Pelottaako taantuma?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Taantuma

Pelottaa, pelkään toimeentuloni puolesta
5
23%
Pelottaa, pelkään muuten
1
5%
Pelottaa, pelkään muuten
1
5%
Ei pelota
11
50%
Taantuma?
1
5%
Olen Niba
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 22

Onslow

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Näin viime taantuman "liian läheltä" joten kyllä hieman huimaa.

Onneksi tällä kertaa olen vapaiden duunipaikkojen ytimessä, enkä korvessa kuten viimeksi.
Viimeksi muokannut Onslow, 04.02.2009 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No eipä juurikaan.

Vaikka duuni lähtisikin alta niin selviäisin muutaman vuoden koulunpenkillä säästöillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kyllä ja ei. Harmittaisihan se hieman jos työt loppuisivat ja olisi vaikeuksia löytää uutta koska lisäraha tuo osaltaan vapautta ja valtaa, mutta enköhän mä selviä kun en ole järjestänyt itseäni kummempaan velkakurimukseenkaan, enkä koe olevani kovin nirso työn suhteen. Lähinnä mietityttäisi että jos nakki joskus napsahtaisi, pitäisikö yrittää pysyä työelämässä vai opiskellakin jotain uutta. Muistikuvani mukaan ainakin opiskelijan elämä oli Todella Köyhää, vaikka kävisi töissä opiskelun ohella.

Viime lamasta muistan erään kahden asunnon loukkuun jääneen lähisukulaisen tokaisun kuinka pahinta hänelle on se ettei ole enää varaa tehdä etelänmatkoja. Mietin silloin että onpa ihmisillä murheenaiheet. No, hän sai onneksi muuta ajateltavaa sairastuttuaan vakavasti ja pysyvästi joskus tuon jälkeen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eilen illalla privaatissa oli tavallista hiljaisempaa. Hiukan kyllä tuntui epämiellyttävältä, että mitä tästä seuraa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Eilen illalla privaatissa oli tavallista hiljaisempaa. Hiukan kyllä tuntui epämiellyttävältä, että mitä tästä seuraa.
:shock: Yhteiskuntamme yliseksualisoitumisesta johtuen privaatti tarkoittaa minulle ensisijaisesti... jotain muuta kuin mitä sinä sillä (toivoakseni) tarkoitit.
Fcuk

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

ND kirjoitti:Eilen illalla privaatissa oli tavallista hiljaisempaa. Hiukan kyllä tuntui epämiellyttävältä, että mitä tästä seuraa.
Nauroin tolle ja heitin tähän hassunhauskaa, nyt tuumasin, että liittykin kai elantoon, ei strippijuttuihin. :oops:

Pallotin väärin. Siis mua kyllä pelottaa läheisten mielenterveyden puolesta. Vähän kauempienkin läheisten, pelottaa se tuska ja masis, mitä rahattomuus perheisiin tuo. Miten vaikuttaa lapsiin ja lemmikkeihin ja ihan kaikkiin. Mulla iskee jo nyt usein morkkis omasta rahankäytöstä, lähinnä lahjarahasta ja noin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Aiheesta: ei pelota. Olen totutellut opiskelujeni alusta asti siihen, että vaivaa on nähtävä ja vastuuta otettava jos aikoo alalla pärjätä, eikä mitään varmoja työpaikkoja tai muita perseellään löhöämisen mahdollistavia etuja tule olemaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:Viime lamasta muistan erään kahden asunnon loukkuun jääneen lähisukulaisen tokaisun kuinka pahinta hänelle on se ettei ole enää varaa tehdä etelänmatkoja. Mietin silloin että onpa ihmisillä murheenaiheet. No, hän sai onneksi muuta ajateltavaa sairastuttuaan vakavasti ja pysyvästi joskus tuon jälkeen.
:shock: Oho, poeettinen oikeus toiminnassa.
NuoriDaavid

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eilen illalla privaatissa oli tavallista hiljaisempaa. Hiukan kyllä tuntui epämiellyttävältä, että mitä tästä seuraa.
:shock: Yhteiskuntamme yliseksualisoitumisesta johtuen privaatti tarkoittaa minulle ensisijaisesti... jotain muuta kuin mitä sinä sillä (toivoakseni) tarkoitit.
Lääkärit puhuvat yksityisvastaanotosta yleisesti privaattina. Viittaa toiminnan prostituutioluonteeseen.
daddykillkill

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Vähän pelottaa, koska velkaa on juuri nyt paljon ja vaimo hoitovapaalla. Toisaalta, yt:t on meidän firmassa jo käyty joten on varovainen toivo siitä, että saa olla hetken rauhassa. Lisäksi töitä tulee lisää ja se näkyy tilipussissakin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei pelota oman palkan puolesta. En saa tänä vuonna potkuja enkä todennäköisesti ensi vuonnakaan. Enkä sitä seuraavana. Taloudenpito ei ole toistaiseksi muuttunut mitenkään; samat summat menee säästöön ja kulutukseen kuin ennenkin.

Muiden puolesta en osaa varsinaisesti pelätä, enkä kyllä ole kauheasti miettinytkään. Sisko on valmistumisvaiheessa kai joten hälle voi olla vaikeampaa löytää työpaikkaa kun saa paperit ulos. Mutta hän selviää, pohojosen akat on kovia.

Töissä mua lähinnä nyt ärsyttää mut kohta alkaa pelottaan alkavat yt:t - ne tulee väistämättä jossain vaiheessa vuotta. Siis ihmisten reaktiot niihin. Ja se että mitä se työnantaja oikeen suunnittelee, että tuleeko massairtisanomisia (tosin tj oli eilen toisaalla selitellyt että ei tule massahöyläyksiä) vai mitenkä tämä monen milijuunan säästötavote saavutetaan. Oma perse ei ole vaarassa mutta mitenkä kestän olla tulevissa tilanteissa.

Tai siis, tarkottaako tää että mua pelottaa oman pään kestävyys tiukassa taloustilanteessa, vaikka oman toimeentulon puolesta ei pelotakaan? Hmm. No pallotin kuitenkin "ei pelota", koska tosiaan oma duuni säilyy.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kyllä pelottaa.

Ajattelin vaihtaa firmaa pikapuoliin ja uudessa paikassa voi kestää hetki päästä rytmiin. Eli jos ihan seinä tulisi taloudessa vastaan loppuvuodeksi, niin voisi olla kylmä rinki perseen ympärillä. YTK:honkin tuli liityttyä vasta vuodenvaihteessa, eli tämä vuosi pitäisi sinnitellä leivän syrjässä.

Toisaalta tässä suhdanteessa veri punnitaan ja laman voittajat korjaavat uuden nousukauden hedelmät. Tuossa on porkkanaa yrittää.

EDIT: Kustannusrakenne on nyt kevyt, mutta kesällä lisääntyvät suut ja vähenevät tilipussit.
Chap

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Hiukan huolestuttaa.

Asuntolainaa on reippaasti ja siksi tuntuisi turvattomalta olla työttömänä. Toisaalta maanantaina minulla päivittyi lainan korko ja tällä hetkellä minulla on enemmän pääomatuloja kuin korkomenoja, joten kyllä sitä pitäisi pärjätä ihan hyvin ansiosidonnaisellakin.

Myös duunipaikkani pitäisi olla melko varma, koska nyt menossa olevat yt:t eivät kosketa minua, eikä uusia yt:eitä ole näköpiirissä. Firman tulos on toistaiseksi ollut kohtuullinen vaikka onkin heikentynyt. Ja vaikka joutuisinkin yt:eiden piiriin, on aika vaikea reivata minua sivuun muuttamatta samalla firman strategiaa, joten eiköhän se duuni säily.
Mulli75

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kyllä töissä on muutaman viime viikon aikana puhuttu.

Olen semmoisessa yhtiössä töissä jossa on ns. hermokeskuksia, joista ei koskaan tule työ loppumaan. Jos epäilyttää tai ahdistaa voi siirtyä hermokeskuksesta toiseen. Tietenkin joissakin tehtävissä voi joutua luopumaan saavutetuista eduista mutta ei se ole tärkeintä.

YT-neuvottelut on nyt päällä muttei ketään potkita pihalle vaan järkeistetään eri toimintoja. Joillakin voi olla ja on edessä se että työtä tarjotaan toiselta paikkakunnalta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Asuntolainaa on reippaasti ja siksi tuntuisi turvattomalta olla työttömänä. Toisaalta maanantaina minulla päivittyi lainan korko ja tällä hetkellä minulla on enemmän pääomatuloja kuin korkomenoja, joten kyllä sitä pitäisi pärjätä ihan hyvin ansiosidonnaisellakin.
Lopeta huolehtiminen välittömästi. Siis muusta kuin ansiosidonnaiselle joutumisesta.
Chap

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Asuntolainaa on reippaasti ja siksi tuntuisi turvattomalta olla työttömänä. Toisaalta maanantaina minulla päivittyi lainan korko ja tällä hetkellä minulla on enemmän pääomatuloja kuin korkomenoja, joten kyllä sitä pitäisi pärjätä ihan hyvin ansiosidonnaisellakin.
Lopeta huolehtiminen välittömästi. Siis muusta kuin ansiosidonnaiselle joutumisesta.
Heh, just tulin editoimaan viestiäni, että oikeastaan tilanne mietityttää enemmän kuin huolettaa. Pallotin: ei pelota.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Ei pelota... ehkä hieman lapsellisesti uskon, ettei taantuma vaikuta meidän perheeseen mitenkään. Kummallakin sellainen duuni, että hommia riittää varmasti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Laman aikana muuten liikennekuri paranee. Et nyt sitten voitte huoletta lenkkeillä ilman heijastinta, koska kaaharit jättävät ferrarinsa talliin, kun ei ole varaa maksaa ökysakkoja.

Henkilökohtaisesti asuntoloukusta vapautuneena ei lama (enää) pelota oikeastaan lain. Myöskään lähipiiriini ei vaikutusta ole ilmennyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Täytyy ajatella niin, että laman syyt ovat samat kuin nousunkin eli jotain muuta kuin reaalitaloutta. Näin ollen kyse ei ole materiasta, vaan pelkästä ilmasta, joten miten se voisi olla pelottavaa?
Paras päivä ikinä.
Stevie Ray

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Ei se velatonta sinällään pelota. Sanon, kuten olen työyhteisössäkin sanonut, että elämme mielenkiintoisia aikoja. YT –neuvottelut on täälläkin päällä. Muun muassa lomarahoista luopumisia tiedossa, mahdollisesti jopa vastikkeetta kuten työnantaja suunnittelee. Vituttamaan se laittaa kyllä jos tuollaiset suunnitelmat menee läpi. Ja ainahan on mahdollista että oman organisaation toiminnot päätetään yksinkertaisesti ulkoistaa. Koko busineksen puolesta ei sinällään huolestuta. Taantuma tuulettaa turhan tauhkan pois kisatantereelta ja töitä tekevälle riittää senkin jälkeen. Jos ei tämän työnantajan listoilla, niin sitten jonkun toisen.
NuoriDaavid

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:Eilen illalla privaatissa oli tavallista hiljaisempaa. Hiukan kyllä tuntui epämiellyttävältä, että mitä tästä seuraa.
Lama on peruttu!

Kauhee ruuhka.
Stevie Ray

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

NuoriDaavid kirjoitti:Lama on peruttu!

Kauhee ruuhka.
Jengi tietää että fudut tulee kuitenkin, joten parempi hakea saikkua heti, eikä suinkaan notkua viimeisiä päiviä työpaikalla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pelottaako taantuma?

Viesti Kirjoittaja Niba »

En voi joutua oikeasti työttömäksi, rahan tulon loppumista en siis pelkää aion käyttää rahani niin vastuuttomasti kuin ennenkin! Lama sinänsä on pidempi juttu, nythän syöksylasku on alkanut vasta! Kun olemme taas pelastaneet pankit konkurssilta ja vakuudettomat lainat on ylöshuudettu ja soppajonossa marhaamme niin sitten on Lama? Ette taida tietääkään miten alas sitä voi tippua? No en minäkään onneksi, tietenkin aina on se yksimahdollisuus käytettävissä, vaikkei kohdallani olekaan. Joka tapauksessa oman tilanteeni johdosta putoamiseni tulee olemaan hyvin matala eikä tule paljoa sattumaan, mutta nyt jos lähtee pudotus hyvältä palkalta alas niin voi tehdä kipeää? Aina voi muuttaa köyhempään maahan leikkimään rikasta?

En kyllä äänestäny kun kerran. :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin