Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ärsyttääkö?

Kyllä
14
30%
Ei
32
70%
 
Ääniä yhteensä: 46

Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

NuoriDaavid kirjoitti:
Olisi miehekästä pyytää anteeksi, kun toinen kuitenkin loukkaantui kommentistasi.
LOL. Herää nyt dave tähänkin päivään.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Olisi miehekästä pyytää anteeksi, kun toinen kuitenkin loukkaantui kommentistasi.
Olen saanut nykytouhusta sen käsityksen, että anteeksipyytäminen ei ole sen enempää miehe- kuin naisekastakaan. Jos virheitä tekee, ne on saatava selitettyä joko jonkun toisen syyksi tai ei virheiksi laisinkaan (näkemyserot ymsp.).
Paras päivä ikinä.
NuoriDaavid

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onslow kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Olisi miehekästä pyytää anteeksi, kun toinen kuitenkin loukkaantui kommentistasi.
LOL. Herää nyt dave tähänkin päivään.
En ymmärtänyt. JOs loukkaa toista ja toinen loukkaantuu, niin eikö hyviin tapoihin kuulu pyytää anteeksi.
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

NuoriDaavid kirjoitti: En ymmärtänyt. JOs loukkaa toista ja toinen loukkaantuu, niin eikö hyviin tapoihin kuulu pyytää anteeksi.
Varmaan tosielämässä joo, mutta jos kitinässä lähdetään tuolle tielle, niin eihän täällä muuta tehtäisi seuraava vuosi kuin pyydeltäisiin anteeksi toisiltamme.

Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Onslow kirjoitti:Varmaan tosielämässä joo, mutta jos kitinässä lähdetään tuolle tielle, niin eihän täällä muuta tehtäisi seuraava vuosi kuin pyydeltäisiin anteeksi toisiltamme.
Olet siis sitä mieltä, että tällä palstalla ei muuta tapahdukaan kuin jatkuvaa loukkantumista muiden sanomisista?
Onslow kirjoitti:Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kallistun kyllä dkk:n linjalle ja olen hienokseltaan ihmetellyt syitä yksinpuhella keskustelupalstalla. Toisaalta täällä on paljon muutakin mitä ihmettelen. Oma ketju ei sinänsä ärsytä, aihe tai ilmaisu eivät houkuttele lukemaan. Netissä riittää kyllä tilaa mukeloketjulle siinä missä ketäpanisin-huuhailullekin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^^ Mä olen sitä mieltä etten vastaa sulle tämän enempää. Pään seinään hakkaaminen ei just nyt kiinnosta.
prosessi

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onslow kirjoitti:Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
Jos puolihuolimaton heitto olikin muodossa "monologisi on paska, bloggaa jossain muualla", ongelma ei välttämättä ole jossain muualla kuin juuri siinä heitossa. Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

del*
Viimeksi muokannut Onslow, 04.02.2009 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.

Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.

Ps.

Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

EveryWoman kirjoitti:Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?
Kyllä tuossa jokin objektiivinen arviointi on oltava, ihmisten nahan herkkyys vaihtelee niin kovasti.
Paras päivä ikinä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Onslow kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.

Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.

Ps.

Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
Kyllä kai kirjoittajat saavat olla prossun bloggauksesta mitä mieltä tahansa. Eivät mielipiteet mitään puolustelua tarvitse.

Mutta eihän se, että joku on jonkun mielestä oikeassa, oikeuta häntä loukkaamaan toisia? Eikä se, että joku kuvittelee ettei toinen loukkaantuisi siitä tai tästä jutusta. Ymmärrän sen, että joskus tulee sanottua juttuja, joiden ei kuvittelisi loukkaavan kohdetta. Mutta silloin kun ne kuitenkin loukkaavat, on reilua pahoitella tapahtunutta. Jos ei pahoittele, syntyy mielikuva että loukkaaminen oli tarkoituksellista.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riemumieli kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?
Kyllä tuossa jokin objektiivinen arviointi on oltava, ihmisten nahan herkkyys vaihtelee niin kovasti.
Mikä objektiivinen arviointi? En ymmärrä, mitä tarkoitat.
1108

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mä en nyt puolustele yhtään ketään, mutta onko teillä nore nappula männyt rikki?

Ei ymmärrä, jos ei kiinnosta lukea niin älä lue, jos ei kiinnosta edes vilkaista kirjoitusta niin noreen. Ja mitä prosessiin tulee niin Nibaan verrattuna yhden naisen monologit eivät olleet/ole yhtään häiritseviä.

Kyllä jämpti on näin.
Zeb

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Miksi? En sano, ettenkö voisi olla samaakin mieltä, mutta mitä pahaa voi saada aikaan ns. turhalla anteeksipyynnöllä? Miten ylipäätään on mahdollista arvioida tuollaisia asioita objektiivisesti?

EDIT: Useampi ehti väliin, tää siis Riemumielen kommenttiin.
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

1108 kirjoitti:Mä en nyt puolustele yhtään ketään, mutta onko teillä nore nappula männyt rikki?
Nore-nappula ei kadota kokonaisia ketjuja.

Optio: "älä näytä tätä ketjua hakutuloksissa" olisi toivottavaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

EveryWoman kirjoitti:Mikä objektiivinen arviointi? En ymmärrä, mitä tarkoitat.
Siis se, voiko kyseessä olevasta sanomisesta loukkaantua yleisen elämänkokemuksen perusteella. Ei kaikkea tarvitse pyytää anteeksi, vaikka naisilla tuntuu sellainen taipumus usein olevan. Vrt. suomalaisessa kulttuurissa ei koko ajan rakasteta kaikkia, eikä pyydetä koko ajan anteeksi.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 04.02.2009 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
1108

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Niin ja anteeksi ei pyydellä, eikä anneta.
Zeb

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Onslow kirjoitti:Nore-nappula ei kadota kokonaisia ketjuja.

Optio: "älä näytä tätä ketjua hakutuloksissa" olisi toivottavaa.
Eikö tämä nyt ole jo vähän herkkänahkaista? :wink:
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Zeb kirjoitti: Eikö tämä nyt ole jo vähän herkkänahkaista? :wink:
Ei lainkaan. Nykymenon myötä palstalla on enää kolme ketjua jotka pomppivat uusien viestien myötä esiin. Arskan väriterapia, Yllin pokeri ja Prossun mukelo. Enää puuttuu niban salaatit, niin palstan viihdyttävyys olisi taattu.
NuoriDaavid

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Mistä tämä yletön kirjoittajaviha oikein kumpuaa (näin yleisesti ottaen)?
Elämä on niin vaikeeta.
Duck

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

< Tai EW-mäisemmin sanottuna ihmiset projisoivat omia ongelmiaan toisiin, tai muuten vaan purkavat omaa pahaa oloaan.
prosessi

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onslow kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.
Enpä minä kovin paljoa enää ole postaillutkaan, ja olen kuvitellut minimoineeni riskin kirjoittamalla ketjuihin joiden lukemista on hyvin helppoa välttää. Kiinnostuneitakin kuitenkin löytyy, ja olisihan hölmöä jättää joka tapauksessa kirjoitetuksi tulevat tekstit heidän tavoittamattomiinsa vain sen takia, että joku ääliö saattaa haluta loukata minua. Aineistoa minulla ei ole tarpeeksi kunnollista blogia varten.
Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.
Kieltämättä minä olen hyvinkin kestävä tällaisen paskan suhteen, kaikkeen kun tottuu kun sitä kestää tarpeeksi kauan. Ongelma on vain se, että hyvin harvalta ihmiseltä löytyy motivaatiota antaa positiivista palautetta, kun taas vittuilulle on aina tilaa, jolloin helposti käy niin, että vaikka positiivisesti suhtautuvia olisi paljon enemmän kuin negatiivisesti suhtautuvia, ainoa palaute on sitä negatiivista. Ketä tahansa alkaa ennen pitkää turhauttaa, ja jokin yksittäinen tapaus sitten katkaisee aasin selän.
Ps.

Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
En minä halua pyyhkiä pois kaikkea kirjoittamaani, en kirjoita asioita jotka kaduttaisivat jälkeen päin (poislukien yhden ketjun kitinässä aikoinaan). Aineistoa ei ole tarpeeksi blogiksi, ja toisaalta haluan myös hieman rajata lukijoitani kun kirjoitan omista olemisistani ja tekemisistäni. Se, että eläinblogillani on ~10 000 lukijaa kuussa, on aika ahdistavaa, vaikka siellä ei käsitelläkään mitään ajankohtaista.
NuoriDaavid

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Duck kirjoitti:< Tai EW-mäisemmin sanottuna ihmiset projisoivat omia ongelmiaan toisiin, tai muuten vaan purkavat omaa pahaa oloaan.
^ sama juttu vaikeammin sanottuna.
Onslow

Re: Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:
Mistä tämä yletön kirjoittajaviha oikein kumpuaa (näin yleisesti ottaen)?
Mistä tämä lukutaidottomuus oikein kumpuaa?

En minä noita mainittuja ketjua lue, enkä todellakaan "vihaa" ketään. Kunhan vaan hypin ne yli merkkaamalla vimosen viestin aina luetuksi, jolloin ketju ei silmilleni haussa hypi. Very simple.

Minä otin alunperin kantaa vaan daven äiti-teresa asenteeseen, joka oli ja on minusta huvittavaa whinetystä.
Vastaa Viestiin