Keijo Erik Rosbergin päivä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vittu, mitä sossupokee?

Antakaa mulle elämä, älkää antako, ottakaa pois, ottakaa pois! Mis! mun elämä o!

Mua ei muuten ihmetytä yhtään.

Jos ei onnaa niin turha takota päätä seinään?
Viimeksi muokannut Niba, 04.02.2009 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
1108

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tänne tunki jotakin hesalaisia juntteja pulputtamaan slangia, alkoi vituttamaan alta aikayksikön. Mikään ei ole niin naurettavan kuuloista kuin noiden kahden Remu Aaltosen puheenparsi.

Ei tiedä taas itkeäkö vai nauraa.
Fcuk

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mitä Niba? :]
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tää mua on aina kiinnostanut. Ärsyttääkö slangi koska sitä kutsutaan slangiksi, vaikka tavallaanhan kyseessä on vaan pienemmän ryhmän murre. Vai mikä siinä ärsyttää? Se, ettei sitä tajua? En mä ymmärrä turkulaisiakaan, mut en mä silti niiden murretta vikaa tai siitä ärsyynny.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Ma eij jaxa... Oli pakko tulla seiskaksi duuniin, kun kyyti lähti jo puoli seiskalta. Julkisiin en olisi jaksanut lähteä kikkailemaan, kun jalat on maanantain treenistä niin paskana, että pystyn hädintuskin kävelemään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Vai mikä siinä ärsyttää?
Se on samalla hemmetin leuhkan ja teinixin kuuloista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Vai mikä siinä ärsyttää?
Se on samalla hemmetin leuhkan ja teinixin kuuloista.
En tajua tätäkään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti: En tajua tätäkään.
Pk-seudun puhetyyli kuulostaa ylimielisen leuhkalta niiden ihmisten korviin, jotka eivät siihen ole tottuneet.
1108

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Onslow kirjoitti:Pk-seudun puhetyyli kuulostaa ylimielisen leuhkalta niiden ihmisten korviin, jotka eivät siihen ole tottuneet.
Tismalleen näin.
Lisäksi sen kuuleminen aiheuttaa noloudellaan myötähäpeän tunnetta.
bliss

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Pk-seudun puhetyyli kuulostaa ylimielisen leuhkalta niiden ihmisten korviin, jotka eivät siihen ole tottuneet.
Tismalleen näin.
Lisäksi sen kuuleminen aiheuttaa noloudellaan myötähäpeän tunnetta.
Vähän sama kuin se, että turkulainen ja tampereleinen puhetapa aiheuttaa täällä päin naureskelua (ja vähän kyl sitä myötähäpeääkin) kun kuulostaa niin koomiselta. (kiitos Kummeli!!)

Puhun tahallani länsimurretta aina kun muistan koska se tuntuu ärsyttävän kansalaisia ;)
Onslow

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bliss kirjoitti:
Vähän sama kuin se, että turkulainen ja tampereleinen puhetapa aiheuttaa täällä päin naureskelua
No näinhän se meneekin. Murteet ovat hauskoja, mutta pk:n aksentti ei. Se on vaan niin pissimäisen teinix, että ihan vituttaa. ..tai vitutti aikoinaan. Ei enää. 6:ssa vuodessa siihenkin on tottunut.
1108

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

bliss kirjoitti:Vähän sama kuin se, että turkulainen ja tampereleinen puhetapa aiheuttaa täällä päin naureskelua (ja vähän kyl sitä myötähäpeääkin) kun kuulostaa niin koomiselta. (kiitos Kummeli!!)
Ei se haittaa, mie pysyn ilomielin hämeessä murteeni kanssa!!!
bliss

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti: No näinhän se meneekin. Murteet ovat hauskoja, mutta pk:n aksentti ei. Se on vaan niin pissimäisen teinix, että ihan vituttaa.
Aksentti muuttuu eri ikäryhmien keskuudessa. 30-40-vuotiaiden pk-seudun ihmisten puhe kuulostaa aivan erilaiselta kuin siinä parikymppisten.

Itseasiassa, asuinpaikasta riippumatta nuorison puhetapa särähtää korvaan.
Vittu, must on tullu oikeesti wanha :shock:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

bliss kirjoitti:Vähän sama kuin se, että turkulainen ja tampereleinen puhetapa aiheuttaa täällä päin naureskelua (ja vähän kyl sitä myötähäpeääkin) kun kuulostaa niin koomiselta. (kiitos Kummeli!!)
Kaikkein karmeimpia ovat ihmiset, jotka käyttävä ketä-sanaa kuka/joka-sanan asemesta. "Tiedätkö, ketä on tulossa jne." Näitä pellejä tuntuu olevan niin Turussa kuin Tampereella, joten erkkaa lapaan vain.
Paras päivä ikinä.
Zeb

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Fcuk kirjoitti:Ei siitä ole kuukauttakaan kun päätettiin toisiimme taas loppuelämäks takertua ja tuo huokailuämmä unohtaa.
Ymmärsinköhän oikein että äijäs on ihastunut johonkin toiseen? Melko kova pähkinä purtavaksi joo, enkä tiedä miten itse pystyisin luovimaan läpi tuollaisen. Oon kuullu väitettävän että pitkässä liitossa näitä ihastuksia kuitenkin voisi tulla ja mennä, raja kulkee kuitenkin kait viimeistään siinä, lähteekö toimimaan impulsiivisten tunteidensa mukaan vaiko pyrkiikö tietoisesti nitistämään ne miettimällä mistä ne tunteet oikeastaan tulee ja kertoo. Teillä on kuitenkin paljon pelissä, joten kunnioitan yritystänne ja toivon teille parasta. Tsemppiä ja jaksuja.
Fcuk

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Zeb kirjoitti:Tsemppiä ja jaksuja.
En oikein osaa selvää koostetta, mutta siis enemmänkin tämä on ollut sellasta jotain ihastumisen ja uuden jutskan fantsuilua, jotain mikä veis kauemmas kiltin miehen ja ihkufaijan roolista päivinä kun ei sellaisiin halua asettua... Perushuttua, kun mikään ei oikein riitä ja kuolemakin pian korjaa, kaikki ois saatava ja koettava.

En ole ollut mistään tietystä ihmisestä, siis naisesta, huolissani vaan lähinnä jotenkin niin suruissani (=snadisti ahdistunu) siitä, etten parhaimmillanikaan tunnu enää riittävän. Tunne on outo ja vieras, liian uus, totuin vuosien aikana vallan muuhun. Minua tulisi yhä vaan palvoa 24/7. Jep. Huokailuämmä vaan sattu tulemaan haluineen sopivaan väliin, sellanen haamu menneisyydestä, joka lupasi tässä tämän vuoden puolella aloittaa vihdoin jo ihan oman elämänsä.

Ehkä mua ahistaa et se on blondi ja isotissinen, mun täydellinen vastakohta, eikä mies siis voi olla tosissaan jos kehuu mua maailman upeimmaks kun samalla unihuokailee muun perään. ;)

Taidan pönkittää itsetuntoani rrrrrakastajalla!
ninnithequeen

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Prkl Facebook ei toimi ku pääs vihdoin koneelle :evil:

Töissä, illalla pulkkamäkeen muksun kans.
daddykillkill

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bliss kirjoitti:Aksentti muuttuu eri ikäryhmien keskuudessa. 30-40-vuotiaiden pk-seudun ihmisten puhe kuulostaa aivan erilaiselta kuin siinä parikymppisten.
Totta. Tsadi-honotuksessa ärsyttää kai eniten se nasaalisoundi, ei niinkään käytetyt murresanat. Jubailin joskus kuuskymppisen paljasjalkaisen stadilaisen kanssa ja sitä puhetta oli oikeastaan aika kiva kuunnella. Jos en jotain ymmärtänyt, kertoja "böndensi" auliisti käyttämänsä ilmaisut.
Fcuk kirjoitti:Taidan pönkittää itsetuntoani rrrrrakastajalla!
... ja privaviestiluukkusi on täynnä.. kolme, kaksi, yksi, NYT
Onslow

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Onslow »

daddykillkill kirjoitti:ubailin joskus kuuskymppisen paljasjalkaisen stadilaisen kanssa ja sitä puhetta oli oikeastaan aika kiva kuunnella.
Valittavasti tuota kieltä ei vaan enää kuule. Nykyinen "stadin slangi" on jotain ihan muuta, kuin rööperin tai stenun* jätkien puhe 40 vuotta sitten.

Nyt on vaan nasaali ja "tiäks"

* joo, en tiedä onko edes oikea nimi Kalliolle.
Fcuk

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

daddykillkill kirjoitti:... ja privaviestiluukkusi on täynnä.. kolme, kaksi, yksi, NYT
Ei yhtä ainutta. :(

Tää onkin mulla just se palsta / ylipäätään paikka missä oon paljastanu aivan liikaa itestäni eli ei yhtä ainutta todellista herutusta irtoais, vaikka tosissani kerjäisin! :D

Risteilemässä olin muuten viikonloppuna ja ilmeisesti puhun stadia hyvinkin liikaa, sain maalaisemmilta vittuilua, niin miehiltä kuin naisiltakin. Se jopa loukkas, tuli paha mieli. Täytyy yrittää ärsyyntyä taas muiden puhetavoista niin kuin ennen vanhaan. Hitto! Turkukin menee nykyään tosta vaan!
daddykillkill

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Onslow kirjoitti:Valittavasti tuota kieltä ei vaan enää kuule. Nykyinen "stadin slangi" on jotain ihan muuta, kuin rööperin tai stenun* jätkien puhe 40 vuotta sitten
Luonnollinen poistuma, kai.

Oletteko muuten huomannut, että vaikkapa Pieksämäeltä Jakomäkeen muuttaneen uusiopääkaupunkilaisen nasaalin nasaalius on kääntäen verrannollinen aikaan, joka on kehä-III sisäpuolella vietetty? Kuukausi sitten "vittu mä lähden nyt stadiin" ihmisen puhetta on lähes sietämättömän vaikea kuunnella huutonauramatta, kun tämä tulee käymään kotikulmillaan.
bliss

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti: * joo, en tiedä onko edes oikea nimi Kalliolle.
Ei o ;)
Kallion kaupunginosa: Bergga, Berka / Berkka, Bärgga, Bärika, Bärtsi.
Vanhan Stadin suomenkielisten keskuudessa myös toisinaan Kaltsi.
MGandhi

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

1108 kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Pk-seudun puhetyyli kuulostaa ylimielisen leuhkalta niiden ihmisten korviin, jotka eivät siihen ole tottuneet.
Tismalleen näin.
Lisäksi sen kuuleminen aiheuttaa noloudellaan myötähäpeän tunnetta.
Maalaisen uho näyttää aina söpöltä. Murrealueesta riippumatta.
Maalaisilla tuntuu olevan jokin ainainen tarve bashata stadilaisia puhetapansa vuoksi. No kai ne itsetunto-ongelmat on jonnekin sysättävä! ;)
Onslow

Re: Keijo Erik Rosbergin päivä

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:Maalaisen uho näyttää aina söpöltä.
Jos ei kukaan muu palstalla loukkaannu, niin onneksi meillä on kanki.
Vastaa Viestiin