Kun saan / Jos saan lapsen...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

... niin haluaisin ensisijaisesti:

pojanpalleroisen
14
44%
tytöntylleröisen
18
56%
 
Ääniä yhteensä: 32

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

aasi kirjoitti:Tämä on kyllä kysymys jota en ole miettinyt koskaan, enkä tajua että miksi miettisin, tai edes ymmärrä että mistä lähtökohdista voisin lähteä asiaa miettimään.
Kai valintaprosessista voisi sumealla logiikalla jonkinmoisen vuokaavion kuitenkin kehittää? Yllä yritin jo aloitella valintaprosessin hahmottamista, laitat vain tarvittavat muuttujat sisään ja todennäköisin vastaus ilmestyy näyttöruudulle.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Quinevere

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

^Fucking insinöörit! 8)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ninni, olet jälleen kerran harvinaisen tyhmä.
Quinevere kirjoitti:Eipä kai. Mutta haluaisitko itse kuulla vaikka kahdeksan ikäisenä, että joo, äiti toivoi kyllä tyttöä vähän enemmän, mutta kyllä säkin ihan hyvä oot!
Jotkut saattavat jopa kuulla olleensa vahingon kautta alkunsa saaneita ei-toivottuja lapsia. Useimmat kuitenkin pääsevät siitäkin yli ja ovat silti kokeneet kiintymystä ja jopa rakkautta vanhempiensa taholta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23498
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä tarvitse miettiä tätä asiaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja masa »

Quinevere kirjoitti: En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Voi hyvänen aika miten puupäinen johtopäätös.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kyllä tähän saumaan on sanottava, että salaa sitä itse mielessään tyttölasta toivoisi. Ihan vain, kun katselee entisen työkaverin ekaluokkalaisia kaksospoikia ja oman pojan vilkkautta, ni hieman askarruttaa, jos olisi kaksi lähes samankokoista pojan viikaria. Tosin, jos se olisi poika, olisi helpompi pistää se nuorempi sitten vuotta myöhemmin kouluun...

Sitä kun toivoo ja kuvittelee sen mahdollisen tytön jotenkin tasapainottavan ja mahdollisesti ottavan jopa isoveljeään kehityksessä nopeammin kiinni... Se, onko sekään sitten hyvä asia, onkin taas ihan toinen juttu... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Quinevere

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

masa kirjoitti:
Quinevere kirjoitti: En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Voi hyvänen aika miten puupäinen johtopäätös.
Voi olla että olen puupää. Mun mielipide kuitenkin. Ehkä sulla eri juttu kun tiedätte jo?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Must ois kyl tosi outoo jos tulis poika, ku pelkkiä tyttöjä ja siskoja ja tyttövauvoja lähipiirissä ollu koko elämäni, ja miehellänikin vain siskoja ja yhdellä heistäkin tyttövauva. Enhän mä oo ees nähny poikavauvoja suunnilleen, miten niitten kans ollaan?? Pippelit ja kaikki. Ja muutenkin. Olishan se metkaa. Tyttö tuntuis luontevammalta luonnollisesti, pojan kans olisin varmaan ihan pihalla. Noh, onneks sillä sentään ois kuitenkin iskäkin, joka itekin ollu joskus vissiin pikkupoika. Anopin ja mun toisen siskon mielestä se on varmasti oleva poika, itellä ei minkäänmoisia tuntemuksia aiheesta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Poika on jo, joten jos lisäsarjaa tulee niin tyttö ois kiva :) Et ois sit molemmat. Jos nakki napsahtaisi, niin tietäisin nyt myös isänsä toivovan tyttöä, koska hänen vanhemmillaan on kolme poikaa ja tyttö olisi tervetullutta vaihtelua perheeseen. Myös kun tietää, kuinka helvetisti huolta kolme poikaa voi aiheuttaa. Itse en tosin epäile tyttöjen jäävän kakkoseksi tässä(ainakaan itseni), mutta silti.

Loppujen lopuksi(tositilanteen ollessa kyseessä), en usko että poika olisi yhtään vähemmän toivottu kuin tyttö. Itse asiassa tällä hetkellä molemmat very much ei-toivottuja!1 Tulevaisuudesta en ossoo sannoo.
Prepare for the worstest.
Herra Manala

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Häh? Kyllä pojat/miehet kuolevat väkivallan uhreina paljon useammin kuin tytöt/naiset.
90% väkivaltaisesti kuolleista pojista/miehistä ovat kuolleet aivan omaa typeryyttänsä. Pysyn kannassani että naiset saavat sitä useammin tilaamatta.
Just. Paljoa läpityperämpää kommenttia sitä olis vaikea enää kuvitella edes sinulta. Kun on poika, kerjää tietty 90% automaatiolla turpaansa ja päästä hengestään verrattuna tyttöihin. Jep. Tietty.

Huhhuh.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

18-vuotias nainen, isot tissit.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mylwin kirjoitti:18-vuotias nainen, isot tissit.
Ei tää ole "ketä panisit jos kiinni saisit?" keskustelu?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Mida »

Kaks poikaa on jo. Jos viel joskus alan ni sais olla tyttö.
Mulli75

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Frederik Krueger kirjoitti:
- Yleensä vanhempi haluaa ensimmäiseksi jälkeläisekseen omaa sukupuoltaan edustavan lapsen koska haluaa periyttää tälle omat elämänarvonsa, tapansa, harrastuksensa jne., toisinsanoen kasvattaa tästä itsensä kuvan. Siinähän sitä onkin sitten ihan hoomoilasena jos poika ei innostukaan jääkiekosta ja metsästyksestä vaan baletista ja muodista, tai tyttö alkaa harrastaa nyrkkeilyä ja haluaa koulussa keskittyä puu- ja metallitöihin.
Ai niin kuin Joonas Hytönen jolla on balettitanssijan tausta tai Eva Wahlström jolla on nyrkkeilijätausta ?

Kyllä noista ihmisistä löytyy varmaan jotain muitakin puolia.

Kyllä se tekee hyvää tytöillekin tutustua niihin juttuihin mitkä mielletään poikien jutuiksi ja samoin hyvää tekee poikienkin tutustua niihin juttuihin mitkä mielletään tyttöjen jutuiksi, ihan vaan sen takia että pärjäisivät elämässä silloin kun sitä apua ei ole tarjolla.

Esim. kuinka moni poika osaa ommella irronneen paidannapin kiinni tai kuinka moni tyttö osaa tehdä kaikki mutterien väännöt ennen kuin polkupyörästä on otettu rengas pois paikattu kumi jne. Niitäkin on joilla ei onnistu mikään ja joka jutussa jokaiselle tulee se ensimmäinen kerta.

Mutta olisihan se huvittavaa jos tyttö olisi se joka aina tekisi ne tekniset hommat kun sen poikakaveri ei osaa tai on niin laiska.
Bliss

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mulli75 kirjoitti: Mutta olisihan se huvittavaa jos tyttö olisi se joka aina tekisi ne tekniset hommat kun sen poikakaveri ei osaa tai on niin laiska.
MOT
Mulli75

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti: Mutta olisihan se huvittavaa jos tyttö olisi se joka aina tekisi ne tekniset hommat kun sen poikakaveri ei osaa tai on niin laiska.
MOT
Kunhan totesin vaan.
Vihtahousu

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Quinevere kirjoitti:
masa kirjoitti:
Quinevere kirjoitti: En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Voi hyvänen aika miten puupäinen johtopäätös.
Voi olla että olen puupää. Mun mielipide kuitenkin. Ehkä sulla eri juttu kun tiedätte jo?
Mulla menee ainakin niin että kun en tyttöjen kasvattamisesta paljoo tiedä, niin jotenkin sitä vaan toivoo että pääsis poikansa kanssa tekemään sitä mitä on ite halunnut faijansa kanssa tehdä. Siis mielikuvat jyllää nupissa. Mut sitkun tilanne olis päällä ja tyttö tulis ulos, niin kyllä sitä sitten siihen tilanteeseen aivan varmasti sopeutuis ja alkais mieletön jännittely että mitäköhän hommais tyttärelleen ja miten kasvattaisi jne...
Bliss

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Tiiätkö, tyttöjen kanssa voi tehdä ihan niitä samoja asioita kuin poikienkin kanssa.
NegaDuck

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Oli kumpi tahansa, haluan sen sellaisen kanssa joka ei tee sukupuolirooleista kohtuutonta jöötä. Yksi tuttuni (feministi) mietti ääneen että jos hän saa pojan, niin hänen pitää miettiä miten poika pitää kasvattaa ettei poju rupea dominoivaksi ja aggressiiviseksi ja sortamaan muita. Niinpä, jokaisessa pojassa asuu poikuuden perisynti, voi herranen aika.
Vihtahousu

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Bliss kirjoitti:^Tiiätkö, tyttöjen kanssa voi tehdä ihan niitä samoja asioita kuin poikienkin kanssa.
Tiedän sen, olen valmentanut myös pikkusiskojani fudiksessa.
Ehkä toivominen on liian vahva tulkinta babyn sukupuolesta, se on vaa se mielikuva joka nupissa on toistaseks. Oon myös satavarma että kun shit-hits-the-fan, niin se mielikuva tulee muuttumaan. Toistaiseksi ei vissiin ole ollut tarvetta sitä muokata :)
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 07.09.2008 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vihtahousu kirjoitti: Mulla menee ainakin niin että kun en tyttöjen kasvattamisesta paljoo tiedä, niin jotenkin sitä vaan toivoo että pääsis poikansa kanssa tekemään sitä mitä on ite halunnut faijansa kanssa tehdä. Siis mielikuvat jyllää nupissa. Mut sitkun tilanne olis päällä ja tyttö tulis ulos, niin kyllä sitä sitten siihen tilanteeseen aivan varmasti sopeutuis ja alkais mieletön jännittely että mitäköhän hommais tyttärelleen ja miten kasvattaisi jne...
Joo, mullakin menee näin. Hyvin tiedostan senkin, että pojasta voi tulla balettitanssija ja tytöstä sotaleikkien kuningatar. Loppupeleissä se on aivan sama kumpi sieltä tulee, kunhan tulee.

Ja sitten tuohon ei-toivottuun asiaan. Vaikka meilläkin oli "vahinko" niin kyllä hänestä toivottu tuli sillä sekunnilla kun leikkiin päätettiin ryhtyä (tosin ei käynyt mielessäkään muut vaihtoehdot kummankaan osalta eli toisin sanoen siinä vaiheessa kun plussa näkyi oli toivottu). Sama se millä tavalla alkunsa on saanut.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kumpikin kävisi. Mut jos vaik poika, ekaks.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tällä hetkellä en halua yhtään sinappikonetta lisää, mut jos joskus niin toinen tyttö olis kiva. Tyttö on jotenkin tutumpi kun itsekin olen nainen, ei sillä että sen nyt pitäis olla kiinnostunut samoista asioista mutta kuitenkin. Eihän siinä pojassakaan tietty mitään vikaa ole, tai no mun pojassa on, mutta jos joskus sais terveen pojan niin olishan sekin hienoa. (Solkoti solk)
Äiti ei tiedä
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No mutta hyvvöö päivvää Kitinäkansa.

Kyllä olenkin miettinyt paljon tätä.

Luin tosi nopsasti äskeiset, mutta hiuksia nostattava juttu oli Mc Jannen täydellinen floppi sanomalla että naiset kokee väkivaltaa enemmän...juu siis miehet johtaa ihan ylivoimaisesti niinkuin ND sanoi.
Ne on ne sisäseinien sisä kun naiset sitten kokevat sitä vakivaltaa. Ja se on tietenkin sekin aikamoinen valinta ja vapaaehtoisuuskysymys. Mutta väkivalta on vaikea ja paha aihe kaikille sitä kokeneille tai kokeville ihan tasa-arvoisesti.

Poika voisi olla kiva silloin jos ajattelan hänen kanssaan touhuamista urheilurintamalla. Tykkäisin kovasti opettaa asioita. Tyttö on myös. Kyllä hänen kanssaan olisin yhtälailla. Nyt kuitenkin tosiaan yksi asia on ylivertainen eli ajattelen lapsen etua nimenomaa kun asumme Suomessa ja siksi valitsen ehdottomasti tytön. Tytöt saavat oikeuden olla sosiaalisempia, heille syntyy arvostus kun kaikki arvostavat. Vain miehille syntyy arka ahdistunut pelkokatse! Poikia kiusattaisiin koulussa kenties hengiltä.
Sitten on tuo hauras psyyke, jonka auttajaksi vanhemmat ovat suureksi avuksi varsinkin tytölle.
Kyllä varmimmin maailmassa pärjää tyttö. Opetan hänet fiksuksi ja itsenäiseksi ja en jätä häntä yksin ongelmineen. Murrosiän tyhmyysaika täytyisi selvitä. Se on aina hiukan tuuria kuitenkin. mUUTTAISIN hyvälle alueelle, jossa kivoja kavereita ja harrastuksia. Juttelisin tytön kanssa.
Eiköhän siitä sitten synny sympaattinen itsenäinen nainen. Mieluimmin kasvatan hänestä ehdottomasti hieman ujon ja aran kuin poikatyttö-kaahon-känni-jakorasian. Viimeksimainittua kauhistun jo ennen kun olen saanut lapsia, etten uskalla edes aloittaa lapsensaantia!
Luulen, että luonteellani saan kasvatettua tytön jopa paremmin. Tytön ja naisen suurin ongelma tulevaisuudessa on se millaisen miehen hän valitsee. Se on aivan kamala mahdollisuus epäonnistua tyystin...
Se pelottaisi. Siksi poika voisi olla hyvä koska minun poikani tuskin ottaa hepsankeikkaa, heh!

Joka tapauksessa oma lapsi olisi aivan upea omata ja kasvattaa ja nähdä kehitys. Mutta missä on tarpeeksi hyvä ja jaksava vaimo minulle. Sellainen joka jaksaa myös puolison kanssa. Kyllä se olisi kurjaa jos arki muuttuu aivan siksi että parisuhde unohtuisi.
Maailma on vaikeaa!

SA
Herra Manala

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

McJanne kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Just. Paljoa läpityperämpää kommenttia sitä olis vaikea enää kuvitella edes sinulta. Kun on poika, kerjää tietty 90% automaatiolla turpaansa ja päästä hengestään verrattuna tyttöihin. Jep. Tietty.

Huhhuh.
Huomaa että olet hieman väsynyt, jopa tuosta tajuamattomuuden julkituonnista huomaa että paras terä on hukassa.

Saat yhden "yritä uudestaan" -kortin, nuku hieman, tutkiskele itseäsi ja palataan sitten asiaan, ok?
Jos on lähes jatkuvalla syötöllä tyhmä ja väärässä, voi sen asian hyväksyminen auttaa tulevaisuudessa paremmin kuin kieltäminen ja muumikorttien hihastavetely.

Kuten ND sanoi, poikalapset kokevat enemmän väkivaltaa kuin tyttölapset. Melkoinen empatian ylijumala sitä ihmisen täytyisi olla, että tokaisisi "se vaan kuitenkin kerjäsi sitä" jos oma lapsi kävelee nenä poskella kotiin. Siis tietenkin ottaen huomioon että se olisi poika. Jos kyseessä olisikin oma tyttö, niin silloinhan asiaan suhtaudutaan tietty ihan eri tavalla ja erilaisilla ennakkoasenteilla. Poikalapsien kato vähän kuuluukin ottaa turpaansa. Nehän sentään kerjää sitä 90% tapauksissa.
Vastaa Viestiin