Hammaslääkärissä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Puudutusta kehiin?

Aina. En kestä lekuria ilman sitä
13
54%
Ei koskaan, jos ei ole ihan pakko
10
42%
Niba
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 24

bliss

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Niba kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Mikä se on? Peräsuolen poisto?
En tiedä minkälaisella hammaslääkärillä sä käyt, mutta en kyl halua samalle :shock:

Eiku. Mun hammaslääkärikammo on paisunut niin valtaviin mittoihin, että puudutus ei enää riitä. En mä pysty edes varaamaan aikaa hammaslääkäristä ilman rauhoittavia :?
Ne tekee aivoleikkauksetkin melkein ilman nukutuksia, yleensä hammaskirurgisia eikä plastiikkakirurgisia leikkauksiakaan tehdä Suomessa nukutusta käyttämällä..
Koirienkin pelkoja ja henkisiä vaivoja hoidetaan ns. koirakuiskaajan avulla, joten luulisin lyhytterapian auttavan tuollaisiin pelkotiloihin?
Voit työntää terapiat rektumiisi ja mennä nukuttamattomaan aivoleikkaukseen vaikka välittömästi.
Nukutuksen saa hammaslääkärissä jos haluaa ja maksaa siitä. Kunnallisia hammaslääkäripalveluita en edes harkitse käyttäväni.


Ja PERKELE. Selaimessa on joku bugi joka purkaa noraukset itsekseen :evil:
Vaihdan toiseen.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Aina. En kestä lekuria ilman sitä

Tosin en uskalla edes mennä hammaslääkäriin joten koitan piellä hampaista mahdollisimman hyvin ennaltaehkäisevästi huolta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Vitut ihmiset fluoria mihinkään tarvitsevat.
Joidenkin tutkimusten mukaan fluori on jopa toksista kiliprauhaselle. Tosin en ole ihan varma, sillä googlettamalla ei löydy kuin ei-luotettavien lähteiden pelotteluartikkeleita.
Kannattaa tosin muistaa että noiden amerikkalaisten antifluorijärjestöjen toiminta kumpuaa siitä että Amerikoissa edelleen pakkofluorisoidaan juomavettä, ja lobbaus veden pakkofluoraukselle lopuissakin osavaltioissa on kovaa. Kovimpien salaliittoteorioiden mukaan amerikkalaiselta teollisuudelta jää vuosittain niin paljon yli myrkyllistä jätettä nimeltä fluori, että on hienoa jos sitä saadaan dumpattua juomaveteen jopa maksua vastaan. Minä en ajattele ehkä ihan noin lennokkaasti kuitenkaan, mutta silti ihmettelen joidenkin tahojen piittaamattomuutta vastakkaisista todisteista fluorin haitallisuudesta.

Suomessa ei ole onneksi käytetty juomaveden fluorausta enää vuosikymmeniin. Siitä luovuttiin nimenomaan mahdollisten terveysriskien vuoksi. Jokainen kansalainen saa itse päättää nieleskeleekö fluorivettä ja -tabletteja, ja tämä on mielestäni ihan ok. Hammastahnassa olevaa fluoria ei pääasiassa niellä joten se on tuossa suhteessa paljon pienempi riskitekijä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Mulli75

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

En ota puudutusta, muuten kuin paikkauksen yhteydessä.
Muissa toimenpiteissä nukahdan aika herkästi koska makuuasento on rentouttava. Hammaslääkärikin on huomauttanut joskus että koitahan pitää suu auki ja pysyä hereillä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulli75 kirjoitti:En ota puudutusta, muuten kuin paikkauksen yhteydessä.
Muissa toimenpiteissä nukahdan aika herkästi koska makuuasento on rentouttava. Hammaslääkärikin on huomauttanut joskus että koitahan pitää suu auki ja pysyä hereillä.
Joo pelko on turha lasten tauti! Mullihan on mies M-ämmällä!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Normaaleissa reikien paikkauksissa en ole halunnut koskaan aineita, johtuen siitä että sen puudutuspiikin laittaminen on lähes yhtä epämukava kokemus.
Tietty aina se hieman arvelluttaa siinävaiheessa kun itse poraaminen alkaa että tulikohan huono valinta, mutta sitten kun aletaan olla niin lähellä hermoa poraamisessa että tulee mieleen että "jos kuitenkin puudutus" niin poraus jo loppuu ja seuraava vaihe alkaa.
Sanotaan että jos olisi kaksi reikää samalla suunnalla suussa niin voisin jo ottaa puudutuksen.
Mulli75

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Niba kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:En ota puudutusta, muuten kuin paikkauksen yhteydessä.
Muissa toimenpiteissä nukahdan aika herkästi koska makuuasento on rentouttava. Hammaslääkärikin on huomauttanut joskus että koitahan pitää suu auki ja pysyä hereillä.
Joo pelko on turha lasten tauti! Mullihan on mies M-ämmällä!
No on se kumma kun pitää puolet naamasta puuduttaa operaation ajaksi. Puudutus ja esilääkitys oli asiallinen ensimmäisen hampaan leikkauksessa joskus -96.

Viimeisimmät 3 viisaudenhammasta lähti repimällä. Lääkärin mukaan yksi niistä oli vaikea ja piti puuduttaa enemmän. Puoli naamaa oli tunnottomana monta tuntia operaation jälkeen. Paremmin olisin tullut toimeen kivun kanssa kuin puoli naamaa tunnottomana. Operaation jälkeen saa puudutettua itsensä vaikka kipulääkkeillä tai kännillä.
SikaMika

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Peskää hampaanne, senkin hammasmätäpaiseet! Eijole paikkailtu kertaakaan. Juurihoitoa vastaanottaessani sain puudutusainetta, ei kai kukaan tosissaan lähtisi hommaan mukaan ilman?
nastamuumio

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Silloin kun multa viimeksi paikattiin hampaita, puudutuksia ei ollut vielä keksitty, tai ainakaan niitä ei ollut käytössä Olarissa. Joskus sitten vähän myöhemmin Olarissa puuduttivat maitohampaanpoiston yhteydessä (se oli pakko poistaa, kun ei itse suostunut lähtemään, vaikka uusi hammas kasvoi jo pontevasti) ja se teki kyllä kipeetä se puudutus ja poistokin, koska puudutus alkoi vaikuttaa vasta, kun poistuin hammaslääkärin luota.

Pelkäsin sitten viime kesänä viisaudenhampaiden poistoa tosi paljon, mutta kuten varsin itsetietoinen hammaslääkäri sanoikin, toiset osaavat puuduttaa hyvin ja toiset eivät ja puuduttaminen on taidetta - ei sattunut puudutus eikä poisto yhtään. Jälkikäteen sitten tietysti oli hiukan ikävää, mutta se on ihan eri juttu. Jostain syystä haluun lisätä tähän vielä senkin sinänsä merkityksettömän seikan, että toi taitava hammaslääkäri oli arabi tai persialainen tms.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kerran on porattu ilman puudutusta, kun lääkärisedän mielestä niin oli parempi. Sattui välillä sen verran, että kylmä hiki kohosi naamalle ja hermoon osuessa nytkähtelin tahattomasti. En pidä kipukynnystäni kovinkaan alhaisena, enkä pelkää hammaslekurissa käyntiä yhtään, oikeastaan päinvastoin :)

Maitohammasta kiskoessa puudutettiin, viisurin leikkaus ja toisen kiskominen kans puudutuksessa. Jälkikivut leikkauksesta aivan karmivat, eikä ollu kunnon lääkitystä(lääkärin vika!). Vetelin 3-4x600mg buranaa, yöllä en saanut nukuttua ilman. Ihan järkkyä.

Opiskelijaterveydenhuollossa tuo huono leikkaus ja lääkitys, kunnallisessa olen enimmäkseen käynyt eikä valittamista. Yksityisellä tapasin käydä aikoinani tarkastuksessa, kunnes sanoivat ettei tarvi joka vuosi täällä juosta jos ei ole mitään kipuja tai ongelmia. Selkis, mutta aika epäkaupallista toimintaa :D

Julkisella tuon puudutuksen hinta on jotain 5,80e, joka sentin arvoinen! ;-)
Prepare for the worstest.
Quinevere

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Muah, mun mutsi oli juurihoidossa ilman puudutusta, kun sen silloinen hammaslääkäri oli varmaan jo eläkeiässä ja vastusti periaatteessa puudutuksia. Sama hammaslääkäri oli tehnyt mm. itselleen juurihoidon peilin edessä. Äidillä on korkea kipukynnys eikä kammoa, totesi kuitenkin jälkikäteen, että sattui ihan vitusti. Itse otan puudutuksen jos toimenpide menee lähelle hermoa ja jotain rauhottavaa myös.

Polven poraus spinaalipuudutuksessa oli oikein mukava kokemus. Ei kipua ja rutinat ja muut äänetkin oli vaan jänniä kun ne antaa midatsolaamia suoneen. Ei jänskätä ja voi seurata polvensa poraamista monitorilta hilpein mielin. Mukavia aineita!
Monsieur Manala

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Kestän aika hyvin kaikenlaista kipua (oon harjoitellut tehokkaasti chileillä!) mutta hammashermokipu ja vihlonta on jotain sellaista joka ylittää ymmärryskyvyn ja sietokapasiteetin. Ehdottomasti puudutus, aina.
aimohaiku

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Otin puudutuksen, kun tohtori sitä ensimmäisen kerran tarjosi, enkä ole siitä sen jälkeen luopunut.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Quinevere kirjoitti: Ei kipua ja rutinat ja muut äänetkin oli vaan jänniä kun ne antaa midatsolaamia suoneen. Ei jänskätä ja voi seurata polvensa poraamista monitorilta hilpein mielin. Mukavia aineita!
Huah, midatsolaamia mulle ja heti kun meen hammaslekurille. On ihan vitullisen infernaalinen hampilekuripelko, mutta voin kuvitella että dormicumin aka dorkajumin kanssa voisivat vaikka poistaa pääni, eikä juuri haittaisi.

Topikkiin; joo en ole menemässä hammaslääkärille ilman puudutusta.. no ehkä just tarkastukseen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Duck

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Duck »

Quinevere kirjoitti:Polven poraus spinaalipuudutuksessa oli oikein mukava kokemus. Ei kipua ja rutinat ja muut äänetkin oli vaan jänniä kun ne antaa midatsolaamia suoneen. Ei jänskätä ja voi seurata polvensa poraamista monitorilta hilpein mielin. Mukavia aineita!
Totakohan se oli jota mullekin laitettiin suoneen kun nenäkuorikoitani ja suulakeani kärvennettiin RFA-laitteella? Rupes vaan silmät pyörimään päässä ja kaikki oli ihan rentoa eikä roiskuva veri ja nenäonteloista keuhkoihin virtaava palavan lihan käry tuntunut missään.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:Eijole paikkailtu kertaakaan. Juurihoitoa vastaanottaessani
:D
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja saira »

Ei puudutusta tänne. Mieluummin kärsin pienen hetken, kuin kuljen loppupäivän toinen puoli naamasta puuduksissa. Eräs ystäväni kertoi, että hammaslääkäristä palatessaan sai bussissa todella outoja katseita, eikä tajunnut ennenkuin kotona peiliin katsoessaan, että oli vuotanut koko matkan verta, ja se oli sitten valunut puutuneesta suupielestä leualle... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Yönmustaritari

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

masa kirjoitti: Mites muilla. Otatteko puudutuksen jokaisen paikkauksen yhteydessä, vai menetteleekö pieni vihlonta siinä sivussa, mielummin kuin puutunut suu seuraavat 4 tuntia? Onko puudutuksen ottamisessa enemmän kyse hammaslääkäripelosta, kuin itse kivusta?
Eipä tullut koskaan edes kuultua puudutuksesta hammaslääkärissä kun ei juurikaan siellä maalaispuoskarilla huomautettavaa purukalustosta ollut. Ans olla kun myöhäisherännäisenä Helsinkiin muuton jälkeen kävin perus-tarkastuksessa paikallisella luu-puoskarilla, joka alkoi päivittelemään, että voi herranjestas missä kunnossa allekirjoittaneen purukalusto oikein on. Tästä suivaantuneena pitkällisten tiedustelujen jälkeen kävi ilmi, että allekirjoittaneen purukalustoja tutkinut kunnallinen maalaispuoskari oli nykyisin virkavapaalla tms. mielentilatutkimusten vuoksi eikä nykyisin enää kyennyt harjoittamaan ammattiaan....jos silloinkaan.

Tutustuin siis puudutuksiin kun alettiin vetämään pauttiarallaa kolmea reikää ja/tai juurihoitoa samaan aikaan ja seuraavana päivänä kirurgin pöydällä maatessa viisurien poistoa odotellella. Vuoroin kunnallisessa ja vuoroin yksityisellä kun oli henk. koht. kiire saada suuluusto edes jonkinmoiseen kuntoon.

Mutta ja mikäs siinä oli ollessa, kun pää vaan tärisee eikä työstöalueen tietämillä missään tunnu miltään. Kyllä sen kestää kun tietää miten hyvää se tekee sano. Vastedes opin odottelemaan, että vihloo kunnolla poskin molemmin puolin edes poraukseen menoa niin voi hyvällä omatunnolla ottaa puudutuksen usean työkohteen vuoksi.
Geetzu

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Oon niin ylpee itestäni! :h:

Kävin liian pitkän tauon jälkeen tarkastuksessa, enkä edes kussu alleni siinä tuolissa.
Mitään ei tehty eikä tehdä, joten puudutuksia en pääse ottamaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minä otan puudutusta joka päivä, oli hammaslääkäriä tai ei.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mua alkaa nyt jo pelottamaan... mulle laitetaan parin viikon päästä laminaatit etuhampaisiin ja olen varma, että kuolen hammaslääkärin tuoliin. Kaikkeen sitä turhamaisuuksissaan ryhtyykin.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hammaslääkärissä

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mun etuhampaat ovat joskus vuosia sitten katkenneet ja ne on korjattu rumasti. Nyt tehdään kokonaan uudet etuhampaat, koska haluan taas täydellisen hymyn. Maksavat jotain 550€.
Vastaa Viestiin