Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eilen tuli sitten Ylen kakkoskanavalta suuri maahanmuuttokeskusteluilta. Valitettavasti keskustelu oli niin tasotonta, etten katsonut enää toista tuntia; ensimmäisessä oli vallan tarpeeksi. Yleisesti ottaen keskustelu tuntui, jälleen valitettavasti, vahvistavan ennakkoluuloja: nämä kaikenlaisten maahanmuuttajavastaisten kansalaisjärjestöjen puuhamiehet (jostain syystä ne todella ovat lähes poikkeuksetta miehiä) ovat aika säälittäviä reppanoita, ja maahanmuuttajien edustajat taas eivät oikein saa argumenttejaan puutteellisen kielitaidon ja/tai koulutuksen vuoksi tehtyä kunnolla (toki poikkeuksiakin on, kuten ohjelmassa edukseen esiintynyt moitteetonta suomea puhuva irakilaistaustainen lakimies). Kiinnostavan keskustelun ainekset eivät siis oikein ole kasassa.

Mutta toisaalta keskustelussa tuli kyllä esiin seikka, joka varmaan on suuresti vastuussa maahanmuuttokeskustelun leimallisesta hölmöydestä. Jopa entinen sisäministeri Kari "Varkauden portsari" Rajamäki toisteli inserttinä näytetyssä eduskuntapuheessaan myyttiä siitä, miten Suomen ulkomaalaispolitiikassa linjana on "pitää ovet ja ikkunat auki sekä silmät kiinni". Tämä viranomaisten väitetty lepsu sinisilmäisyys toistui keskustelussa jatkuvasti, vaikka ohjelmassa hyvin argumentoinut sisäministeriön virkamies selitti tavantakaa, miten Suomi noudattaa ulkomaalaispolitiikassaan kansainvälisiä sitoumuksia lainsäädännön ollessa täysin linjassa muiden EU-maiden lakien kanssa. Ja siinä missä tulkinnan varaa on, Suomen tulkinnat ovat perinteisesti hyvin tiukkoja. Yhteenvetonsa oli, että meillä on muihin maihin verrattuna hyvin vähän ulkomaalaisia (erityisesti turvapaikanhakijoita), koska tänne on hyvin vaikea päästä. Ja jos pääsee, niin täältä on hyvin vaikea saada oleskelulupaa. Ja jos saa, niin täällä on hyvin hankala pysyä. Ilmeisestikään näillä "maahanmuuttokriitikoilla" ja "hallitsemattoman maahanmuuton vastustajilla" ei ole mitään hajua siitä, minkälaista Suomen maahanmuuttopolitiikka tosiasiassa on, ja vielä vähemmän halua ottaa selvää. Kunhan länkyttävät epä-älyllistä ennakkoluulosoopaansa - myös ne ällöpopulistit, joiden tulisi tietää paremmin, kuten juuri K. Rajatkiinnimäki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niba kirjoitti:Olivat varmaan kopineet onnistuneen käyttäytymistavan eli alkoholiongelman itselleen? Ehkä niitä tukia saa paremmin kun on ihan alamaissa ja saa luvan juoda viinaa? Suomalaiset tavat tarttuvat pikkuhiljaa somaleihinkin? ;)

Tämä kokemus oli melkein pelkästään ihmetystä aiheuttanut, mutta onks mitään järkeä tukea somalijuoppoutta Suomessa?
Niba kirjoitti:Noista valkosoluista paras kokemus oli joskus Zetorissa, kun seinät roikkoi niitä täynnä ja limsamukit roikkuivat niitten alla..
Joku ravintola-alalla vaikuttanut täällä leimasi huonoiksi asiakkaiksi? Noilla mustilla miehillä ei ollut muuta tarkoitusta kuin iskea valkoista naista ei nauttia ravintolan antimia..
Yrittäisit jo päättää haluatko mutiaisten juopottelevan vai et. Niin tai näin, mikään ei tunnu kelpaavan. :roll:

Minullakin on taas suht tuore negatiivinen ulkomaalaiskokemus. Mennessäni jokin aika sitten työpaikan kuntosalille, törmäsin käytävällä kolmeen kyseistä taloa siivoavaan (thai?)naikkoseen. Ensin yksi niistä hymyili minulle kuten asiaan kuuluu, mutta kun kävelin ohi, kuulin takaani kolmikon taholta ilmeisesti thainkielistä sopotusta ja kikattelua. En tiedä mitä sanoivat, luultavasti "Tosi hyvä perse tuolla komealla kundilla, uijjuijjui!", mutta pahalta se tuntui joka tapauksessa. Mieleeni palautuivat oitis ala-asteen välitunnit kun tytöt kiusasivat ja repivät leteistäni. :(

Harmitti jälkikäteen etten tullut heittäneeksi neideille takaisin vaikka "Sawadee kap. Leu leu! Wai wai!" tai jotain vastaavaa, ehkä olisivat pelästyneet ja hippulat alkaneet vinkua viimeistä päivää. Alkavat kaikenlaiset mamut perkele hyppiä nenilleni!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:törmäsin käytävällä kolmeen kyseistä taloa siivoavaan (thai?)naikkoseen.!
Mitä vitttua. Missä sä oikein olet duunissa, kun meillä on vaan yksi kekkosen ikäinen siivoojamummo luuttuamassa käytäviä!

Ps.

Kestätkö muuten ainuttakaan poikkipuolista sanaa mamuista, vai nousetko vastarintaan het, asiasta riipumatta?

Edit:

Tai no, Niballehan toi oli osoitettu, joten never mind.
Viimeksi muokannut Onslow, 18.02.2009 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja saira »

Mä taas jäin miettimään, että oliko FK:n vastaus vain Niballe, vai pitäisikö munkin ottaa se vastauksena omaan kirjoitukseeni, joka siis taisi olla ennemminkin maahanmuttajan kokemus suomalaisista, vaikka en osaa sanoa oliko sana huono mukana hänen puoleltaan, vai vain minun mielikuvituksessani. Näin kun maahanmuuttajasiivoojan toin mukaan keskusteluun...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Mä taas jäin miettimään, että oliko FK:n vastaus vain Niballe, vai pitäisikö munkin ottaa se vastauksena omaan kirjoitukseeni, joka siis taisi olla ennemminkin maahanmuttajan kokemus suomalaisista, vaikka en osaa sanoa oliko sana huono mukana hänen puoleltaan, vai vain minun mielikuvituksessani. Näin kun maahanmuuttajasiivoojan toin mukaan keskusteluun...
Relaksatkaa, vastasin vain niballe. Panin vain merkille kuinka niba valitti ensin kun mamut juopottelevat, ja heti seuraavassa viestissä kun eivät juopottele vaan juovat vesiselvänä limpparia. Pakkohan noin ilmiselvään pussiinpuhumiseen oli takertua, oikeastaan riippumatta oliko kyseessä mamut vai ei.

Mulla oli aiemmin tänään mielessä joku toinenkin ulkomaalaiskohtaaminen, mutta unohtui. Ehkä se sieltä palautuu. Tuosta konfliktista siivoojien kanssa on jo monta viikkoa.

Menee vähän :off: kun kyse ei ole mamuista ja saatoin joskus jo mainitakin tästä, mutta uutena vuotena samassa rapussa asuvat mustalaiset pitivät yötä vasten liikaa juhlimisen ääntä, varsinkin ottaen huomioon että pitivät huoneistonsa ulko-ovea sepposen selällään jotta koko muu rappu varmasti kuuli heidän yhteislaulunsa. Onneksi lopettivat etten joutunut lähtemään tappelemaan heidän kanssaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Frederik Krueger kirjoitti:
saira kirjoitti:Mä taas
Relaksatkaa, vastasin vain niballe. Panin vain merkille kuinka niba valitti ensin kun mamut juopottelevat, ja heti seuraavassa viestissä kun eivät juopottele vaan juovat vesiselvänä limpparia. Pakkohan noin ilmiselvään pussiinpuhumiseen oli takertua, oikeastaan riippumatta oliko kyseessä mamut vai ei.

Mulla oli aiemmin tänään mielessä joku toinenkin ulkomaalaiskohtaaminen, mutta unohtui. Ehkä se sieltä palautuu. Tuosta konfliktista siivoojien kanssa on jo monta viikkoa.
Piiiieeeni nyanssiero sinisilmäinen veljeni hyvä, on aivan eri asia juoda viinaa räkäkännissä metrossa pullonsuusta kuin "valvotuissa" olosuhteissa ravitsemusliikeessä? Vaiko eikö olekaan juominen ravintolassa valvottua vaan räkäkännissä juopottelua myös? (Seduloissako käyt?)

Menee vähän :off: kun kyse ei ole mamuista ja saatoin joskus jo mainitakin tästä, mutta uutena vuotena samassa rapussa asuvat mustalaiset pitivät yötä vasten liikaa juhlimisen ääntä, varsinkin ottaen huomioon että pitivät huoneistonsa ulko-ovea sepposen selällään jotta koko muu rappu varmasti kuuli heidän yhteislaulunsa. Onneksi lopettivat etten joutunut lähtemään tappelemaan heidän kanssaan.
Tässä on tulos kun satavuotinenkaan kotoutus ei ole tuottanut toivottua tulosta!

No joo uutena vuotena varmasti moni sinisilmäkin on pitänyt oveaa auki käytävään? Itselläni ulko-oven takana ns. parvikaytävä ei lämmitetty. Joten itselläni ei tuo mahdollista. Minä en kyllä asu enkä tule asumaan paikassa missä on mustalaisia naapureina. Tule hyvä muualle sieltä pimeästä kolosta! :lol: Etkä ole mitään sanonut! Voi voi toivon menestystä asumiseesi!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niba kirjoitti:Piiiieeeni nyanssiero sinisilmäinen veljeni hyvä, on aivan eri asia juoda viinaa räkäkännissä metrossa pullonsuusta kuin "valvotuissa" olosuhteissa ravitsemusliikeessä?
Sittenkö olisit tyytyväinen ja lopettaisit valittamisen, vai kuuluisiko nillitystä miten ärsyttävää on kun somalit ja karvaranteet humaltuvat niban lempiräkälässä?
Minä en kyllä asu enkä tule asumaan paikassa missä on mustalaisia naapureina. Tule hyvä muualle sieltä pimeästä kolosta! :lol: Etkä ole mitään sanonut! Voi voi toivon menestystä asumiseesi!
Olen sanonut. Muuttivat rappuun kauan sen jälkeen kun olin jo itse muuttanut, mutta onneksi niistä ei tuon uuden vuoden lisäksi ole ollut muuta harmia, ellei lasketa sitä että kyseisen perheen vaimo moikkasi rapussa törmätessämme. Olenhan minä asunut somalienkin naapurissa, joten olen karaistunut enkä vähästä hätkähdä. Ei ole mikään suurperhe kun kerran pikkukaksioon (yksityinen vuokraaja) ovat mahduttautuneet.

Sikäli mikäli oikein muistan, sinun kotirappusi vaikutti kuitenkin aika paljon masentavammalta kuin minun, vaikka siellä ei mustalaisia olisikaan (luotan sanaasi ettei ole). En tiedä johtuiko sitten siitä että sinä asut kyseisessä rapussa. En tosiaankaan ymmärtänyt sitä arkkitehtuuriakaan, kotiovelle päästäkseen pitää ensin mennä sisärapun kautta takaisin ulos? Täh?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Frederik Krueger kirjoitti:
Niba kirjoitti:Piiiieeeni
Olen sanonut. Muuttivat rappuun kauan sen jälkeen kun olin jo itse muuttanut, mutta onneksi niistä ei tuon uuden vuoden lisäksi ole ollut muuta harmia, ellei lasketa sitä että kyseisen perheen vaimo moikkasi rapussa törmätessämme. Olenhan minä asunut somalienkin naapurissa, joten olen karaistunut enkä vähästä hätkähdä. Ei ole mikään suurperhe kun kerran pikkukaksioon (yksityinen vuokraaja) ovat mahduttautuneet.

Sikäli mikäli oikein muistan, sinun kotirappusi vaikutti kuitenkin aika paljon masentavammalta kuin minun, vaikka siellä ei mustalaisia olisikaan (luotan sanaasi ettei ole). En tiedä johtuiko sitten siitä että sinä asut kyseisessä rapussa. En tosiaankaan ymmärtänyt sitä arkkitehtuuriakaan, kotiovelle päästäkseen pitää ensin mennä sisärapun kautta takaisin ulos? Täh?
Näin se on kyseessä rakennus jossa myös käytävään avautuvia ovia ja sitten koko osa taloa eri lukkosarkoituksella jossa on erillisessä rapussa keskellä 30x20 metrinen aukko, jonka laidalla kiertää oma sisäkäytävä jossa omat portaansa 5. kerrokseen asti. En tiedä sillä puolella asuu ainakin vanhuksia paljon. Ja joistain käyttäytymismalleista päätellen myös idiootteja tai ihmisiä joilla vielä minuakin suurempia muistiongelmia jos mahdollista. Ei ole minunkaan maailmani täydellinen. :lol: :lol:
Talossa asustelee muutama pariskunta, joissa miehenpuolikas odottamattoman värinen. :wink:
Tämä insinööritaidon näyte valmistui -93.
Ulkokäytävään avautuva ovi mahdollistaa ripeän ja talousellisen tuuletuksen!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

urpiainen kirjoitti:Mutta toisaalta keskustelussa tuli kyllä esiin seikka, joka varmaan on suuresti vastuussa maahanmuuttokeskustelun leimallisesta hölmöydestä. Jopa entinen sisäministeri Kari "Varkauden portsari" Rajamäki toisteli inserttinä näytetyssä eduskuntapuheessaan myyttiä siitä, miten Suomen ulkomaalaispolitiikassa linjana on "pitää ovet ja ikkunat auki sekä silmät kiinni".

Tämä viranomaisten väitetty lepsu sinisilmäisyys toistui keskustelussa jatkuvasti, vaikka ohjelmassa hyvin argumentoinut sisäministeriön virkamies selitti tavantakaa, miten Suomi noudattaa ulkomaalaispolitiikassaan kansainvälisiä sitoumuksia lainsäädännön ollessa täysin linjassa muiden EU-maiden lakien kanssa. Ja siinä missä tulkinnan varaa on, Suomen tulkinnat ovat perinteisesti hyvin tiukkoja.

Yhteenvetonsa oli, että meillä on muihin maihin verrattuna hyvin vähän ulkomaalaisia (erityisesti turvapaikanhakijoita), koska tänne on hyvin vaikea päästä. Ja jos pääsee, niin täältä on hyvin vaikea saada oleskelulupaa. Ja jos saa, niin täällä on hyvin hankala pysyä. Ilmeisestikään näillä "maahanmuuttokriitikoilla" ja "hallitsemattoman maahanmuuton vastustajilla" ei ole mitään hajua siitä, minkälaista Suomen maahanmuuttopolitiikka tosiasiassa on, ja vielä vähemmän halua ottaa selvää.
Mietin aiemmassa keskustelussa tuota samaa väitetystä lepsuudesta, mutta en alkanut vääntää koska totta puhuen en tunne varsinkaan muiden maiden ulkomaalaispolitiikkaa tarpeeksi hyvin voidakseni tehdä vertailuja Suomen politiikkaan.

Onneksi palstallamme kuitenkin on sekä Suomen että muiden maiden ulkomaalaispolitiikkaan syvästi perehtyneitä ihmisiä jotka osannevat valottaa millä tavoin Suomen ulkomaalaispolitiikka on ei ainoastaan EU:n, mutta ehkäpä jopa koko maailman, lepsuinta. Onko Riemumielellä kommenttia? Muutkin saavat vastata, esim. Rouva Pupu joka käsittääkseni on seurannut tarkasti ulkomaalaislain käsittelyä.
Riemumieli kirjoitti:Kun poistetaan siirtotyöläiset, avioliiton kautta tulevat ja muut eli ei-turvapaikanhakijat, niin huijausaste lähenee 85 %. Suurin osa on luonnollisesti kunnon väkeä (tp-tapaukset ovat vähemmistö, tosin nythän määrät ovat räjähtämässä käsiin, kun meillä on Euroopan ellei peräti koko maailman löysin maahanmuuttopolitiikka), mutta mätämunat pilaavat kaikkien maineen. Sen takia täysin leväperäinen tai paremmin sanottuna suuntaa vailla oleva maahanmuuttopolitiikka ei ole kenenkään etu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
elco

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja elco »

No nyt kun urpiainen on todistanut senkin, että ulkomaalaispolitiikka on tiukkaa niin puhutaanko pihvistä?

Kysymykset Krugerille ja urpolle (saavat muutkin vastata):

1) Aiheutuuko humanitäärisestä maahanmuutosta mitään haittoja tai ongelmia Suomelle? Onko jo aiheutunut? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin mitä? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin miten haittoihin tai ongelmiin puututaan?

2) Paljonko humanitäärisen maahanmuuton kustannusten kattava budjetti pitäisi olla vuosittain esim. euroina?

Kun näihin otatte kantaa noiden normaalien jarrupuheittenne sijaan niin päästään keskustelussa etiäpäin. Jos vaaditte maahanmuuttokriitikkoja vastaamaan ensin niin omat nopeat vastaukseni keskustelun pohjaksi ovat:

1) On aiheutunut ja aiheutuu kiihtyvällä vauhdilla lisää. Suomeen luodaan tyhjää toimittava alaluokka, joka on ja pysyy erillään muusta yhteiskunnasta. Alaluokka aiheuttaa rikollisuutta, terroria, slummiutumista ja raskaita kustannuksia yhteiskunnalle. Ongelmiin puututaan tehokkaimmin mm. tiukentamalla maahan pääsyä nykyisestä (Rajamäen linja oli oikeansuuntainen), poistamalla rikoksiin toistuvasti syyllistyneet maahanmuuttajat maasta, epäämällä kansallisuus ja oleskelulupa vääriä tietoja antaneelta kansallisuuden tai oleskeluluvan haltijalta, perustamalla maahanmuuttajille pakollinen suomen kielen ja kulttuurin opetus, luomalla työikäisille maahanmuuttajille työvelvollisuus, lopettamalla maahanmuuttajien oman uskonnon ja äidinkielen valtion kustantama opetus ynnä hajasijoittamalla humanitäärisin perustein maahanmuuttavat pääkaupunkiseudun ulkopuolelle.

2) Nykyiset kokonaisvaltaiset kustannukset sosiaali-, opetus-, poliisitoimesta jne. pitää selvittää ja jäädyttää nykyiselleen. Analyysin jälkeen toimintaa pitää tehostaa ja kustannuksia leikata vuosi vuodelta nykyisestä, kunnes hyväksyttävä tavoitetaso (esim 0,1% BKT:stä) saavutetaan.
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

elco kirjoitti: 1) Aiheutuuko humanitäärisestä maahanmuutosta mitään haittoja tai ongelmia Suomelle? Onko jo aiheutunut? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin mitä? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin miten haittoihin tai ongelmiin puututaan?
Ennustan että yksi vastauksista on ainakin:

Ei aiheutuisi, jos Suomessa käytettevä integroimispolitiikka olisi paremmin suunniteltu. Se että meillä on ongelmia, johtuu vain ja ainoastaa siitä, että me itse olemme hoitaneet maahanmuuttajien opastuksen, koulutuksen, työllistämisen ja kaiken muun mikä littyy elämiseeen, ihan päin seiniä. Me olemme itse ongelma ja haitta. Tai siis ne, jotka sen politiikan ovat luoneet.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^

1) Haitat ovat selviä, koska ainakaan mitään hyötyjä ei ole näkynyt.

2) Pääsääntöisesti maahanmuutto ei saa maksaa mitään, vaan sen pitää tuottaa riihikuivaa rahaa eli pätäkkää eli fyrkkaa suomalaisille. Ainoa hyväksyttävä tavoite maahanmuutolle on suomalaisten elintason paraneminen. Maahanmuuttajista on tarkoitus tulla suomalaisia, joten tavoitteena on heidänkin elintasonsa nosto heti kun ovat suomalaisia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:
elco kirjoitti:Kysymykset Krugerille ja urpolle
1) Aiheutuuko humanitäärisestä maahanmuutosta mitään haittoja tai ongelmia Suomelle? Onko jo aiheutunut? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin mitä? Jos aiheutuu tai on aiheutunut niin miten haittoihin tai ongelmiin puututaan?
Ennustan että yksi vastauksista on ainakin:
Ei aiheutuisi, jos Suomessa käytettevä integroimispolitiikka olisi paremmin suunniteltu. Se että meillä on ongelmia, johtuu vain ja ainoastaa siitä, että me itse olemme hoitaneet maahanmuuttajien opastuksen, koulutuksen, työllistämisen ja kaiken muun mikä littyy elämiseeen, ihan päin seiniä. Me olemme itse ongelma ja haitta. Tai siis ne, jotka sen politiikan ovat luoneet.
Mihinköhän Onslow'n valistumaton ennustus perustuu? Ainakaan Kitinä-keskustelut eivät siihen anna mitään aihetta, päinvastoin: Esimerkiksi viimeksi kun Elco Freddien kanssa tästä peräti viikko sitten tässä ihan samassa ketjussa väänsi, vastaus oli sama, kuin mitä se on aiemminkin ollut:
Frederik Krueger kirjoitti:Lisäksi hapero muistisi on kovin valikoiva. En ainakaan muista koskaan väittäneeni etteikö pakolaisten vastaanottamisesta olisi kantaväestölle yleensä haittaa, päinvastoin. Olen kyllä kyseenalaistanut pitäisikö sen olla ainoa mittari sille otetaanko pakolaisia vastaan vai ei.
Olen Frederikin kanssa tässä samoilla linjoilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Suomeen luodaan tyhjää toimittava alaluokka, joka on ja pysyy erillään muusta yhteiskunnasta. Alaluokka aiheuttaa rikollisuutta, terroria, slummiutumista ja raskaita kustannuksia yhteiskunnalle. perustamalla maahanmuuttajille pakollinen suomen kielen ja kulttuurin opetus, luomalla työikäisille maahanmuuttajille työvelvollisuus, lopettamalla maahanmuuttajien oman uskonnon ja äidinkielen valtion kustantama opetus ynnä hajasijoittamalla humanitäärisin perustein maahanmuuttavat pääkaupunkiseudun ulkopuolelle.

Nykyiset kokonaisvaltaiset kustannukset sosiaali-, opetus-, poliisitoimesta jne. pitää selvittää ja jäädyttää nykyiselleen.
Varauksin samaa mieltä ensimmäisestä kappaleesta, sen kanssa ristiriidassa olevasta toisesta taas en ole samaa mieltä.

Yhteiskunnan luokkautumista on vastustettava, mainitsemistasi syistä, niin ulkomaalaisväestön kuin kantasuomalaistenkin suhteen välttämällä voimakkaasti niin palkkatyököyhälistön kuin myös työelämästä syrjäytyneen kansanosan luomista. Kokoomuksen noustessa suurimmaksi puolueeksi ennuste ei vain ole kovin hyvä. Sitä saa mitä tilaa. Suomen kielen ja kulttuurin opetus on myös aivan keskeistä kotoutumiselle ja alaluokkaistumisen estämiselle. Pakollisuus/vapaehtoisuus ei vain tässä ole se ongelma: haluja maahanmuuttajilla todistetusti on, opetustarjontaa resurssien puuttuessa taas ei. Eli tuo toinen kappaleesi estää tämän homman toimimisen

Ihan puhtaan kielenopetuksen, jota siis ei ole lainkaan tarpeeksi tarjolla, lisäksi muustakin kotoutuksesta on erinomaisia kokemuksia. Esimerkiksi Kyläsaaren vastaanottokeskuksessa yhdessä diakonia-ammattikorkeakoulun kanssa järjestettyjen somalien ryhmäkotouttamiskurssien tulokset ovat olleet loistavia. Samaa voi sanoa vaikkapa Miessakit ry:n maahanmuuttajamiesprojektista. Suurimpana ongelmana vain on, että nämä kaikki ovat lyhytjänteisiä projektirahoituksella toimivia kertaluonteisia juttuja, joiden jälkeen taas kokeillaan poukkoillen jotain muuta. Pääasiassa, koska kunnollisia, pysyviä resursseja polittikot eivät uskalla myontää, vaikka tulokset osoittavat selvästi, että pidemmällä aikavälillä toimiva ja pitkäjänteinen kotoutustoiminta vähentää maahanmuuton aiheuttamia välillisiä kustannuksia. Samaa älyttömyyttä on siinä, että vastaanottokeskuksia lakkautetaan ja perustetaan hullulla heiluriliikkeellä. Tämä ei anna mahdollisuutta toimivien kotouttamiskäytäntöjen luomiseen. Syynä on taas toinen kappaleesi: riittäviä resursseja ei anneta, vaan toimintaa pyöritetään satunnaisella ja lyhytkestoisella projektirahalla. Yhteiskunnan rakenteellisen ongelman pitkäjänteiseen hoitamiseen projektityö on kertakaikkiaan väärä muoto.

Hieman yllättäen tämä sama aliresurssoinnin aiheuttama projektihomma sotkee mainitsemaasi maantieteellistä hajasijoittamista. Perinteisestihän esimerkiksi Helsingin Kyläsaaren vastaanottokeskus on periaatteessa pelkkä transit-vastaanottokeskus, josta väkeä siirretään systemaattisesti muualle Suomeen henkilötietojen kirjaamisen jälkeen. Mutta kun pysyviä vastaanottokeskuksia lakkautetaan ja polkaistaan sitten taas tyhjästä projektiluonteisesti, täytyy nämä projektit sijoittaa pääkaupunkiseudulle, koska muualla ei ole sellaista pätkäprojektityöntekijöiden reserviä kuin pääkaupunkiseudulla. Ennen tätä viimeisintä vastaanottokeskusten lakkautusaaltoa homma toimi aika hyvin. Toki länsimaisessa valtiossa ihmistä ei voida pakottaa asumaan Siperiassa, mutta tätäkin Suomessa kierrettiin turvapaikanhakijoiden tapauksessa aika luovasti: sosiaalietuudet (työoikeuttahan näillä ei ole) pyörivät vain nimetyn vastaanottokeskuksen kautta - jos siirryit Helsinkiin, ei etuja tippunut.

Oman uskonnon julkinen opetus nyppii minuakin, mutta minkäs teet: tässä kepulandiassa tunnustuksellinen uskonnonopetus on aika pyhä asia; kototuttamista edistävät elämänkatsomusaineet eivät saa millään ansaitsemaansa asemaa ja resurssointia.

Työvelvollisuus kuulostaa aika rajulta, kun nyt vasta ollaan uudella ulkomaalaislailla saamassa työoikeutta monelle sitä tarvitsevalle. Ja töihinhän nämä maahanmuuttajat haluaisivat, mutta eivät pääse. Tutkimuksten mukaan ongelmana eivät niinkään ole edes työnantajien asenteet, vaan aivan riittämätön suomen kielen opetus ja siitä johtuva riittämätön kielitaito.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Lisäksi hapero muistisi on kovin valikoiva. En ainakaan muista koskaan väittäneeni etteikö pakolaisten vastaanottamisesta olisi kantaväestölle yleensä haittaa, päinvastoin. Olen kyllä kyseenalaistanut pitäisikö sen olla ainoa mittari sille otetaanko pakolaisia vastaan vai ei.
Olen Frederikin kanssa tässä samoilla linjoilla.
Yritin tuossa tarjota toista mittaria eli rahaa. Paljonko tämä sirkus saa maksaa: Miljardin, kymmenen miljardia, sata miljardia, tuhat miljardia vai vielä enemmän?

Vai onko raha jotenkin täysin epäoleellinen asia tässäkin keskustelussa?
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti: Mihinköhän Onslow'n valistumaton ennustus perustuu?
Siihen muistikuvaani, että olette Freddien kanssa järjestään aina olleet syyttämässä Suomen järjestelmää, näkemättä maahanmuuttajissa itsessään mitään vikaa. Koskaan.

Vai olenko ainut muistikuvineni?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

"Katainen korosti torstaina kokoomuksen puoluehallituksen kokouksessa, että kokoomus kannattaa maahanmuuttoa työvoiman takia, luovuuden lisäämiseksi eri kulttuurien ihmisten avulla ja siksi, että suomalaisilla on humaani vastuu omissa maissaan vainotuiksi tulevista ihmisistä."

Katainenhan on aivan pehmeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:muistikuvaani, että olette Freddien kanssa järjestään aina olleet syyttämässä Suomen järjestelmää, näkemättä maahanmuuttajissa itsessään mitään vikaa. Koskaan.
Tällaisista asioista keskusteleminen on niin kovin hankalaa, kun ennakkoluulojaan epätoivoisesti perustelemaan pyrkivät monokulttuurimaanikot "keskustelevat" täysin omien mielikuviensa pohjalta vähät välittäen tosiasioista tai tutkimustuloksista. Tässäkin ketjussa on aika paljon aikaa ja energiaa hukkunut siihen, kun sormet korvissa älämölöivät suomi suomalaisille -sankarit pitävät itsepintaisesti kiinni moneen kertaan kumotuista fantasioistaan koskien ihmislajin lalajinomaisia rotuja tai Suomen väitettyä "lepsua" ulkomaalaispolitiikkaa. Nyt lisäät Onslow saman tosiasioita halveksivan harhailun hengessä tähän soppaan keskustelua haittaamaan vielä täysin perusteettomia mielikuviasi toisten keskustelijoiden kannoista. Tein muutaman Kitinä-haun kirjoittamistani viesteistä, joissa esiintyisi sana maahanmuu*, pakolai* tai turvapai*, enkä millään löydä mitään sellaista, joka tukisi edes alustavasti ennakkoluuloista ja valheellista "muistikuvaasi". Päinvastoin, olen monissa viesteissäni mennyt jopa paljon pidemmälle kuin "näkemään vikaa maahanmuuttajissa"; olen huomattavasti poliittisesti epäkorrektimmin nähnyt vikaa heidän kulttuurissaan yleisesti eikä vain langenneissa yksilöissä. Ohessa esimerkki puolentoistavuoden takaa, ja vastaavaa olen toistellut sen jälkeenkin:
2007 urpiainen kirjoitti:Enkä myöskään ole sitä mieltä, että vieraiden kulttuurien tapojen tai käytäntöjen arvostelu olisi jotenkin itsessään moraalitonta. Ja olenpa vielä sitä mieltä, että eurooppalainen, sekulaari valistustraditio on objektiivisesti ottaen hienoimpia kulttuuritrendejä ihmiskunnan historiassa. Olen siis kovin valmis arvostelemaan monia somalikulttuurin piirteitä ja vaatimaan niistä luopumista tai toisenlaisen ilmenemismuodon etsimistä niille piirteille, jos aiotaan länsimaisessa yhteiskunnassa mukana olla (ja miksei ihan Koti-Somaliassakin). Mutta tästä ei minusta seuraa, että somalipakolaisten määrää pitäisi rajata entistä tiukemmin. Kyllä meillä silti on moraalinen velvollisuus auttaa huonompiosaisia. Mutta tarvitaan aika paljon aktiivisempaa apua Suomeen asettuville pakolaisille.
Frederikin kohdalla haku on vaikeampi toetuttaa, kun hän vaihtaa nikkiään niin tiuhaan. Mutta alustavasti näyttäisi siltä, että hänenkin tapauksessaan "muistikuvasi" on ihan itse luomasi valheellinen ja ennakkoluuloinen harha, joka ei ihmeemmin keskustelua edistä.

Ironiseksi huipuksi se on usein nämä "maahanmuuttokriittiset", jotka peräänkuuluttavat reilua keskustelua, jossa toisen osapuolen sanomisia ei vääristellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onslow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mihinköhän Onslow'n valistumaton ennustus perustuu?
Siihen muistikuvaani, että olette Freddien kanssa järjestään aina olleet syyttämässä Suomen järjestelmää, näkemättä maahanmuuttajissa itsessään mitään vikaa. Koskaan.

Vai olenko ainut muistikuvineni?
En tiedä oletko ainut, mutta väärässä ainakin olet. Näytä esimerkkinä viestejäni joista tuollainen ajatus ilmenee. En edes muista milloin olisin haukkunut Suomen "järjestelmää" liittyen ulkomaalaispolitiikkaan, vielä vähemmän nähnyt sitä ainoaksi syylliseksi mihinkään.

Minusta tuntuu vahvasti että olet taas nähnyt unta, kuten silloin kun valehtelit että minun mielestäni maahanmuuttajia ei pitäisi rankaista tekemistään rikoksista.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 19.02.2009 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti:monokulttuurimaanikot "keskustelevat" täysin omien mielikuviensa pohjalta
No mutta niinhän sinäkin teet. Oletuksia ja mielikuvia täysin mitään sanomattomin perustein. Teit minusta juuri monokulttuurin kannattajan, vaikka en ole sanonut halaistua sanaa monokulttuurin puolesta?

Paitövei, lyödäänkö vetoa että työskentelen ja olen työskennellyt viimeiset 6 vuotta vähintään yhtä monikulttuurisessa ympäristössä kuin sinä?
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: kuten silloin kun valehtelit että minun mielestäni maahanmuuttajia ei pitäisi rankaista tekemistään rikoksista.
Niin, vai olikohan se sittenkin provo?


No, muistikuvani mukaan teitä on usein syytetty palstalla rasisteiksi. Siis rasisteiksi jotka hylkivät suomalaisia mamujen eduksi.. Ehkä muistan väärin tai sitten se koski vaan Vadimia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:Teit minusta juuri monokulttuurin kannattajan, vaikka en ole sanonut halaistua sanaa monokulttuurin puolesta?
Nääh. Tarkoituksenani oli todeta, että olit vienyt tämän valheellisten mielikuvien hellimisen jopa pidemmälle kuin nämä "monokulttuurimaanikot", eli nimenomaan erotin sinut heistä (esittämäni lainauksen pohjalta voisi kai epäillä minua monokulttuurin kannattajaksi). Mutta oikeassa olet kyllä siinä, että edes nämä "monokulttuurimaanikoiksi" kutsumani rotutieteilijät eivät välttämättä ottaneet mitään kantaa mono- tai monikulttuurisuuteen, eli kohtuuton heitto se oli. Sen verran hassu sana kumminkin, että halusin kirjoittaa sen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti:Sen verran hassu sana kumminkin, että halusin kirjoittaa sen.
Sinussa itää selvästi pieni maajussin siemen.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Onslow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Sen verran hassu sana kumminkin, että halusin kirjoittaa sen.
Sinussa itää selvästi pieni maajussin siemen.
Toivottavasti ei!!! (Luotan urpiaiseen tässä!)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ettei vaan itäisi pienen maaJussin siemen...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin