Tiistai?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Tiistai?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mikä teitä vaivaa ku ei o ketjua???

Tää istuu rekassa pitkästä aikaa, varsin liukasta on, huh....
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

ninnithequeen kirjoitti:Tää istuu rekassa pitkästä aikaa, varsin liukasta on, huh....
Tiellä vai housuissa?

Mulla on nyt pikkasen sellanen WTF-fiilis. Soitin aamulla Suunnolle tosta mittarista. Siellä sitten joku vähän heikommalla suomenkielellä varustettu naishenkilö kertoi minulle, että on rannetietokoneen ominaisuus olla toimimatta esim. silloin, kun ranneosa on siellä ranteen oikealla puolella eli ulkosyrjällä. Signaali kun ei lävistä runsaasti vettä sisältäviä objekteja, kuten rannettani. Että voisin jatkossa yrittää pitää sitä siellä sisäpuolella tai vaihtoehtoisesti kiinnittää rannetietokoneen fillarin ohjaustankoon. Mutta että rannetitokoneella on kyllä hyväkin ominaisuus, se on niin komeasti koodattu ettei se ota vastaan muiden mittareiden signaaleja. No ei kai kun ei se mittaa sitäkään mitä pitäisi!! Niinq että mitä helvettiä? Pitäsköhän tästä mainita vaikka ostohetkellä? Sopiva slogan voisi olla vaikka että: Suuto sykemittari ei sovellu urheiluun.

Voivat olla varmoja, että kirjoitan tästä paskasta joka ikiselle urheilua vähänkään liippaavalle keskustelupalstalle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti:rannetietokoneen ominaisuus olla toimimatta esim. silloin, kun ranneosa on siellä ranteen oikealla puolella eli ulkosyrjällä. .... kiinnittää rannetietokoneen fillarin ohjaustankoon.
Suunnolla on ilmeisesti systeemi jossa sykemittari toimii pelkällä rintapannalla? Oma Polarin mittarin pitää olla ranteessa oikeassa kohdassa koko ajan, muuten mittaus katkeaa.

Toisaalta, miten vitussa mittari voi toimia ohjaustangossa, mutta ei ranteen ulkosyrjällä? Eihän sen silloin pitäsi mitään ihokosketusta tarvita?
daddykillkill

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Vesper kirjoitti:Mulla on nyt pikkasen sellanen WTF-fiilis
Samanlaista kieli-keskellä-suuta -touhua on niiden suke-tietokoneissa. Jos ranneke on liian tiukalla, paineanturi kalibroituu päin helvettiä ja näyttää syvyyden esim 5 metriä väärin. Muuten ovat hyviä vekottimia, mutta tuommoinen metka "ominaisuus" löytyy.

Silti kuulostaa vähän oudolta tuo kertomasi. Oliskohan se supportti ollut itsekin vähän asiasta pihalla?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vähän nihkeetä meno seiskaan tuon tiimoilta. Otin vielä yöksikin vuoron, ans kattoo miten äijän käy. Ei ole lepakkoa tullut tehtyä sitten kesän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Polar FT60 tuntuisi toimivan maalla ja vedessä. Ilmasta en tiedä, mutta voi senkin tuossa kohta (suuntaa antavasti) kokeilla. Hukkaa signaalin tuskin koskaan. Kerran on lyhyesti näin käynyt (huomasin). Silloinkin oli lähetinvyö huonosti paikallaan ja piti korjata. Ihan luotettavalta vaikuttaa. Hieman moninaisemmen voisi haukkua kuin vain viestittämällä hienotunteisesti "harjoittele enemmän". :D
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

daddykillkill kirjoitti:Oliskohan se supportti ollut itsekin vähän asiasta pihalla?
En tiedä, mutta laitoin Suunnolle palautetta. Mimmihän siis kertoi, että laitteella on kyllä se hyvä ominaisuus, ettei se sekoa muiden sykemittarin käyttäjien signaaleista. No ei kai kun ei se mittaa käyttäjänkään sykettä!

Mä olen käyttänyt Polaria vuosikausia ilman vastaavia ongelmia. Vaihdoin Suuntoon ihan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä. Nyt on vissiin sitten vaan kärsittävä rumasta kellosta, sillä ei tällä paskalla kyllä tee mitään. Kaikki aika menee treenatessa signaalin välittymisestä huolehtimiseen.

masa: rannetietokone ei tarvitse sen ranneosan kohdalla ihokosketusta, toimii hyvin vaikka pöydällä jos vaan lähetinvyö on hyvin kostutettuna paikallaan. Mutta jos ranneosa osoittaa kehosta ulospäin, eli pidät sitä kuin rannekelloa, yhteys katkeaa sillä ilmeisesti ranteeni sisältää niin paljon vettä, ettei signaali pääse noinkin mahtavan esteen läpi. Mahtava laíte!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
1108

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nyt vei flunssa miehen sairaslomalle, 24 pyörimään ja sohvalle shaalin alle.

Sopii tunnelmaan: http://87.248.175.90/radio/files/audio/ ... donna).mp3

pirunkova coveri.

EDIT: Vei toi linkki voiton.
daddykillkill

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Vesper kirjoitti:Mimmihän siis kertoi, että laitteella on kyllä se hyvä ominaisuus, ettei se sekoa muiden sykemittarin käyttäjien signaaleista. No ei kai kun ei se mittaa käyttäjänkään sykettä!
Ihme juttu sinänsä, että saman valmistajan Vytec DS-sukellustietokoneeseen on mahdollista riittää erillinen säiliöpaineanturi, joka siis lähettää radiosignaalin paineenalentajasta rannekoneeseen kertoen paljonko gasua pullossa. Anturi ja tietsikka "paritetaan" jollain koodilla tms, ettei koneesi ota vastaan väärästä anturista tulevaa dataa. Ja lähettimen - vastaanottimen välissä ON ihan taatusti vettä.

Aika ihme juttu, jos eivät ole tuota hokanneet sykemittareissa... mutta sattuuhan näitä.

Saanko muuten kysyä, onko sykemittarista OIKEASTI hyötyä? Mä en ole havainnut mitään etua ns. tavalliselle kuntoilijalle.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 27.01.2009 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MGandhi

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

daddykillkill kirjoitti: Ihme juttu sinänsä, että saman valmistajan Vytec DS-tietokoneeseen on mahdollista riittää erillinen säiliöpaineanturi, joka siis lähettää radiosignaalin paineenalentajasta rannekoneeseen kertoen paljonko gasua pullossa.
Mikä tässä on ideana? Ettei tarvitse tarkkailla useampia instrumentteja?

BTW: Paljonko sanoisit, että joudun laittamaan massia kiinni sukellusvarusteisiin, jos tuo kärpänen nyt ihan tosissaan puraisee? Entäpä paljonko menee rahaa juokseviin kuluihin, jos meinaa kohtuullisen määrän saada dyykkejä vyön alle vuosittain?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

daddykillkill kirjoitti:Saanko muuten kysyä, onko sykemittarista OIKEASTI hyötyä? Mä en ole havainnut mitään etua ns. tavalliselle kuntoilijalle.
No mä lähinnä mittailen kunnon kehitystä sykkeiden perusteella ja tietysti naisena kalorinkulutusta. Mua kiinnostaa tällänen data, se kuuluu tähän mun juttuun. Hyödystä en osaa sanoa :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Rouva Pupu

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^^No, kyllä sillä rahalla ainakin lastenvaunut saa vaimitensenytoli? :p
Viimeksi muokannut Rouva Pupu, 27.01.2009 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daddykillkill

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

MGandhi kirjoitti:Quanto?
Minusta tuo painemittarilähetin on kallista diibadaabaa ja yksi rikkoontuva osa lisää. Jos tyyppi ei tiedä paljonko kaasua kuluttaa tai osaa/viitsi katsoa sitä välillä painemittarista, kannattaa harkita ehkä jotain muuta harrastusta. Mutta monet "aurinkoräpylät" ostavat mielellään kalliita leluja, joilla voi boastailla paatilla toisille aurinkoräpylöille.

Hinta-kysymykseesi ei ole helppoa vastausta. Masalla taitaa olla tuoreinta kokemusta harrastuksen aloittamisesta ja sen kustannuksista. Riippuu myös siitä, aiotko vetää ulkomailla vai myös Suomessa? Jälkimmäisessä tapauksessa omat kamat ja kuivapuku on must. Pelkkä lomasukeltaja pärjää omalla regusetillä + tietsikalla + takkiliivillä (keskusten vuokrakamat ulkomailla ovat vähintäänkin epätasalaatuisia)

Ja kysymykseen "paljonko saa menemään.." on helppo vastata: paljonko sinulla on + paljonko saat pankista lainaa?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä tietokoneella istuminen on täysin mulle sopimatonta hommaa. Jos tekisin tätä vaikka vähintään 12 tuntia joka päivä kuten eräät, olisi runkoni ihan pystyyn kuollut kelo. Silmätkin verestää. Ergonomia ei tosin taatusti ole kohdallaan.

Nyt syömään ja poweriin pumppaamaan :)
Prepare for the worstest.
milli

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja milli »

HA, yksi viikkoa lomaa huhtikussa .. swiiiit! Mä olen niin tylsä, että lähden taas HAMPURIIN!!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:
Mutta jos ranneosa osoittaa kehosta ulospäin, eli pidät sitä kuin rannekelloa, yhteys katkeaa sillä ilmeisesti ranteeni sisältää niin paljon vettä, ettei signaali pääse noinkin mahtavan esteen läpi. Mahtava laíte!
Mulla on ollut Suunnon vehje viime keväästä eikä mitään ongelmia ole ollut, vaikka pidän sitä juurikin noin.
Don't Panic!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nexie kirjoitti:Mulla on ollut Suunnon vehje viime keväästä eikä mitään ongelmia ole ollut, vaikka pidän sitä juurikin noin.
Ehkä sun ranteessa on vähemmän vettä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:
nexie kirjoitti:Mulla on ollut Suunnon vehje viime keväästä eikä mitään ongelmia ole ollut, vaikka pidän sitä juurikin noin.
Ehkä sun ranteessa on vähemmän vettä?
Voi olla, että mulla neste kertyy vaan tonne yläpäähän :think:
Don't Panic!
bliss

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vesper kirjoitti:Soitin aamulla Suunnolle tosta mittarista.
Ihan tyhmistä tyhmin kysymys.
Ooksä vaihtanut patterin siihen ranteeseen tulevaan osaan?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

bliss kirjoitti:Ooksä vaihtanut patterin siihen ranteeseen tulevaan osaan?
Viimeks tossa 2 vkoa sitten.

Ja haluan siis korostaa, että laitenhan oli viime viikolla Suunnolla huollossa... :)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
MGandhi

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vesper kirjoitti:
bliss kirjoitti:Ooksä vaihtanut patterin siihen ranteeseen tulevaan osaan?
Viimeks tossa 2 vkoa sitten.

Ja haluan siis korostaa, että laitenhan oli viime viikolla Suunnolla huollossa... :)
Jos ne on testanneet siitä Suunnolla patterit loppuun? Eikö sun pitänyt uus laite saada tilalle?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mikäpä oiskaan parempi tapa valmistautua huomiseen talousmatikan kokeeseen, ku sisäistää asia ottamalla vähä prosenttijuomaa? Käytännönläheisyys kunniaan, sano!
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MGandhi kirjoitti:Jos ne on testanneet siitä Suunnolla patterit loppuun? Eikö sun pitänyt uus laite saada tilalle?
Ei ne ole mitään testanneet, ratkaisivat ongelman vaan lähettämällä mulle uudenmallisen lähetinvyön (siis se panta joka laitetaan rinnan ympärille). Näyttäis siis että vika - korjaan, ominaisuus - on itse rannetietokoneessa. Sille ne tuskin on tehneet huollossa mitään.

Pariston käyttöikä on ko. laitteessa melkoisen monta käyttötuntia.

Katselin just Suunnon sivuilla opetusvideota pariston vaihtoon.
Teksti sanoo: Batteries that we in this case recommend are manufactured by Energizer and Sanyo.
Videossa vehkeeseen menee Sonyn paristo.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
SikaMika

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Hohhoijaa!

Tänään on Uuden unirytmin sisääsajamisen ensimmäinen päivä. Menin eilen normaalia aikaisemmin nukkumaan (klo. 02) ja tänään heräsin vähän normaalia myöhemmin (klo. 14.20). Näillä muuttujan arvoilla on helppo laskea paljonko päivään mahtuu ns. luppoaikaa, jos oletetaan tehollisen työ/opiskeluajan olevan 8 tuntia.

Eilen en tiennyt mikä päivä on. Päättelin saunavuorosta, ettei ollutkaan sunnuntai. Siitä päätellen tänään on tiistai. Onko sillä jotain merkitystä? Onneksi huomenna pitäisi olla jo töitä...
Duck

Re: Tiistai?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sain lääkäriajan heti huomiseksi - kunnalliselta! Ilmeisesti tää onkin vakavaNpi juttu kuin luulinkaan ja se priorisoitiin pikaiseksi. Tai sitten kävi vain tuuri.
Vastaa Viestiin