Olen tullut uskoon!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiedän, että Kitinän ateistinen ylläpito ei halua uskontoa asiakeskusteluihin, vaikka "Asiakeskustelujen" alla niin valheellisesti väitetään.

Minä tulin viime yönä uskoon.
Minä, paatunut ateisti.
Totta se on. Olen pelastunut!

Johdatus näytti minulle Pastafariaanisen Kirkon sivuston:
http://www.venganza.org/
Ensin ihastuin kauniisiin joulukoristeisiin, joiden kuvia on lähetetty Suomesta asti. Sitten vaikutuin siitä sisäisestä rauhasta ja ilosta, joka pastafariaanien kasvoilta sädehtii.

Etsin lisätietoa Lentävästä Spagettihirviöstä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster
Lyhennettynä samaa suomeksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4 ... irvi%C3%B6

Vakuutuin pastafarismin oikeellisuudesta.
Merirosvojen yleisyyden ja ilmastonmuutoksen yhteyttä aion vielä tutkia lähemmin. Mutta onhan vastaansanomatonta:

"The central belief is that there is an invisible and undetectable Flying Spaghetti Monster, who created the entire universe "after drinking heavily."[14] The Monster's intoxication was supposedly the cause for a flawed Earth. All 'evidence' for evolution was planted by the Flying Spaghetti Monster, in an effort to test Pastafarians' faith — a form of the Omphalos hypothesis. When scientific measurements, such as radiocarbon dating, are made, the Flying Spaghetti Monster "is there changing the results with His Noodly Appendage."[4]"

Itse väittäisin, että modernin fysiikan säieteoria silti todistaa Lentävästä Spagettihirviöstä. Jos kaikki koostuu säikeistä, säikeiden täytyy olla Hänen Nuudelimaisen Pyhyytensä nuudelimaisia lisäkkeitä.

Ymmärsin, että on eksytykseksi seurata tieteen aikuisten satuja ja järjenpäätelmiä. Vielä vaarallisempaa olisi lähteä epäjumalien kuten Näkymättömän Pinkin Yksisarvisen tai Cthulhun palvontaan.

Sillä onhan niin, että minä ainakin haluan mieluummin Lentävän Spagettihirviön Taivaaseen, jossa on oluttulivuori ja stripparitehdas. Kuin Helvettiin, joka on samanlainen, mutta olut väljähtynyttä ja stripparit ovat rumia ja heillä on sukupuolitauti.

Missä Sinä haluat viettää iäisyytesi? Anna Hänen Nuudelimaisten Lisäkkeidensä koskettaa sinuakin ja pelastu!

Katsokaamme lopuksi, miten pastafarianismin katuevankelista johdattaa ihmisiä totuuteen:
http://www.youtube.com/watch?v=Q2LbsTf26EI&NR=1
Tuossa tapahtuu parantumisihmekin Hänen Nuudelimaisen Pyhyytensä armosta!

RAmen!
Viimeksi muokannut Gat, 02.01.2009 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
ninnithequeen

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

:rofl:
1108

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Cthulhu haluaa sinut!

Kuva
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:Cthulhu haluaa sinut!
Kaikki tietävät, että Cthulhu on vain romaanien satuhahmo! Sen loi väärä profeetta H. P. Lovecraft.

Lentävä Spagettihirviö taas on todellinen, ja on ilmestynytkin monesti sekä nykyaikana että menneisyydessä!

Vasta uskon kautta ymmärrät! Koskettakoon Hänen Nuudelimaiset Lisäkkeensä sinuakin!



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b1PW596Z ... re=related[/youtube]
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
1108

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ZI ANNA KANPA!
ZI KIA KANPA!
GALLU BARRA!
NAMTAR BARRA!
ASHAK BARRA!
GIGIM BARRA!
ALAL BARRA!
TELAL BARRA!
MASQIM BARRA!
UTUQ BARRA!
IDPA BARRA!
LALLASSU BARRA!
AKHKHARU BARRA!
KIELGALAL BARRA!
LILITU BARRA!
UTUQ XUL EDIN NA ZU!
ALLA XUL EDIN NA ZU!
GIGIM XUL EDIN NA ZU!
MULLA XUL EDIN NA ZU!
MASQIM XUL NA ZU!
BARRA!
EDINNAZU!
ZI ANNA KANPA! ZI KIA KANPA!


Sinä vääräuskoinen, manaan Mardukin perääsi tuomioksi julkeudestasi!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

1108 kirjoitti:Sinä vääräuskoinen, manaan Mardukin perääsi tuomioksi julkeudestasi!
Manaa meille ne soittamaan!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
1108

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mylwin kirjoitti:Manaa meille ne soittamaan!


Toiveesi täyttyi!

EDIT: Parempi biisi:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=60sGQeEc2KU[/youtube]
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:Sinä vääräuskoinen, manaan Mardukin perääsi tuomioksi julkeudestasi!
Hah.
Ei epäjumalanpalvojien teeskennelty sielullisuus tai tyhjät manaukset ole mitään se todellisen hengellisyyden rinnalla, kun on saanut kokea Hänen Nuudelimaisen Lisäkkeensä kosketuksen.

Juuri uskoon tulleena minun täytyy varoa vastakääntyneille tyypillistä kiihkomielisyyttä.

Sanoohan Lentävä Spagettihirviö itse evankeliumissaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Gospel ... ti_Monster

"1.
I'd really rather you didn't act like a sanctimonious holier-than-thou ass when describing my noodly goodness. If some people don't believe in me, that's okay. Really, I'm not that vain. Besides, this isn't about them so don't change the subject. "

Joten kukapa minä olisin sinua tuomitsemaan, Hänen Nuudelimaisen Pyhyytensä vähäinen palvelija.

Uskon, että Lentävä Spagettihirviö rakastaa sinuakin, 1108. Ja jos haluat Helvettiin jossa olut on huonoa ja strippareilla sukupuolitauti, niin oma asiasi.

Vielä yksi ilmestys:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Duck

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Duck »

Gat kirjoitti:RAmen!
Lähinnä ihmettelen että nytkö vasta?

Suosittelen tutustumaan myös discordianismiin. Voit ryhtyä vaikka paaviksi jos haluat. Katso tämä Robert Anton Wilsonista kertova videopätkä. Siinä on hauskaa jorinaa.
Bhven

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jumalaan uskominen on peliteoreettisesti kannattavaa. Pelurin todistus sanoo, että vaikka ei tiedettäisi, onko jumala olemassa vai ei, jumalaan kannattaa uskoa, koska näin saavutettava palkinto, iankaikkinen elämä, on äärettömän suuri, ja epäuskosta seuraava rangaistus, iankaikkinen kärsimys, on hirvittävä. Voiton odotusarvo, joka on voiton todennäköisyys kertaa voiton arvo, on näin ollen äärettömän suuri.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Duck kirjoitti:
Gat kirjoitti:RAmen!
Lähinnä ihmettelen että nytkö vasta?

Suosittelen tutustumaan myös discordianismiin. Voit ryhtyä vaikka paaviksi jos haluat. Katso tämä Robert Anton Wilsonista kertova videopätkä. Siinä on hauskaa jorinaa.
Ramen! Oletko sinäkin pastafariaani?
Linkkisi vaikuttavat ensisilmiöllä kuitenkin tekaistulta uususkonnolta ja eksytykseltä järjenpäätelmien avulla! En vielä jaksa enkä haluakaan perehtyä!
Bhven kirjoitti:Jumalaan uskominen on peliteoreettisesti kannattavaa. Pelurin todistus sanoo, että vaikka ei tiedettäisi, onko jumala olemassa vai ei, jumalaan kannattaa uskoa, koska näin saavutettava palkinto, iankaikkinen elämä, on äärettömän suuri, ja epäuskosta seuraava rangaistus, iankaikkinen kärsimys, on hirvittävä. Voiton odotusarvo, joka on voiton todennäköisyys kertaa voiton arvo, on näin ollen äärettömän suuri.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka
Tuossakin linkissä on hyviä vastaväitteitä.

Lisäksi sanoisin, että on väärä peruste uskoa vain palkkion toivossa. Itsekkyyttä, ei tosiuskoa. Hihhulikristityilläkin samaa kuin jos liittyisi natseihin välttyäkseen keskitysleiriltä.. jonne muut jäävät. On se jumalansakin niin paha, VT:n Jahve jonka vihalta vältyt komendantti Jessen avulla. Ja kaiken lisäksi tuo kuvio ei todennäköisimmin ole edes totta vaan mielikuvitusta, kristityt vain haluavat niin olevan. Pahoja ihmisiä kun ovat.

Sitten Pascal katsoo tuota vain kristinuskon ja sen jonkun suuntauksen lähtökohdasta. Olikohan katolinen vai protestantti?

Esimerkiksi hindut eivät niin tarkkaan vaadi johonkin jumaluuteen uskomista ja heillä tavoitteena ei ole ikuinen elämä vaan ikuisen elämän eli jälleensyntymisten loppuminen ja yksilöllisen olemassaolon haihtuminen nirvanassa.

Zen-buddhalaisista asialla ei ole suurtakaan väliä. He kun eivät usko edes itseensä. Tai uskovat tai eivät. Koiranpaska pihalla!

Pascalin vedon "pikku" vika on sekin, että kehenkäs jumalaan tai minkä uskonnon jumalakäsitykseen pitäisi uskoa?

Jos et usko Allahiin islamin mukaan, voipi käydä kalpaten. Katolisen kirkon mukaan jos et ole katolisessa kirkossa, joudut helvettiin. Luterilaiset ei taida nykyään olla varmoja kuinka ateistien käy.. kun siellä on niin monta käsitystä. Kalvinistien mukaan ihan sama miten uskot, mihin kuoltuasi joudut on ennalta määrätty eikä sitä voi tietää. (Jostain syystä varminta silti olla oikeassa evankeliumissa eli kalvinismissa) Helluntailaisten tai muiden hihhulien mukaan luterilaisetkin, ortodokseista ja katolisista nyt puhumattakaan todennäköisemmin joutuvat Helvettiin, kun eivät saa kunnon Pyhää Henkeä kielilläpuhumisineen ja käy sitten aikuisena vesikasteella. Pelkällä lapsikasteella kun joudut Helvettiin. Petri FB:n mukaan helluntailaisetkin tosin voivat pelastua, jos kuuntelevat Petriltä oikeaa evankeliumia. Mutta jehovantodistajien mukaan juuri he ovat Jumalan maanpäällinen järjestö. Jos et liity jehoviin, niin Helvettiin et joudu. Mutta sinä vain kuolet etkä saa sitä ikuista elämääkään.

Elikkä Pascalin Vedon tai Vaakan takia oikeastaan kannattaisi olla uskomatta mihinkään niistä, ettei vaan suututa Jumalaa väärillä opeilla!

Tai sitten jos uskoa johonkin haluaa, valinta on selvä:

Kuva

Uskoo johonkin Hyvään. Saa kaljaa ja strippareita! Ei usko väärin kun valitsee krhhmmm.. olemattoman..

Eiei.... pastafariaanit ovat tosiuskovia, minunkin pitää olla.
Oikeasti sisäinen rauha on nyt täyttämässä minua.

RAMEN! Koskettakoot Nuudelimaiset Lisäkkeet!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
daddykillkill

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Otsikon nähtyäni luulin Gatin innostuneen J Tukin raportoimasta "Olen Taas Uskossa" -jutusta, mutta tämähän oli paljon parempi. Harkitsen vakaasti kääntymistä baalilaisuudesta kokojyvä-pastafarismiin!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

daddykillkill kirjoitti:Otsikon nähtyäni luulin Gatin innostuneen J Tukin raportoimasta "Olen Taas Uskossa" -jutusta, mutta tämähän oli paljon parempi. Harkitsen vakaasti kääntymistä baalilaisuudesta kokojyvä-pastafarismiin!
Ramen, veli!

Tunnen kutsumusta pastafarismiin ellen suorastaan itseni yhdeksi valituista. Koska minulle luvataan tuonpuoleisessa oluttulivuori! Parasta olutta. Varmaan taivaallinen olut on parempaa kuin Karhu? Ja lisäksi siellä on stripparitehdas! Saan tilata mieleisiäni strippareita toiveideni mukaan. Siis minulle nuoria, hoikkia, piukkapeppuisia ja pystytisuisia!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Monsieur Manala

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Taisin juuri syödä lentävän spagettimonsterin. :oops:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Monsieur Manala kirjoitti:Taisin juuri syödä lentävän spagettimonsterin. :oops:
Ei huolta.
Lentävä Spagettihirviö on kaikkialla, näkymättömänä.
Se mitä söit oli symboli Hänen Nuudelimaisen Korkeutensa lihasta ja verestä, ja voidaan katsoa Pyhäksi Ehtoolliseksi.

Edit: varsinkin jos muistit nauttia myös olutta sen kunniaksi, että Lentävä Spagettihirviö loi maailman kännissä.

RAmen!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen sitä mieltä että humala on jumala, eikä ainutkertainen humala vaan humala kaikissa muodoissaan, tulen aina lähemmäs jotain kahden oluen jälkeen mutta jo viides olut eroittaa minua siitä tai vie minua lauemmas. Humalan tunne on aina yhtä aito ja oikea henkilökohtaisena kokemuksena ja todellinen! Mitä voimakkaampi humalan kokemus on sitä suuremman rangaistuksen se antaa krapulan muodossa. Se mitä sisällään tuntee on oikein, kaikkien epäjumalankuvien kumartaminen todellisen humalan sijasta on itsensä pettämistä.
Pyyhin Netikettiin..
Monsieur Manala

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Gat kirjoitti:Edit: varsinkin jos muistit nauttia myös olutta sen kunniaksi, että Lentävä Spagettihirviö loi maailman kännissä.

RAmen!
No en. Sen sijaan huuhtelin monsterin alas Casillero del Diablo Pinot Noir Reservalla. Ehtoolliseen kuuluu viini eikä calia!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Monsieur Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:Edit: varsinkin jos muistit nauttia myös olutta sen kunniaksi, että Lentävä Spagettihirviö loi maailman kännissä.

RAmen!
No en. Sen sijaan huuhtelin monsterin alas Casillero del Diablo Pinot Noir Reservalla. Ehtoolliseen kuuluu viini eikä calia!
Mutta Lentävän Spagettihirviön Taivaassa juot OlutTulivuoren kaljaa, joka on parempaa kuin mikään viini! Juot mitä käsketään, sillä Helvetissäkään et saisi viiniä vaan väljähtynyttä amerikkalaista olutta! Ja rumilla strippareilla on kuppa!

Tai... en minä tiedä.
Ehkä siellä Spagettihirviön Taivaassa saa viiniäkin?
Tai saa tuoda omiakin juomia mukana?
Hänen Nuudelimainen Korkeutensa on Hyvä ja Laupias. Ramen!

Ehkä juuri tämäntapaisista oppiriidoista johtui Richard Dawkinsinkin mainitsema pastafarien Suuri Skisma, josta on syntynyt emokirkosta eronnut "Reformoitu Lentävän Spagettihirviön Kirkko". Sitä en ole vielä löytänyt. Lienevät kerettiläisiä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nastamuumio

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Kysyisin, ovatko nuudelit pastaa? Tämä teologinen ongelma on rasittanut minua jo pitkään. Teknisesti kai, mutta filofisesti, teologisesti ja eettisesti, miten on? Ovat kuitenkin ihan eri seutuihin ja perinteisiin liittyviä asioita. Onko tämä helpommin selitettävä asia kuin esimerkiksi erään harhaopin pyhän kolminaisuuden olemus?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

nastamuumio kirjoitti:Kysyisin, ovatko nuudelit pastaa? Tämä teologinen ongelma on rasittanut minua jo pitkään. Teknisesti kai, mutta filofisesti, teologisesti ja eettisesti, miten on? Ovat kuitenkin ihan eri seutuihin ja perinteisiin liittyviä asioita. Onko tämä helpommin selitettävä asia kuin esimerkiksi erään harhaopin pyhän kolminaisuuden olemus?
Olen vastakääntynyt pastafari enkä vielä tunne teologiaa kunnolla. En myöskään ymmärrä mitään ruuanlaitosta. Äitini kuitenkin väittää, että makaroni, spagetti, pasta ja nuudelit ovat samaa ainetta, mutta eri tavalla ja eri muotoon valmistettuja.

Teologisesti arvelen, että kyseessä on kuin onkin kolminaisuusoppiin verrattava mysteeri tai paradoksi. Lentävä Spagettihirviö on siis spagettia (ja lihapullaa), mutta hänen Pyhät Ulokkeensa ovat "Nuudelimaisia". Hänen palvojansa taas on nimetty Pastan mukaan. Jos nuo ovat ruokalajeina eri kulttuureista, niin sehän kauniisti korostaa Herramme universaalisuutta.

Silti Lentävä Spagettihirviö on myös näkymätön ja kaikkialla. Sekin on paradoksi ja mysteerio huomioonottaen, että Hän ilmestyy myös joskus fyysisenä ja rajattuna spagetti (tai nuudeli-) ja lihapullaolentona. Joka on myös hänen olemuksensa, äärettömyyden lisäksi.

Kuten alkuun sanoin, modernin fysiikan säieteoria alkaa lähestyä pastafarismin jo pitkään tietämää totuutta. Jos materia, siis alkeishiukkaset ja kokonaiset rinnakkaiset maailmankaikkeudet eivät olekaan ainetta ja hiukkasia kuten arkijärkemme sanoo... vaan valtavan pitkien supersäikeiden värähtelyä.... niin supersäikeiden täytyy olla Lentävän Spagettihirviön Nuudelimaisia Ulokkeita. Siispä me kaikki koostumme pastasta! (tai spagetista tai makaronista, miten halutaan sanoa).

Tästä voisin johtaa ehkä liian rohkean teologian, että Lentävä Spagettihirviö ei vain kosketa meitä Nuudelimaisilla Ulokkeillaan, vaan me olemme osa Hänen Nuudelimaisia Ulokkeitaan!

RAmen!

Tässä muuten hieman Wikipedian esitystä laajempi selostus Pastafarismista:
http://www.nationmaster.com/encyclopedi ... ti-Monster
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nastamuumio

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mainiota. Mutta saako oluttulivuoresta myös alkoholitonta olutta ja onko taivaassa pakko katsella koko ajan strippareita, jos ei tahdo? Vai onko esim. strippareista pitäminen taivaaseen pääsemisen edellytys?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

DUCK saattaa olla loukkaantunut, etten kommentoinut hänen linkkejään. Palaan asiaan juotuani lisää olutta ja syötyäni spagettia ja lihapullaa.

Mihin tästä ketjusta katosi URPIAISEN teologinen kontribuutio?
Että pastan ja nuudelien kulttuurisesta erosta puhuminen on eräiden pastafarien mukaan harhaanjohtavaa. Koska yksi ensimmäisistä pastafarismin lähetyssaarnaajista, itse Marco Polo, levitti ruokakulttuuria ja on yhdistävä tekijä? Tai sinnepäin.

Oliko se väärää teologiaa, ja itse Lentävä Spagettihirviö poisti urpiaisen harhaoppisen viestin Nuudelimaisella Lisäkkeellään?
nastamuumio kirjoitti:Mainiota. Mutta saako oluttulivuoresta myös alkoholitonta olutta ja onko taivaassa pakko katsella koko ajan strippareita, jos ei tahdo? Vai onko esim. strippareista pitäminen taivaaseen pääsemisen edellytys?
Voi kun on vaikeaa näin vastaheränneenä vastata vaikeisiin teologisiin kysymyksiin. En ole vielä sen arvoinen.

Kuitenkin tietävämpien pastafarien netistä löytämäni kanta olutasiaan on:

Lentävän Spagettihirviön Taivaassa olut purkautuu siis tulivuoresta tai tulivuorista. Se on sinällänsä täydellistä olutta, kaikkia viinejä ja viinoja parempaa. Joten sen luulisi sellaisenaan kelpaavan kaikille. Kuitenkin Hänen Nuudelimainen Pyhyytensä on ymmärtäväinen ihmisten erilaisille tarpeille. Joten Tulivuoresta purkauduttuaan tuo Täydellinen Olut valuu pitkin Pyhän Tulivuoren rinteitä, haarautuen todella moneen eri puroon. Joissa eri puroissa muuttuu kaikentyyppiseksi olueksi, janoajien tarpeen mukaan. Luultavasti siis myös alkoholittomaksi olueksi. Tai miksei siideriksikin. Itse arvelen, että Lentävä Spagettihirviö täyttää kaikki juomatoiveet. Tämän päättelen siitä, että Pyhimpiä Olentoja ovat Merirosvot, jotka tunnetusti joivat mieluiten Rommia. Joten rommia täytyy olla saatavilla. Ja jos rommia, luultavasti kaikkea muutakin. RAmen!

Stripparikysymykseesi:
En tiedä, eikä ole minun, Hänen Nuudelimaisen Pyhyytensä vähäisimmän palvelijan asia tietääkään. Jos kuitenkin arvailen:
Entäs jos Taivaassa saat valaistuneen Viisauden, johon totta kai kuuluu strippareista pitäminen. Ja Stripparitehdas tuottaa jokaisen maun mukaan strippareita, voivat olla paitsi naisia myös miehiä!

(Muuten oletko naispuolinen? Jos, niin kiinnostaisiko sinua Hieros Gamos eli Pyhä, Rituaalinen SeksuaaliYhdyntä minun kanssani, tietenkin sakramenttina Hänen Nuudelimaisen Korkeutensa kunniaksi?)

Jos taas ei toimi noin, eivätkä kaikki Taivaaseen pääsevät strippareista pidä... hmmmm...

No sitten arvailen, että Lentävän Spagettihirviön Taivaan kuvaukset ovat yhtä puutteellisia kuin harhaoppi kristittyjen Taivaasta: Kultaisia katuja ja virrenveisuuta. Kaikki kristitytkään eivät siitä innostu. Joten minä uskon, että toisaalta Lentävän Spagettihirviön taivaassa todella on Stripparitehdas. Ja silti se on myös vertauskuva kaikelle mahdolliselle korkeimmalle hyvälle, jota Taivaaseen pääsijä voi toivoa.

Stripparitehdas tuo minulle mieleen eettisen ongelman:
Ovatko stripparit vapaaehtoisia? Tai Tehtaan tuottamina ohjelmoitu innokkaiksi strippaamaan? Vaiko teollisina valmisteina tiedottomia androideja, joiden hyväksikäytössä ei ole mitään pahaa?

Taivaaseen pääsyn ehdoista en ole vielä varma. Riittääkö usko Hänen Nuudelimaiseen Pyhyyteensä? Vai lasketaanko miinukseksi, jos ei tarpeeksi usein ole pukeutunut Merirosvoksi, siis kantanut vastuutaan ilmaston lämpenemisen estämiseksi? Tai noudattanut Evankeliumia tarkasti? Vaikeita kysymyksiä.

Koskettakoot Nuudelimaiset Lisäkkeet!
RAmen!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Duck

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Duck »

Gat kirjoitti:DUCK saattaa olla loukkaantunut, etten kommentoinut hänen linkkejään.
Nääh, ihan sama. Mutta hieman kajastaa huoli tuleeko pastafarianismista irtoamaan nuudelilainen kirkko teologisten erimielisyyksien vuoksi. Nimittäin tarkkaan katsottuna pastan ja nuudelien väliltä voi löytyä tulkinnanvaraisia näkemyseroja. Varsinkin jos kyseessä on riisi- tai munanuudelit.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Olen tullut uskoon!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huomasin vasta pari päivää sitten, että pastafareilla on oma keskustelufoorumikin! Voi olla, että uppoan sinne kuin mulkku lämpimään spagettiin, enkä Kitinän väärää lahkoa paljon jaksa kommentoida.
http://www.venganza.org/forum/

En ole vielä rekkautunut, vaikka minulla olisi paljon kysyttävää.
Esimerkiksi että kun Lentävä Spagettihirviö loi ensin Vuoren, Puun ja Kääpiön.. niin onko se vuori maan päällä vai taivaassa? Ja jos maan päällä, mikä se Pyhä Vuori on?

Teologisiakin ongelmia tuolla mietitään. Myöskin edellä esitetystä stripparikysymyksestä on tässä selvästi Nuudelimaisen Lisäkkeen Koskettamaa tietoa! Taivaan stripparitehdas herättää kysymyksiä varsinkin naispuolisissa, epäpuhtaan feministisesti asennoituvissa pastafareissa. Vaikka kaikki on kuitenkin hyvin. RAmen!

http://www.venganza.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=9997
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin