Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti: Siis Ylermi on takuulla entinen sotilaspoliisi, kertoo armeijajuttuja kavereilleen vieläkin.
Olen muuten, mutta tuo jatkosi on pettymys. Olenhan lukuisia kertoja palstalla tuonut esiin armeijavastaisuuteni. En myöskään arvosta aseita tai niiden käyttöä, vaan esimerkiksi kannatan peruspoliisin riisumista ruutiaseista kokonaan, koska oikeutettu aseenkäytön(ampumisen) tilanne tulee eteen hyvin harvoin. Itsekin ammun harjoitukset/tasokokeen kerran pari vuodessa, joten aseenkäyttöni ei millään voi olla rutinoitua.
exPertti kirjoitti: Näkee itsensä muurina saastan ja kunnon ihmisten välillä ja uskoo korkeaan moraaliinsa sekä erehtymättömyyteensä.
Moraalini on luullakseni keskivertoa ehkä hieman korkeampi, mutta konnat sun muu asosiaalinen väestö poisluettuna vain keskiverto.

En näen itseäni minään muurina tai oikeastaan juuri millään lailla työni kautta. Sinulla nyt vaan on ollut tuo päähänpinttymä aina, olet oikeastaan sen vanki. Harmi sinänsä, koska muutoin asiallinen kommentointisi useisiin juttuihini vesittyy tuolla asenteellisuudellasi lähes täysin.
exPertti kirjoitti: Ei suunnittele erityisemmin talouttaan vaan pikemminkin luottaa, että asiat vaan suttaantuvat. Koettaa lisätä pullalla eteenpäin sujuvan elämänsä riskikerrointa uhkapelaamalla. Vaikuttaa alttiilta tekemään siinä tarpeettomankin suuria riskejä.
Taloussuunnitteluni voi vaikuttaa varmasti joistakin ryhdittömältä, mutta taloudellisia vaikeuksia, kuten pikavippejä tai luottohäiriöitä ei ole koskaan ollut. Itse koen talouteni olleen aina vakaalla pohjalla. Pokeri ei minulle ole uhkapeli, vaan taitopeli, jolla haen elämääni haasteita ja jännitystä
exPertti kirjoitti: Ammattiryhmälleen tyypillisesti näkee oman toiminnan (=virheetön) ja muitten toiminnan (=virhealtis) välillä selkeitä eroja.
Taas kävelet omaan miinaasi. Näet minut pitkälti ammattini kautta. Ilmeisen poliisivastaisena ihmisenä et kykene näkemään poliisia puolustavia argumenttejani vain vastaargumentteina niille monasti tietämättömyydestä tai mustavalkoisesta ajattelusta johtuville kommenteille, joita esmes sinä viljelet. Roolini vasta-argumentoijana on useimmiten tavallaan vain looginen seuraus näistä kommenteista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ analysoisitko minutkin, kiitos.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Fcuk kirjoitti:^ analysoisitko minutkin, kiitos.
Minä olin ensimmäisenä jonossa jo ajat sitten. On se nyt perkele, kun ei saa lokaa niskaansa, vaikka sitä miten kerjäisi, stana.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti: Ehkä, mutta toimitin kun pyysit. Siis "mielikuva, joka jutuistasi välittyy", kuten ketju määrää.
Aika hämmentävä mielikuva. Ei vastannut omaani Ylermistä kyllä ollenkaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Fcuk

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Postaa vaan, oon itsetuhonen nyt just ja tartten sitä.
Rouva Pupu

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä haluan kanssa perttianalyysin.
Stevie Ray

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Analysoikaa Pertti. Miksi Pertti löytää palstalaisista vain negatiivisia piirteitä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lilo kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ehkä, mutta toimitin kun pyysit. Siis "mielikuva, joka jutuistasi välittyy", kuten ketju määrää.
Aika hämmentävä mielikuva. Ei vastannut omaani Ylermistä kyllä ollenkaan.
Sama. Tiedän ajattelevani yleensä asiasta kuin asiasta Pertin kanssa aika päinvastaisella tavalla, mutta tämä pääsi silti yllättämään. En millään tunnistaisi Ylermiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Eikös se mene niin, että jos tällaisen ketjun vasiten avaa, tahtoo tulkintaa itsestään? Koitetaan, rakkaudella.

exPertti vaikuttaa kirjoituksiensa perusteella ihmiseltä, joka pelkää kaikkea vierasta ja ensisijaisesti pyrkii puolustautumaan suhtautumalla totutusta poikkeavaan aggressiivisen torjuvasti. Miksi sitten pelkää? Ehkä Pertin asuu yhä synnyinkaupungissaan eikä ole koskaan joutunut muutoksiin, suku on lähellä, työpaikka on ollut sama jo lähes kymmenen vuotta, vaimo on ensimmäinen vakava tyttöystävä. Tai sitten ensimmäisen tyttöystävän vei paikkakunnan demarien nuorisoliiton puheenjohtaja. Suunnaton taloushuoli kaikesta näyttäytyy juuri oman pesän suojeluna.

Valtaisan muutosvastarinnan alla exPertti koittaa huolehtia perheestään ja suojata ritarillisesti heitä itse kokemaltaan pelolta. Hän on omistautuva ja rakastava isä ja puoliso. Joskus Pertti aavistaa itsekin olevansa hieman kankea asenteissaan, ja koittaa vapauttaa itseään perjantaialkoholilla tai etsimällä ronskisti takasivun tyttöjen kuvia arvioitavaksi. Nämä satunnaiset irtiotot riittävät nostamaan arjen loistoonsa, Pertti on tyytyväinen elämäänsä eikä näe siinä juuri parannettavaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Fcuk

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

exPertti kirjoitti:Hmmh,
Kiitti. Oon samaa mieltä, että itsetunto on huono ja käytän monesti esim. Kitinää sen nostatukseen koska en pysty / halua / jaksa vaivata lähimmäisiäni. Puoletkaan niistä ei huomaa mussa mitään muutosta, pitävät onnellisena ja tyyliin täydellisenä ja hitto se vituttaa kun en enää osaa prakatakaan edessään. Oon vetäny roolia liikaa.

Siitä oon vähän eri mieltä, että kertoisin jotain epäsovinnaisia ja hurjia juttuja... Ja mulla on aika iso kynnys parisuhteenkin ruotimiseen julkisesti täällä tuntemattomille, vaikkei ehkä uskois. Enkä ikinä pidä elämääni tylsänä - päin vastoin! - vaan monesti toivoisin hieman vähemmän tapahtumia. Tapahtumat olleet kai liian suuria.

Mut joo, oon ollu melko ahdistunu reilun vuoden ja nykyään tosi hylkäämiskammonen. Kitinässä oon sekotellu niin monia "päiväfiiliksiäni", että on oikeastaan liian vaikeaa ruveta enää Minäksi. Oon äärettömän kateellinen niille, jotka ovat alusta asti avautuneet tänne ajatuksella, varovaisemmin. Mulla on niin paljon hyviä päiviä yhä mut harmi kun ne ei välity.
Viimeksi muokannut Fcuk, 06.02.2009 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Missäs mun analyysi viipyy??
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Fcuk

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Loistavaa Melnais!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:En millään tunnistaisi Ylermiksi.
Olen ehkä niitä harvoja, joka ei ole tavannut yhtään teistä livenä. Vaikuttaneeko arvioihini?
En minäkään ole, joten tuskin asia ainakaan tähän käsityseroon vaikuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Fcuk

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

exPertti kirjoitti:Mitä lienee tapahtunut? Tuollainen olotila on kuitenkin aika hirveä pitemmän päälle, joten kai valoa on tunnelin päässä?
No lapsen ja äitin kuolemat ne isoimmat mut kyllä kieltämättä miehen sikailutkin varmaan muuttaneet perusturvallisuusfiilistäni. Psyketäti sanoo mua taistelijaks, ei huolta, joskushan menee jo viikkoja ilman ahdistusta. Koitan panostaa Kitinän erotiikkaketjuihin ja ruokatopikkeihin värittääkseni mielikuvaasi pinkimmäksi. Älä kysy miks! Liittyy itsetuntoon ja suureen tarpeeseeni tulla hyväksytyks!

Ei ku siis hyväksyminen ei riitä, mua pitää rakastaa. Se tarttuu muhunkin. ;)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mun tekee ainakin mieli näissä kanssakirjoittelijoiden määrittelyissä nähdä asiat parhain päin. Kaikenlaista häijyä voi tulla ajoittain mieleen mutta pääasiassa tulkitsen aikeet ja taustat hyviksi. Tai ainakin koitan sanoa vain niitä vähemmän ikäviä asioita tai ikäviä rakentavasti tai jotain.

Kumpi edes on oikeampaa, se mitä koet olevasi vai se minkä mielikuvan annat?

Sain eilen itse kokea pientä ristiriitaa kun töissä sivuttiin osaston rouva suorasuuta, joka on pahoittanut erittäin monen mielen tölvimisillään. Kommentoin vain, etten ole kohdannut tuon henkilön taholta mitään ongelmia koskaan, jolloin työkaverit räjähtivät nauramaan ja sanoivat ettei hän nyt minua uskalla nälviä. Olen kuulemma niin suora ja sen vuoksi pelottava. Omasta mielestäni olen hyvin sovitteleva ja varovainen sanoissani, pitää vielä miettiä mitä sitten oikeasti olenkaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumis

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Työkaverisi eivät vaan uskalla sanoa itsestäänselvyyksiä kun pelkäävät negatiivista reaktiota kritiikkiin, mielestäni sinä et pelkää. Suoraan puhuminen vaatii pokkaa, yllättävän monella ei ole sitä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Voi olla. Omalta kannalta positiivinen tulkinta tietysti houkuttaa. Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Melnais kirjoitti:Voi olla. Omalta kannalta positiivinen tulkinta tietysti houkuttaa. Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Suoruus pelottaa aina jotakuta, oli se kuinka pehmeästi ilmaistua tahansa. Aina löytyy ihmisiä, jotka on kasvatettu olemaan asioista hiljaa, ja jotka mm. tämän vuoksi tulkitsevat suoruuden julmuutena.
Duck

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Duck »

En minä pahoittanut mieltäni noista tämän ketjun itseeni kohdistuvista huomioista. Ihan osuvia, tosin aika .. no, itsestäänselviäkin. Ei täs mittään. (ihan vaan jos joku nyt oli siitä huolissaan)

Ann:ista voin todeta sen että hänen kirjoittelustaan saamani mielikuva ei nyt kyllä ihan vastaa hänestä livenä saamaani. Taitaa harrastaa samanlaista Jekyll & Hyde -leikkiä kun Letkukin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Muistin juuri, että huomionkipeänä olin itsekin pyytänyt analyysiä itsestäni jo joskus viime syksynä. Katsotaas, etsin, löytyi!
Toisessa ketjussa jo kolme kuukautta sitten urpiainen kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Toisessa ketjussa urpiaisen arveltiin porvarillistuneen. Mun mielestä urpiainen on muuten vaan muuttunut kummallisempaan suuntaan. Mitä sulle, urpiainen, on tapahtunut? Jaa se meidän kanssa.
En tiedä, osaanko itse arvioida oman henkisen tilani muutoksia. Ehkä tarvitsisimme gallupin ja keittiöpsykologisoinnin yhdistävän analyysiketjun. Mihin viittaat kummallistumisella?
No niin, ketju on täällä. Anna palaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Monsieur Manala

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Stevie Ray kirjoitti:Analysoikaa Pertti. Miksi Pertti löytää palstalaisista vain negatiivisia piirteitä?
Samaa ihmettelen itsekin. Suhteellisen säännöllisesti pertti kokee tarvetta pullauttaa tämän tyylisen ketjun ahteristaan, jossa sitten varsin offensiivisesti ja arrogantisti esittää halventavia mielikuvia lähes kaikista kanssakeskustelijoistaan. Väistämättäkin tulee mieleen että onkohan kaverilla ihan kaikki reilassa.

Tosin...
exPertti kirjoitti:Vaikutat empaattiselta.
Nyt piirrän kyllä X:n seinään, ja jumalauta kaunolla.
Monsieur Manala

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Väität, että Rva Pupun tekstin seasta tämä ei pulpahda esiin vai, että se oli ainut kaunis asia koko ketjussa mitä muista sanoin.
Jotakuinkin siltä tuo näytti suhteellisen pikaisella läpikahlaamisella.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Suoruus pelottaa aina jotakuta, oli se kuinka pehmeästi ilmaistua tahansa. Aina löytyy ihmisiä, jotka on kasvatettu olemaan asioista hiljaa, ja jotka mm. tämän vuoksi tulkitsevat suoruuden julmuutena.
Tai aggressiivisuutena (siis nainenhan EI saa olla aggressiivinen) tai päällepäsmäröintinä (siis nainenhan EI saa päsmäröidä) tai jonain muuna negatiivisena ominaisuutena. Perkele, jos mies puhuis ko mie, se ois "päättäväinen, päämäärähakuinen ja sitkeä".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Duck

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Duck »

annepa kirjoitti:Tai aggressiivisuutena (siis nainenhan EI saa olla aggressiivinen) tai päällepäsmäröintinä (siis nainenhan EI saa päsmäröidä) tai jonain muuna negatiivisena ominaisuutena. Perkele, jos mies puhuis ko mie, se ois "päättäväinen, päämäärähakuinen ja sitkeä".
Vastataan provoon vastaprovolla: Edustat vanhaa koulukuntaa. Nykyään nainen joka on aggressiivinen päällepäsmäri joka vielä juo ja tupakoi, on vain valtautunut ja voimautunut ihana luonnollinen jumalatar-nainen. Miesten taas on pakko olla aggressiivisia päällepäsmäreitä - tai sitten pakko vaikuttaa niin järkähtämättömän itsevarmoilta ettei heidän tarvitse öyhöttää - muuten heidät leimataan auttamatta Nössöiksi.
Monsieur Manala

Re: Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ No eikö itsevarmuuden puute sitten korreloi mielestäsi millään tavalla nössöyden kanssa, ja leima on siksi täysin ansaitsematon?
Vastaa Viestiin