Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Pitäisikö ravintoloiden aukiolo-aikoja rajoittaa?

Ravintolat auki aamuun asti
11
46%
Ravintolat kiinni aiemmin
5
21%
Kalsarikännit rulaa
8
33%
 
Ääniä yhteensä: 24

masa

Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja masa »

Jakaako kitinäkansa Hyssälän mielipiteen?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008100 ... 8_uu.shtml

Itse olen samaa mieltä. Mikä helvetin järki sitä on mennä yöllä kapakkaan ja hillua aamuyöhön asti, kun dokaamisen voi aloittaa jo päivällä?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja huima »

Hirveää urpoilua.

"Hyssälä perustelee vaatimustaan epäilyllä, että aamuyöllä alkoholia tarjoillaan lainvastaisesti humalaisille."

Eikös ravintolamaailman etu ole juuri se, että juopot tekisivät juopumistaan edes sosiaalisesti -e ivätkä olisi vain puukkohippasilla kalsarikänneissä kotona tekemässä perhesurmia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23474
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan sama. En kuitenkaan jaksa olla kovin pitkään ennenkuin punkka alkaa tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta.


Edit: niin, juon viinan mielummin kotona missä on aina vapaa vessa, jääkaappi ja punkka kaatumaetäisyydellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

huima kirjoitti:Hirveää urpoilua.

"Hyssälä perustelee vaatimustaan epäilyllä, että aamuyöllä alkoholia tarjoillaan lainvastaisesti humalaisille."

Eikös ravintolamaailman etu ole juuri se, että juopot tekisivät juopumistaan edes sosiaalisesti -e ivätkä olisi vain puukkohippasilla kalsarikänneissä kotona tekemässä perhesurmia.
Entisenä ravintolapeikkona samaa mieltä. Suomessa on ollut ihan ihme soutamista ja huopaamista tämän anniskeluasian kanssa for ever.

Esimerkiksi Tampereella myönnettiin yhdessä välissä jatkoaikalupia jokaiselle joka viitsi hakea, seuraavana vuonna niitä oltiin ottamassa kaikilta pois. Nyt tupakkalaki on ajanut alan pienimmät toimijat ahtaalle, ilmastointirempat ovat kalliita ja taannoisilla veropäätöksillä hallitus ohjasi kulutusta reippaasti kotikulutuksen suuntaan.

Koettaisivat jo päättää, perkele.

Itse pallotin kalsarikännit. Parhautta!
masa

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Eikös ravintolamaailman etu ole juuri se, että juopot tekisivät juopumistaan edes sosiaalisesti .
Hyvä pointti. Itse näen tuon aikaisin sulkemisen edun siinä, että sinne kapakkaan mentäisiiin jo alkuillasta, eikä vasta puolilta öin. Mukavampi se on skarppian dokata, kuin nukkuneen rukouksena.
Dumis

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tuskin ravintolat tuosta ehdotuksesta lämpenee. Eikös puolet illan myynnistä suoriteta parin viimeisen tunnin aikana, muistaakseni joku SK sanoi näin.
masa

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja masa »

daddykillkill kirjoitti: Itse pallotin kalsarikännit. Parhautta!
Todellakin. Pari viikkoa sitten ytimessä ollessani ihmettelin jatkuvasti, että miten helvetissä sitä jaksoikin juosta kapakoissa aiemmin kerran pari viikossa. No, ehkä sinkkuus oli hyvä primusmoottori juoksemiselle.
bedlam

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kalsarit rulaa täälläkin. Itsellä ei olisi kyllä mitään tuollaista vastaan, tavallisesti haluaisin lähtä baarista jo ennen kahta ja joskus siellä on vaan pakko olla pilkkuun asti "kun tää nyt kerta on vielä auki".
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

masa kirjoitti:ehkä sinkkuus oli hyvä primusmoottori juoksemiselle.
Näin jälkeenpäin ajatellen on todellakin uskomatonta, miten paljon vaivaa jaksoi piNperon saamiseksi nähdä ja miten nöyryyttäviin juttuihin alistua. Sitä saattoi käydä jopa kerran viikossa vaatekaupassa ostamassa jotain metroseksikästä päällepantavaa. Hävettää vieläkin..
Tix

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vastaan, että ravintolat kiinni aikaisemmin. Tosin hieman eri tavalla. Suuressa maailmassa aukioloaikoja ei ole samalla tapaa rajoitettu, ja on tullut hipattua johonkin aamukuuteen asti ihan huomaamatta. Aamukuusi on ihan hyvä sulkemisaika - junat ja bussit alkavat jo kulkea, ei tule kello 3 taksiruuhkat ja nakkikiskajonokisailut yms. lieveilmiöt, jotka johtuvat siitä kun kaikki poistuvat samoihin aikoihin.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Olen yleisesti aukiolojen sääntelyä vastaan joten sinällään ravintolat saisivat olla puolestani auki 24/7 ihan miten niitä huvittaa.

Toisaalta olen tätänykyä jäävi vastaamaan tähän koska lähden itse ravintolasta jo kahden jälkeen (lähinnä siksi että ei tarvitse tolkuttomasti jonottaa taksia).

En sinällään näe yhteyttä aukiolojen ja nuokkuvien ihmisten välillä sillä nuokkuvien asiakkaiden määrä, oman kokemukseni mukaan, on pikemminkin suoraan verrannollinen juomisnopeuteen. Jos baarissaoloaika on rajoitettu loppupäästään kovin aikaiseksi niin porukka aloittaa liian kiireellä ja simahtaa ennenaikojaan.

Itseasiassa jos kaikki ravintolat menisivät jo kahdelta kiiinni niin sittten joutuisin itse taas jonottamaan taksia... ei perkules, vastustan ankarasti.
bliss

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Takas siihen 80-luvun lopun malliin, että melkein kaikki baarit meni kiinni jo klo 01. Ihan kelpo kännit ehti siihen mennessäkin hankkimaan :P
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bliss kirjoitti:Ihan kelpo kännit ehti siihen mennessäkin hankkimaan :P
Täytyy olla samaa mieltä. Muistaakseni.
Tuolloin oli esim vapunaattona normaalia jonottaa ravintolaan jo kuudelta, kunnon ryde alkoi kahdeksalta ja valomerkki tuli viimeistään kahdelta. Sitten hirveää juoksua kaupungin toiselle puolelle ainoaan 04-mestaan vetämään viimeinen ylihintainen drinksi.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

bliss kirjoitti:Takas siihen 80-luvun lopun malliin, että melkein kaikki baarit meni kiinni jo klo 01. Ihan kelpo kännit ehti siihen mennessäkin hankkimaan :P
No eiköhän sitten lisätä saman tien myös pikkutakki- ja kravattipakko ja se, ettei lasin kanssa saa liikkua ympäriinsä, vaan juomat juodaan pöydän ääressä.

En itse oikein lämpene lisäholhoamiselle kun en usko että sillä saadaan (oikeanlaisia) tuloksia aikaan. Henk.koht. kyllä ihan se ja sama monelta ne juottolat suljetaan kun en kuitenkaan pysy hereillä... :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Lilo kirjoitti:No eiköhän sitten lisätä saman tien myös pikkutakki- ja kravattipakko ja se, ettei lasin kanssa saa liikkua ympäriinsä, vaan juomat juodaan pöydän ääressä.
Tuo taisi olla kyllä enempi 1970-lukua. En ole tosin varma, en käynyt ravintolassa vielä vuosina 1980-1985.
Alisuorittava G

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Mitä aiemmin ne baarit sulkeutuu, sitä enemmän nuorempaa väkeä lojuu kaduilla. Vai eikö?
Viimeksi muokannut Alisuorittava G, 09.10.2008 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minun puolesta saa olla auki, silloin kun ovat. Antaa ravintoloitsijan pitää aamuneljään, jos haluaa. Eiköhän näitä kieltolakeja ole muutenkin jo tarpeeksi, joten en oikein tajua, miksi niitä pitää haluamalla haluta lisää.

Tämä asia ei sinänsä minua koske (paitsi periaatteellisella tasolla), koska harvemmin jaksan neljään asti hillua baarissa. Joskus jaksan, joskus en. Ja aika harvoin käyn baarissa ryyppäämässä.
bliss

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Lilo kirjoitti:
bliss kirjoitti:Takas siihen 80-luvun lopun malliin, että melkein kaikki baarit meni kiinni jo klo 01. Ihan kelpo kännit ehti siihen mennessäkin hankkimaan :P
No eiköhän sitten lisätä saman tien myös pikkutakki- ja kravattipakko ja se, ettei lasin kanssa saa liikkua ympäriinsä, vaan juomat juodaan pöydän ääressä.
Se oli 70-luvulla, enkä edes minä vielä silloin päässyt ravintoloihin.
Sitäpaitsi silloin oli pakko tilata myös jotain syötävää jos halusi juoda :mrgreen:
bliss

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Alisuorittava G kirjoitti:Mitä aiemmin ne baarit sulkeutuu, sitä enemmän nuorempaa väkeä lojuu kaduilla. Vai eikö?
Helvetisti vähemmän nuorta porukkaa lojui kaduilla 20 vuotta sitten.
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Oli tässä se hyväkin puoli, että kun reissasi lapsena juopon enovainaansa kanssa junalla ympäri Suomea, sai syödä voileipiä niin paljon kuin ikinä jaksoi. Mm. ravintolavaunussa piti ottaa leipä per kepukkapullo.
Dumis

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

daddykillkill kirjoitti:^ Oli tässä se hyväkin puoli, että kun reissasi lapsena juopon enovainaansa kanssa junalla ympäri Suomea, sai syödä voileipiä niin paljon kuin ikinä jaksoi. Mm. ravintolavaunussa piti ottaa leipä per kepukkapullo.
Ai se ei ollutkaan sama homeinen leipä joka annettiin aina seuraavalle kepun ostajalle? Joku on kusettanut mua!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

bliss kirjoitti: Se oli 70-luvulla, enkä edes minä vielä silloin päässyt ravintoloihin.
Sitäpaitsi silloin oli pakko tilata myös jotain syötävää jos halusi juoda :mrgreen:
No mä en päässy ees 80-luvulla! :(

Ajattelin vaan, että jos palataan Wanhoihin hyviin aikoihin, niin palataan sitten prkl kunnolla!

Kieltolaki, anyone...? (Ajattelin perustaa pontikkakeittämön lähimpään pusikkoon ja tienata omaisuuden.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
bliss

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Lilo kirjoitti:jos palataan Wanhoihin hyviin aikoihin, niin palataan sitten prkl kunnolla!
Kekkoslovakiassa kaikki hyvin :mrgreen:
masa

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja masa »

daddykillkill kirjoitti:Sitä saattoi käydä jopa kerran viikossa vaatekaupassa ostamassa jotain metroseksikästä päällepantavaa.
Jep. Nykyään saa tehdä retro-seksuaaaliostokset tarjoustalossa tai prismassa. :P
daddykillkill

Re: Kuppilat kiinni aiemmin vai not?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bliss kirjoitti:Kekkoslovakiassa kaikki hyvin :mrgreen:
Mitä nyt noottikriisiä, 1970-luvun lopun energiakriisi yms..
Vastaa Viestiin