Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
KGrilli

Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

mikä on viimeisin ihana kosmetiikkalöytösi? kerro se meille muillekin.

itse ostin viime viikonloppuna aivan mielettömän hyviä luomivärejä body shopista dublinista. pysyy hyvin silmäluomella ja tuota hopeista, voidemaista ja tummanvihreää puuterimaista yhdistämällä tulee todella hieno tumma, metallinen sävy.

toinen uusin löytöni on kadus immunal shampoo ja hoitoaina. mikään aine ikinä ei ole tehnyt hiuksistani yhtä kiiltäviä, helppoja ja runsaan oloisia. tuoksukin on suorastaan huumaava.

(tietysti myön tigin shampoot ovat hyviä ja vuorotellen kaduksen kanssa pitävät kutrini komeina).

............. lisää vinkkejä kaipaa hän!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kaksi kappaletta!

Merkitön glitter-puuteri: 8€ Henkasta ja Maukasta. Saa naamaan normaalin päiväpuuterin lisäksi vähän eloa; illalla hyvässä valossa kasvot säihkyvät. Ei onneksi mitään Boy George-naamiota, vaan hyvin tasainen pieni kerros.

Lumenen glitter-huulikiilto: Maksoin moisesta 2€ varaston tyhjennysmyynnistä. Väri ruskea... vähän jotain muuta tylsään värittömään kiiltooni verrattuna.
The great club outshines the individual, always and forever.
SikaMika

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

KGrilli kirjoitti:mikä on viimeisin ihana kosmetiikkalöytösi? kerro se meille muillekin.
Eilen löysin eräiden toimitilojen tyhjennyksen aikana oman palkallisen tyhjennykseni lomassa miesten wc:stä puolitäyden purkin Vaseline Intensive Care:n Hand&Nail-käsivoidetta. Tuikkasin luonnollisesti putelin taskuuni sen aivan vitullisen hinta/laatu -suhteen takia. Nyt pysyy pikkukätöset pehmoisina kuin liian matalalla lentävän hipin pää.
Exsat

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Vaola kirjoitti:Löytöjä on monenmoisia, mutta suositelkaapa Kityn leidit mulle silmänympärysvoidetta!!! Mulla on välillä aamuisin niin turvonneet silmät etten eteeni nää. Ja jos vielä edullisimmasta päästä, niin... :roll:
Mulla on käytössä Nivean "anti shadow eyecare"-voide. Maksaa alle 10€/purkki, ja on todella riittoisaa. Ei ärsytä silmiä, vaikka ovat todella arat, ja tuntuu ihanan viileältä laittamisen jälkeen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Partylitelta löytyy piristävä rasva. Työkaveri kehotti koittamaan ja jumalauta, sehän toimi!

Eli mandariiniuutetta ja salviaa sisältävä öljypohjainen rasva. Laitat ranteen sisäosaan nuppineulan pään verran rasvaa, kosketat ranteita vastakkain, hierot ranteiden sisäosilla sitä ohimolle, molemmin puolin silmiä. Pistää veren kiertämään, herättää ja tuoksuukin hyvälle. Päänsärkyäkin pitäisi helpottaa; pitää raportoida kun moinen iskee taas.
The great club outshines the individual, always and forever.
HellBell

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

KGrilli kirjoitti: .. tietysti myön tigin shampoot ovat hyviä ja vuorotellen kaduksen kanssa pitävät kutrini komeina).

............. lisää vinkkejä kaipaa hän!
Tigiltä on ilmestynyt aika vastikään hyvin lumoavan tuoksuisia vartalonhoitotuotteita. Satuin piipahtamaan eräässä Tigin liikkeessä ja ennen kuin huomasinkaan oli myyjätär levittänyt uutuusvoiteita ympäri käsivarsiani.. Eräskin tuoksui piparkakkutaikinalle ja toinen jollekin papaijasekoitukselle. Löytyivät myös kuorintavoiteina.
Olisin mieluusti ostanut sieltä vaikka mitä, mutta halutessani useampaa asiaa samalla kerralla tein loogisen ratkaisun.. kylmän viileästi en ostanut mitään. Tigin tuoteläpyskät jäivät käteen ja pipartuoksut käsiin.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja definitely »

Vaola kirjoitti:
Exsat kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Löytöjä on monenmoisia, mutta suositelkaapa Kityn leidit mulle silmänympärysvoidetta!!! Mulla on välillä aamuisin niin turvonneet silmät etten eteeni nää. Ja jos vielä edullisimmasta päästä, niin... :roll:
Mulla on käytössä Nivean "anti shadow eyecare"-voide. Maksaa alle 10€/purkki, ja on todella riittoisaa. Ei ärsytä silmiä, vaikka ovat todella arat, ja tuntuu ihanan viileältä laittamisen jälkeen.
Täytyy käydä testaamassa. Yllättäen Nivean tuotteet ovat suunnilleen ainoita joille olen yliherkkä (silmät punehtuu ja vuotaa). En ole tosin kokeillut vuosikausiin, voihan olla että nykyään siedän. Varsinkin jos sullakin on arat silmät, eikä ongelmia ole ilmennyt.
Tämä on nyt todella hassun kuuloista, mutta Pirkka-sarjassa on tosi hyvä silmänympärysgeeli, joka jättää sellaisen hiukan "kiristävän" napakan tunteen silmien ympäri. Olen myös melko herkkäsilmäinen, esim. Vichyn vastaava voide sai silmäni kyyneliin ja punaisiksi. Onneksi se oli vain näyteannos enkä ostanut turhaan huonoa. Pirkalla on muuten myös mainio päivävoide.
KGrilli

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

definitely kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
Exsat kirjoitti:
Mulla on käytössä Nivean "anti shadow eyecare"-voide. Maksaa alle 10€/purkki, ja on todella riittoisaa. Ei ärsytä silmiä, vaikka ovat todella arat, ja tuntuu ihanan viileältä laittamisen jälkeen.
Täytyy käydä testaamassa. Yllättäen Nivean tuotteet ovat suunnilleen ainoita joille olen yliherkkä (silmät punehtuu ja vuotaa). En ole tosin kokeillut vuosikausiin, voihan olla että nykyään siedän. Varsinkin jos sullakin on arat silmät, eikä ongelmia ole ilmennyt.
very interesting. juuri tuollaisia silmänympärysgeelejä rakastan. käytän nyt cliniquen geelimäistä voidetta pienessä vaaleanpunaisessa purnukassa, mutta se loppuu ihan just. taidan kokeilla tuota pirkkaa!

kiitos vinkistä.

Tämä on nyt todella hassun kuuloista, mutta Pirkka-sarjassa on tosi hyvä silmänympärysgeeli, joka jättää sellaisen hiukan "kiristävän" napakan tunteen silmien ympäri. Olen myös melko herkkäsilmäinen, esim. Vichyn vastaava voide sai silmäni kyyneliin ja punaisiksi. Onneksi se oli vain näyteannos enkä ostanut turhaan huonoa. Pirkalla on muuten myös mainio päivävoide.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nivea Soft body & face cream. Tämä on mulla aina mukana kun matkustan. Käytän esim lentokoneessa kun siellä on niin kuiva ilma että ilman kosteutusta naama alkaa näyttää kukkakaalilta. Toimii meikinpoistajana, huulirasvana, hiustenpesussa (jollain oli kuulema niin kuiva ja arka päänahka että shampoopesu ei ollu mahdollinen kuin n 1x/kk ja tällä se päänahkansa puhdisti) ja tietysti normaalina kostetuttajana koko kropalla. Lisäksi Nivea löytyy PETAn "don't test" listalta joten tätä voi hyvillä mielin käyttää.

Silmänympärysvoiteesta sen verran että eikös täälläkin ole väitetty (useampaan otteeseen?) että silmänympärysvoiteet on humpuukia, tavan kosteusvoide ajaa saman asian? Jos niin niin tämä Nivean voide käy myös tähän tarkoitukseen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Exsat

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

annepa kirjoitti: Silmänympärysvoiteesta sen verran että eikös täälläkin ole väitetty (useampaan otteeseen?) että silmänympärysvoiteet on humpuukia, tavan kosteusvoide ajaa saman asian? Jos niin niin tämä Nivean voide käy myös tähän tarkoitukseen.
Mulla on ainakin rutikuiva iho, joka tarvitsee paksun ja rasvaisen naamarasvan näyttääkseen vähääkään elävältä. Jos taas silmien ympärille sivelisi samaista mömmöä, niin siellä ei kyllä pysyisi mikään silmämeikki, tai ainakin rasva vaatisi tsiljoonan tunnin imeytymisajan, johon aamusella ei ole yleensä aikaa.

Sen sijaan mihinkään ennenaikaisen rypistymisen ehkäisyyn en usko ainakaan tuollaisen halpisrasvan tehoavan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Exsat kirjoitti: Mulla on ainakin rutikuiva iho, joka tarvitsee paksun ja rasvaisen naamarasvan näyttääkseen vähääkään elävältä. Jos taas silmien ympärille sivelisi samaista mömmöä, niin siellä ei kyllä pysyisi mikään silmämeikki, tai ainakin rasva vaatisi tsiljoonan tunnin imeytymisajan, johon aamusella ei ole yleensä aikaa.
No ehkäpä kevyempi kosteusvoide silmänympärykselle sitten sopisi.
Exsat kirjoitti: Sen sijaan mihinkään ennenaikaisen rypistymisen ehkäisyyn en usko ainakaan tuollaisen halpisrasvan tehoavan.
Tuskinpa mikään rasva rypistymistä ehkäisee (paitsi Keikauksen mainostama auringonsuojarasva). Minä taasen en usko että mikään "ryppyrasva" ei oikeasti ehkäise rypistymistä. Jos iho kaipaa kosteutta niin sitä sille annettakoon. Rypyt tulevat kun tulevat.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti: ostin Lumenen silmämeikinpohjustusvoidetta. Ei ärsytä silmiä pätkääkään, JA silmämeikkini pysyy nyt todella hyvin ja kestää läpi päivän huomattavasti pienemmillä korjailuilla kuin aikaisemmin!
On testattu. Toimii. En luovu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja definitely »

annepa kirjoitti: Silmänympärysvoiteesta sen verran että eikös täälläkin ole väitetty (useampaan otteeseen?) että silmänympärysvoiteet on humpuukia, tavan kosteusvoide ajaa saman asian? Jos niin niin tämä Nivean voide käy myös tähän tarkoitukseen.
Minusta tuon jo mainitun rasvaisuusaspektin lisäksi silmänympärysvoiteissa on se, että ne harvemmin ovat hajustettuja, toisin kuin kasvovoiteet. Minulla ärtyvät silmänympärykset ja silmät oitis hajusteista. Muutenkin silmänympärysvoiteista on yleensä poistettu ne kaikkein yleisimmät allergisoivat ja ärsyttävät aineet ja seos on "miedompi" kuin muussa kosteusvoiteessa.
Exsat

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

annepa kirjoitti: No ehkäpä kevyempi kosteusvoide silmänympärykselle sitten sopisi.
Eikö se ole sitten sama ostaa oikeaa silmänympärysvoidetta, jos kahta eri rasvaa joutuu kuitenkin käyttämään? :wink:
Kreivitar

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Viimeisin löytö lääkärin ohjaamana oli apteekista saatava voide Decubal Clinic. Sitä saa myös ilman reseptiä. Minulla toimi jo ensimmäinen rasvauskerta, kun pärstän iho oli lähes tippumispisteessä (atooppinen iho).

Nyt on naamari pysynyt kunnossa (ja iho todella heleänä) eikä tarvitse käyttää "voimakkaita" (Decubal ei edes ole voimakas, mutta minä en voi käyttää lainkaan voimakkaita voiteita kasvoissa) voiteita kuin suihkun tai saunan jälkeen alueellisesti. Muuten riittää vielä miedommat kuten Basan (sininen). Suosittelen herkkäihoisille :)
ninnithequeen

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:Löytöjä on monenmoisia, mutta suositelkaapa Kityn leidit mulle silmänympärysvoidetta!!!
Itse käytän tuota Yves Rocherin Riche Cremeä, ja on loistava. Tosin hintaa pienellä putelilla on myös ihan kivasti :?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Exsat kirjoitti:
Eikö se ole sitten sama ostaa oikeaa silmänympärysvoidetta, jos kahta eri rasvaa joutuu kuitenkin käyttämään? :wink:
Osta veikkoset mitä haluat jos se tekee sut onnelliseksi. Silmänympärysvoiteessa vaan maksaa se että siinä lukee "silmänympärysvoide". Hajustamaton herkälle iholle tarkoitettu normaali kevyt kosteusvoide (esim apteekista) on usein monin verroin halvempaa kun siinä ei lue että "silmänympärysvoide".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Nowaysis

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Silmänympärysvoiteista ainakin mun aikoinaan tosi herkille silmille sopivat Biothermin Hydra-detox ja Yves Rocherin Bio-Calmille. Biothermillä muutenkin on allergikoille sopivia tuotteita.

Kanebon 38-ripsari ja Joe Blascon peiteväri Orange highlight 1 eivät nyt ole uusia vaan hyvinkin vanhoja ja toimivia ihastuksia mutta maininnan arvoisia joka tapauksessa. Tuo Blascon purkki tosin saisi olla kestävämpi, sisältö kestää varmaan viis vuotta mutta purkki hajoaa aina jossain välissä =/
KGrilli

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

silmänympärysvoiteissa ei yleensä myöskään ole säilöntäaineita, joten siksi ne on pienessä purkissa ja suositellaan säilytettäväksi viileässä.
slam

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja slam »

KGrilli kirjoitti:mikä on viimeisin ihana kosmetiikkalöytösi? kerro se meille muillekin.

............. lisää vinkkejä kaipaa hän!
Ahvenanmaalla joskus sotkin itseni savella ja muuallakin sometimes. On riitänyt kosmeettiseksihoidoksi. :twisted:
Pikku-Akka

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Vaola kirjoitti:Löytöjä on monenmoisia, mutta suositelkaapa Kityn leidit mulle silmänympärysvoidetta!!! Mulla on välillä aamuisin niin turvonneet silmät etten eteeni nää. Ja jos vielä edullisimmasta päästä, niin... :roll:
Käytän silmänympäryksille Oriflamen Seeing is believing-voidetta. Lieventää turvotusta, vaalentaa tummia silmänalusia eikä hintakaan ole päätähuimaava, kun aine on todella riittoisaa. Toinen viilentävä tuote on Soothing eye contour. Olen ehkä hieman puolueellinen tässä keskustelussa, mutta tähän ikään ehdittyäni olen kyllä monenlaiset rasvat testannut ja päätynyt itsekin Oriflamen yhteyshenkilöksi.

Silmänympärysvoiteen tulee siis olla erityisesti silmien ympäryksille tarkoitettua voidetta, ei siis mitään tavallista kasvovoidetta. Silmänympärysiho on herkkää ja turpoaa helposti väärän rasvan vaikutuksesta. Voiteita on eritehoisia, esim, retinolia sisältävät tehovoiteet ovat liian tehokkaita minulle ja aiheuttavat turvotusta. Tyydyn siis vähemmän liftaaviin.

Niin ja itse asiaan: viimeisin ihana löytö kosmetiikkarintamalla on minulle ollut Bust Boost firming gel. Mukavantuntuinen geeli rintojen ja kaulan iholle, elvyttää ja napakoittaa ihon.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

En käytä silmänympärysvoidetta (vielä). Muutenkin yritän hoitaa nassuani mahdollisimman simppelisti. Uusin löytöni on Helosan-niminen paksuhko rasva jota laitan yöksi naamalle. Sama rasva toimii loistavasti käsivoiteena.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja saira »

ME-ihonhoitosarja kokonaisuudessaan. Sieltä löytyy puhdistusemulsio, naamio, kuorintavoide, öljyjä ja rasvoja. Tuotteet on tehty kokonaisuudessaan luonnon omista aineista, mitään synteettistä niistä ei löydy. Tuoksut ovat myös kasvituoksuja, eli monelle astmaatikollekin sopivia.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pikku-Akka kirjoitti: Silmänympärysvoiteen tulee siis olla erityisesti silmien ympäryksille tarkoitettua voidetta, ei siis mitään tavallista kasvovoidetta.
Näin sanoo tietysti kosmetiikkafirman edustaja. Haluaisin puolueetonta tietoa siitä että riittääkö tavan (mahd kevyempi) kosteusvoide vai ei, molemman sortin kommentteja olen kuullut ja nähnyt.

Taannoin biologianopettajani sanoi että kaikki mainokset joissa sanotaan että joku rasva tekee iholle sitä ja tätä tunkeutumalla ihoon (tms) on humpuukia. Ei terve iho mitään läpi päästä. Toisaalta miksi sitten käytettäisi Feldeniä ja Mobilatia, ihon läpihän nekin menee. En tiedä mitä uskoa, mutta sen uskon että voiteilla ei pysty korjaamaan sitä mitä elämäntavoilla on mahdollisesti pilannut.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Pikku-Akka

Re: Uuusin kosmetiikkalöytösi ja ihastuksesi... jaa se!

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

annepa kirjoitti:Näin sanoo tietysti kosmetiikkafirman edustaja. Haluaisin puolueetonta tietoa siitä että riittääkö tavan (mahd kevyempi) kosteusvoide vai ei, molemman sortin kommentteja olen kuullut ja nähnyt.
Voit itse kokeilla. Ei siitä varmasti ihon kannalta mitään sen suurempaa haittaakaan ole, jos käytät jotain tavallista voidetta. Minulle kuitenkin tulee turvonneet silmäluomet jos käytän liian voimakasta/paksua voidetta. Tavallisessa kosteusvoiteessahan ei ole näitä vaikuttavia aineita niin paljon.
annepa kirjoitti:En tiedä mitä uskoa, mutta sen uskon että voiteilla ei pysty korjaamaan sitä mitä elämäntavoilla on mahdollisesti pilannut.
Eipä juuri, mutta ennaltaehkäisy on avainsana.
annepa kirjoitti:Taannoin biologianopettajani sanoi että kaikki mainokset joissa sanotaan että joku rasva tekee iholle sitä ja tätä tunkeutumalla ihoon (tms) on humpuukia.
Täytyy muistaa, että jokaisella on omanlaisensa iho. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovikaan kolmannelle. Ja mistä lähtien biologian opettaja hallitsee kosmetologin/lääkärin tiedot? Ystäväni opiskelee lääkäriksi ja olen häneltä kuullut myös samanlaisia väitteitä voiteiden tehottomuudesta, mutta monia voiteita on kokeiltu vapaaehtoisilla, puolueettomilla ihmisryhmillä ja teho on siis tutkittu :suihku:
Vastaa Viestiin