Perjantai fredag friday viernes

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Vesper »

swirl kirjoitti:Motivaattorina myös mulle aivan loistava. Olen Kalorilaskurin käyttäjä ja tykkään siitä, että saan liikuntasuoritukseen käytetyn kalorimäärän suoraan mittarista eikä tartte lähteä arvioimaan kulutusta.
:komp:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja milli »

Vesper kirjoitti:
swirl kirjoitti:Motivaattorina myös mulle aivan loistava. Olen Kalorilaskurin käyttäjä ja tykkään siitä, että saan liikuntasuoritukseen käytetyn kalorimäärän suoraan mittarista eikä tartte lähteä arvioimaan kulutusta.
:komp:
Juuri näin :] Satuin tuossa huomaamaan, ettei ne kalorilaskurin arviokulutukset oikein täsmää oikeaan kulutuksen kanssa, joten ihan siksikin aion siirtyä kaikenlaisissa lajeissa luottaa tuohon sykemittariin.

Täytyy vaan hankkia sellainen omaksi, joka sitten kestää myös uintia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Napsahti duuninakki, jää MP:t näkemättä. :evil:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
daddykillkill

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Onslow kirjoitti:^ Toisaaalta, aina voi sanoa että: "Toi sun on ihan paska, mulla on parempi. Ei toll asun masiinalla tee vittujakaan, mutta tää mun oma on ihan helvetin hyvä. Mikset hankkinut semmosta!"
Kyllä tuon motivaatio-funktion ymmärrän toisaalta. Itselle parhaat motivaattorit olivat peilikuva ja vaaka. Nämä myös kertovat tilanteesi ja edistymisesi paljon luotettavammin - imho - kuin kaupallisen sovellukset. Nimimerkillä 2.5 kg tavoitteeseen.

Toki jos joku haluaa ostella noita mittareita, niin siitä vaan. Ei se minulta pois ole.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Clay »

milli kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Ainakin oma mittarini laskee pulssin ja ajan perusteella kulutetut kalorit. Ihan hyvä pikku motivaattori se on kaltaiselleni sohvaperunalle.
Juu, motivaattorina hyvä, ja apuväline mm painonpudotuksessa. Ei tartte luottaa joihinkin arvioikulutuksiin, kun sykemittari laskee tarkasti.
Ei laske tarkasti, vaan on myös arvio. En ole tosin niin kiinnostunut aiheesta, että tietäisin mitä luokkaa virhe on :P
Frederik Krueger kirjoitti:Mikä niiden funktio on? Askelmittarit olivat vähän samanlainen ihmetyksen aihe.
Mun askelmittarissa, jonka sain lahjaksi, on myös ajanotto ja radio, joten onhan siitä vaikka mitä hyötyä, lähinnä tuota ajanottoa käyttänyt. Ja ainakin askelmittarilla voi laskea kuljetun matkan, kunhan mittaa keskimääräisen askelen pituuden.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:Juu, motivaattorina hyvä, ja apuväline mm painonpudotuksessa. Ei tartte luottaa joihinkin arvioikulutuksiin, kun sykemittari laskee tarkasti.

Ja sitten jos haluaa kehittää omaa juoksemistaan, niin iskee jonkun minimi ja maksimisykkeen jonka välillä oman lukeman tulee lenkin aikana olla, sitten kello piippailee jos lipsutaan tai sykitään liian kovaa.
Hyvä jos toimii sitten niin. Kilpaurheilussa noilla saattaa tosiaankin olla oikeaakin käyttöä.

Kalorikulutuksessa tosin ajattelen että paljon nopeampaa ja helpompaa on jättää pizza syömättä kuin yrittää kuluttaa sen aiheuttama kaloriylitys lenkkeilemällä viisi tuntia. Oikeastaan ajattelen että urheilu yleensäkin on aika huono, hidas ja vaivalloinen apukeino laihduttamiseen, avain on lähes pelkästään syömäpuolessa.

Eikä mittaria kaiketi voisi edes ottaa mukaan uintireissulle tai brassijutsussa känyämiseen. :(
Vesper kirjoitti:Ei kai maailman kaikkia asioita tarvitsekaan ymmärtää? Se mikä toimii jollekin, ei ehkä toimi toiselle. Aika helppoa, eikö?
Joo, mutta jos kaikki ajattelisivat noin, asuisimme edelleen puissa. Pyrkimys ymmärtää itselleen vieraita asioita on avain toisenlaisten ihmisten ymmärtämiseen ja ikuiseen maailmanrauhaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:Täytyy vaan hankkia sellainen omaksi, joka sitten kestää myös uintia.
Kappas.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eikö se sykemittari-kalorilaskuri kuitenkin ole siitä hyödyllinen, että se antaa kantajalleen urheilullisen imagon?
Onslow

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:brassijutsussa
OT

Järvenpäähän avataan uusi sali ja sinne tulee bjj myös. Kouluttajana on toi jamppa. Tunnetkos?

http://www.savate.com/artikkelit/artikk ... oRocha.php
Rouva Pupu

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: Pyrkimys ymmärtää itselleen vieraita asioita on avain toisenlaisten ihmisten ymmärtämiseen ja ikuiseen maailmanrauhaan.
Käkä.


Meillä on Polarin sykemittari ja tuossa kuntopyörässä on omansa. Yleensä ihmettelen lukujen heittelyä. Mies tuota enemmän käyttää urheillessa.

Olen kyllä testaillut sillä kaikenlaista. Mitä tapahtuu tiskatessa, imuroidessa, sohvalta noustessa, vessassa käydessä ja (tästä en ole kyllä takuuvarma, mutta semmonen muistikuva on) nussiessa. Se on sellasta tieteellistä tutkimusta, sano.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mittarista oli kiva tarkkailla sykettä kun sairastelun jälkeen lähdin kohottamaan kuntoani. Esim. sohvalla maateessa lätkää katsoessa syke oli 125, ja pukkarissa ennen treenejä 140 kun olin laittanut kengät jalkaan. Onneksi asiat on nyt vähän paremmin.

Nykyään epäsäännöllisessä käytössä lenkkeilessä/luistellessa, muuten vaikeaa pitää syke ja tahti kohtuullisena.
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja swirl »

Aika suolaiset hinnat muuten Madonnan konserttilipuilla... "Liput maksavat 99, 109 ja 119 euroa + mahdolliset toimituskulut."
milli

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja milli »

Frederik Krueger kirjoitti:
milli kirjoitti:Täytyy vaan hankkia sellainen omaksi, joka sitten kestää myös uintia.
Kappas.
Juu, hyvin se toimiikin vedessä. En nyt muista mikä toi malli on, mitä mä koekäytän. Ainoa on se, että ei saa painella namiskoja vedessä, mutta eipä kesken uintisuorituksen niitä tarvitsekaan käyttää. Et hyvin on toiminut.

Tuli tuolla sykemittarilla todettua, että kalorikulutus lenkkeillessä on huomattavasti suurempi pienet painot jalassa, kuin ilman niitä. Ero oli jopa yli 100kcal/tunnin lenkillä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Enhän mä bjj:tä harrasta, mutta otin sen vain ääriesimerkiksi kamppailulajista jossa ylimääräiset vimpaimet olisivat varmaan eniten tiellä kun siinä halaillaan niin paljon. Käsittääkseni Huima taitaa olla palstan nykyinen bjj-guru.

Satuin tosin lukemaan tuosta Järvenpään dojon avaamisesta toisella palstalla ja sen kuuluisasta opettajakaartista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
milli

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja milli »

Rouva Pupu kirjoitti:Olen kyllä testaillut sillä kaikenlaista. Mitä tapahtuu tiskatessa, imuroidessa, sohvalta noustessa, vessassa käydessä ja (tästä en ole kyllä takuuvarma, mutta semmonen muistikuva on) nussiessa. Se on sellasta tieteellistä tutkimusta, sano.
Funkee, täytyykin laittaa illalla meidän molempien sykemittarit illalla päälle ;)
bedlam

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja bedlam »

swirl kirjoitti:Aika suolaiset hinnat muuten Madonnan konserttilipuilla... "Liput maksavat 99, 109 ja 119 euroa + mahdolliset toimituskulut."
Saturainen on pieni summa tosta seksipommista.


Kuva
Onslow

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti: Saturainen on pieni summa tosta seksipommista.
HUAAAA!

Aika karun näköinen poro.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onslow kirjoitti:Aika karun näköinen poro.
"Jää odottamaan Daven Panisin!-kommenttia"
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Vesper kirjoitti:...
Asiasta toiseen... kävin eilen taas Kaidella, ei ollut vieläkään lippuja mopomessuille (eikä venemessuille, prkl!).
Älä löi! En ole hurrit!
NuoriDaavid

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Aika karun näköinen poro.
"Jää odottamaan Daven Panisin!-kommenttia"
No meinasin kyllä laittaa, mutta sitten lerpahti.
daddykillkill

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Onslow kirjoitti:bjj
Kelasin, että tuo tarkoittaa "Blow-job-jutsua". Nauratti.
milli

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja milli »

Ha, kävin sitten äsken pihalla hiihtämässä :] Huomenna sitten kunnon ladulle.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kimmen kirjoitti:kävin eilen taas Kaidella, ei ollut vieläkään lippuja mopomessuille
No mitä helvettiä, lippuja, saatana! Muuten huollatan moponi jatkossa muualla... *uhk*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja Vesper »

milli kirjoitti:Ha, kävin sitten äsken pihalla hiihtämässä :]
Onneks et hiihtänyt sisällä ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Perjantai fredag friday viernes

Viesti Kirjoittaja milli »

Vesper kirjoitti:
milli kirjoitti:Ha, kävin sitten äsken pihalla hiihtämässä :]
Onneks et hiihtänyt sisällä ;)
Juuh, menis parketit pilalle. Oon kyl ihan ihan liekeissä hiihtämisestä(kin.. kuten myös uimisesta :P). Piti lähteä jo viime viikolla hiihtämään, mutta logistisista syistä se ei onnistunut.
Huomenna mittari päälle ja ladulle :mrgreen:
Vastaa Viestiin