Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Läksin töistä käyttäen bussia 194 pysäkiltä nousi pitkän keskustelun ja viivyttelyn jälkeen kaksi arabia ja yksi neekeri ranskankielisiä olivat. Istuuduin tyhjään looshiin, jostain kumman syystä porukan neeketi istui viereeni, ajattelin että ai paska. Kaikki meni hyvin seuraavaan tienhaaraan. arabit menivät vähän kauemmaksi eikä vuiereeni istuneen neekerin ja heidän välillään ollut kommunikaatiota. No, esittämästäni tilanteesta alkaen suhteellisen siististi pukeutunut neekeri alkoi haista hielle ja lialle ja paskalle, matkan ajan hajuhaitat lievenivät pussipysäkkien kohdalla ovien auetessa.

Moni ihmettelee miksi en vaihtanut paikkaa? Minusta meillä kaikilla on oikeus valita istumapaikkamme, myös minulla, joten en tyttömäisesti kirmaissut miellyttävämmälle sijalle istumaan. Jotenkin halusin valmistautua tulevaan ja tähän kirjoitukseen, yleensä en ole joutunut samanlaiseen tilanteeseen kuin metrossa jossa samaan looshiin on istunut denaturoitua alkoholia juonut rantojenmies. Voisiko joku maahanmuuttotilanteessa antaa maahantulijoille jonkinlaista osviittaa miten Suomessa käyttäydytään? Pestään vaatteet ja käydään pesulla ja pyyhitään perse? Ihmettelen kuinka suomalaisiakin naisia viihtyy noitten kanssa? Kyseessä eivät olleet pakolaiset(ilmeisesti).
Viimeksi muokannut Niba, 06.02.2009 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
bedlam

Re: Huonoimmat kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Niba kirjoitti:arabit menivät vähän kauemmaksi eikä vuiereeni istuneen neekerin ja heidän välillään ollut kommunikaatiota.
Tämä oli kyllä mielenkiintoinen ja tärkeä pointti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Onko Niba tuo todella sun "huonoin kokemus ulkomaalaisista"? Kokonaisuudessaan vallan mainitsemisen arvoinen, täytyy sanoa.
Fcuk

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

No ihan huonoimmat liittyy raiskausyrityksiin tai muuten päällekäymisiin... Mut kieltämättä oon osan aikaa kuusta myös melko hajuvammanen tyyppi ja ehkäpä juuri siksi tingin ekoudesta auton verran. Välttelen nimenomaan eripigmenttisiä ihmisiä ja kaipa tuo on ihan luonnollista.

Vicks-salva nenän alla auttaa usein.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Huonot kokemukseni ulkomaalaisista ovat sattuneet ulkomailla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Niba »

EveryWoman kirjoitti:Onko Niba tuo todella sun "huonoin kokemus ulkomaalaisista"? Kokonaisuudessaan vallan mainitsemisen arvoinen, täytyy sanoa.
Kiitos tuhannesti tuosta sarkastisesta kommentistasi hyvä EW!
Sinä et voi tietää mikä minulle on merkittävää ja mikä ei. Minusta ihmisten tulisi huolehtia hygieniastaan vaikka heillä olisikin musta naama ja rastatukka. Olen pahoillani ettei minua ole kukaan ulkomaalainen raiskannut tai ryöstänyt, pyydän anteeksi tuota heikkoa kohtaani!

Vaikka en haluaisikaan tulla ryöstetyksi tai raiskatuksi. En kyllä itsekään nauti kyseisien asioitten suorittamisesta. Minusta keskitytään haukkumaan vain suomessa jo oleskelevia ulkomaalSisia pliis.

EW voisi kertoa sitten tosi huonon kokemuksensa??
bedlam kirjoitti:
Niba kirjoitti:arabit menivät vähän kauemmaksi eikä vuiereeni istuneen neekerin ja heidän välillään ollut kommunikaatiota.
Tämä oli kyllä mielenkiintoinen ja tärkeä pointti.
Arabit kyllä tietävät neekerin arvon ovathan arabit myyneet orjia tuhansia vuosia? En tiedä yrittivätkö hieroa hienostuneesti kauppaa minun kanssani?
Viimeksi muokannut Niba, 06.02.2009 14:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Menisi ikä ja terveys jos tähän alkaisin listaamaan kaikki huonot kokemukseni. Tosin sana huono on liian laimea kuvaamaan niitä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Rouva Pupu kirjoitti:Menisi ikä ja terveys jos tähän alkaisin listaamaan kaikki huonot kokemukseni. Tosin sana huono on liian laimea kuvaamaan niitä.
Olen huolissani terveydestäsi! Avautuminen kannattaa!
Pyyhin Netikettiin..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mun huonoin taitaa olla se, kun joskus esiteininä avasin oven jotain papyrusjuttuja myymään tulleelle egyptiläiselle häiskälle, ja erehdyin perustelemaan ostamattomuutta sillä, että itselläni ei ole rahaa ja vanhemmat eivät ole kotona. Silloin häiskä vaihtoi tavoitteenasettelua, pyrki ensin suutelemaan ja sitten ovesta sisään. Sain ihan kaikin voimin ja kiljuen potkia tyypin oven raosta pihalle. Meillä ei yleensä pidetty (omakotitalon) ovea edes lukittuna, mutta sillä kertaa se oli onneksi unohtunut lukkoasentoon, joten kaveri ei päässyt enää sisään vaikka yritti. Vihasin sen jälkeen pitkään sekä miehiä että ulkomaalaisia.

Tuo taitaakin olla ainoa mainitsemisen arvoinen, joka on tapahtunut Suomessa. Eikun kyllähän minua jotkut virolaisen kuuloiset miehet kerran metroasemalla lähtivät seuraamaan, tavalla joka tuntui sikäli epämiellyttävältä että soitin kumppanille höpistäkseni hänen kanssaan matkan ajan ja kertoakseni missä olen. Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Siinä vaiheessa en enää vihannut miehiä enkä ulkomaalaisia.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Niba kirjoitti:Minusta ihmisten tulisi huolehtia hygieniastaan vaikka heillä olisikin musta naama ja rastatukka.
Mitähän säkin ajattelisit, jos joskus pitkän työputken jälkeen istuisin sun viereen metrossa. Ilman mustaa naamaa ja rastatukkaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kyllä sä niba ansaitsisit mitalin urhoollisuudestasi, istuit bussimatkalla haisulin vieressä! Äläkä turhaan pelkää sitä raiskaamista, tuskin viehätät miehiä sillä tavalla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jos ihminen haisee pahalta niin se haisee, ihonväristä tai ulkonäöstä huolimatta. Omaan nenään ottaa tummien ominaistuoksu, aasialaisilla erilainen (tämä ei liene liittyvän hygieniaan vaan juuri siihen ominaistuoksuun). On tuossa muutamia venäläisiä todennut, että suomalaisillakin on ominaistuoksunsa, mikä ei nenää miellytä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Työn puolesta pedofilia- ja muut vastaavat tapaukset, kyseistä skeidaa kun löytyy kantaväestöstä aivan tarpeeksi. Somaliasaippuan löyhkää olen oppinut inhoamaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voisiko joku maahanmuuttotilanteessa antaa maahantulijoille jonkinlaista osviittaa miten Suomessa käyttäydytään? Pestään vaatteet ja käydään pesulla ja pyyhitään perse?
Omaan nenään ottaa tummien ominaistuoksu
Välttelen nimenomaan eripigmenttisiä ihmisiä ja kaipa tuo on ihan luonnollista. Vicks-salva nenän alla auttaa usein.
Voi jeesus teidän kanssanne. Joiltain 30-luvulla kasvaneilta voisi jotain tuollaista odottaa, mutta että muilta. Rasistin maailma on kummallinen. Minun nenääni taas jäytää niiden ominaistuoksu, joiden sukunimen kolmas kirjain on aakkosissa täsmälleen neljä sijaa edempänä kuin etunimen toiseksi viimeinen kirjain.

Tai no, oli kai tässä ketjussa yksi järkeväkin kontribuutio:
annepa kirjoitti:Huonot kokemukseni ulkomaalaisista ovat sattuneet ulkomailla.
Täsmälleen näin. Ihan julkisten liikennevälineidenkin hajuhaitoista Suomessa tuppaavat vastaamaan (selkeästi väestöosuuttaan tiheämmin) etnisesti ehdat ugrit, ulkomailla toisin päin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Rasistin maailma on kummallinen. Minun nenääni taas jäytää niiden ominaistuoksu, joiden sukunimen kolmas kirjain on aakkosissa täsmälleen neljä sijaa edempänä kuin etunimen toiseksi viimeinen kirjain.
Ei tuo Pupun kommentti mun mielestä erityisen rasistinen ollut. Tottahan se on, että erirotuisilla on erilainen ominaishaju. Lisäksi kulttuuritausta vaikuttaa siihen, millaisia hajusteita mikäkin jengi on tottunut käyttämään. Mm. somalialaisilla (ehkä muillakin tummaihoisilla?) on myös esimerkiksi erilainen tapa luovia itselleen reitti ihmispaljouden keskellä. Tästä syystä olen usein törmätä heihin, kun ennakoin heidän liikeratansa väärin. Ja kyllähän niitä eroavaisuuksia löytyy vaikka minkälaisia - ei kai niiden ääneen sanominen sentään rasismia ole?

...Vai onko senkin sanominen kiellettyä, että tummaihoisilla on länkkäreitä tummempi iho? :D
Duck

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ei oikeastaan mitään negatiivisia kokemuksia, paitsi että kerran kassalla oli vähän vaikeaa kielimuurin takia. Vaihdoimme molemmat englanniksi ja ongelma ratkesi. Toisaalta voi vaan olla etten ole edes heidän kanssaan sen pahemmin tekemisissä. Asunhan valkkujen lintukodossa, Espoossa.

Meikäläisestä ihmisillä on varmaan sitten aika paljon negatiivisia kokemuksia, onhan isäni ns. ulkomaanpelle.
Viimeksi muokannut Duck, 06.02.2009 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Joo, tätä tuoksuasiaa pohdin viimeksi monikulttuurisuuskurssilla, jossa btw olin ainoa suomalainen ja kyseisen keskustelunkin aloitti vietnamilainen. En heilutellut natsi enkä rassekorttia. Oli mielenkiintoinen keskustelu, ei sen puoleen. Erilaiseen ruokavalioon päädyttiin (moni noudattaa omaa kulinaristista kulttuuriaan) ns. erilaiseen ominaisuustuoksun kohdalla sitten siirryttiin johonkin vielä tärkeämpään asiaan ;). Osalla oli tämä nenägeneraattori hävinnyt ajan kanssa, osalla ei.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Ei tuo Pupun kommentti mun mielestä erityisen rasistinen ollut. Tottahan se on, että erirotuisilla on erilainen ominaishaju. Mm. somalialaisilla (ehkä muillakin tummaihoisilla?) on myös esimerkiksi erilainen tapa...
Et varmaan pidä noita omia kommenttejasikaan kovin rasistisina?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Ei tuo Pupun kommentti mun mielestä erityisen rasistinen ollut. Tottahan se on, että erirotuisilla on erilainen ominaishaju. Mm. somalialaisilla (ehkä muillakin tummaihoisilla?) on myös esimerkiksi erilainen tapa...
Et varmaan pidä noita omia kommenttejasikaan kovin rasistisina?
Mitä rasismi sinun mielestäsi on? Minun määritelmälläni rasismia on rotuun perustuva syrjintä tai syrjinnän perusteleminen rotuun liittyvillä seikoilla.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

EveryWoman kirjoitti:Minun määritelmälläni rasismia on rotuun perustuva syrjintä tai syrjinnän perusteleminen rotuun liittyvillä seikoilla.
Ei ole soveliasta puhua roduista, koska jo se on rasismia, ollut jo kaaaaaaaaaaaaauan.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

urpiainen kirjoitti: Et varmaan pidä noita omia kommenttejasikaan kovin rasistisina?
Vaikutat ihmiseltä, joka on taipuvainen positiiviseen syrjintään varsinkin kun kyseessä on tummaihoinen ulkomaalainen. Mitä jos nyt kuitenkin suhtautuisit ihmiseen ihmisenä vaikka ihonväri olisi vihreä.
Duck

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja Duck »

Riemumieli kirjoitti:Ei ole soveliasta puhua roduista, koska jo se on rasismia, ollut jo kaaaaaaaaaaaaauan.
Rodusta puhutaan nykyään nimityksellä etninen seikka. Rotujen edustajat tunnetaan nykyisin etnisinä seikkailijoina.
prosessi

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Rouva Pupu kirjoitti:Mitä jos nyt kuitenkin suhtautuisit ihmiseen ihmisenä vaikka ihonväri olisi vihreä.
Ei se käy, ei marsilaiset ole ihmisiä!
Duck

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja Duck »

Rouva Pupu kirjoitti:Mitä jos nyt kuitenkin suhtautuisit ihmiseen ihmisenä vaikka ihonväri olisi vihreä.
Entä mitä jos hän/se/mikäihme onkin harmaa?
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

prosessi kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Mitä jos nyt kuitenkin suhtautuisit ihmiseen ihmisenä vaikka ihonväri olisi vihreä.
Ei se käy, ei marsilaiset ole ihmisiä!
Noniin. Säästän vaivan muilta ja livautan itselleni rassekortin :)
Vastaa Viestiin