Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
daddykillkill

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

1108 kirjoitti:WWII aikaisen SS joukkojen merkin
Korjaapa jos olen väärässä: eikös pääkallo ollut myös panssarijoukkojen kauluslaatoissa, joten tuo ei automaagisesti ole SS-tunnus? Voi toki olla, että sotken tämän 3. SS-panssaridivisioonaan, joka käytti ainakin kauluslaatoissaan kalloa.
1108

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

daddykillkill kirjoitti:Korjaapa jos olen väärässä: eikös pääkallo ollut myös panssarijoukkojen kauluslaatoissa, joten tuo ei automaagisesti ole SS-tunnus? Voi toki olla, että sotken tämän 3. SS-panssaridivisioonaan, joka käytti ainakin kauluslaatoissaan kalloa.
Kyllä oli, edellyttäen että kyseessä oli SS-panssaridivisioona. Näin asian muistelisin olleen. Vituttaa kun en kitupiikkinä ostanut aitoa NSDAP:n puoluemerkkiä, oli vähän hintava. Enkä rautaristiä. Enkä sitä tikaria. Enkä...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

1108 kirjoitti:
daddykillkill kirjoitti:Korjaapa jos olen väärässä: eikös pääkallo ollut myös panssarijoukkojen kauluslaatoissa, joten tuo ei automaagisesti ole SS-tunnus? Voi toki olla, että sotken tämän 3. SS-panssaridivisioonaan, joka käytti ainakin kauluslaatoissaan kalloa.
Kyllä oli, edellyttäen että kyseessä oli SS-panssaridivisioona. Näin asian muistelisin olleen. Vituttaa kun en kitupiikkinä ostanut aitoa NSDAP:n puoluemerkkiä, oli vähän hintava. Enkä rautaristiä. Enkä sitä tikaria. Enkä...
Joo sulla on vaimo, lapsi ja muita terveitä harrastuksia? Jos pyssynpiipun yli pälyily ja auton rassaaminen ovat sellaisia. Ton natsi-genren muistat sitte kun oot muut toimittanu meneen?
Pyyhin Netikettiin..
1108

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ei mulla mitään lasta ole...kai!?!?
daddykillkill

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

1108 kirjoitti:Enkä sitä tikaria. Enkä...
Siksikö muuten keräilet nazi-memorabiliaa, kun Lemmykin keräilee niitä? :D

Tuo kauluslaatta-juttu vaivaa. Olen melkoisen varma, että useammassakin Sven Hassel-rompsussa kertoja mainitsee samassa lauseessa "pääkallon" ja "panssarimiehen". Kirjoittaja palveli Wehrmachtin rangaistuspataljoonassa panssarimiehenä, eikä SS-ukkelit olleet mitenkään erityisen kovassa kurssissa niiden parissa. En vaan tähän hätään pysty bäkkäämään tätä mutua mitenkään. Palaan aiheeseen, jos todisteita hataran muistikuvan tueksi löytyy.
1108

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tadaa!

Kuva

Wehrmachtin panssarimiesten kauluslaattojen pääkallot. Joissakin tapauksissa pääkalloja käytettiin myös rynnäkkötykkiasepuvussa.

SetäKK oli oikeassa, mie muistelin että pelkästään SS käytti pääkalloja.

EDIT: Oltiin kumpikin oikeassa! SS revohkan pääkallo on erilainen:

Kuva

Tää meni nyt aivan natseiluksi!
1108

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Sen verran vielä aiheeseen palaan että täältähän sitä tietoa alkoi herumaan: http://www.wehrmacht-awards.com/
daddykillkill

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Heil sinä ja heil myöskin minä :)

Jälleen kerran tuli todistettua, että parhaiten mun mieleeni jää ns. turha nippelitieto.

Googlettelin joutessani: tiesittekö, että mustat SS-uniformut valmisti (ainakin aluksi) eräskin Hugo Boss? :)
1108

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Tiesin!

Ja NASAN ensinmäisen avaruusmatkan pää-arkkitehti oli juutalaisten tappaja vailla vertaa. Mies kellotti painekokeilla ihmisruumiin rajat ja saavutti aseman Yhdysvalloissa pätevänä hemmona.

Mitä sillä on väliä jos on ollut juutalaisia painekammiossa jos kuuhun päästään?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nami sunnuntai muistotko leipoi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

1108 kirjoitti:Ei mulla mitään lasta ole...kai!?!?
1108 kirjoitti:^Tiesin!

Ja NASAN ensinmäisen avaruusmatkan pää-arkkitehti oli juutalaisten tappaja vailla vertaa. Mies kellotti painekokeilla ihmisruumiin rajat ja saavutti aseman Yhdysvalloissa pätevänä hemmona.

Mitä sillä on väliä jos on ollut juutalaisia painekammiossa jos kuuhun päästään?
En halua (tai haluan, mm. oluen) kuulostaa rasistilta ainoastaan antisemitistiltä, että jawolh hyvin pantu kirjaimen järjestykseen..

Mitä ei lasta vielä! Ootsä joku tuhkamuna vai? 8)
Ne oli 2kynppiset joilla vaikeuksia?

killin ja masan talossa jo hautomakone päällä, mikä äijää pidättää?
Jos mä olisin nalkittanut jonkun leidin avion satamaan niin.. :wink:
Suuri osa lapsista khyl syntyy äpärinä..

Eikä missään typerissä avioliitoissa!
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin