PeliPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:3. Saunan pesutiloissa ei ole vessanpönttöä.
eiku et pesuhuoneessa on pytty. Pitää olla veski just vieressä (esim käynti pukuhuoneen kautta), jota ei juuri muulloin käytetä. Saunassa ja suihkussa on sit ruususemmat tuoksut !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti: eiku et pesuhuoneessa on pytty. Pitää olla veski just vieressä (esim käynti pukuhuoneen kautta), j
Ihan sama kuin se on järjestetty, kunhan sinne pääsee munasiltaan käymään. Ei olohuoneen, ei ruokasalin eikä keittiön läpi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
JEP
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
1108

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Puhutteko te nyt pesuhuoneesta vai suihkuhuoneesta vai mistä vitusta?
masa

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti:Puhutteko te nyt pesuhuoneesta vai suihkuhuoneesta vai mistä vitusta?

Kaikesta siitä tilasta joka erottaa alastomat saunojat muusta talosta ja mahdollisesta pyyhettä tai kylpytakkia päälle vaativasta porukasta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vessassa tulee ulottua oksentamaan lavuaariin samalla kun ripuloi pönttöön. Tuli just tympeenmakuinen valmisateria (pihviä ja muussia) yli ja ali.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Saunatilojen wc:ssä toi on kunnossa. Mutta makkarin suihku/Wc-tiloissa täytyy rempassa muistaa. Ja olikin jo listalla muuttaa lavuaarin paikka tai laittaa kaksi lavuaaria.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
1108

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ainakin minulta tulee jyrkkä ehdoton ei moiselle. Jos ei pysty saunomaan paskomatta/kusematta niin ei kannata saunoa.

Kuka helvetti haluaa käydä suihkussa paskan hajussa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Aina paska ei kysy aikaa ja paikkaa. Huomaat viimeistään kun jaloissa pyörii lapsi/a.

Kolme wc:tä ei oikeastaan ole hassumpi juttu. Tupareissani kahdessa oli oksentelijat ja yksi oli vielä ns normaalissa käytössä. Tietty oishan oksentajat voinut ohjata porealtaalle! Ja eipä tuo määrä haittaa koko talouden vatsa-/oksennustaudin iskiessäkään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti:Ainakin minulta tulee jyrkkä ehdoton ei moiselle.
Daah. Eihän se WC:n tarvi olla suihkuhuoneessa, kunhan sieltä suihkuhuoneesta on privaatti käynti sinne pytylle. Olkoon sillä vessalla sit vaikka toinen ovi eteiseen, mut pointti on se et saa mennä munasilleen sinne, eikä jonkun muun yleisen huoneen kautta.
Monsieur Manala

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

masa kirjoitti:3 suurinta mokaa talon suunnittelussa.

1. Vanhempien makkarin yhteydessä ei ole kylppäriä
2. WC on olohuoneen tai ruokatilan läheisyydessä niin, että taatusti kaikki kuulee kun ampuu vessassa kovilla
3. Saunan pesutiloissa ei ole vessanpönttöä.
1. En oo koskaan ymmärtänyt tätä jenkkifiksaatiota että pitäis olla kylpyhuone makkarissa kiinni. Sekös vasta kivalta kuulostaa kun toinen pöllähtää makkarin oven takaa paskanhajun saattelemana makuuhuoneen puolelle kun on ensin pitänyt siellä ne "olkkariinkaan ei saa kuuluu" -konserttinsa. Kyllä siinä erektiokulma kasvaa!
2. Samaa mieltä.
3. No ei helvetissä siellä saakaan olla pesutiloissa vessanpönttöä.

Ja mitä tulee tohon munasillaan kämpässään kulkemiseen ni on ainakin multa onnistunut vielä toistaiseksi vaikka koko kämpän läpi. Jos nyt sellanen triviaali tilanne sattuis tulemaan, että joutuisin kääntymään 2 metriä hallin puolelta että pääsisin saunan pesuhuoneesta/pukuhuoneesta vessaan, niin näkisin että toi "virhe" korjaantus helpommin kiristämällä pyyhe lanteille sen hurjan nudismiviuhahtelun ajaksi kuin sijoittamalla lisää pönttöjä kämppään noin teoreettista tilannetta silmälläpitäen että a) olis omassa kämpässä jotain joiden edessä pitäis hävetä (puoli)alastomuuttaan b) iskis hillitön ja peruuttamaton paskahätä kesken saunomisen mitä en muista koskaan aiemmin tapahtuneen 30-vuotisen elämäni aikana.

Noin muuten piirsin pöntön/vessan per kerros. Saa luvan riittää, kun kerroksia on 3. Suihkuja on käytännössä yksi alakerrassa saunan yhteydessä. En ymmärrä näitä kahden suihkun kylppäreitä joita nykyään piirrellään vähän joka toiseen omakotitaloon. Toinen suihku tulee kyllä kellariin, mutta sen ei ole tarkoitus olla normaalissa käytössä. Yläkertaan, missä master bedroom sijaitsee, ei tule suihkua. Kyllä vessan yhteydessä oleva bide saa luvan riittää spermojenhuuhteluun. Jos suihkua tarviit niin rappuset alas ja vasemmanpuoleinen ovi vastapäätä, tuo narttu suklaata samalla.

Toi mun piirtäjä ei ollut piirtänyt vessaa laisinkaan yläkertaan. Se on mun mielestä pahempi virhe kuin ykskään tossa masan listassa. Samoin sauna oli keskellä kämppää ilman ikkunaa/ulos menevää suoraa tuuletusta. Sekin on mun mielestä melko huomionarvoinen virhe. Samoin KHH oli piirretty koko talon viimeiseen kuljettavaan nurkkaan ilman omaa sisäänkäyntiään, ja sinne käveltiin keittiön läpi (kuten myös samassa yhteydessä olleeseen pesuhuoneeseen ja saunaan), joka on mun mielestä myös melkoinen kokonaislaatuinen Vakava Virhe verrattuna vessaan johon ei ole kulkua suoraan vessasta. Myös raput oli piirretty paikkaan joka oli mielestäni Virhe. Melko tasan tarkkaan keskelle taloa, niin että niiden taakse jäi 2,5 kerroksisen talon yläkerrassa sellaista tilaa jota ei pystynyt saamaan minkäännäköiseen fiksuun käyttöön, ja joka teki yläkerran huoneiden koon suhteesta muutenkin vähän hölmön.

Eipä siis jäänyt ihan hirveän hyvä kuva ammattilaisen tekemästä pohjasta. Tuntuu olevan kitinä täynnä ammattimaisempia piirtäjiä. ;) Käytännössä siis piirsin koko kämpän uusiksi vanhoihin julkisivu-ulkomittoihin, joskin suurensin myös terassia koko etuseinäsivun levyiseksi (mm. koska sinne tuli KHH:n oma sisäänkäynti) ja piirsin talosta ulkonevan ruokailuryhmätilan ykköskerrokseen joka toimii kakkosessa partsina ja kellarissa myöhemmin vaikkapa viinikellarina. Ite täytyy tehdä notta saa mitä haluaa. Pitäis olla kantavuus/tuenta/LVI-asiatkin suht hyvin otettuna huomioon, mutta saas nähdä mitä tuosta sanovatten. Voi olla että piirtäjä suuttuu. :-p

PS. Mitä eroa on pesuhuoneella, kylpyhuoneella ja suihkuhuoneella? Kylpyhuone on suihkuhuone ammeella? Pesuhuoneessa on pönttö? Mite?
PPS. Kertokaa joku mullekin kuka on pulkannaru?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Pari suihkua on hyvä saunan yhteydessä. Esim kun on saunavieraita, ei toisen tai toisten tartte odotella vuoroaan. Tietty jos on toista sukupuolta, ni samaan suihkuun vaan! Mut kummisedän ja sen pojan kanssa suosin kyl eri suihkua. Ja toi wc asia on huomion arvoinen seikka erityisesti naisvieraiden kohdalla (kun on muitakin vieraita) - eivät yleensä tykkää kuljeksia vain pyyhe päällä muiden silmissä.

Eikä tuo suihku masterbedroomin yhteydessä ole osoittautunut yhtään huonoksi, pikemminkin päinvastoin. Sama juttu pytyn kanssa. Eikä tuohon mh:n yhteydessä olevaan pytyyn tartte yöllä lykätä pyyttonia.
Monsieur Manala kirjoitti:PPS. Kertokaa joku mullekin kuka on pulkannaru?
Höh. No, Mä. Mut mua on vaan tosi harva nähnyt, tietoisesti. Kirjoitetaan muuten isolla kirjaimella !!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:^
Pari suihkua on hyvä saunan yhteydessä. Esim kun on saunavieraita, ei toisen tai toisten tartte odotella vuoroaan.
Noin.
Jos saunomisen yhteydessä useampi henkilö suorastaan peseytyy kunnolla saippualla ja huuhdellen, on aika ikävää odotella vuoroaan siinä pesuhuoneessa seisoskellen tai kykkiä saunan puolella vaikkei enää viitsisi löylyssä olla. Vähintään kaksi suihkua siis pitää olla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Monsieur Manala

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Mä näen asian niin että jos saunaan mennään seurustelemaan eikä vain peseytymään, niin siinä yleensä menee sen verran aikaa, että jokainen ehtii kyllä suihkuun vuorollaan. Itse oon aina asunut yksisuihkuisessa kämpässä nuoruutenikin, enkä oo osannu toivoa kahta suihkua kyllä koskaan. Saunavuorotkin yleensä jaeltu niin että saunassa ei ole viittä ihmistä kerrallaan. Enpä muista sillon pienempänäkään kun saunassa käytiin koko perheen voimin (4) yhtä aikaa, että suihkussakäymisestä olisi muodostunut minkäänlaista ongelmaa. Ei siitä toisesta suihkusta varmaan haittaakaan olisi, mutta kyllä mä tohon kylppäriin mieluummin porealtaan piirsin. Toinen suihku vaatisi suurempaa huonetta, enkä oikein näe hyötyä pistää pohjaa uusiksi sen vuoksi, tai menettää poreallasta tai lavuaaria. :-p

Omituista että Gattaca, joka käy kerran kahdessa viikossa suihkussa ja asuu kerrostalossa isän ja äidin luona, keksii yht'äkkiä todella tarpeellista käyttöä kahdelle suihkulle. :shock:

Master bedroomista joutuu kävelemään ulos ja yläkerran aulassa pari metriä päästäkseen vessaan. Enemmän tykkään noin (kahden seinän takana) kuin että suoraan makkarista seinän takana pöräyttelyhuone. Kun yläkerrassa ei ole muita makuuhuoneita, niin en näe tuota ongelmana ettei makkarista ole suoraa ovea vessaan.

Niin ja mua lähinnä kiinnostaa että kuka nimimerkistään narsistinen Pulkannaru on ennen ollut. :D
bliss

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Monsieur Manala kirjoitti:...mua lähinnä kiinnostaa että kuka nimimerkistään narsistinen Pulkannaru on ennen ollut. :D
Mua on kiusannut sen aikaisempi henkilöllisyys alusta asti :?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

bliss kirjoitti:Mua on kiusannut sen aikaisempi henkilöllisyys alusta asti
No, helpotetaan vähän. Mut on tavannut irl 2 irl Kitinä henkilöä tietääkseni täältä.
En ole koskaan aiemmin kirjoitanut täällä, enkä muualla. Aiemmat kirjoittelunimimerkit puutuu, toki olen ollut rekkaantuneena mm cityyn melkoisen monta vuotta. Mutta sinne en ole kirjoitanut mitään, paitsi käyntikortin aikoinaan.

Voi olla, että irl tapaamien määrä kasvaa. Ei voi vielä tietää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Monsieur Manala kirjoitti:Ei siitä toisesta suihkusta varmaan haittaakaan olisi, mutta kyllä mä tohon kylppäriin mieluummin porealtaan piirsin
Kyllä siihen sopii hyvin 2 suihkua ja poreamme. Usko pois. "Kokemuksen äänellä". Myönnän, että näin yksin asuessa ei toisella suihkulla ole samanaikaista käytöä. Mutta vieraan tai vieraiden kanssa nostaa mukavuustasoa huomattavasti. Jos kämppääsi tulee 280 neliötä, saat ton kyl mahtumaan. * SUOSITTELEN - leima*
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Pulkannarun henkilöllisyysselvityksen yhteyteen teretulemast! Tälleen jälkijunassa, nyt kun oot jo sisäpiirissä ;)

Ääni kahdelle suihkulle täältä. Meillä vain yksi ja ihan hyvin sen kanssa selvitään mutta kun käyn silloin tällöin kaverilla saunomassa niin kaksi suihkua on ihan huippu! yhtäaikaa suihkutellaan, voi juoruilla, ei tarvi odotella saunassa. Ihan must vähänkin sosiaalista kanssakäymistä harjoittavalle ihmiselle.

Edit: en muistanut olevani viikonpäiväketjussa, oishan tän voinut lauantaihinkin lätkäistä. nooo, sou not kunhan hyppy kulkee.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti: 1. En oo koskaan ymmärtänyt tätä jenkkifiksaatiota että pitäis olla kylpyhuone makkarissa kiinni. Sekös vasta kivalta kuulostaa kun toinen pöllähtää makkarin oven takaa paskanhajun saattelemana makuuhuoneen puolelle kun on ensin pitänyt siellä ne "olkkariinkaan ei saa kuuluu" -konserttinsa. Kyllä siinä erektiokulma kasvaa!
2. Samaa mieltä.
3. No ei helvetissä siellä saakaan olla pesutiloissa vessanpönttöä.
1. Minä taas haluan talon isäntäväelle oman privaatin wc ja suihkun siksi, että siellä on mukavampi säilytellä omat hygieniavermeet, lääkkeet, peräpukamarasvat ja tampponit ilman, että ne ovat kaikkien vieraiden nähtävillä.
Myös mahdolliset laattakrapulat, pillun pesemiset ja aamustondikset on mukavampi hoitaa oman makkarin yhteydessä olevassa pesutilassa, kuin koko talolle käytössä olevassa tilassa.

Meillä on nytkin makkarin yhteydessä sauna/suihku/wc. Ei sieltä kyllä mitään paskan käryä leijaile, kun ilmastointi hoitaa dunkkikset vekka ja tulitikun raapaisemalla pääsee viimeisistäkin käryistä eroon.


3. Miksi ei saa. Itse asiassa, kaikissa asunnoissa joissa olen asunut, on ollut pytty ja suihku samassa huoneessa. Sehän on ihan tavallinen juttu suomalaisessa rakentamisessa. Helvetin kätevää kun saa lipsutella pesulla ollessaan pytylle märin jaloin, eikö tarvitse pelätä että käytävän parketti yms kastuu matkalla pytylle.

Lisäpisteitä heruu sitten, kun on talossa pieniä lapsia ja vanhempia tarvitaan pyyhkimään peput, pesemään perseet, huuhtelemaan pottaa. Toinen ilisäpiste on se, että siinä huoneessa on valmiiksi lattiakaivo ja lattialämmitys kaakelein, joten pytyn ja sen ympäristön peseminen on helvetin helppoa.

Ja kyllä talossa pitää olla vielä se kolmaskin vessa, joka on ns. esittelyvessa vieraille. Se on aina siisti, eikä siellä ole sitä helvetillistä meikki, pesuaine, lääke ja krääsäarsenalia esillä, mitä yleensä joka talosta löytyy.

.. mut kukin tyylillään. Nämä ovat vain niitä mun unelmatalon kriteerejä.
Monsieur Manala

Re: PeliPerjantai

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Siirsin talojutustelut/vastailut tänne.
Vastaa Viestiin