Asumismuodoista...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Minkä sortin talossa mieluiten asut?

Kerrostalo
11
31%
Rivitalo
3
9%
Omakotitalo
19
54%
Joku muu vaihtoehto
2
6%
 
Ääniä yhteensä: 35

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

prosessi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tuosta niin samaa mieltä. Noita automatkoja on ollut todella ikävä Helsinkiin muuton jälkeen, rauhattomat bussinykimiset ovat jotain aivan muuta, vaikka kestävätkin minun tapauksessani vähintään yhtä pitkään...
Mikset mene edelleen autolla?
Ei minulla ole enää sellaista.
Siinä tapauksessa työmatkojen ajallinen vertailu ei ole mielekästä. Muuta radan varteen ja mene metrolla tai lähijunalla, ne eivät nyi.
No, minulle ajattelurauha (tai yhdessä ajettaessa keskustelurauha) sisältyy siihen "muuhun", eli sillä on itseisarvonsa.
Minulle on vieras ajatus että pystyy saavuttamaan ajattelurauhan vain autolla ajaessaan. Eikö teillä ole siellä työpaikalla mitään pukukoppia tai muuta johon voisit vetäytyä tunniksi meditoimaan aina päivän aluksi?

Minä suoritan aamumeditoinnit yleensä jo kotona aamiaisen ja lämpimän aamusuihkun (tai pikemminkin kylvyn) yhteydessä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Duck kirjoitti:
Onslow kirjoitti:
Duck kirjoitti:- Suurempi todennäköisyys murroille ja ilkivallalle (kerrostalon tuoma "laumaturvallisuus" puuttuu)
Kai tiedät että kerrostaloissa ylimpien kerrosten asunnot ovat eniten murtojen kohteiksi joutuvia kohteita?
Kerrostalon sisällä tietenkin, koska ylimmän kerroksen kämpät ovat kalleimpia ja rötöstäättörit voivat olettaa että niistä löytyy myös eniten varastettavaa. Vaan oletko verrannut keskenään omakotialuetta ja yhtä kerrostaloa jossa on omakotialueen verran asuntoja, kumpiin murtaudutaan enemmän? Minen itse asiassa tiedä, voisko joku googlettaa?
Tuo on aivan epäolennaista. Luulisin, että kerrostaloissa 1. kerroksen asunto on alttein, koska sinne on esmes parvekkeen kautta helpoin päästä. Käytönnössä tällä ei ole merkitystä. Eniten merkitystä on kerrostalon sijainnilla, asukkailla, ja sisäisellä turvallisuudella. Toisaalta helpoiten joudut omaisuusrikoksen kohteeksi kellarikoppisi kautta, joten tätäkään kautta kerroksella ei ole mitään merkitystä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Frederik Krueger kirjoitti: Tänään taisi työmatkaan mennä 8 min autolla, klo 8:55 olin työpaikalla.
Olithan nyt varppina kaikki aistit valppaana koko matkan? Pidithän turvavälejä? Pysähtelit ennen suojateitä? Käytit turvavyötä ja suuntavilkkuja? Suljit radion ettei keskittyminen herpaannu? Hands free? Penkinlämmitin? Peilit suunnattu oikein? Kädet varttia vaille kolme ratilla? Jalat pikku koukussa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:Tänään taisi työmatkaan mennä 8 min autolla
Mä ihmettelen, että miksi kulkea autolla tollasia matkoja?
Stevie Ray

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

bliss kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tänään taisi työmatkaan mennä 8 min autolla
Mä ihmettelen, että miksi kulkea autolla tollasia matkoja?
Fillarilla kulkiessa ei syke ehdi nousta? Autolla se pomppii siellä 170:n hujakoilla jo ensimmäisissä valoissa. Urheilua!
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Mikset mene edelleen autolla?
Ei minulla ole enää sellaista.
Siinä tapauksessa työmatkojen ajallinen vertailu ei ole mielekästä. Muuta radan varteen ja mene metrolla tai lähijunalla, ne eivät nyi.
Itse asiassa laina-autolla ajettuna tuohon matkaan menee suunnilleen sama kuin Askolasta Helsinkiin. Bussilla+metrolla pidempään. Ajattelurauhaa ei kyllä tule autolla ajettunakaan, koska siihen muuhun liikenteeseen joutuu kiinnittämään ihan eri tavalla huomiota taajamassa kuin maanteillä ja motarilla. Lisäksi muuten asun radan varrella, työpaikka vielä pitäisi muuttaa, niin välttyisin nykimiseltä. Valitettavasti se ei ole minun päätettävissäni oleva asia.
No, minulle ajattelurauha (tai yhdessä ajettaessa keskustelurauha) sisältyy siihen "muuhun", eli sillä on itseisarvonsa.
Minulle on vieras ajatus että pystyy saavuttamaan ajattelurauhan vain autolla ajaessaan. Eikö teillä ole siellä työpaikalla mitään pukukoppia tai muuta johon voisit vetäytyä tunniksi meditoimaan aina päivän aluksi?

Minä suoritan aamumeditoinnit yleensä jo kotona aamiaisen ja lämpimän aamusuihkun (tai pikemminkin kylvyn) yhteydessä.
:D Siis hetkinen... ...vaihtoehtoina edullinen omakotitalo maalla + ajattelurauha autossa tai samanhintainen kerrostaloasuminen + ajattelurauha pukukopissa/siivouskomerossa. Njoo. Täytyypä miettiä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bliss kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tänään taisi työmatkaan mennä 8 min autolla
Mä ihmettelen, että miksi kulkea autolla tollasia matkoja?
Siksi koska YTV:n (seutu)lippusysteemi on epäreilu pikkaisen rajan molemmin puolin pomppiville. Autonkäyttö on sosiaalispoliittistieteellinen kannanotto elämän epäoikeudenmukaisuudelle.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: Minä suoritan aamumeditoinnit yleensä jo kotona aamiaisen ja lämpimän aamusuihkun
En syö aamupalaa, enkä käy pesullakaan aamuisin. Klo 6:45 ja autossa 6:55. Sitten alkaa kolmen vartin meditaatiomatka duuniin.
bliss

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tänään taisi työmatkaan mennä 8 min autolla
Mä ihmettelen, että miksi kulkea autolla tollasia matkoja?
Siksi koska YTV:n (seutu)lippusysteemi on epäreilu pikkaisen rajan molemmin puolin pomppiville. Autonkäyttö on sosiaalispoliittistieteellinen kannanotto elämän epäoikeudenmukaisuudelle.
Blah. Jos matkaan menee autolla 8 minuuttia, se on parasta kävellä tai ajaa fillarilla :D
Liikenteen ja liikenteessä olevat tollot tietäen fillarilla pääsee monesti jopa nopeammin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

prosessi kirjoitti:Itse asiassa laina-autolla ajettuna tuohon matkaan menee suunnilleen sama kuin Askolasta Helsinkiin.
Teetkö edelleen epävalideja aikavertailuja, vai väitätkö oikeasti että autolla ajaminen Askolasta Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi vie yhtä kauan kuin autolla ajaminen Helsingissä sijaitsevasta kodistasi Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi?

Etäasumisen autuutta todistelevat hörhöt tekevät yleensä juuri tuollaisia kummallisia vertailuja "Mitä kestää päästä julkisilla Itä-Helsingin perukoilta länsi-Espooseen töihin pahimpaan ruuhka-aikaan" versus "Kuinka kauan kestää ajaa 50km aamuviideltä Lahden moottoritiellä.", vaikka toisaalla valittavat kuinka vituttaa yrittää päästä aamuisin työpaikalle Kehä III:n ruuhkassa, tai selviytyä mukelon kanssa työpaikalle kaukaa. Nuohan eivät ole millään mittareilla toisiinsa verrattavissa olevia asioita.
Ajattelurauhaa ei kyllä tule autolla ajettunakaan, koska siihen muuhun liikenteeseen joutuu kiinnittämään ihan eri tavalla huomiota taajamassa kuin maanteillä ja motarilla.
Hirvivaaramerkeistä niin väliä.

Muuttuuko tässäkin esimerkissäsi periferiassa asuminen taas taikaiskusta pelkäksi moottoritieajeluksi pisteestä A pisteeseen B? Ainakin esim. Hämeenlinnanväylä tuntuu nykyisin olevan kovin ruuhkainen ja hidas etätyömatkailijoiden takia. Tietenkin jos kerran lähtee työmatkalle aina aamuviideltä... Elämä on valintoja.
:D Siis hetkinen... ...vaihtoehtoina edullinen omakotitalo maalla + ajattelurauha autossa tai samanhintainen kerrostaloasuminen + ajattelurauha pukukopissa/siivouskomerossa. Njoo. Täytyypä miettiä.
Pointti enemmänkin oli että koko "tarvitsen joka-aamuisen 200km ajelun edestakaisin jotta voisin selvittää pääni" kuulostaa totta puhuen pelkältä selittelyltä. Sinänsä mielenkiintoista että tuon auvoisuutta tässä todistellut kolmikko on aikaisemmin valitellut pitkiä työmatkojaan ja työpaikalleen johtavien teiden ruuhkaisuutta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: Pointti enemmänkin oli että koko "tarvitsen joka-aamuisen 200km ajelun edestakaisin jotta voisin selvittää pääni"
Sä olet kyllä mestari ymmärtämään asiat päin vittua.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Frederik Krueger kirjoitti:Sinänsä mielenkiintoista että tuon auvoisuutta tässä todistellut kolmikko on aikaisemmin valitellut pitkiä työmatkojaan ja työpaikalleen johtavien teiden ruuhkaisuutta.
Äläpä pistä sanoja suuhuni. En ole missään vaiheessa sanonut matkan olevan mitenkään erityisen auvoinen, mutta koska se on tosiasia, olen ottanut siitä hyödyn irti. Elämässäni myös on erialaisia päiviä, joskus vituttaa, joskus ei. Ymmärrän kyllä, että kehitysvammaisille on rutiinit tärkeitä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Itse asiassa laina-autolla ajettuna tuohon matkaan menee suunnilleen sama kuin Askolasta Helsinkiin.
Teetkö edelleen epävalideja aikavertailuja, vai väitätkö oikeasti että autolla ajaminen Askolasta Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi vie yhtä kauan kuin autolla ajaminen Helsingissä sijaitsevasta kodistasi Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi?
Väitän oikeasti. Johtuen siitä, että Helsingissä joudun sompailemaan edestakaisin saadakseni mukelon ensin päiväkotiin, kun taas Askolassa päiväkoti olisi ollut matkan varrella.
Muuttuuko tässäkin esimerkissäsi periferiassa asuminen taas taikaiskusta pelkäksi moottoritieajeluksi pisteestä A pisteeseen B? Ainakin esim. Hämeenlinnanväylä tuntuu nykyisin olevan kovin ruuhkainen ja hidas etätyömatkailijoiden takia. Tietenkin jos kerran lähtee työmatkalle aina aamuviideltä... Elämä on valintoja.
Ei taikaiskusta, vaan koska se oli fakta. Tiilääntie, Monninkyläntie, Mäntsäläntietä Porvoon suuntaa, motari, Kehä I, Hämeenväylä, työpaikka.
Pointti enemmänkin oli että koko "tarvitsen joka-aamuisen 200km ajelun edestakaisin jotta voisin selvittää pääni" kuulostaa totta puhuen pelkältä selittelyltä. Sinänsä mielenkiintoista että tuon auvoisuutta tässä todistellut kolmikko on aikaisemmin valitellut pitkiä työmatkojaan ja työpaikalleen johtavien teiden ruuhkaisuutta.
No, minun kohdallani se on lähinnä ollut havainto siitä, että kun asia on jäänyt pois elämästäni, olen jäänyt kaipaamaan sitä. Eli ei todellakaan selittelyä minun osaltani, vaan fakta siitä, että se minulle tosiaan oli juuri niin auvoista kuin silloinkin "selittelin".
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bliss kirjoitti:Blah. Jos matkaan menee autolla 8 minuuttia, se on parasta kävellä tai ajaa fillarilla :D
Kävelymatkaksi aavistuksen verran liian pitkä joka arkipäivä tehtäväksi (n. 2x3,2km), ja fillari validi vaihtoehto vain muulloin kuin talvella, eikä sateisilla säillä. Menee suotta aikaa työpaikalla vaihtaa läpimärät pyöräilyvetimet tavalliseen työasuun, kuten huomaan joidenkin tekevän. Lisäksi ruokaostosten kärrääminen ei ole mielestäni herkkua polkupyörällä. Menee liikaa säätämiseksi.

Aikaisemmin asuessan hieman lähempänä työpaikkaani (2km), jätin auton kotiin ja kävelin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

prosessi kirjoitti:Väitän oikeasti. Johtuen siitä, että Helsingissä joudun sompailemaan edestakaisin saadakseni mukelon ensin päiväkotiin, kun taas Askolassa päiväkoti olisi ollut matkan varrella.
Arvasin että vertailuun on piilotettu tuollaisia pommeja. Edelleen epävalidi vertailu. Jollain toisella päiväkoti Helsingissä on heti kodin vieressä.
prosessi kirjoitti:
Muuttuuko tässäkin esimerkissäsi periferiassa asuminen taas taikaiskusta pelkäksi moottoritieajeluksi pisteestä A pisteeseen B? Ainakin esim. Hämeenlinnanväylä tuntuu nykyisin olevan kovin ruuhkainen ja hidas etätyömatkailijoiden takia.
Ei taikaiskusta, vaan koska se oli fakta. Tiilääntie, Monninkyläntie, Mäntsäläntietä Porvoon suuntaa, motari, Kehä I, Hämeenväylä, työpaikka.
Okei, eli koska asut Helsingissä asunnossa joka sijaitsee mahdollisimman epäedullisessa paikassa verrattuna mukelosi hoitopaikkaan ja työpaikkasi sijaintiin, tämä on mielestäsi jotenkin vertailukelpoinen sen kanssa että ajat Helsingin ulkopuolelta suoraan Helsingin laitamilla sijaitsevaan työpaikkaasi.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Väitän oikeasti. Johtuen siitä, että Helsingissä joudun sompailemaan edestakaisin saadakseni mukelon ensin päiväkotiin, kun taas Askolassa päiväkoti olisi ollut matkan varrella.
Arvasin että vertailuun on piilotettu tuollaisia pommeja. Edelleen epävalidi vertailu. Jollain toisella päiväkoti Helsingissä on heti kodin vieressä.
Paitsi että ei ole epävalidi. Maalla palvelut on sijoitettu juuri tuolla tavalla helposti saavutettaviksi, yleensä kirkonkylään, kun taas kaupungeissa ne ovat vähän missä sattuvat ja on ihan tuurista kiinni miten hyvin ne osuvat kohdalle.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

prosessi kirjoitti:Paitsi että ei ole epävalidi. Maalla palvelut on sijoitettu juuri tuolla tavalla helposti saavutettaviksi, yleensä kirkonkylään, kun taas kaupungeissa ne ovat vähän missä sattuvat ja on ihan tuurista kiinni miten hyvin ne osuvat kohdalle.
Puhuimme nyt päiväkodeista, emme kunnan sairaaloista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Paitsi että ei ole epävalidi. Maalla palvelut on sijoitettu juuri tuolla tavalla helposti saavutettaviksi, yleensä kirkonkylään, kun taas kaupungeissa ne ovat vähän missä sattuvat ja on ihan tuurista kiinni miten hyvin ne osuvat kohdalle.
Puhuimme nyt päiväkodeista, emme kunnan sairaaloista.
Arvelet, että päiväkodit sijoitetaan jonnekin muualle kuin kyliin? Minne?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Puhuimme nyt päiväkodeista, emme kunnan sairaaloista.
Arvelet, että päiväkodit sijoitetaan jonnekin muualle kuin kyliin? Minne?
FK meinaa, että päiväkoteja on hesassa satoja. Sairaaloita on vain kourallinen. Helsingissä päiväkodin sijainnissa ei ole mitään säkää, koska niitä on joka puolella. Se on sitten eri juttu onko esim. kartanonkosken päiväkodeissa tilaa. Maalla harvemmin on päiväkoteja alle kilometrin päässä kun taas pk-seudulla tuo on ihan yleistä.
Yönmustaritari

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

bliss kirjoitti:ei kykene omakotitaloasumiseen
Samis.

Lapsuusvuosien ainainen lumenluonti tai nurmikonleikku tm. puutarhatyöt ja ehostus, katokorjaus ja räystäsremontti tai sitten pelkästään se, että talvisin piti ajaa ensimmäinen 4 km:n lämmittelykierros Valmetin lumikouralla ennen arkirutiineihin lähtöä on saanut minut arvostamaan yhteistyössä muiden taloyhtiän asukkaiden kanssa maksettavaa vastiketta siitä ettei itse tarvitse.

Ja kun en vaan viitsi enää. Kommuuniasuminen olisi ihan ok niin ei tarvitsisi edes ruokaansa laittaa tai viinoja ostaa.
bliss

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja bliss »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Puhuimme nyt päiväkodeista, emme kunnan sairaaloista.
Arvelet, että päiväkodit sijoitetaan jonnekin muualle kuin kyliin? Minne?
FK meinaa, että päiväkoteja on hesassa satoja. Sairaaloita on vain kourallinen. Helsingissä päiväkodin sijainnissa ei ole mitään säkää, koska niitä on joka puolella. Se on sitten eri juttu onko esim. kartanonkosken päiväkodeissa tilaa. Maalla harvemmin on päiväkoteja alle kilometrin päässä kun taas pk-seudulla tuo on ihan yleistä.
Kyllä sen muksun saa juuri siihen lähimpään päiväkotiin jos kykenee hiukan joustamaan omista aikatauluistaan (tai hakee paikkaa riittävän ajoissa). Oma napero aloittaa kolmen viikon päästä 50 metrin päässä olevassa päiväkodissa, eikä mun duunimatkaan tule edes mutkaa :]
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vesper kirjoitti:
Melnais kirjoitti:työmatka on aivan turhaa aikaa
En kyllä ihan allekirjoita tätä. Mulle työmatka on tärkeä hetki nollata päätä tai miettiä asioita. Autossa tulee sitä omaa laatuaikaa, jota varmasti jokainen, joka ei ole täysin läheisriippuvainen, tarvitsee.
Ymmärrän, että pitkästä matkasta koittaa ottaa hyödyn irti tai muuten nähdä sen niin positiivisena kuin mahdollista. Tuskin kukaan kuitenkaan himoaa pitkää työmatkaa sen itsensä vuoksi. Lähinnä se lienee pakollinen paha, jos ei mieleistään asumismuotoa/työpaikkaa saa järjesteltyä säällisen matkan päästä. Tai ehkä en ymmärrä ja autoilu vaan on niin runkkua?

Mulle paras mahdollinen työmatka on 2-4km, pystyy kävelemään läpi vuoden. Ja vaikka meditoin matkat suunnitellen ruokalistaa, remontteja ja seksiä, on se silti muuten paitsi liikunnallisen antinsa osalta turhaa. Ostan heti teleportin kun löydän sopivan hintaisen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bliss kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Arvelet, että päiväkodit sijoitetaan jonnekin muualle kuin kyliin? Minne?
FK meinaa, että päiväkoteja on hesassa satoja. Sairaaloita on vain kourallinen. Helsingissä päiväkodin sijainnissa ei ole mitään säkää, koska niitä on joka puolella. Se on sitten eri juttu onko esim. kartanonkosken päiväkodeissa tilaa. Maalla harvemmin on päiväkoteja alle kilometrin päässä kun taas pk-seudulla tuo on ihan yleistä.
Kyllä sen muksun saa juuri siihen lähimpään päiväkotiin jos kykenee hiukan joustamaan omista aikatauluistaan (tai hakee paikkaa riittävän ajoissa). Oma napero aloittaa kolmen viikon päästä 50 metrin päässä olevassa päiväkodissa, eikä mun duunimatkaan tule edes mutkaa :]
No joo, minullakin helpottaa puolentoista vuoden päästä, kun mukelo täyttää kolme. Sen jälkeen päiväkotivalikoima lisääntyy rutkasti, ja lähimpää on se 50 metriä. Noita pienille lapsille tarkoitettuja vain on harmillisen vähän, niinku aikuisten oikeesti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:No joo, minullakin helpottaa puolentoista vuoden päästä, kun mukelo täyttää kolme. Sen jälkeen päiväkotivalikoima lisääntyy rutkasti, ja lähimpää on se 50 metriä. Noita pienille lapsille tarkoitettuja vain on harmillisen vähän, niinku aikuisten oikeesti.
Ei kai noita pienten lasten päiväkoteja ole sen enempää tai lähempänä jossain maaseudulla?
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bliss kirjoitti:Oma napero aloittaa kolmen viikon päästä 50 metrin päässä olevassa päiväkodissa,
Olen antanut itseni ymmärtää, että se päiväkotipaikan saaminen ei ole aina niin varmaa, ainakaan sieltä mistä haluaisi, kuten esmes siitä kodin läheltä?

Itsehän olen toki jo hankkinut päiväkotihakemukset englanninkieliseen päiväkotiin, vaikka sinne pääse vasta kolmevuotiaana :vihelt:
Vastaa Viestiin