Linnut

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
RolloTomasi

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:
Se, että kissat eivät kuulu Suomen luontoon, kuuluu kyllä mukaan, jos ja kun asiaa nyt kerran käsitellään laajemmin kuin ihan henk.koht. tykkään/entykkää-juttuna. En pidä siitä, että kissat syövät pikkulintuja, kahdesta syystä:
1) koska itse pidän pikkulinnuista enkä tahdo niille pahaa
2) koska kissat eivät kuulu Suomen luontoon, mutta tuhoavat silti Suomen luontoon kuuluvia eläinlajeja.
Myoskaan ihmiset eivat kuulu Suomen luontoon. (Ymmarran kylla, etta mielestasi ihmiset ovat liikkuva elainlaji ja kulkevat minne lystaavat, mutta eivat ne taalla syntyneet.) Pitaisiko ihmisten lisaantyminen Suomessa kieltaa?

Ja vaikka jalkaisin tuhansia vuosia sitten ihmiset tulivatkin luonnollista tieta, et voi vaittaa, etta olisi luonnollista tulla Suomeen lentokoneella. Pitaisiko siis maahanmuuttajat kaannyttaa rajalta pois?

Ja mikseivat ihmisten luonnolliset viholliset pida huolta siita, etta lajiimme kuuluvien lukumaara pysyisi riittavan pienena siihen, ettei meista olisi haittaa ymparistollemme? Missa meidan luonnolliset vihollisemme ovat?
Aito_Johanna kirjoitti: En sanonut. Älä pane sanoja suuhuni.
Etko?
Aito_Johanna kirjoitti: En ylipäänsäkään ole lemmikkieläinihmisiä, mikä tahansa elukka olisi kumppaniehdokkaalla turn off.
Ehka ymmarramme myos ilmaisun "turn off" toisin.
Aito_Johanna

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

>Myoskaan ihmiset eivat kuulu Suomen luontoon. (Ymmarran kylla, etta >mielestasi ihmiset ovat liikkuva elainlaji ja kulkevat minne lystaavat, >mutta eivat ne taalla syntyneet.) Pitaisiko ihmisten lisaantyminen >Suomessa kieltaa?

>Ja vaikka jalkaisin tuhansia vuosia sitten ihmiset tulivatkin luonnollista >tieta, et voi vaittaa, etta olisi luonnollista tulla Suomeen lentokoneella. >Pitaisiko siis maahanmuuttajat kaannyttaa rajalta pois?

Emmekös me nyt kierrä kehää? Tuo "eihän ihminen kuulu Suomen luontoon" -juttu käsiteltiin jo. Siinä Nightwish-ketjussa. Katso sieltä, jos on uhohtunut.

>Ehka ymmarramme myos ilmaisun "turn off" toisin.

Näköjään.
RolloTomasi

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti: Emmekös me nyt kierrä kehää? Tuo "eihän ihminen kuulu Suomen luontoon" -juttu käsiteltiin jo. Siinä Nightwish-ketjussa. Katso sieltä, jos on uhohtunut.
Et ole vastannut kysymykseen siita, miksi kayt toissa. En ole myoskaan kuullut kantaasi siihen, mita vastasyntyneille pitaisi tehda.

Ihminen parantaa suhdettaan luontoon? Sama juttu kuin rajoituksilla kissan suhteen. Missa on ero?

Etka vastannut kysymykseen maahanmuuttajista, puhuimme kai lahinna jo taalla asuvista ihmisista, joita ei saada pois haadettya.

Aito_Johanna kirjoitti: Et kai vihjaa, että minä "repisin syitä" tai en myöntäisi tunteitani suoraan? Vaikka juuri kirjoitin, että olen tässä ketjussa sanonut asiat juuri niin kuin tarkoitan?
Mista olet saanut sellaisen mielikuvan, etta luottaisin sinuun riittavasti?
Olet ihminen.
Aito_Johanna

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

>Et ole vastannut kysymykseen siita, miksi kayt toissa. En ole myoskaan >kuullut kantaasi siihen, mita vastasyntyneille pitaisi tehda.
>Ihminen parantaa suhdettaan luontoon? Sama juttu kuin rajoituksilla >kissan suhteen. Missa on ero?
>Etka vastannut kysymykseen maahanmuuttajista, puhuimme kai lahinna >jo taalla asuvista ihmisista, joita ei saada pois haadettya.

Perusta noille oma topic. Mä en nyt millään näe noiden kaikkien kysymysten yhteyttä tähän lintu- ja kissa-aiheeseen, joka nähdäkseni on jo kaluttu loppuun. Ja jatkuva selittäminen tuntuu turhauttavalta, koska lukemani perusteella en usko, että tulet enää tämän ketjun kuluessa tulkitsemaan mitään, mitä sanon muuten kuin tarkoitushakuisesti.

>Mista olet saanut sellaisen mielikuvan, etta luottaisin sinuun riittavasti?
>Olet ihminen.

Tiedän itse olevani sellainen ihminen, jonka sanaan voi luottaa. (Paitsi provoillessani, toim.huom, mutta tässä ketjussa en ole provoillut.) Olen uskonut tämän kuvan välittyvän myös keskustelupalstalle. Ok, ehkä olen erehtynyt. Siinä tapauksessa nyt on korkea aika panna piste tälle keskustelulle. En näe mitään järkeä keskustella sellaisen keskustelukumppanin kanssa, jonka luottamusta nautin niin vähän, että tämä ei usko selviä sanojani vaan väittää itse tietävänsä minun tunteeni, ajatukseni ja vaikuttimeni minua itseäni paremmin.
RolloTomasi

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:
Anteeksi, jos olen loukannut tunteitasi.

Itse en ymmarra, miten sina voit olla nakematta yhteytta, jos et erota ihmista luonnosta.

En mina sinun tunteitasi, ajatuksiasi ja vaikuttimiasi vaita tietavani sinua paremmin. (Miksi kysyisin niita, jos tietaisin?) Ennemminkin haluaisin tietaa.

OK. Omasta mielestasi olet ihminen, jonka sanaan voi luottaa. Paitsi provoillessasi. No, mistapa tiedan, milloin provoilet ja milloin et? Provoillessasikin voit vaittaa, ettet provoile.

Myonnan kylla oman vainoharhaisuuteni ja epaluuloni ihmisia kohtaan. (Tama on yksi syy, miksi pidan kissoista. Ne ovat helvetin rehellista porukkaa.)
Aito_Johanna

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

RolloTomasi kirjoitti:

Itse en ymmarra, miten sina voit olla nakematta yhteytta, jos et erota ihmista luonnosta.
Mistä keksit, että en erota ihmistä luonnosta? :shock: Minähän sanoin siinä Nightwish-ketjussa juuri päinvastaista.
RolloTomasi

Re: Linnut

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti: Mistä keksit, että en erota ihmistä luonnosta? :shock: Minähän sanoin siinä Nightwish-ketjussa juuri päinvastaista.
Yritan vain saada sinut ymmartamaan, etta henkilolle, joka ei erota ihmista luonnosta, jos luontoon kuulumattomia ihmisen toimia ei oteta mukaan, ajatuksesi saattavat vaikuttaa kasittamattomilta.

Sina erotat, mina en. Siksi minulla on vaikeuksia ymmartaa sinun ajatuksenkulkuasi tassa asiassa.
Vastaa Viestiin