Asumismuodoista...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Minkä sortin talossa mieluiten asut?

Kerrostalo
11
31%
Rivitalo
3
9%
Omakotitalo
19
54%
Joku muu vaihtoehto
2
6%
 
Ääniä yhteensä: 35

prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No joo, minullakin helpottaa puolentoista vuoden päästä, kun mukelo täyttää kolme. Sen jälkeen päiväkotivalikoima lisääntyy rutkasti, ja lähimpää on se 50 metriä. Noita pienille lapsille tarkoitettuja vain on harmillisen vähän, niinku aikuisten oikeesti.
Ei kai noita pienten lasten päiväkoteja ole sen enempää tai lähempänä jossain maaseudulla?
On. Ne ovat samoja päiväkoteja vauvasta esikouluikään asti, ei mitään vaihtoja paikasta toiseen iän mukaan. Tuo homma on oikeasti paremmin siellä, valitettavasti.
bliss

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:
bliss kirjoitti:Oma napero aloittaa kolmen viikon päästä 50 metrin päässä olevassa päiväkodissa,
Olen antanut itseni ymmärtää, että se päiväkotipaikan saaminen ei ole aina niin varmaa, ainakaan sieltä mistä haluaisi, kuten esmes siitä kodin läheltä?
No joo, pitää olla valmis jonottamaan niin sitten on.

Jokainen päiväkoti jossa mä olen tän lapsellisen ajan sisällä käväissyt/soitellut, on ollut myös pienille (alk. 10kk) lapsille. Jopa pääkaupunkiseudulla.
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bliss kirjoitti: Jokainen päiväkoti jossa mä olen tän lapsellisen ajan sisällä käväissyt/soitellut, on ollut myös pienille (alk. 10kk) lapsille. Jopa pääkaupunkiseudulla.
Juu kylhän niitä on 9 kk lähtein, mut ei vaan raaski niin pientä vielä heivata tarhaan. Sit vasta pari vuotiaana..
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

^^Joko syynä minun ongelmalleni sitten on kielijuttu, tai vaihtoehtoisesti naapurikunnissa lapsiperheiden suhteellinen osuus on niin paljon suurempi, että systeemit on ollut pakko hoitaa paremmin kuin Helsingin puolella.
bliss

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:
bliss kirjoitti: Jokainen päiväkoti jossa mä olen tän lapsellisen ajan sisällä käväissyt/soitellut, on ollut myös pienille (alk. 10kk) lapsille. Jopa pääkaupunkiseudulla.
Juu kylhän niitä on 9 kk lähtein, mut ei vaan raaski niin pientä vielä heivata tarhaan. Sit vasta pari vuotiaana..
Toi on jo kokonaan uuden keskustelun aihe, ja siihen mä en osallistu.
Tai ehkä oikea osoite tolle olis kaksplus.fi
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bliss kirjoitti:
Toi on jo kokonaan uuden keskustelun aihe, ja siihen mä en osallistu.
Odotahan vaan. Vinkkaan het NiinaMikkoskalle!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:^^Joko syynä minun ongelmalleni sitten on kielijuttu, tai vaihtoehtoisesti naapurikunnissa lapsiperheiden suhteellinen osuus on niin paljon suurempi, että systeemit on ollut pakko hoitaa paremmin kuin Helsingin puolella.
Kielijuttu? Eihän suurimmassa osassa suomen maaseutua ole kuin yksi kieli, eli siellä ne välimatkat vasta pitkiä ovat.

Se on sitten ihan eri juttu, jos tässä on kyse siitä ettei helsingistä löydy pienimmille lapsille läheltä ruotsinkielistä päiväkotia kuten jossain umpiruotsinkielisessä maalaiskunnassa.
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:^^Joko syynä minun ongelmalleni sitten on kielijuttu, tai vaihtoehtoisesti naapurikunnissa lapsiperheiden suhteellinen osuus on niin paljon suurempi, että systeemit on ollut pakko hoitaa paremmin kuin Helsingin puolella.
Kielijuttu? Eihän suurimmassa osassa suomen maaseutua ole kuin yksi kieli, eli siellä ne välimatkat vasta pitkiä ovat.

Se on sitten ihan eri juttu, jos tässä on kyse siitä ettei helsingistä löydy pienimmille lapsille läheltä ruotsinkielistä päiväkotia kuten jossain umpiruotsinkielisessä maalaiskunnassa.
Piti ihan tarkistaa, mutta näköjään kielijuttu ei tässä tapauksessa ollut syynä, vaan siitä on suorastaan etua tulevaisuudessa. Tältä saarelta kun löytyy vain yksi kunnallinen päiväkoti, ruotsinkielinen, yli 3-vuotiaille. Ovat vissiin nämä saarelaiset niin rikkaita, että on varaa olla kotona lasten kanssa kolme vuotta...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hämmästyttävää miten ihmiset jaksaa tuhlata aikaa moiseen asiaan kuin asumisesta keskusteluun, minulle riittää pelkkä asuminen jossain. Asun vuokralla n. 12 minuutin metromatkan päässä ytimestä. Menen metrolla ja dösällä töihin ytimen läpi, 35-45min suuntaan..
Ihan okei systeemi, asunnossani on kaksi huonetta ja sauna, riittä minulle..
Asuin 13 vuotta vanhempieni pakottamana välilllä omakotitalossa, olen kaupunkimaiseen asumiseen tuttunut. Maalla voi käydä joskus vierailemassa. En minä halua tehdä pakon takia mitään, luoda lunta yms. Minulle kaiken täytyy olla enemmän tai vähemmän vapaaehtoista eikä missään tapauksessa pakollista.
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Niba kirjoitti:Minulle kaiken täytyy olla enemmän tai vähemmän vapaaehtoista eikä missään tapauksessa pakollista.
Sinun on pakko kirjoittaa kitinään. Minä määrään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Niba »

sivustahuutaja kirjoitti:
Niba kirjoitti:Minulle kaiken täytyy olla enemmän tai vähemmän vapaaehtoista eikä missään tapauksessa pakollista.
Sinun on pakko kirjoittaa kitinään. Minä määrään.
Eihän siinä ole mitään järkeä jos et tee sitä vapaaehtoisesti, sinun on pakko kirjoittaa, minun ei ole pakko tehdä mitään.
Pyyhin Netikettiin..
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Niba kirjoitti:Hämmästyttävää miten ihmiset jaksaa tuhlata aikaa moiseen asiaan kuin asumisesta keskusteluun, .
Vakuuttava mielipide mieheltä, jonka galleriassa on 500 erilaista kuvaa salaateista..
Stevie Ray

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Onslow kirjoitti:Vakuuttava mielipide mieheltä, jonka galleriassa on 500 erilaista kuvaa salaateista..
Oletko sä oikeasti tutkinut Niban gallerian sisällön :shock: Onneksi sulla tulee se 3 viikon vapaa, niin voit nollata tilanteen ja pääset taas elämän alkuun kiinni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onslow kirjoitti:
Niba kirjoitti:Hämmästyttävää miten ihmiset jaksaa tuhlata aikaa moiseen asiaan kuin asumisesta keskusteluun, .
Vakuuttava mielipide mieheltä, jonka galleriassa on 500 erilaista kuvaa salaateista..
No ainakin Niba pysyy linjassa tekstissä ja omassa kämpässään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Stevie Ray kirjoitti:
Oletko sä oikeasti tutkinut Niban gallerian sisällön
No tottakai mä olen. Olen jopa kommentoinut jokaiseen kuvaan jotain vitsikästä. Yhteenkin kuvaan laitoin että älämölö tikapuu puucee vittu katto ämpäri. Kyl siinä on niballa ihmettelemistä!
1108

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Fuck, this is internets!

Vakuuttavan nahistelun olette saaneet aikaiseksi ihan vaan siitä että minkälaisessa mökissä haluaisitte asua.

Fufufufufufufufufufufufufufufufuuuuuk!!!!111½

Epic.
Monsieur Manala

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Mikä tää "ei tarvii luoda lunta" -juttu oikeen on? Sehän on helvetti parasta mahdollista puolipakollista hyötyliikuntaa sohvaistuvalle perheenisälle mitä voi keksiä. Itsekin ajattelin just lähteä luomaan lumet vanhempien 8 autoa helposti nielevästä pihasta + 50 metrisestä pihatiestä. Kyllä se aina loskassa juoksemisen voittaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Monsieur Manala kirjoitti:Mikä tää "ei tarvii luoda lunta" -juttu oikeen on? Sehän on helvetti parasta mahdollista puolipakollista hyötyliikuntaa sohvaistuvalle perheenisälle mitä voi keksiä.
Tai sitten mitä mainioin tekosyy ostaa pörisevä masiina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Fcuk

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Lumityöt, haravointi ja nurtsin hoito on kyllä hyvää liikuntaa juu. Silti aina muutaman kerran jälkeen tulee fiilis, että vois tällä jonkun työllistääkin... Onneks se mahdollisuus on kaikilla! Tai oletan. Kympin maksoin viimeks pikkukundille lumien putsailusta. Olin väsy ja sattuu olee rahaa. Toivottavasti se ei ostanu tupakkaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Fcuk kirjoitti:Lumityöt, haravointi ja nurtsin hoito on kyllä hyvää liikuntaa juu. Silti aina muutaman kerran jälkeen tulee fiilis, että vois tällä jonkun työllistääkin... Onneks se mahdollisuus on kaikilla! Tai oletan. Kympin maksoin viimeks pikkukundille lumien putsailusta. Olin väsy ja sattuu olee rahaa. Toivottavasti se ei ostanu tupakkaa.
Varmasti osti, usko pois ja kaljaa siihen viereen..

Sitä ei voi vain päättää milloin luimi tipahtaa maahan ja sitten kun tipahtaa niin kusessa olet jos muuta olet suunnitellut tekeväsi, jos teet lumet pois jonkun toisen puolesta niin silloin tyydytät vain omia itsekkäitä tarpeitasi olla avuksi josta saat tarpeellisuuden tunnetta ja voit sitten vähän keheistakin "että teinpäs sen vaikka ei minun olisi tarvinut!" Helppoa aina selittää ns. avuliaisuus omilla hedonistisilla tarpeilla. Toiset luokoon omat lumensa, ja jos eivät pysty niin menkööt vanhainkotiin.
Pyyhin Netikettiin..
Duck

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Duck »

Vaikka omakotitalot ovatkin liian tylsiä minun makuuni, niin tämä voisi olla jo aika jännä:

http://steamcastle.fi

Tai no kai sekin on käytännön arjessa tylsä, mutta ... siinä on ideaa. Ja tuo lienee sovellettavissa kerrostalomittakaavaankin.
Monsieur Manala

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:Vaikka omakotitalot ovatkin liian tylsiä
Siis mikä ihme niissä on tylsää? Kun en itse keksi ensimmäistäkään asiaa miten omakotitalo nimenomaan tylsyttäisi asukastaan kerrostaloa enemmän. Kerrostalossahan sitä nimenomaan tylsää tulee, kun muiden asukkaiden olemassaolo, se harrastustoimintaa haittaa.
Duck

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Siis mikä ihme niissä on tylsää?
Ehkä pikemminkin niin etteivät ole tarpeeksi jänniä jotta pitäisin niitä lisähinnan ja -vaivan arvoisina ja jaksaisin kiinnostua, joten käytän mieluummin perusversiota. Vähän kuten tyyliin kertaluokkaa kalliimmat (urheilu)autotkin. Jotta kiinnostuisin, niiden pitäisi vähintään olla amfibisia, sukeltaa tai lentää.
Monsieur Manala

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Aa. No mitäs jos rakennuttaisit sellaiseen napeilla star trek -äänin aukeavat ovet, sekä riippusillan ja kaltevan labyrinttihuoneen niinkuin vekkulassa? Johan olisi huippujännää!
Duck

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Duck »

No sithän vois jo omakotitalokin kelvata. Kunhan se on myös korkea kuin vartiotorni ja kukkulalla, ja se tornin yläosa on laskettavissa kokonaan mekanismilla maan tasolle. Ja trampoliini pitää olla kanssa. Ja pallomeri, aivan ehdottomasti!
Vastaa Viestiin