Talvikumigallup

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Suvigumiset gumit

Onon! Itse omin pikku kätösin kun ne asensin
4
14%
Onon! maksoin siitä ilosta jollekkin amisräkänokalle X-euroa
2
7%
Ei vielä, mutta itse vaihdan pian
8
28%
Ei vielä, mutta vien auton liikkeeseen kumivaihtoon ja maksan siitä ilosta jollekkin amisräkänokalle X-euroa
8
28%
Ei ei ei mitään talvirengasjuttuja. Ei tartte kuin suvikumeja, jotka on tehty aboriginaalien nahasta
2
7%
Meen sporalla
4
14%
Bedlam ja munamankeli
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 29

Rouva Pupu

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tänään kaikki talvirenkaat paikoillaan, eilen ainoastaan kolme. Jonkun korjauksen yhteydessä oli alumiinivanteiden pultit topattu sen verran tiukalle ettei asiallisilla vehkeillä ja aineilla liikahtanut mihinkään suuntaan. Ei edes kolmessa tunnissa... krhöm... pitkä pinna jollain.

Tulihan tuo kalliiksi, tänään poliklinikkareissu taksilla, yhtä rengasta vaihtamaan tois puolel kaupunkia ja homma oli ohi minuutissa... :roll:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Liian tiukalle laitetut pultit/mutterit on aika inhottavia. Pari vuotta taaksepäin vaihdoin alle talvirenkaita. Jokaisesta vanteesta aukesi hieman ikälopulla pulttipyssyllä vain 1..2 pulttia. Loput väänsin käsin auki ja mielenkiinnosta katsoin momenttiavaimella kuinka tiukassa olivat. Kesällä rengasliike oli laittanut pyörät alle renkaanvaihdon yhteydessä. Tiukin pultti vaati yli 700Nm auetakseen. Ohjearvo kiristykselle on 120Nm ko autossa. Taisi rengaspoikaa v**uttaa kun tasapainotti rengassarjan 5 kertaa 3 vrk aikana ! No, osaamattomuus teetti sille lisätöitä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Gat »

Rengashotelli käytössä. Vaihdatin jo kolme viikkoo sitten.
Ennen vaihdoin itse, nyt ei tarvitse kantaakaan.
Teetätin lisäksi nelipyöräsuuntauksen, joka poistikin lievän oikealle vedon jos käpälät ratista irrotin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Monsieur Manala

Re: Talvikumigallup

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Joissakin aluvanteissa aluvanteen valmistaja ei tarjoa kaikille autoille erikokoiseksi sorvattuja keskireikiä pyörännapaa/keskiötä varten jonka ympärille se aluvanteen keskireikä uppoaa rengasta paikalleen nostaessa. Nämä mallikohtaiset erot sitten korjataan soviterenkailla, jotka tulevat pyörännavan ja vanteen keskireiän väliin. Yleensä ne jää irroittaessa kiinni vanteeseen, mutta joskus saattaa käydä myös niin, että soviterengas jääkin kiinni pyörännapaan kasvattaen sen tapin halkaisijaa.
Voisi toisaalta olettaa, että Freddielle ei ehkä olekaan noita soviterenkaita. Kai nuo alut ovat toitsun omat? Miksi toitsu ei tekisi omia aluvanteita sopiviksi?
Niin en minä puhunut tuossa "Freddien aluvanteista" niinkuin tekstistä aivan selvästi käy ilmi, vaan aluvanteista yleensä, ja vastasin kysymykseen että mitä aluvanteiden kanssa yleensä tulee ottaa huomioon. En voi tietää minkälaiset aluvanteet FK:lla on. Kaikissa aluvanteissa ei toki soviterenkaita ole.
Vastaa Viestiin