Masentava Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vähän yli vuosi omakotitalossa ja toistaiseksi tyytyväinen. Kehä3:n sisäpuolella ei tosin naapurit ole kovin kaukana, mutta kiitos maaston muotojen ja huonejärjestyksen (ts ikkunoiden sijainnin) ei naapurit häiritse. Tärkeimmistä ikkunoista katselen naapureiden kattojen yli parin sadan metsin päässä olevalle pellolle ja metsään. Askaretta tosin riittää melkein 300 m2 talossa yhdelle miehelle tarpeeksi, pysyväisapu ei olisi pahitteksi. Pitänee TAAS aktivoitua tuolla rintamalla. Julkisia ei tule juurikaan käytettyä, no välillä auto-lähijuna yhdistelmää. Kapakasta kotiin aina kumijalalla, maksaa 30-40€ laaki.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti: Olen löytänyt paikan jossa ei ole.
Kummallinen kerrostalo, kun siellä ei ole seinänaapureita.

Siinä samassa mittakaavassa missä omakotitalo on mielestäsi liian kaukana, on kerrostalobunkkerisi minulle vihoviimeinen vaihtoehto. Liian kaupunkilaista.
Viimeksi muokannut Onslow, 23.02.2009 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nonni. Nyt on kestojärjestelmälotto vetämässä. Numeroiksi meni tietenkin niin perinteiset kuin perheen syntymäpäivät ja juniorin nimi.

5 000 000, teretulemast!
bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:Numeroiksi meni tietenkin niin perinteiset kuin perheen syntymäpäivät ja juniorin nimi.
"Kymppi" on aika jännä nimi ihmislapselle :P
ninnithequeen

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Duck kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Siis olet löytänyt kerrostalon ja asuinympäristön jossa ei ole asfalttia, ihmismassoja, seinänaapureita, kivihelvettiä, ja katupölyä?
Olen löytänyt paikan jossa ei ole. Talon pääty on lähellä tietä joten siinä on vähän melua ja pölyä, mutta minä asunkin siinä metsäpäädyssä. Riittävän idyllistä mulle.

Olkkarin ikkunasta on vastapäinen talo ikävän lähellä, mut mulla onkin peililasit, eli ainakin päivänvalossa olen ihan privana ilman et tarvii pitää koko ajan kaihtimia kiinni. 8)
Se sama metsähän näkyy meidänkin olkkarin ikkunasta 8)

Tosin tuo vastapäinen talo on liian lähellä, ja sälekaihtimet odottaa vaan laittajaansa kaapissa....Meillä on uusi harrastus: naapurikyttäily. Tossa vastapäätä asuu joku tyyppi, joka istuu koneella läpi yön aamuun asti ja on saanutkin nimekseen piripää nettiaddikti :D Jos jompikumpi nousee yöllä esim. juomaan niin toinen kysyy heti että onks men piripää vielä ylhäällä?

Makkarin ja muksun huoneen ikkunoista näkyy metsää ja kalliota, ja kauempana pari pienkerrostaloa. Ei paha paikka asua ollenkaan. Mutta onpahan hintakin kohallaan :roll:

Tää sai loppuviikon sairaslomaa ja hurjat tropit. Nielutulehdus ja joku sylkirauhasen tulehus. Nieleminen edelleen käsittämättömän vaikeeta.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vesper kirjoitti:... posti menee kiinni niin aikasin, etten koskaan ehdi sieltä mitään arkisin noutaa. Onneksi on auki myös lauantaisin.
Kieltämättä tämä on vähän kompastuskivi johon olen itsekin törmännyt, eikä yksin postin kohdalla, vaan ihan kaikki muutkin laitokset, jotka menevät about 16:30 mennessä kiinni.
MGandhi

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Riemumieli kirjoitti:
Duck kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Omakotitalokaipuu
Saatko nautintoa pidemmästä työmatkasta, tai jotain?
Vaikka matkaa olisi hieman tai peräti kohtuullisesti enemmän, tieto siitä, että päivän päätteeksi pääsee maaseudun rauhaan kauaksi kaupungin likaisesta lumesta ja melusta, on jotain jota ei voi sanoin kuvailla. Näin siis olettaisin olevan, jos oma koti olisi, mutta kun ei ole ole, saatana.
Näin se vaan menee. Joidenkin taivas on joidenkin helvetti. Jos mä tietäisin, että joka päivä joudun palaamaan eloisasta kaupungista kuolleeseen tuppukylään keskellä metsää, hajoaisin palasiksi. Mulle maistuis kyllä omakotitalo Helsingissä, mutta sitten se lottovoitto olisi ainakin pakollinen.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Leevi kirjoitti:
Vesper kirjoitti:koskaan ehdi sieltä mitään arkisin
han kaikki muutkin laitokset, jotka menevät about 16:30 mennessä kiinni.

Asiamiespostit on parhautta. Meidän posti on auki Ark 7-21, La 7-18, Su 12-21.

Ja miten niin ei ehdi? Pitäkää etäpäiviä?
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:Jos mä tietäisin, että joka päivä joudun palaamaan eloisasta kaupungista kuolleeseen tuppukylään keskellä metsää, hajoaisin palasiksi.
Kerrohan. Mitä puuhastelet yleensä viikolla duunien jälkeen?
MGandhi

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Jos mä tietäisin, että joka päivä joudun palaamaan eloisasta kaupungista kuolleeseen tuppukylään keskellä metsää, hajoaisin palasiksi.
Kerrohan. Mitä puuhastelet yleensä viikolla duunien jälkeen?
Mitä se tähän mitenkään liittyy? Lähinnä tarkoitin ahdistusta kuolemanhiljaisuudesta ja syrjäisyydestä. Lisäksi kavereiden treffailu olisi taas asteen vaikeampaa jos välimatkat olisivat kohtuuttomat.

Ei sun tarvii ottaa tästäkin asiasta ittees ja tollasta puolustuskantaa, kun sanon etten MINÄ halua asua pöndellä.
bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Omakotitalo Helsingissä olis kyllä kiva. Sijainti ois olla vaikkapa Tähtitorninmäellä (melkolailla varmasti jopa myytävänä se pala puistoa :lol: ). Pari-kolme perättäistä loton täysosumaa tänne, kiitos :P
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:Ei sun tarvii ottaa tästäkin asiasta ittees ja tollasta puolustuskantaa, kun sanon etten MINÄ halua asua pöndellä.
Ai, minä kun luulit että sinä juokset tapasi mukaan puolustamaan kaupunkia pöndeltä ja junteilta :D
MGandhi kirjoitti: Mitä se tähän mitenkään liittyy? Lähinnä tarkoitin ahdistusta kuolemanhiljaisuudesta ja syrjäisyydestä.
Totta kai se liittyy.
Veikkaan että teet juuri samaa kuin suurin osa porukasta jotka haluavat asua lähellä kaikkea hälinää. Makaat sohvalla ja haluat vaan mahdollisuudet ympärillesi niistä sen enemmän hyötymättä. Tai no, onhan sitä kiva että saa pizzan kotiintoimitettuna sunnuntaina krapulaan.

Kaveriaspektin ymmärrrän. Minulla taas ei ole sitä tarvetta, koska minulla ei kavereita ole. Ei tietenkään, koska olen maalaisjuntti kumisaappaissa.
Viimeksi muokannut Onslow, 23.02.2009 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ite en ymmärrä miten perheenisän mielestä on "ihan ok" käyttää työmatkoihin 2 timmaa päivästä. Huh.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Fcuk kirjoitti:Ite en ymmärrä miten perheenisän mielestä on "ihan ok" käyttää työmatkoihin 2 timmaa päivästä. Huh.
Mä en taas ymmärrä sitä, että perheen isä on päiväkausia poissa kotoa, työmatkoilla.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onslow kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Ite en ymmärrä miten perheenisän mielestä on "ihan ok" käyttää työmatkoihin 2 timmaa päivästä. Huh.
Mä en taas ymmärrä sitä, että perheen isä on päiväkausia poissa kotoa, työmatkoilla.
Pitkässä juoksussa mä ymmärrän just ton. Tyyliin 3 pv poissa ja sit saman verran kotona 24/7. Tietenkään perheellinen ei saa olla jatkuvasti pois.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Minä en. Nimimerkillä kokemusta reppurifaijasta.

Toisekseen, minä istun mieluusti 2 tuntia päivässä autossa, jos se vaaditaan siihen, että poikani saa rauhallisen ja turvallisen kasvuympäristön.
Viimeksi muokannut Onslow, 23.02.2009 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Huomenta lomilta. Aamukahvilla tässä istuskelen ja aurinko paistaa. Tavallisesti talviloma on ollu ihan vaan ekstraa, mutta nyt tää oikeesti tekee kutaa.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onslow kirjoitti:Minä en. Nimimerkillä kokemusta reppurifaijasta.
Mulla kokemusta faijasta, jolle ei reissujen päälle tullu niitä vapaita. Mut myös omien lasten kohalla siitä, että työpäivät on työmatkojen takia 7-18 luokkaa, jolloin lapset näkee isiä vaan sen tunnin illassa. Ei tod kiva niinkään, paljon helpompi sanoa niille, että isi on poissa pari päivää ja sit taas seurananne useemman päivän aamusta iltaan.

Nyt kyl ärsyttää kaikki työjutut. Kaikille massia ja mahdollisuus olla lasten kanssa! Heti!
MGandhi

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti: Ai, minä kun luulit että sinä juokset tapasi mukaan puolustamaan kaupunkia pöndeltä ja junteilta :D
Luulin väärin. Olen jo aiemminkin sanonut, että kyllä tänne pöndet ja juntitkin mahtuvat.
Onslow kirjoitti:
Totta kai se liittyy.
Veikkaan että teet juuri samaa kuin suurin osa porukasta jotka haluavat asua lähellä kaikkea hälinää. Makaat sohvalla ja haluat vaan mahdollisuudet ympärillesi niistä sen enemmän hyötymättä. Tai no, onhan sitä kiva että saa pizzan kotiintoimitettuna sunnuntaina krapulaan.
Veikkaat osittain oikein, koska ei kai kukaan jaksa joka ilta olla menossa suuna päänä? Kuitenkin kun jotain haluan tehdä, niin onhan se kiva, ettei tarvitse pakata itseään autoon ja ajella pitkiäkin matkoja sitä tekemään. Näin sinkkumiehelle myös tuo yöelämän välitön läheiyys on myös mukava osatekijä.
Onslow kirjoitti: Kaveriaspektin ymmärrrän. Minulla taas ei ole sitä tarvetta, koska minulla ei kavereita ole. Ei tietenkään, koska olen maalaisjuntti kumisaappaissa.
Epäilen, että taustalla ovat ihan muut syyt...
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Oon just Jyväskylässä. Ihailen maisemia, sataa lunta ihan homona.
Stevie Ray

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Fcuk kirjoitti:Nyt kyl ärsyttää kaikki työjutut. Kaikille massia ja mahdollisuus olla lasten kanssa! Heti!
Niin muakin. Massia tänne ja sassiin, niin voin muuttaa perheen kanssa vaikka kelluvaan asuntoon suomenlahdelle ja käyttää talvisin tukikohtana kesämökkiä. Todennäköisesti kyllä joutuisin muuttamaan yksin, mutta paskankos väliä sillä sitten on. Kaipa ne uuden isin löytäis.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Fcuk kirjoitti:työpäivät on työmatkojen takia 7-18 luokkaa, jolloin lapset näkee isiä vaan sen tunnin illassa.
Niin no, lähden kotoa aamulla klo 7.00 ja olen kotona klo 16. Siinä välissä uhraan työmatkoihin 2*45 minsaa. Ei tuo nyt minusta mikään paha nakki ole. Sama aika tuntuu menevän järjestää jokaisella stadilaisella kun ne tänne Espooseeen sukkuloi töihin.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Stevie Ray kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Nyt kyl ärsyttää kaikki työjutut. Kaikille massia ja mahdollisuus olla lasten kanssa! Heti!
Niin muakin. Massia tänne ja sassiin, niin voin muuttaa perheen kanssa vaikka kelluvaan asuntoon suomenlahdelle ja käyttää talvisin tukikohtana kesämökkiä. Todennäköisesti kyllä joutuisin muuttamaan yksin, mutta paskankos väliä sillä sitten on. Kaipa ne uuden isin löytäis.
Uudet isit on kyl helpommin löydettävissä ku isot massit, oon huomannu parin tyttökamun kohdalla.

Hitto, ajelin Jyväshyvään niin ku asiakkaan perässä (isiä tuuratakseni) mut tyyppi on sairaalassa jonkun taudin takia. Nyt kukaan ei kerro mulle mitä pitäis tehä ja en jaksa heti ajella takas ni mähän sit hengailen. Oon ihan rakastunu Opeliini, se sai vihdoin ajotietokoneen (ilmaseks muuten, Pertti). Kulutus tänne oli joku 15 litraa (5.4 keskikulutus), tajusin miten törkeissä hinnoissa junaliput onkaan. Vääryys! En yhtään ihmettele miten porukka ajelee autolla tällasia matkoja. Halpaa ku mikä.

On vähän tylsää. Koht ajan prkl kotiin. Vaikka Mansen kautta.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:Näin sinkkumiehelle myös tuo yöelämän välitön läheiyys on myös mukava osatekijä.
No se tietenkin. Onhan se ihan kiva että saa huristella parilla kympillä kapakan ja kodin väliä tarvittaessa..
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onslow kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:työpäivät on työmatkojen takia 7-18 luokkaa, jolloin lapset näkee isiä vaan sen tunnin illassa.
Niin no, lähden kotoa aamulla klo 7.00 ja olen kotona klo 16. Siinä välissä uhraan työmatkoihin 2*45 minsaa. Ei tuo nyt minusta mikään paha nakki ole. Sama aika tuntuu menevän järjestää jokaisella stadilaisella kun ne tänne Espooseeen sukkuloi töihin.
Ihan normia juu, hyvä noin. Tossa on paljon ilta-aikaa ja vapaata. Tartuin ihan ajattelemattomuuttani just sun tekstiin (kai?), sori.
Vastaa Viestiin