ja ns. ontoiksi. Ihan kun haava olisi arpeutunut päältä, muttei sisältä.
NuoriDaavid

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Arpien liikakasvua sanotaan keloidiksi. Varsin yleinen ongelma, joka joillain ihmisillä on syntyjään.
Googlaaminen sai mut nyt epäilemään tätä diagnoosia. Mun arvet ei oikeastaan ole noiden esimerkkikuvien kaltaisia, ne vaan jää tosi leveiksi ja ns. ontoiksi. Ihan kun haava olisi arpeutunut päältä, muttei sisältä.
Ok. Keloidi on tosiaan pullea, liikakasvanut arpi.

Omani ei ollut onneksi googlen kauhukallerian kokoinen.

Omani oli aika lailla tällainen
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Arpien liikakasvua sanotaan keloidiksi. Varsin yleinen ongelma, joka joillain ihmisillä on syntyjään.
Googlaaminen sai mut nyt epäilemään tätä diagnoosia. Mun arvet ei oikeastaan ole noiden esimerkkikuvien kaltaisia, ne vaan jää tosi leveiksi ja ns. ontoiksi. Ihan kun haava olisi arpeutunut päältä, muttei sisältä.
Ok. Keloidi on tosiaan pullea, liikakasvanut arpi.

Omani ei ollut onneksi googlen kauhukallerian kokoinen.

Omani oli aika lailla tällainen
Mulle kun muodostuu arpikudosta ihon alle eli mikä diagnoosi, ei päälle?

Ei muuta ND kuin kullilävistys ja rengas killumaan sinne?

Vai pitäiskö mun jos herra lääkäri ei kehtaa kun keloidia? :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja cardic »

ensin ne jotka ovat vaatineet tikkeja
-takaraivo, skidina landella paa autonromun akseliin
-silmakulma, lapsena krokettimailasta
-nimeton sormi, imuroidessa yhteenotto avatun sailykepurkin kanssa
-polvi, tahystysleikkaus
-saari, naperona traktori meni yli->reisimurtuma->veto->tikit repes
-korvan ylapuoli, poskimurtuman korjaus
-poski, edellisen murtuman uudelleen paikkaus

sitten ne jotka nakyy, mutta ei vaatinu tikkeja
-kyynarvarressa pikkurillinpaan kokonen, sain pelissa latkamailasta
-huulen alapuolella ohut n.2cm pitka, sain pelissa latkamailasta
-kylki/lonkka kammenen kokoinen, futismatsissa
-toinen kylki/lonkka kaks puolen kammenen kokosta, futismatsissa
-polvet arpiset, futismatseista ja muusta elamasta
-kyynarpaat arpiset, futismatseista ja muusta elamasta
-pohje ohut n15cm pitka, piikkarista yleisurheillessa
-keskisormen paa, jai autonoven valiin

ja laja kaikenlaisia eri kokosia ja nakosia arpia ja naarmuja ympari kehoa joita ei jaksa/viitti ruveta eritteleen
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Arpiesi historia

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:Ps. odotan innolla Kimmenin osallistumista tähän ketjuun :D
Ei sitä kikkelin vieressä olevaa arpea kehtaa joka paikassa toitottaa, pervo. :P
Älä löi! En ole hurrit!
Vastaa Viestiin