Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Turvaväitten väri, jonka olen nähnyt ...

On ainoastaan musta
3
17%
Olen nähnyt muunvärisenkin! MINKÄ värisen??
15
83%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

TÄMÄ saattaa kuulostaa aivan jopa liian hassulta kysymykseltä, mutta tämä tuli mieleeni eilen kun NÄIN MUUNVÄRISET TURVAVYÖT autossa kuin mustat!

Näin vaaleanruskeat! Se yllätti!

Oletteko te nähneet tai onko autossanne tai oletteko käyttäneet muunvärisiä turvavöitä kuin mustia?

Ja minkävärisiä, jos viitsitte laittaa.

Tätä kyselyä en jatka sen kummemmin ellei se saa kannatusta. Kerran pari saatan kysyä lisää.

Kiitän etukäteen

Stadinarska
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

mustia mustia.

Millon Arska lähteepi kaffelle??
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:mustia mustia.

Millon Arska lähteepi kaffelle??
Vaikka heti!

SA
sa
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti: Vaikka heti!
Tää ennättäis kyl vast kolmen jälkeen.... :roll:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Monsieur Manala

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Harmaita olen nähnyt harmaiden sisustusten yhteydessä vaikka kuinka paljon. Varsinkin jenkeissä. Löytyy ihan sellasista perus tila-autoistakin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Vaikka heti!
Tää ennättäis kyl vast kolmen jälkeen.... :roll:
Aika se on mainio silloinkin. Otaksun eläväni vielä silloinkin kin.

SA
Bliss

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Harmaita, paria eri sävyä ruskeita, valkoisia (!!!), tummansinisiä, tummanpunaisia...
Omituinen kysymys tämäkin.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:Aika se on mainio silloinkin.
YV män...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Monsieur: Jotenkin muistelen minäkin että sellaisia mattaharmaita olisin nähnyt. Ne ei kimpoa silmään niin pahasti

Bliss: Nyt kyllä pommit laitoit! Siis noin paljon eri värejä olet tosiaan nähnyt. Jopa valkoisia???? Se tuntuu aivan mahottoman hassulta. Minä, vaikka jonkinsortin automies olen aina ollut, en ole nähnyt kuin vaaleanruskeat, mustat ja EHKÄ tosiaan tuollaiset harmaat.

Tummansiniset tuntuu jotenkin ihan kuin ne olisi ollut mahdollista...mutta että tummanpunaiset??? Sano, että hiukan liioittelet, Bliss!

Mustis: YV tulee! Cahvee on selviö.

Stadinarska

Kiittää vastauksista. Jatkakaa. Josko vaikka joku muu olisi nähnyt valkoiset. Jos joku on nähnyt keltaiset, lupaan kääntyä haudassani kunhan ensin kuolen.
Bliss

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Valkoiset turvavyöt olivat VW Beetlessä, johon on tehty lattiamattoja ja muoviosia myöten kokovalkoinen sisusta. Tuskin saatavana edes tilauksesta noihin kaupasta ulos myytäviin.
Punaiset turvavyöt mm. viininpunaisessa Nissan Cherryssä, joka oli yhtä punaista myös sisältä.
Miksei niitä muka voisi olla?
Isäni VW Passatissa on beiget turvavyöt ja samanväriset nahkapenkit.
Enemmän ihmeellistä on, että luulee olevansa "automies" eikä ole muka nähnyt muun värisiä kuin mustia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Äänestin.

Vastasin jo palstalapsellesi.

Toivotan Arskalle ja mustikselle mukavaa tapaamista. :jouden:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Tummanruskeita oli mm volkswagenissa ja dodgessa, tumma tai oliivin vihreääkin olen käyttänyt en tosin muista mikä auto, vaaleanharmaa oli muistaakseni cadillacissa, vaaleansinistäkin on ollut... Onhan noita.
Tix

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Meidän letukassa vuosimallia -91 oli kullanruskeat turvayöt. Sävytetty auton muuhun sisäväritykseen. En mitenkään usko, että Capricet olisivat ainoat joissa moista on ihan vakiona harrastettu.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Niin monen värisiä, etten edes muista kaikkia. Mutta, lie jokaista väriä noita turvavöitä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bliss kirjoitti:Valkoiset turvavyöt olivat VW Beetlessä, johon on tehty lattiamattoja ja muoviosia myöten kokovalkoinen sisusta. Tuskin saatavana edes tilauksesta noihin kaupasta ulos myytäviin.
Punaiset turvavyöt mm. viininpunaisessa Nissan Cherryssä, joka oli yhtä punaista myös sisältä.
Miksei niitä muka voisi olla?
Isäni VW Passatissa on beiget turvavyöt ja samanväriset nahkapenkit.
Enemmän ihmeellistä on, että luulee olevansa "automies" eikä ole muka nähnyt muun värisiä kuin mustia.
Olipa sitten Beetle ilmestys. Muistan kyllä, että eräs 19-tyttö halusi ensiautokseen juuri keltaisen Beetlen, mutta kyllähän realismi (äidin muodossa) palautti hänet käytettyyn Opeliin.
Niin varmaan sisustan mukaanhan se väri määräytyy. Itse ihailin aikoinaan Cherryn muotoa, mutta en turvavöitä silloin katsonut sillä silmällä.

Kyllä niitä sitten on vaan, Bliss rauhoittukoon!
Minä olen sitten puutteellinen luuleva automies. Tässä VOI olla se juttu, että usein nainen saattaa olla pitkäänkin kyydissä jossain autossa jonka merkkiä ei tiedä, mutta tietääkin hyvin minkä värinen on hanskalokeron kahva!! Minä itse olen aina katsonut olevani juuri sellaisten pienten asioiden huomaaja, mutta olisinko tässä turvavyöasiassa sitten ollut aika "Miesmäinen". Bliss toki tuntuu olevan myös moottorityttö, eli hän on monipuolinen pakkaus.

Kyllä mullakin sellainen miesmäinen harrastus on kuin koeajot autoliikkeissä. On kumma etten sitten oo paljoa eri värejä huomanna! Tarkkailen tästä elämän loppuun niin eiköhän sitten huomaa!

Katsoin eilen muuten autohallissani myöhään autojen sisään, että onko jenkeissä harmaita tahi muita värejä. Yleisvalo ei aivan riittänyt ja kun naapurin rouva tuli sivuovesta niin jalkojen suunta muuttui ja piti hieman ylihymyillä ettei olettaisi rosvoksi.
Homeboy65 kirjoitti:Äänestin.

Vastasin jo palstalapsellesi.

...
Kiitän Homieta jälleen kerran! Wastaan uuteenkin viestiisi palstallani kunhan ensin teen "hommia"
JoeB kirjoitti:Tummanruskeita oli mm volkswagenissa ja dodgessa, tumma tai oliivin vihreääkin olen käyttänyt en tosin muista mikä auto, vaaleanharmaa oli muistaakseni cadillacissa, vaaleansinistäkin on ollut... Onhan noita.
Tummanruskeat tuntuvat aivan hurjalta ajatukselta oikeastaan. Sellaisia en liene vahingossakaan nähneeni. Nuo vaaleanruskeat oli taksi-Bemarissa, jossa tietysti myös...hetkonen...se oli beige-sisustus. Olikohan se turvavyö sitten beige...ei ollut, kyllä se oli selkeästi keskivaaleanruskea.

Hei siis nyt mä en halua olla millään tapaa ilkeä, mutta onks tää ihan totta että oliivinvihreä tai vaaleansininen. Siis se leveä turvavyö! Hei, sano, että ei sentään vaaleansinistä.

Katsos mä kauhistelen sitä, että oikeasti olen paljon ollut autojen kanssa tekemisisissä ja olenko muka NOIN sokea!! Ohhoh.

Mutta jatketaan tutkimista ja hutkin sitten! Kiitos huomiosta JoeB.
Tix kirjoitti:Meidän letukassa vuosimallia -91 oli kullanruskeat turvayöt. Sävytetty auton muuhun sisäväritykseen. En mitenkään usko, että Capricet olisivat ainoat joissa moista on ihan vakiona harrastettu.
Nyt ihan alitajunnasta tuleekin mieleen kullanruskeat!!! Ihan outo homma. Todellakin, että olisin juuri kullanruskeat nähnyt!

Oletko sinä Tix nähnyt noin laajasti eri värejä muita kuin nämä edelläolevat? Minä kyllä yllätyin, ja ainakin iiihan pikkasen eepäilenkin ihan kaikkia noita värejä... vaaleansiniset??? outs
Pulkannaru kirjoitti:Niin monen värisiä, etten edes muista kaikkia. Mutta, lie jokaista väriä noita turvavöitä.
No olisit nyt vaan muistellut konkreettisesti. Tarvitseehan oikeuskin aina lisätodistajia!! me olemme nyt lautamiehiä tässä!

Tosiasia taitaa nyt kuitenkin olla, että meikäläinen on aika lailla "turvavyövärisokea", koska kuitenkin jos en automies niin semiautomies ainakin!

STADINARSKA

jatkakaa vaan vielä!Olisi kiva vielä "varmistaa" oma sokeus! Vaikka olen värirakastaja niinkuin tiedätte.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

harmaita.
Prepare for the worstest.
Monsieur Manala

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ai niin, Camarossani oli beiget vyöt ja beige sisustus (samaa väriä ku ritari ässällä!!)

Kyllähän nyt kuka tahansa automies muistaa, että KITTissä ei mitään mustia vöitä ole!


Kuva
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Monsieur Manala kirjoitti:Ai niin, Camarossani oli beiget vyöt ja beige sisustus (samaa väriä ku ritari ässällä!!)

Kyllähän nyt kuka tahansa automies muistaa, että KITTissä ei mitään mustia vöitä ole!


Kuva
Oho. Oho.
Mää oon aika pasa automies kun en tiennyt sitäkään? Kuinka kurjaksi automieheksi oikein voinkaan alentua?

Mistäs tää kuva on? Pensas on yhtä sekainen kuin härmässä, asfaltti vaalemapaa kuin härmässä ja mitä tuossa kaivonkannessa on? Pieniä ruskeita pisteitä? Mitä ne ovat?

Mutta kovin selkeästi oli näkyvissä beiget turvavyöt! Onko sulla ollut Camaro ja tämä KITT ihan oikeasti samanlainen kuin sun Camarosi, vai tulinko tämän kysymyksen takia kenties VIELÄKIN alemmalle tasolle automiehen roolissani? Minusta hieman tuntuu siltä, voih! (:oops: )

Stadinarska
automies jollain tasolla sentään?
Monsieur Manala

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Pontiac Firebird (KITT) ja Chevrolet Camaro ovat sisarmalleja, jotka ovat rungoiltaan ja tekniikaltaan identtisiä autoja. Ainoastaan koripaneeleissa ja kojelaudassa on käytännössä eroa. Eli pelkästään kosmeettisia juttuja.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Monsieur Manala kirjoitti:Pontiac Firebird (KITT) ja Chevrolet Camaro ovat sisarmalleja, jotka ovat rungoiltaan ja tekniikaltaan identtisiä autoja. Ainoastaan koripaneeleissa ja kojelaudassa on käytännössä eroa. Eli pelkästään kosmeettisia juttuja.
Okay, okay. Nyt loksahtaa asiat paremmin paikalleen! Eli tällainen auto sulla käytönnössä oli. Sinähän olet sitten autoherra. Eikös tällaisella sitten tullut kierrettyä Espat tyttöä etupenkillä vaihtaen Mantalla?
Mutta koska ämerikkäläinen auto niin sitten et kyllä oo Monsieur vaan Mister Manala!!?? Et vissiin ole Columbon tyylinen (Rämä Pösö (Peugeot))

Herra Stadinherra
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Olipa kerran, kauan sitten, eräs Dodge Polara jossa oli VIHREÄT vyöt.
Ne olivat sopivat auton muun sisuksen kanssa mutta vähän tuo väri häiritsi kun uudelleen verhoilutettiin .. vaikea valita sopiva väri kun kojelauta ym. oli kuitenkin niin hallitseva vihreänä.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Stadinarska kirjoitti: vaaleansiniset??? outs
Auto oli 70 luvun Chevy Malibu farmari, vaalenasininen sisusta joten vaalenasiniset vyöt sopivat loistavasti.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Madonna kirjoitti:Olipa kerran, kauan sitten, eräs Dodge Polara jossa oli VIHREÄT vyöt.
Ne olivat sopivat auton muun sisuksen kanssa mutta vähän tuo väri häiritsi kun uudelleen verhoilutettiin .. vaikea valita sopiva väri kun kojelauta ym. oli kuitenkin niin hallitseva vihreänä.
Nojuu, jotenkin tämän pystyn sisäistämään. Itseasiassa vihreät vyöt olisivat hyvä symboli. Vihreä on ikäänkuin "tie elämään".

MUTTA
JoeB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: vaaleansiniset??? outs
Auto oli 70 luvun Chevy Malibu farmari, vaalenasininen sisusta joten vaalenasiniset vyöt sopivat loistavasti.
Tämä kuuluu sarjaan "voi hyvä tavaton".

Mutta mielenkiintoista. Kyllä mulle hiven hikeä purskahtaa jos vaaleansiniset vyöt Arskaa pitävät kiinni.

STADINARSKA vastaa tästäkin viestilähetyksestä
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tässä kotimaisen yrityksen, Turvavyö Oy, valikoimaa. Tosin värivalkoima ei ole läheskään kaiken kattava.. Kannattaa muuten kysästä tuolta, jos turvavyö on rispaantunut, takertelee jne. Melkoisella varmuudella reippaasti halvempi kuin uusi alkuperäisosa. Käytin joskus 2000-luvun alkupuolella, tyytyväinen asiakas.

http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/turvavyo2b2.jpg
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Oletko nähnyt vain mustia turvavöitä?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Pulkannaru kirjoitti:Tässä kotimaisen yrityksen, Turvavyö Oy, valikoimaa. Tosin värivalkoima ei ole läheskään kaiken kattava.. Kannattaa muuten kysästä tuolta, jos turvavyö on rispaantunut, takertelee jne. Melkoisella varmuudella reippaasti halvempi kuin uusi alkuperäisosa. Käytin joskus 2000-luvun alkupuolella, tyytyväinen asiakas.

http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/turvavyo2b2.jpg
Tommoset punaset olis aika kivat 8)
Onkohan noi kalliita ?
Vastaa Viestiin