Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Ai niinq et "sori vaan oppilaat, tää täti lähtee nyt kesken päivän spinnaamaan" tai "Mikäs vitun kuntokeskus tää on kun ei täällä ole MINUN kurssiviikkoon sopivia tunteja? Ettekö te tiedä kuka MINÄ olen?"
Öööh, kyllä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Te ootte ilkeitä :cry: Olis vaan pitäny naida rikas mies, niih.
The great club outshines the individual, always and forever.
Stinky

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Stinky »

En osaa relata. Kävin shoppaamassa, ystin luona kahvilla ja himassa on siivousurakka päällä. Kauheeta kun toi aurinko paljastaa kaiken. Ikkunoiden pesu on persiistä just nyt, joten säästelen sitä myöhemmäksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Stinky kirjoitti: Ikkunoiden pesu on persiistä just nyt, joten säästelen sitä myöhemmäksi.
Voisin melkein harkita tänävuonna tekeväni tämänkin operaation. Eli vuokraamosta tykein masiina lainaan ja sutinaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Katsoin Supernaturalia DVD:ltä ja huomasin, että näkö on selvästi huonontunut tai sitten oli vain kakkulat huurussa. Mutta onpa syy käydä katselemassa uusia rillejä ja piipahtaa silmälekurilla. Iskin silmäni eräisiin Versacen malleihin. Eivät olleet edes kovin hinnakkaat, yllättävää kyllä.

Olen jäänyt koukkuun huutonettiin, ostan kaiken kuitenkin uutena, joten en oikein ymmärrä tätä fiksaatiota. Kaupasta voisi saada edullisemmin.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Elppis kirjoitti:Te ootte ilkeitä :cry: Olis vaan pitäny naida rikas mies, niih.
Sori, mun ei tarkotus oikeesti olla ilkee! Ei tod. Uskoisitpa. :h:
Ja nowa on ku minä. 8)

Mut joo, mä niiiin ärtsyilen yleisesti sitä, että lapsia halutaan ja tehdään ja sitten ne pieninä laitetaan hoitoon kokopäiväsesti... Moni tietää jo raskautta suunnitellessa taloudellisesta tilanteesta jotain, siis siitä tulevasta.

Saan kai mä vastustaa, ei se mitään miksikään muuta. Enkä vastustuksieni keskellä silti ole varmaan _koskaan_ syyllistänyt tahallisesti ketään. Tai no olen joo, mut sellasta Tosi Tuttua ihmistä, jonka tekemisiä arvostelin erittäin itsekeskeisiks ja uskalsin sen tehdä koska tunsin asiat. Netissä en esitä tuntevani mittään tai kettään.

Toki mölyt vois pitää masussa, tää nyt pätee kaikkeen yleensäkin.

lisäys: Itsekeskeisyys, itsekkyys, whatever tuossa ylhäällä ei edes kuulu caseen. Urpoilulisä. Minä jos kuka osaan olla itsekäs äiti.
Rouva Pupu

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Edes semmonen peruspalkka toisella mahdollistaa sen että voipi kotio jäädä joksikin aikaa, itse jään kolmeksi vuodeksi. Hiukan pitää tinkiä tai miettiä mihin sen rahan laittaa, mutta yllättävän vähän kuitenkin joutuu tinkimään. Toki jos on säästöjä niin sekin helppaa. Mut jokainen tyylillään, en pidä töihin menoa ollenkaan pahana asiana. Voisin itsekin mennä ellen nyt olisi sattunut sanomaan itseäni irti ennen kuin tiesin raskaudestani. Se on ikävää jos kotio haluaa jäädä, mutta siihen ei vain mahdollisuutta ole. Ottaen huomioon miten shoppailufriikki olen niin menot on kuitenkin yllättävän pieniä.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Moni tuntuu käyttävän sitä paalua kuiteski vaan tekosyynä... Kotona ei välttisti viihdytäkään ja töihin meno houkuttaa (koska on helpompaa). Sit yllätytään tuplaraskaudesta, morkkiksista pienen suhteen, palkka ei tunnukaan kovin suurelta... Huomioita lähikuukausilta ystien eloista.

Mä halusin töihin yhessä välissä vaan siks kun kotona meni hermot. Ja oon käynytkin töissä pätkissä, lyhyinä päivinä ja oikeestaan nyt pitkinäkin. Mut vaan koska mies jäi kotiin, en ois tuota 1,5-vuotiasta voinu vielä muualle ku anoppilaan laittaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Uijui kun tunteekin itsensä tärkeäksi. Menen tuota pikaa ensimmäiseen yhtiökokoukseeni tässä puulaakissa. Taidan ensin silittää kragan ja viikata kulmakarvat ojennukseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Monsieur Manala

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:^ Monikin elää, se on vaan sitten jostain pois. Eipä ainakaan tärkeimmästä, perhe-ajasta. :]
Mitäs jos oman isin lompsas ei ookaan mistä ottaa pois?

Jos sussa joku ärsyttää, niin toi sulle itsestäänselvän taloudellisen turvan ja riippumattomuuden - jonka olet ilmaiseksi kultalusikalla saanut - takaa tuleva arvostelu ja osoittelu muita kohtaan jotka joutuvat priorisoimaan ajankäyttöään siltä pohjalta, että pitäis olla jotain ruokaakin kaapissa sille kakaralle annettavaksi yhteisen laatuajan lisäksi.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Joo, ihan ymmärrettävästi ja oletetusti tulit taas väliin. Pysyttelen hissumpana!

Mut joskus ihan oikeesti vituttaa meidän ihmisten tärkeysjärkkäilyt. Alkaa tää olla yhteiskunnan iso jutska kun yhä enempi ja enempi asioille koitetaan tehdä jotain. Kodinhoitotukeen korotusta, please, äänestäkäämme tj sen eteen. Tarhantädit ainakin äänestää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Fcuk kirjoitti: Kodinhoitotukeen korotusta, please, äänestäkäämme tj sen eteen. Tarhantädit ainakin äänestää.
Eilen muuten perhevalmennustunneilla terkkari kertoi, että koko kesänä heidän toimipisteessään ei ole mitään neuvola- yms. palveluita tarjolla. Aika erikoista nykypäivänä, että kun kertomansa mukaan kolmen ihmisen työt normisti tekevä ihminen jää lomalla, ei ole ketään tuuraajaa. En tiennyt, että asiat ihan noin heikosti ovat. Olo on kuin Romaniassa asuis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen muuten perhevalmennustunneilla terkkari kertoi, että koko kesänä heidän toimipisteessään ei ole mitään neuvola- yms. palveluita tarjolla. Aika erikoista nykypäivänä, että kun kertomansa mukaan kolmen ihmisen työt normisti tekevä ihminen jää lomalla, ei ole ketään tuuraajaa. En tiennyt, että asiat ihan noin heikosti olevat. Olo on kuin Romaniassa asuis.
Jep, samma här. Ties kuin monet alueet yhdistetään yhteen paikkaan ja toivoa vaan sopii, ettei ole taloon omilla pirpsuilla asiaa. Tai no en tiedä miten ihmiset lomailee, millanen se tarve oikeasti täydellä volalla on...

Manala muuten, tekee mieli lisätä, että huonosti säkään muistat mun entisistä kituuttamisista. Sietäsit hävetä! Enkö valittanu tarpeeks sillon mammalomalla miehen minimipalkkaa ja loputonta visamasterikierrettäni häh? :D

Isin rahat astu kuvioihin vasta nyt kun halus ostaa puolet asunnostamme. Mut joo, onhan se firman turva ollu taustallani aina, mitä sitä kieltämään. Kultalusikoita jakelisin mieluusti kaikkialle. :]
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Saako udella, onko kotihoidon puolesta puhumiselle syy se ettette arvosta päiväkotien tätien ja setien taitoja, vai puhtaasti itsekkyys?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Zeb

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Oleks tosissasi? Kyllä minustakin näissä yhteiskunnan rakenteissa on jotain mätää ellei jompi kumpi vanhemmista voi realistisesti hoitaa edes pieniä lapsiaan. Mitenkään tarhatätejä aliarvioimatta, ne ei ole lapsen vanhempia.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Vesper kirjoitti:Saako udella, onko kotihoidon puolesta puhumiselle syy se ettette arvosta päiväkotien tätien ja setien taitoja, vai puhtaasti itsekkyys?
Ei ainakaan tätien ja setien taitojen väheksyntä! Itsekkyyskään... Hardly. Tai en ehkä ymmärrä mitä tarkotat itsekkyydellä? Lapset tehdään itsekkäistä syistä ja mun mielestä on ihan luontevaa ajatella, että kasvatuskin on tekijän harteilla, omistaan huolehditaan jne jne. Itsekästä ja toisaalta epäitsekästä. Miten päin miettii.

Kotihoidon puolesta... Ehkä monin eri tavoin ja avuin muodostettu mielipide siitä, että kovin monen alle leikki-ikäisen (noin 2v) paras paikka on omassa perheessä. Netissäkin on toki vaikka mitä tutkimustuloksia kun jaksaa googlailla mut enpä ole aikoihin jaksanut, en nytkään.

Aika monen tädin suusta kuultu itkua siitä, miten kirpaisevaa on sitä tissiltä vierottuvaa alle vuoden vanhaa lohduttaa kun äiti tuo seiskalta ja isi hakee puol kuus... Kaikilla pitäs voida olla mahdollisuus muuhun. Oispa. Jotenkin aina epäilen sitä, etteikö Suomessa eläis pienemmillä työtunneilla. Siis jos tinkii kaikesta epätärkeästä!

En jaksa. Ihmiset tekee mitä tekee ja lapsissa on paljon eroja. Kunpa mahdollisimman moni löytäis jonkun hyvän kompromissin eikä ainakaan pennut kärsis. Aikuisille tekee kärsiminen ihan hyvää. 8)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Ann »

Monsieur Manala kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:^ Monikin elää, se on vaan sitten jostain pois. Eipä ainakaan tärkeimmästä, perhe-ajasta. :]
Mitäs jos oman isin lompsas ei ookaan mistä ottaa pois?
Missä vaiheessa teidän sukset on menneet ristiin?

..ja missä vaiheessa Manala on sanonut jotain kompattavaa. Nyt. Mitä helvettiä?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ann kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:^ Monikin elää, se on vaan sitten jostain pois. Eipä ainakaan tärkeimmästä, perhe-ajasta. :]
Mitäs jos oman isin lompsas ei ookaan mistä ottaa pois?
Missä vaiheessa teidän sukset on menneet ristiin?

..ja missä vaiheessa Manala on sanonut jotain kompattavaa. Nyt. Mitä helvettiä?
Nääh, ainahan meillä on ollu tämmönen suhde! Manala ei oo koskaan voinu sietää sitä, että siskonsa on ottanu ilmatteeks vanhemmiltaan mitään, eikä tykkää jos minä otan. Tai annan kuvan, että otan. Monesti mulla on sellanen fiilis et oon Manalan sisko, jota se hyvää hyvyyttään kouluttaa elämäntielle. Manala on kyllä yhä mun mielestä 95%:sesti ihku koska sen mielestä on ihan ok jos käytän äitiltä perittyjä rahojani lapsieni hyvinvoinnin eteen.

:]

killkill (miks poistuit?) totesi just hetki sitten siinä kakkoslapsiketjussa, että yks hyvä syy kakkoshaluttomuudelleen on raha. Siis sen vähyys. Komppailin. Mun mielestä se on tosi hyvä syy. En kuitenkaan ole sitä mieltä, ettei vähempivarakkaat sais lisääntyy (en tod!) mut kehtaan silti olla sitä mieltä - harhaisasti tai en - että pikkulapset kuuluu kotiin eikä _kokopäiväisesti_ muualle hoitoon. Mummoni oli eri mieltä! Se meni aina heti lapsen poksattuaan töihin, vippas lapset omalle äitilleen hoitoon. Kaipa tuo monissa kulttuureissa toimii yhä niin. Mutta meillä... Meillä on kunnan velvollisuus järjestää hoitopaikat. Jep, ei välttämättä ihan sieltä päästä pitäis toimia, imo.

Nyt koitan lopettaa. Haluun korostaa, etten ihan oikeasti tarkoittanut syyllistää ketään. Kaikilla on omat ongelmansa, liittyy ne rahaan tai ei. Jokainen vanhempi on varmasti tarkkaan miettiny ja laskeskellu vaihtoehtonsa ja osaa lukea lastaan tilanteen mukaan. Puspus maailma.
Dumis

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Huonoks on mennyt kun viikonpaskaketjutkin ovat täynnä asiakeskuteluja.
Tulin valittamaan tylsyyttäni, mutta löysin vauvakeskustelun, menen muualle valittamaan :D
Onslow

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Voi venäjä millaiseksi Lostin vitoskausi on mennyt. Tsekkasin äsken vitoskauden yhdeksännen jakson, ja on pakko todeta että on niin silkkaa paskaa ettei mitään rajaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Antaisin aika paljon hierojasta, selkä jumittaa.

Kävin katselemassa poppisoitinta, mutta en raaskinut ostaa 2G walkmaniä (69€) kun ei gigasta ollut kaupassa. Sensijaan ostin välilevyn pakastimeen (170€)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dumis kirjoitti:Huonoks on mennyt kun viikonpaskaketjutkin ovat täynnä asiakeskuteluja.
Koska viimeksi joku huusi maagiset kolme kirjainta T-P-K? Ei sillä, että olisin mitenkään kaivannut niitä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Huonoks on mennyt kun viikonpaskaketjutkin ovat täynnä asiakeskuteluja.
Koska viimeksi joku huusi maagiset kolme kirjainta T-P-K? Ei sillä, että olisin mitenkään kaivannut niitä 8)
En tiiä, ite varmaan nelisen kuukautta sitten. Njoo en mäkään niitä kirjaimia kaipaa. Life goes on ja palsta on täynnä vauvoja.
Monsieur Manala

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ann kirjoitti:..ja missä vaiheessa Manala on sanonut jotain kompattavaa. Nyt. Mitä helvettiä?
Älä viitti. Käytit jo ton kortin vuos-pari sitten.
Fcuk

Re: Tiistai on muuten yleensä tiistaina

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mitä se tpk meinaskaan? Mä taidan lopettaa nyt työt. Ei ees jaksa lenkille enää, joten ihanaa lojumista yksikseen ja vikat relat vaahtokylvyt.
Vastaa Viestiin