Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bedlam

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

exPertti kirjoitti:Oletko muuten koskaan kuunnellut seinän takana, kun kotiteatteri pauhaa naapurissa?
En. Mutta eräänä arkiaamuna klo 5 päätti naapurissa asunut nuorempi naishenkilö heittää Kake Randelinia soimaan ja laulaa luikauttaa mukana biisi muutamaan otteeseen läpi. Kop kop kop, avaa rakas. Kop kop kop, avaa hakas! Koputin pyynnöstä pari kertaa 15 kilon käsipainolla seinään ja tein täten omaan olohuoneeseen lommon.
Tix

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos olisi pakko valita, että onko naapurilla kotiteatteri, omistajan poissaollessa haukkuva koira vaiko jatkuvasti rääkyvä jälkikasvu, ei olisi mitään vaikeuksia valita ensimmäistä vaihtoehtoa. Viimeksi tänään aamulla joku kiltti piltti raivosi aamukiukkuaan pihalla ikkunan alla sellaisella volyymilla, että keskivertokotiteatteri ei moiseen edes kykene. Ämyreiden huudattamiseen on kovasti helpompi puuttua kuin kasvatusmetodeihin tai "eihän meidän peni hauku koskaan" -ongelmiin, jos alkaa mennä häiriön puolelle.

Kaikenlaisten ongelmien välttämiseksi lienee paras asua äänieristetyssä ilmatiiviissä kuplassa.
masa

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti:Jos ei kestä minkäänlaisia elämisen ääniä naapurista, sopii muutta asumaan jonnekin korpimökkiin ihan keskenään.
Ja vice versa. Jos kuvittelee että voi huudattaa sitä kotiteatteriaan tai stereoitaan yötä päivää sen häiritsemättä naapureita, sopii muuttaa sinne korpimökkiin luukuttamaan.
masa

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja masa »

Omat yölliset heräämiset ja vitutukset liittyvät yläkerran miesten kusemisiin. Mikä ihmeen pakko on lorottaa keskelle pyttyä kustessa. Eikö mitenkään voi valuttaa ääneti pytyn reunaa pitkin?
bliss

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ei kotiteatteri normaalilla äänenvoimakkuudella häiritse, edes iltamyöhään. Mua häiritsee enemmän yläkerrassa suoritettava jatkuva rymsteeraus, prkl huonekaluja työnnetään pitkin lattiaa vähintään kahdesti viikossa. Tyytymätön sisustaja, sano...
Tix

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ei olisi meikäläisellä sisua myrkyttää naapurin mustia, kun syy on kuitenkin isäntäväessä. Eikä ehkä naapurin naperoakaan.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

masa kirjoitti:
Ja vice versa. Jos kuvittelee että voi huudattaa sitä kotiteatteriaan tai stereoitaan yötä päivää sen häiritsemättä naapureita, sopii muuttaa sinne korpimökkiin luukuttamaan.
No juu, näinkin. Normaali järjenkäyttö on ihan sallittua. Olen mielestäni kohtuullisen meluherkkä ihminen (en esim. jaksa kuunnella kovinkaan kauaa jos joku huudattaa muksuaan kaikuvassa rappukäytävässä pidempään kuin max.10 minuuttia) mutta ei silti tulis mieleen ihan ekana mennä sanomaan, että et osta kotiteatteria kun asut kerrostalossa. Samalla kun vois sitten tosiaan sanoa, että et hanki jälkikasvua, kun asut kerrostalossa.

Vanhempien naapurissa asui jonkun aikaa mies, joka teki taloyhtiölle valituksia vessan vetämisestä yöllä ja vaati melumittausta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Rouva Pupu

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mua häiritsee enemmän kaikenlainen muu meluaminen kuin kotiteatterin tykitys. Esim. juuri nuo naapurista kuuluvat lasten mökät. Ja sitten pitäisi olla hiljaa kun ne vihdoin itse suo hiljaisuuden.

Kyllä saa meitin tulokas vaan oppia siihen, ettei täällä hipsutella varpaisillaan. Normaalit TV:n äänet, puheäänet ym. saa luvan tottua kestämään.
Rouva Pupu

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti: Öhöm, sanoo nimimerkki Huomautin kotibileistä ja kohta koko kotibileporukka oli hakkaamassa oveani rikki. Sitten vähän käsirysyä ja poliiseja ynnä muuta ynnä muuta. (Sarjassamme ihania nuoruusmuistoja)

Ehkä helpompi olisi sittenkin laittaa se "maustettu" sininen lenkki räksyttäjälle jyrsittäväksi.
Et vaan osaa. Joskus heräsin jumalattomassa kännissä naapurin mökään ja suoraan sängystä juoksin hakkaamaan ovea ja huutelin saatanan ryssää pitämään turpansa kiinni. Mökä loppu justiinsa. Liekö vaikutusta sillä että päälläni oli pelkät mustat pienet stringit. Voi niitä opiskeluaikoja.
bliss

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja bliss »

Rouva Pupu kirjoitti: Kyllä saa meitin tulokas vaan oppia siihen, ettei täällä hipsutella varpaisillaan. Normaalit TV:n äänet, puheäänet ym. saa luvan tottua kestämään.
Njoo, täällä on opittu ihan samaan. Tosin mulla ei yksin ole ihmeempää tarvetta höpöttää ja möykätä :D (telkkari/radio/muu musiikki kyllä kuuluu kaiken aikaa)
Hiljaisuutta ylläpidetään noin 5-10 minuuttia nukkumaanmenon jälkeen. Kun ipana on nukahtanut, se ei herää vaikka talon purkaa ympäriltä.
Geetzu

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Meillä taas muksut on aina nukkunu hiljasuudessa eli just niin kuin minä haluan kotona iltasin ollakin. Puhelimeen ei kaakateta kovalla mökällä eikä olkkarin kaiuttimet ole kaikki päällä. Seksiäkään ei saa kovaäänisesti ku toisessa päässä taloa!

Eipä nuo hoitopaikoissa ole häiriintynyt illanistujaisista ja peruselämästä. Mut meillä ei tosiaan metelissä nukuta, varsinkaan minä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minulla on ihmeen hiljaiset naapurit.

Itsekin yritän olla möykkäämättä. :krooh:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja annepa »

Yläkerran naapuri soittaa pianoa. Se on suhteellisen säännöllistä, tosin viime aikoina ei ole kovin kuulunut. Kerran (aikaa sitten) laitoin käytävään lapun, jossa luki että "Hyvä pianonsoittaja, voisitko eristää pianon rakenteista. Pimputus kuuluu hyvin selkeästi joka paikkaan. Terveisin Anne asunnosta sejase". Soitto loppui vähäksi aikaa, ehkä noin kuukaudeksi tai pariksi, mutta jatkui sen jälkeen kuten ennenkin. Vastatoimena mulla on jumputus. Kun pimputus alkaa yläkerrassa, niin tässä kerroksessa alkaa housenjytke normaalia isommalla volalla bassonupit kaakossa. Yleensä se on tehonnut aika hyvin, luulenpa että jos käytössä on mekaaninen metronomi niin on tahti kadonnut. Jumputus jatkuu vain sen ajan kuin pimputuskin.

Nyt odottelen että koska pimahan, silloin ei pimputtelijalle kunnian kukko laula. Eikä piano.

Nyt joku kysyy että no miksi et käy sanomassa pimputtelijalle että nyt loppuu pimputus, osta sähköpiano. Kävisin, mutta en ole varma misä asunnosta soitto tulee. Yläkerrassa on 3 asuntoa joten hankala on valita. Tosin kun se kunnian kukko lakkaa laulamasta niin siitä laulamattomuudesta saavat kärsiä kaikkien kolmen asunnon asukkaat.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Monsieur Manala

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Vaan pari kertaa on äänentoistovehkeiden möly häirinnyt itseä erilaisissa joukkoasumismuodoissa, eikä näistä kertaakaan ole kyse ollut kotiteatterista vaan kotibileistä. Sen sijaan viistosti yläkerran naapurin räksyttävät puudelit häiritsevät ja katkovat uniani ihan viikottain, ja kun ne alkaa räksyttämään kilpaa, tuntuu ettei mikään maailman mahti saa niiden paskalinkojen turpaa tukittua. Samoin suoraan yläpuolellani asuvan mummelin lauantai- tai sunnuntaiaamuinen kello kahdeksalta suoritettava imurointi on saanut myös kyrvän seisomaan otsalohkossa useampaankin otteeseen. Seinänaapuriltani olen kysynyt häiritseekö oman kotiteatterini elokuvaäänetoistot häntä. Joskus oli kuullut jonkun subbaritestailusession, mutta ei kuulemma ole häirinnyt/kuulunut normaalikäytössä. Samaa ei hänkään tosin voinut sanoa yläpuolellaan budjaavista puudeleista.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Naapurien kotiteatterit ja muut metelöinnit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Tuossa on tummennettuna se mitä itse yritin sanoa. Hiljaa olo lapsen nukahdettua ei vaadi erityistoimenpiteitä.
Ei ehkä, jos lapsia on vain yksi. Haasteellisempaa on yrittää saada esim. sisällä päiväunilla olevan 1kk ikäisen vaavin 2, 4 ja 6 vuotiaat isosiskot ja -veljet olemaan koko ajan hiljaa. Jotkut laittavat vaavin parvekkeelle nukkumaan päiväunia, mutta harvemmin sielläkään on päivisin täysin hiljaista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin