Talvikumigallup

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Suvigumiset gumit

Onon! Itse omin pikku kätösin kun ne asensin
4
14%
Onon! maksoin siitä ilosta jollekkin amisräkänokalle X-euroa
2
7%
Ei vielä, mutta itse vaihdan pian
8
28%
Ei vielä, mutta vien auton liikkeeseen kumivaihtoon ja maksan siitä ilosta jollekkin amisräkänokalle X-euroa
8
28%
Ei ei ei mitään talvirengasjuttuja. Ei tartte kuin suvikumeja, jotka on tehty aboriginaalien nahasta
2
7%
Meen sporalla
4
14%
Bedlam ja munamankeli
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 29

masa

Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Otetaan mallia viimevuotisesta ja jahkataan taas.

Itse varasin juuri ajan neitokaisen autoa varten, mutta sikamaisen kallis 30 euroa laaki sai miettimään, että josko sittenkin vaihtaisin itse.

Oman autoni vien suosilla liikkeeseen. Renkaat vaativat tasapainoitusta, ja korkeaan miltei 2000 kg painavaan autoon on jo aikas hankala vaihtaa gumit itse.

Mites sä?
bliss

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vanhemmiten laiskistuu niin pahasti, että vien suosiolla liikkeeseen vaihdettavaksi (siitä kummallinen rengasliike, että siellä ei ole ainuttakaan amisräkänokkaa hommissa :o ).
Jätän myös kesärenkaat samaan paikkaan säilytykseen ja vieläpä maksan siitä ilosta.
Ens viikolla tarttis varmaan tilailla aikaa....
Duck

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Duck »

Merkkihuoltamo on kätevästi aivan työpaikan vieressä eikä tuo hirveitä maksa. Jätän suosiolla ammattilaisille. Varasin just ajan ens kuun puolivälin paikkeille.
Monsieur Manala

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

masa kirjoitti:Otetaan mallia viimevuotisesta ja jahkataan taas.

Itse varasin juuri ajan neitokaisen autoa varten, mutta sikamaisen kallis 30 euroa laaki sai miettimään, että josko sittenkin vaihtaisin itse.

Oman autoni vien suosilla liikkeeseen. Renkaat vaativat tasapainoitusta, ja korkeaan miltei 2000 kg painavaan autoon on jo aikas hankala vaihtaa gumit itse.

Mites sä?
Siis mikäs vitun nössö takinkääntäjä susta on tänkin asian suhteen tullut? Vielä 2 vuotta sitten nauroit räkäisesti kaikille luusereille jotka eivät vaihda fillareitaan itse! Miltei 2000kg:n omapaino ei ole mikään tekosyy, faija vaihtaa joka vuosi 2300 kilon vaniinkin gummit itse tunkkaamalla, ja se on sentään jo kuuskymppinen. Mutta se onkin aika paljon äijempi kuin sä.
masa

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti: Siis mikäs vitun nössö takinkääntäjä
:P Olet läpinäkyvän helppo arvata.

Joo. Musta on tullut laiska, ja renkaita en pysty itse tasapainottamaan.
Monsieur Manala kirjoitti: tänkin asian suhteen tullut?
Voisitko ystävällisesti valoittaa lisää, kun kerta aloitit?
Tsaari

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Säilytän renkaita rengasliikkeessä, säilytykseen sisältyy myös renkaiden vaihto. Säilytys + vaihto = 35 € , ei mielestäni paha hinta.
1108

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vaihdan itse.
masa

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Tsaari kirjoitti:Säilytän renkaita rengasliikkeessä, säilytykseen sisältyy myös renkaiden vaihto. Säilytys + vaihto = 35 € , ei mielestäni paha hinta.
Halpaa. Jäkessä olisi maksanut 400 euroa vuosi kahdelta autolta. -Säilytän renkaitani terassilla.
Alisuorittava G

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Rengashotelli. Tuli topicista mieleen et niillä on yhdet renkaani yhä, köh, auton oon jo saanu pois vaivaamasta.

muoks: Tarkistin, eipä olekaan. Hyvä minä.
Viimeksi muokannut Alisuorittava G, 31.10.2008 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Itse vaihdan, samalla tulee katsottua jarrupalat ja muut härvelit renkaan takaa (uudehko auto ja huollettu usein joten ei tarvitsisi mutta tuleepahan vaan joka kerta tehtyä)
1108

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja 1108 »

1108 kirjoitti:Vaihdan itse.
Ja vaihdoin näemmä puolivahingossa kolmeen autoon.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menen merkkihuoltoon kun en pärjää aluvantuneiden kanssa, pellit menisi mutta ne alut..vähän turhan kalliit rikottaviksi..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Itse vaihdan. Tsekkaan samalla renkaiden kuluneisuuden väärien pyöräkulmien varalta, tosin tähän saakka olen huomannut jo perstuntumalla vaikka ovat olleet vasta ohjearvojen rajalla. Ja samalla pitäs varmaan herkistää ekan kerran tän auton jarrusatulat, en viitsi maksaa siitä merkkihuoltoon. Ja keväällä vaihdan jarrunesteet laittaessani kesäkumit takas alle, vaihtoväli taitaa autossani olla 2 vuotta. Pitäähän Miehellä olla välineet monenlaisiin pikkuhommiin :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
daddykillkill

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Ihte vaihdan, kuten olen aina vaihtanut. Ei ole todellakaan liikaa, että mies tekee kaksi kertaa vuodessa autolleen jotain ihan itsekin.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:Otetaan mallia viimevuotisesta ja jahkataan taas.

Itse varasin juuri ajan neitokaisen autoa varten, mutta sikamaisen kallis 30 euroa laaki sai miettimään, että josko sittenkin vaihtaisin itse.

Oman autoni vien suosilla liikkeeseen. Renkaat vaativat tasapainoitusta, ja korkeaan miltei 2000 kg painavaan autoon on jo aikas hankala vaihtaa gumit itse.

Mites sä?
Ajan nosturille, nostan ylös ja vaihdan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaihdan kunhan jaksan. Tai on ihan pakko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaihdan luultavasti samalla sekä renkaat että auton, ihan omin pikku kätösin, tapu tapu. Tänään en vielä ehtinyt kun käväisin pikaisesti Digi- ja SkiExpossa kääntymässä, ei jäänyt enää aikaa autokaupoille.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja bliss »

Aamulla aikaisin vaihtuivat renkaat. Enpä muistanutkaan kuinka kamala meteli lähtee nastarenkaista.
Dumis

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Syssymmällä sitten.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vaihdoin ennen itse, nyt mies on ominut homman itselleen. Sen verta helppo homma että en maksaisi näillä tuloilla siitä kenellekään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mies kävi liikkeessä vaihdattamassa. Oon kyllä joskus vaihtanut itse.

Eilen mun kaverilta oli mennyt rengas ja yritettiin vaihtaa sitä. Ei meinattu saada pultteja auki sitten millään, lopulta pompin sen vivun päällä ja sain ne aukeamaan. Vilkuteltiin poliisisedille jotka ajoi just sopivasti ohi ja kolme nuorta poliisia tuli suorittamaan sen vaihdon loppuun :)
masa

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Camilla kirjoitti: kolme nuorta poliisia tuli suorittamaan sen vaihdon loppuun :)

Kaksi pyöritti rengasta ja yksi piti ristikkoavainta paikallaan?
masa

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Tänään ajattelin heittää nastakumit alle. Kelikin näyttää ensiviikolla nastoille hyvin sopivalta... :roll:

Kuva
Dumis

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vielä kertaakaan vaihtanut omaan autoon kumeja \o/
Rouva Pupu

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kaikille miehille, jotka vaihtavat renkaansa itse --> :h:
Vastaa Viestiin