Hiilijalanjälki...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:eikö se naaraskin vois kattella jostain toisesta paikasta töitä?
Arvaat varmaan miten paljon maantiedon/biologian opettajan vakipaikkoja on vapaana? ..eikä kyllä toi kaupunkielämäkään hirveästi nappaa omakotitalosta haaveilevia..
masa

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: mieluiten kaivopuistosta
Sijainti ei kelpaa. Joku kiva saaripaikka kelpais. Vaikka koko seurasaari!
masa

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Kuusisaari? Meneehän YTV:n bussit senkin läpi.
Näh. Helvettiin täältä pk-seudulta pitäisi päästä kokonaan. Harmi vaan että se on niin vaikeaa.. :kontrolli:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niin no, eihän teillä kiirusta, varmaan niitä opepaikkoja vapautuu tuossa kun nuo vanhemmat jää eläkkeelle..Älkää menettäkö toivoa kuitenkaan ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lolita kirjoitti:6983. Mutta kuka tunnustaa olevansa Jyri?

tulos on kyllä vain kevyesti suuntaa antava, en pysty arvioimaan autossa istuttuja matkoja, lihoja aterioilla, eri julkisten kilometrimääriä, en yhtään mitään.
Niin kuin kaikessa vaatii pientä viitseliäisyyttä ellei suorastaan kekseliäisyyttä vastata tälläisiin kysymyksiin?

Muuten kuka on Jyri?

Olen pahoillani mutta tunnen muutaman sataa muutakin ihmistä kuin teidät, älkää siis pelätkö. Jos kukaan muu niin varmaan? Jeesus teidät armahtaa?
Pyyhin Netikettiin..
bliss

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja bliss »

12409 :oops:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

nowaysis kirjoitti:Sitä en, miksi on asuttava siellä helskutin skuudelissa jos oot stadissa töissä kuitenkin.
Mä taas en ymmärrä miksi pitäisi asua kaupungissa/keskustassa tai varsinkaan stadissa.
Alisuorittava G

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Mä en taas ymmärrä miks muuttaa töiden perässä, jäis vaa työttömäks jos ei työt tuu luo.
Tix

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Tix »

Alisuorittava G kirjoitti:Mä en taas ymmärrä miks muuttaa töiden perässä, jäis vaa työttömäks jos ei työt tuu luo.
Älä leiki blondia ku et ole. :D
Alisuorittava G

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Tix kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Mä en taas ymmärrä miks muuttaa töiden perässä, jäis vaa työttömäks jos ei työt tuu luo.
Älä leiki blondia ku et ole. :D
Olin varma et oot kirjottanu tääl jotain "sarkasmi ei sovi sulle kulta, et vaan hallitse". :P
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja nexie »

7140 kg CO2. Mut joo, kun testasin myös ns. tavoitekäyttäytymisellä, jossa spekseinä mm. melko vähäinen yksityisautoilu (3000 km/v), vegaaninen ruokavalio ja kulutuskäyttäytymisessä se tiukin linja, niin tavoitetasot saavutettiin kevyesti (vaikka jätin sinne yhden Euroopan-lennonkin). Et ei nyt mahdottomiin tartte venyä, sano.
Don't Panic!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja nexie »

Lolita kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Sitä en, miksi on asuttava siellä helskutin skuudelissa jos oot stadissa töissä kuitenkin.
Mä taas en ymmärrä miksi pitäisi asua kaupungissa/keskustassa tai varsinkaan stadissa.
Kenties siksi, että se on (tän testin tausta-ajatuksen kannalta) käytännössä ainoa mahdollinen tapa pitää kulutus kurissa. Ellet sitten elä niin kuin Linkolan Pena.
Don't Panic!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Kuka hiton ituhippi ostaa käytettyjä vaatteita?
\o_

Ituhippien lisäksi eräs liberaali rahanpalvoja ilmoittautuu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

6251 kg hiilidioksidia ilman lentoja. Ihan ok.
elco

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Paljonkohan Elcon lukema on?
Jalanjäljitä itseäsi vaan. En jaksa tehdä mitään idioottitestejä, jotka hesarin vihervasemmistolainen toimituskunta on luonut kadunmiehiä syyllistämään.

Ei kiinnosta palaakaan mitata mittanauhalla huoneiston kuutiometrejä, tutkia television standby-kulutusta tai miettiä syönkö possua vai kanaa.

Vituttaa ajaa junalla duuniin (toki autolla vituttaisi vielä enemmän). Siinä panokseni maailmankaikkeuden tulevaisuuteen.
prosessi

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Kuka hiton ituhippi ostaa käytettyjä vaatteita?
Minä olen niin ituhippi, että olen jopa Pariisista lentokoneella rahdannut Suomeen pari matkalaukullista kirpparivaatteita! Suurin syy käytettyjen vaatteitten suosimiselleni taitaa kuitenkin olla se, että yksittäisen myymälän valikoima verrattuna lähes mihin tahansa uusia vaatteita myyvään liikkeeseen on aivan huikea, kun kahta samanlaista ei juurikaan löydy. Kun sattuu olemaan hyvin valikoiva ja nirso, tuo etu peittoaa mennen tullen vaatteiden käyttämättömyyden tuoman "lisäarvon". Eihän se uusi vaate joka tapauksessa ole käyttämätön kuin sillä ensimmäisellä omalla käyttökerralla. Eikä sillä pitäisi olla mitään väliä, kuka sitä vaatetta on aiemmin käyttänyt, kun pesukoneet kerran on keksitty.
Tix

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:Minä olen niin ituhippi, että olen jopa Pariisista lentokoneella rahdannut Suomeen pari matkalaukullista kirpparivaatteita!
Laskitko matkalaukkujen lennon tuoman lisäpainon hiilijalanjälkeesi?
prosessi

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minä olen niin ituhippi, että olen jopa Pariisista lentokoneella rahdannut Suomeen pari matkalaukullista kirpparivaatteita!
Laskitko matkalaukkujen lennon tuoman lisäpainon hiilijalanjälkeesi?
Joo! Siitä tuli iso ja komea!
Alisuorittava G

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Suvinen kirjoitti:Enkä osta kirpparilta juuri koskaan mitään, mutta myyn lähes kaiken roinani siellä pois. Kai sekin nyt jotain merkitsee?!
Joo se kyl pienentää jätemäärääs. Ja kasvattaa jonkun toisen jälkeä.

Mä ostelen kans kirppareilta sillon harvoin kun niistä itteni löydän (lähinnä reissatessa) mut mulla kirppisostot on just nimenomaan niitä turhia, en siis mene sinne hakemalla hakemaan jotain vaan ostan kun "on niin törkeen uniikkia" tai "ei näin halpaa voi olla iik haluan tän lapseni päälle kahen vuoden päästä kun se on näin iso!" ... Koitan nykyään vältellä oikeastaan kaikkia halvempia paikkoja, kalliin tuotteen ostaminen on niiiiin paljon harkitumpaa...

Enpä oo kuukausiin ostanu muuta ku ruokaa, voi hurja. Tarttiskohan skidi ylihuomiseks jotain kun täyttää 1v. Nääh, saa muilta kuitenkin eikä osaa lukea. Teen niin kuin ärskämainoksessa ja omin vaikka ukin lahjan.
Monsieur Manala

Re: Hiilijalanjälki...

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

0kg. Olenpas eko. Ei vissiin Chromen kanssa yhteensopiva, sillä ko. peelotesti sanoi vain NaN kg sen tehtyäni.
Vastaa Viestiin