Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Pulkannaru kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Kerro nyt mikä siinä silmässä on! Tikku?
Ei. Etkö muka lue kaikkia päiväketjuja ja tee muistikirjaasi (pääsi sisään?) merkintöjä kaikista palstalle kirjoittajista ?!!?
Totta kai luen! Miten tämä lipesikin ohi, hävettää.

Silmävammat on mielenkiintoisia, pääasiassa koska ne ovat niin puistattavia että jo pelkkä ajatteleminen alkaa koskea omiin näköelimiin. Onneksi saat lääkkeitä, toivottavasti auttavat nopeasti.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Onslow

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Melnais kirjoitti: Silmävammat on mielenkiintoisia, pääasiassa koska ne ovat niin puistattavia että jo pelkkä ajatteleminen alkaa koskea omiin näköelimiin.
Onneksi silmä sentään kestää aika hyvin pieniä havereita. Itsekin olen kaivanut silmistä pois jos jonkinlaista rautaromua monesti. Kaikkien pahimpia ovat ovat pyörivästä teräsharjasta silmään lentäneet piikit. Niitä on kiva käydä nypityttämässä pois lekurilla..
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

daddykillkill kirjoitti: Sain juuri kuulla, että "saan" viettää ensi neljä viikkoa kesälomastani pojan kanssa kotona leikkien perhepäivähoitoa, kun äitee on töissä. Onhan se mukavaa... mutta. Tuleekin sitten toinen kesäloma peräkkäin kun luuhaan vaan kotinurkissa lasta hoitamassa.
Tavallaan jo nyt fiilistelen sua. Tuota ei kannata kirjoittaa vauvapalstoille, lentäisi muutama kivi niskaan (tosin ei liene pelkoa että kirjoittaisit ;) ). Taitaa muutenkin olla tuo vapaa-aika kortilla ja sitten kun siihen olisi mahdollisuus (esim. päästä kunnolla sukeltamaan kun ei ole töitä) niin ei sitten kuitenkaan ole. Oma-aika, mikäs se sellainen on :)

Myönnän, että itseäni hiukan ahdistaa kun funtsin tätä aikaa, joka on edessä. Miehellä on väikkärin kirjoitusosia lähenemässä ja jo itsessään se työn ohessa vie julmetusti aikaa siitä yhteisestäkin, voin siis olettaa ettei omaa-aikaa tule lähes vuoteen olemaan juuri ollenkaan, tosin ei miehelläkään. Ja mä en sentään vaadi muutaQ leffahetkiä itselleni :D
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ottakaa ilo irti isyyskuukaudesta. Kaksi viimeistä viikkoa vanhempainlomasta isälle, niin loma tuplaantuu. Oli kiva juttu, suosittelen lämpimästi. Ja lasta ei kannata hoitaa yksin kotona, vaan käydä esim. mummolassa (kun on kesä ja kaikkea muuta sellaista). Mummot kun eivät voi olla hoitamatta lapsenlastaan ja antamalla lapselleen ansaitun lepotauon. Bonuksena herkut, nalkutuksettomuus ja muut vastaavat kivat judanssit.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^^Lienee suhteellisen yleistä ettei vuorokaudessa yksinkertaisesti ole riittävästi tunteja saadakseen aikaa työhön, lapseen, parisuhteeseen ja itselleen. Tai ainakin näin koen kun ajattelen tulevaa aikaa ja kaikkea sitä mihin ajan pitäisi riittää. Varsinkin kun mammat ja papat asuvat satojen kilometrien päässä eli ei ole sitä tukiverkostoa.
MGandhi

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

daddykillkill kirjoitti:
Sain juuri kuulla, että "saan" viettää ensi neljä viikkoa kesälomastani pojan kanssa kotona leikkien perhepäivähoitoa, kun äitee on töissä. Onhan se mukavaa... mutta. Tuleekin sitten toinen kesäloma peräkkäin kun luuhaan vaan kotinurkissa lasta hoitamassa.
Melkein tekis mieli todeta tähän, että elämä on täynnä valintoja. Tämä on juuri sitä mitä tulevat isit tälläkin palstalla luukuttivat kovaan ääneen, että mä olen nyt bilettänyt riittävästi, matkusteltu on ja pilluakin on saatu, joten nyt on aika kasvaa aikuiseksi ja lopettaa se loputtoman nuoruuden tavoittelu. Sitten tuleekin yllätyksenä, ettei lapsen saannin jälkeen enää voikaan tehdä oikeastaan yhtään vitun mitään muuta kuin huolehtia siitä palleroisesta.

Mutta hei, jonkun 10+ vuoden päästähän lasten kanssa voi tehdä jo jotain semimielekästäkin jo.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Onslow kirjoitti: ..pyörivästä teräsharjasta silmään lentäneet piikit.
Hyi yök sattuu! Suojalasit ovat ratkaisu, en nouse vuoteesta enää ilman niitä. Siitä saatte kaikki piikikkäät, lentelevät materiaalit!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Luulenpa ettei tuo parisuhde asia pääse unohtumaan, sattuneista syistä. Parisuhdehan on kuitenkin aina ollut numero 1 kun olen perustellut haluttomuuttani lapsen/lasten saantiin. Mähän olen halunnut jo aloittaa parisuhdeterapian, ihan niinQ varoiks 8)

Normaalistihan tuo ilta-aika onkin sitä yhteistä aikaa, tuskin se miksikään lapsen syntymän jälkeen tulee muuttumaan, paitsi pakosta. Ja pakkohan se jonkin aikaa on, muuten ei edisty miehen projekti. Eli lienee kysymys siitä tekeekö hommia aina heti töiden jälkeen, jolloin lapselle ei jää aikaa vaiko sitten iltasella kun lapsi on nukkumassa. Ei tilanne toki joka ikinen päivä samanlainen ole, mutta kyllä se sitä jonkin aikaa tulee olemaan. Sille ei mitään voi vaikka päällään seisoisi :wink:

Pitää tietää ne omat tilanteensa ja realiteettinsa ja elää sitten niiden tuomien mahdollisuuksien mukaan.
Duck

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Duck »

Melnais kirjoitti:
Onslow kirjoitti:..pyörivästä teräsharjasta silmään lentäneet piikit.
Hyi yök sattuu! Suojalasit ovat ratkaisu, en nouse vuoteesta enää ilman niitä. Siitä saatte kaikki piikikkäät, lentelevät materiaalit!
Muistikuva ala-asteelta: oltiin lasitehtaalla luokkaretkellä, ja takapihalla oli kasa omituista lasijätettä, semmoisia pitkiä vieterimäisiä lasiruikuloita. Piti sitten uteliaana naperona poimia yksi semmoinen ja taittaa se poikki. Hiekanjyvän kokoiset lasinsirut singahtivat napsauksesta suoraan silmiini.

Tuoreessa muistissa oli opettajan aiemmin harjoittama nöyryytys ja täysin epäreilut rangaistukset, joten en kertonut hänelle mitään vaan pysyin asiasta hiljaa ja yritin kyynelehtiä sirut pois. Nyyh! Kävin myös vessassa huuhtelemassa silmiäni kraanavedellä. Onneksi sirut poistuivatkin ilman pysyvää vahinkoa. Taisi käydä tuuri.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:Joskus on jopa niin, että parasta lapsen kanssa on kun saa huolehdittua siitä lapsesta.
En allekirjoita. Huoli sairaasta lapsesta, toistuvat sairastelut ja pätkittäiset yöunet ovat sen verran stressaavia juttuja, että hauskuus on kaukana.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vesper kirjoitti:
Niba kirjoitti:Ketkä?
Niba hei, haistappa vittu.
NUUUHHH!!

Milloin juhlallinen haistelutilaisuus järjestetään?
Pyyhin Netikettiin..
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

MGandhin kirjoituksessa on omat pointtinsa, mielestäni sitä on turha kieltää. Kyllä sitä turuilla ja toreilla törmää niin miehiin kuin naisiinkin joilla on samanlaisia näkemyksia, mitkä eivät sitten lopulta kohtaa todellisuuden kanssa.

Riemumieleenkin yhdyn (toki siweästi), jos nyt raskausaikanakin on kaikenlaisia huolia pikkuisesta niin kyllä ne on potenssiin kaksi syntymän jälkeen. Ainakaan itse en koe näitä huolia kovinkaan palkitseviksi vaikka kaikki on lopulta mennyt niiden suhteen hyvin. Aina on toinen huoli odottamassa nurkan takana.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti: Eivät nuo meillä jaksa stressata pahemmin, kun sairastelu on suht harvinaista ja normaalioloissa voi mennä 11 tuntiakin putkeen yöunia.
Aina välillä mietin, että onko nää Pertin ruusunpunaiset vauvapuheet vaan kiero juoni laittaa vahinko kiertämään...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rouva Pupu kirjoitti:Riemumieleenkin yhdyn (toki siweästi), jos nyt raskausaikanakin on kaikenlaisia huolia pikkuisesta niin kyllä ne on potenssiin kaksi syntymän jälkeen. Ainakaan itse en koe näitä huolia kovinkaan palkitseviksi vaikka kaikki on lopulta mennyt niiden suhteen hyvin. Aina on toinen huoli odottamassa nurkan takana.
Onneksi oppimiskäyrä toimii tässäkin asiassa. Kun aluksi olet pelko perseessä jatkuvasti, kun pikkuinen alkaa liikkumaan ja kolhii itseään, vähän ajan päästä huolestuu vain, jos kolauksen jälkeen ei kuulu mitään. Ja onhan se aika ihqa, kun sana "Ishi" on aina huulilla ja kuuluu viimeisenä ennen unentuloa, minä kun olet pientä hoitanut joka kerta hänen ollessaan sairas.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

MGandhi kirjoitti:Sitten tuleekin yllätyksenä, ettei lapsen saannin jälkeen enää voikaan tehdä oikeastaan yhtään vitun mitään muuta kuin huolehtia siitä palleroisesta.
Joillakin tuoreilla isillä voi retoriikka olla tuon suuntaista, mutta yhtälö ei tietenkään mene niin, että toinen poissulkee toisen. Jos olen tämän elämänkulun suunnilleen oikein ymmärtänyt, niin oman lapsen kautta saa elämään halutessaan sellaista sisältöä ja mielekkyyttä, jota muutoin on vaikea saada. Tällöin valinta ei ole lähtökohtaisesti mustavalkoinen, kuten kiva futis vs. pakollinen lastenhoito, vaan kiva futis vs. merkityksellisempi ja tärkeämpi, tätä kautta jopa kivempi lapsi.

En minä juurikaan sure etukäteen sitä, että (mahdollisesti) tuleva lapsemme terrorisoisi vapaa-aikaani, kuten lukuisia urheiluharrastuksiani tai vielä pahempi poksuani 8) Harrastukset tullevat toki vähenemään tai ainakin muuttamaan muotoaan, mutta jotain tärkempää tulee tilalle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti: Melkein tekis mieli todeta tähän, että elämä on täynnä valintoja.
Ihan provoilematta, paljonkos sulla on ikää mittarissa?
daddykillkill

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

exPertti kirjoitti:Mutta hämmästelen joskus miten vähän joskus annetaan sitä omaa aikaa suhteessa. Tuntuu, että se ei ole edes validi mielessä käyvä optio.
Tälle olisi kyllä tilausta. Toiselle osapuolelle vielä enemmän kuin itselle
exPertti kirjoitti:No, jospa maailma parantuisi jos ja kun perustan sen tämän illan känniketjun, kuten olen suunnitellut... :)
Varmasti. Itse en voi osallistua kun vietän tipatonta tammikuu... tätä viikonlop... no tänään en varmasti ainakaan ota ;)
daddykillkill

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

MGandhi kirjoitti:Sitten tuleekin yllätyksenä, ettei lapsen saannin jälkeen enää voikaan tehdä oikeastaan yhtään vitun mitään muuta kuin huolehtia siitä palleroisesta.
Juu, näin kävi. Nilliti-nilliti ja nyyhkyn-nyyhkyn.

Tulee käymään sinullekin jossain vaiheessa. edellyttäen että päätät jonkun naisen siittää. Vaikka ajatuksen tasolla tuohon oman ajan menettämiseen on helppo valmistautua, sen totaalius tulee silti yllätyksenä. Kai tämä on-the-fly -oppiminen on "sitä kasvamista isyyteen" tai jotain muuta sellaista paskaa. Kun on 40 vuotta saanut tehdä melkein mitä huvittaa, poisoppiminen ei tapahdu hetkessä. Tai ehkä jostakusta Gloria-metroseksuaalista tulee PIM taikasauvaa heilauttamalla teh ISI kertaheitolla, mutta ei minusta ainakaan.

Jotenkin ei voinut silti välttyä Gantturan postausta lukiessa ajatukselta, että edelleenkin on kiellettyä lausua ääneen vanhemmuuidesta mitään negatiivistä tyyliin:
- vituttaa kun ei ole enää omaa aikaa
- vituttaa kun ei saa nukkua
- vituttaa työntää lastenvaunuja lumisateessa/pakkasessa kolme tuntia päivässä, että juniori saa nukkua
- yritäpä tehdä etäpäivää himassa kun juniori saa hampaita
- yms

Tämä ei silti poissulje sitä, etteikö oma <lapsen lempinimi tähän> olisi itselle todella, todella tärkeä ja rakas. Minä olen vaan pieni itsekäs ihminen, jonka pinna ja jaksaminen ovat rajallisia - enkä mikään vitun kirkasotsainen super-iskä joita akkojenlehdet ovat pullollaan.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 09.01.2009 14:46. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

daddykillkill kirjoitti:- vituttaa työntää lastenvaunuja lumisateessa/pakkasessa kolme tuntia päivässä, että juniori saa nukkua.
Aika jännää tuo. Meillä nukkui parvekkeella ennen kuin siirtyi viime kesänä sisälle nukkumaan. Mukava oli aina nukkumisen aikana katsoa ensin Trekkiä ja käydä itsekin nukkumaan. Ehkä teilläkin siirrytään kohta sisälle?

EDIT. Olin kaiketi sen verran laiska, että kannatin tuota parvekkeella nukkumista. Iskälläkin kun on oikeus nukkua keskellä päivää. :D
Paras päivä ikinä.
daddykillkill

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Riemumieli kirjoitti:Ehkä teilläkin siirrytään kohta sisälle?
Noup. Jäbä on nukkunut normaalit päikkärit ilman vaunujen työntämistä tasan kaksi kertaa kuuden kuukauden aikana. Kaikkea on kokeiltu.
exPertti kirjoitti:Uuh, jotenkin näin sieluni silmin sinut "Epic Rage" sarjakuvan hengessä näitä toimintoja suorittamassa.
Googletin. Tuo vois olla suoraan meikäläisen elämästä :D
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vois niinku kohta karistaa toimiston pölyt ja paperit taakseen, loma (TM) here I come 8)
Don't Panic!
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä odotan pertsan känniketjua, nautin lasillisen colaa (huono tuleva äiti!!!!!!!!) ja syön ihan hiukan suklaata seuraksi.

Pitää muistaa se, että tietysti se lapsi on ihan helvetin tärkeä ja rakastettu (ihan vitun itsestäänselvyys jota ei pitäis nyt täällä joutua todistelemaan), mutta mä olen myös itsekäs ihminen, joka kaipaa tiettyjä asioita elämäänsä vaikka sitten kuinka ruusuja satelisi tilalle.

Anyway, mies on pikkuisen sukkaostoksilla, vaati ainoastaan kaksi puhelinsoittoa emännälle :lol: Ihan Reiman ihQ töppösiäkin on myynnissä :lol: Ihana mies, hassu mies :h: Ohimennen myös mainitsi että menee ottamaan kuppia työkaverinsa luokse, mutta ei ole kauan :lol: :lol: Sanoin, ettei ole kotio tulemista, menköön nyt kun vapaasti voi ilman velvotteita... Ja koska mä olisin käynyt vain muutamalla?! "En oo kauan" . Ei, emäntä löyty milloin tissibaarista, milloin katuojasta :roll: Leffailtaa pukkaa :h:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

daddykillkill kirjoitti:Noup. Jäbä on nukkunut normaalit päikkärit ilman vaunujen työntämistä tasan kaksi kertaa kuuden kuukauden aikana. Kaikkea on kokeiltu.
Shit happens. Eipä auta sitten kuin odottaa aikaa parempaa. No kaikki kompensoituu jossain vaiheessa. Ehkä pojusta tulee uusi Räikkönen sillä erotuksella, että ostaa vanhemmilleen palatsin eikä kitise jostain fakin veroista. Eikä mitään veroja tarvitsisi edes maksaa, kun ostaa palatsin ja antaa porukoiden asua siellä. Vuokraa ei tarvitse periä eikä kyseessä ole verotettava etuus.
Paras päivä ikinä.
milli

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja milli »

Mielenkiintoista, avokki ikääntyy ja mä alan ikäkriiseillä.
Rouva Pupu

Re: Pitkä perjantai Tutti di Capo!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

milli kirjoitti:Mielenkiintoista, avokki ikääntyy ja mä alan ikäkriiseillä.
Heh, täällä on samanlainen tilanne. Miehen kolmekybäset kuun lopussa ja se olen minä joka voivottelee vanhenemista ja sitä mihin se kaikki aika on oikein mennyt.
Vastaa Viestiin