Työelämän kuviot tänään

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä juuri muutosta, asiakkaat huutaa tuotteita aivan kuten ennenkin ja me onnettomat painetaan. Pääsiäisen jälkeen ei sitten taidakkaan olla vapaapäiviä enään tässä kuussa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei mitään muutosta. Työn määrä ja laatu ovat lähes identtisiä aiempaan. Ja "Tällä palkalla syntyy tällästä jälkeä"-periaatetta ei sovi unohtaa 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Hiljasta oli toimistossa tuossa öpaut marras-helmikuun, mutta onneksi näyttää taas viriävän. Jotkut ennustaa, että pohja on vielä tulossa mutta vaikuttais että asiakkaat hiljalleen ovat nousseet kuopistaan ja huomanneet, ettei maailmanloppu tullutkaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tässä duunissa on kyllä huomattu tämän hetken taloudellinen tilanne. Yhtäkkiä koko verkosto muuttui "liikelaitokseksi" mistä syystä laskutamme jokaisen työn erikseen (ylim. typerää työtä) kun aiemmin eri osastoille meni ns. keskiarvolasku/kk.
Nyt työohjelmaa vielä "parannellaan", eli lekurit sanelisivat suoraan koneelle, josta me puretaan teksti. Mitään ei printtailla enää, eikä työntekijän tarvitse sijaita mitenkään lähellä tekstien sanelupaikkaa.

Elikkä: tekstejä tulee vähemmän, nyt kun lekureita laskutetaan jokaisesta erikseen. Samoiten istutaan kohta, me 350 eukkoa/ukkoa, jossa bunkkerissä Nurmijärvellä, koska työpiste tulisi keskittää (hki-espoo-vantaa-hyvinkää-tammisaari). Kiva!
Nyt tuli just voimaan "palkkauskielto", eli sijaisia ei oteta eikä määräaikaisuuksia jatketa. Eli mulla on työsoppari äitiyslomansijaisena 4.1.2010. Katsotaan miten eukon käy.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

- Töitä vähintään kuten aiemmin.
- Uusia saa palkata vain pois lähtevien tilalle, mutta onneksi jopa 1-2kk etuaikaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Joo. Disconnecting Finnish people.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

exPertti kirjoitti:"kestää vähintään kolme vuotta"
Elä kiusaa ko toinen on ihan paniikis. =/ Ja josko se kuiteski menis ohi kaikkii arpomisveikkauksia nopeemmi? Kaikkihan on kuitenki aina mahollista (vaikka eipä siinä, en usko tohon itekään).
Mut joo, synkältä tuntuu visiot kohta valmistua, ei pal voi repii riemuu siitäkään. Eihän kukaan ees voi palkata ketää uutta, ko pitää eka ottaa ne lomautetut/irtisanotut takasi.
No, oispa aikaa vaikka opiskella vähä lisää. Mitähän täs keksis, hmm hmm...

Edit/lisäys: Joo oli off-topic, mut kai silti close enough... Ja btw meil kyl ilmotellaan aika solkenaan rekryilyistä. Hmm.


Edit2:
exPertti kirjoitti: kohta myllyt pyörivät ihan täysillä taas.
Ach. Tapani mukaan luin huonosti ja ei-niin-ajatuksella taas kerran.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lapitii kirjoitti:Mut joo, synkältä tuntuu visiot kohta valmistua, ei pal voi repii riemuu siitäkään.
Mikä susta sit tulee?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Joko löytyi uutta hommoo?
Noup.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:Mut joo, synkältä tuntuu visiot kohta valmistua, ei pal voi repii riemuu siitäkään.
Mikä susta sit tulee?
No vittu jotain tulee taas, kolmatta kertaa (huomatkaa innostus =). Liiketaloudella mennään, ei tod. oo lähellä sydäntä mut rypistetään ny loppuun ko jossain mielenhäiriös tuli alotettuu. Aika pali harmittaa, ja vähä viäkin pähkäilen, ko ei tullu vaihettuu suuntautumista taloushallintoon. Kait vissiin ehtis viä. Siä näyttää piiisaavan duunii, mut ku ei vaan nappaa nii ei.

[Nyt meni liian hlökohtaseks, emmä tänne tämmösii haluu kirjotella. Saatan dellata kohta. =P]
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lapitii kirjoitti:Liiketaloudella mennään
:sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

...
Viimeksi muokannut Lapitii, 09.04.2009 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Onko paketoitu jonkinlainen kolmikirjaiminen läksiäislahja?

Näääh, ei vielä semmosia. Asiakassopimus tässä tulee vaan päätökseen. Varsinaisia duunin loppumisia sopinee odotella vasta tonne elokuulle..
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mikä muuten on kolmikirjaiminen läksiäislahja?

BMW
HIV
YTK?
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Jos et tiedä en voi auttaa.
LOL! Onko tämä joku salaliitto rividuunareita kohtaan?
Dumis

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eilen sain lomautusilmoituksen postissa. Toki tiesin siitä joka aikaisemminkin. Mutta koska lomautus on vain joka 4:s viikko ja senkin ajan saa liiton työttömyysrahoja suhteuttena KTA:han, niin en nyt ole ahdingossa... itse astiassa luultavasti töissä riittää sit ainakin överiä xD

Joten tulos on se että tulee lisää överiä ja lomia, kelpaa \o/
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:http://www.talouselama.fi/uutiset/article237252.ece
näitä kai on ollut tarjolla jos lehtiuutisesta oikein käsitin.
Jaa joo. No kai joku noksulainen noista pääsee nauttimaan..
Dumis

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Eilen sain lomautusilmoituksen postissa. Toki tiesin siitä joka aikaisemminkin. Mutta koska lomautus on vain joka 4:s viikko ja senkin ajan saa liiton työttömyysrahoja suhteuttena KTA:han, niin en nyt ole ahdingossa... itse astiassa luultavasti töissä riittää sit ainakin överiä xD

Joten tulos on se että tulee lisää överiä ja lomia, kelpaa \o/
Muistaakseni sinä juuri olit ihan kyrpä otsassa hommistasi, joten loma ehkä kelpaakin? Kunhan ei veny liian pitkäksi.

Sinällään pitäisi ehkä vähän huolestua siitä, että satamissa ei tarvita työporukkaa...
Kyllähän mä oon joo ollut kyrpäotsassa näiden henkilöstöpoliittisten ratkaisujen kanssa. Lomailu on erittäin tervetullutta ja vielä näillä ehdoin 8)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin. :( Pitäisi kuulemma käydä läheisellä kaupallisella salilla, ja maksaa 1,50€ per käyntikerta.

Vitun lama. Laitoin eilen uuden työkännykän tilaukseen, saa nähdä tuleeko sitäkään vai pitääkö kärvistellä vanhalla!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin.
LOL. Ensin siellä kiellettiin externalien käynti ja nyt näköjään internaalitkin saavat banaania. No siinä se sitten kunto nousee kun raahaa muuttolaatikoita työpisteeltä vekka.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tuntuupa oma duunipaikka taas hyvältä, kuntosalikin on edelleen käytössä, vaikka flipperi onkin rikki.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onslow kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin.
LOL. Ensin siellä kiellettiin externalien käynti ja nyt näköjään internaalitkin saavat banaania. No siinä se sitten kunto nousee kun raahaa muuttolaatikoita työpisteeltä vekka.
No tosiasiassa "sulkemisen" syynä taitaa olla se että kuntosalilaitteet muuttavat ennalta uuteen toimipisteeseen ja taloa hallinnoi uusi taho, ihmiset muuttavat sitten joskus perässä. Mutta silti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Dumis

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Tuntuupa oma duunipaikka taas hyvältä, kuntosalikin on edelleen käytössä, vaikka flipperi onkin rikki.
Meilkin on kuntosali ja sauna viel käytössä, bilispöytäkin on kunnossa.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin työnantaja työntää pakkolomaakin \o/

(2kk:n päästä valitan täällä kun tuli fudut :D)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tulee vaan lisää töitä kun pitää sopeuttaa työtömät taas takaisin työelämään ja työvoimapulaa odotellessa loppuunkouluttaa laiskoja dippi-inssejä ja kyllä ne vetää noksun ja muut koulutkset vielkiii..
Mulla tilanne on ihan sama jos työt loppuu meen eläkkeelle.. :cheer: :krooh: :beer: :perse:
Pyyhin Netikettiin..
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Meillä on tehty hyviä säästösuunnitelmia. Juuri sellaisia joita hallinnossa korkealla ja kaukana olevat suosivat.

- Vapaaehtoisesti suositellaan otettavaksi palkattomia virkavapaita 1-2 viikkoa
- Lomarahoja on suotavaa vaihtaa vapaaksi
- Yötyön aikahyvityksiä ei makseta rahana vaan aikana, toteutuvan listana aikana
- Ulkopuolisia sijaisia käytetään mahdollisimman vähän
- Ylitöitä ei saa tehdä

Meillä mikään näistä ei onnistu toiminnan vaarantumatta. Virkavapaita ei voi ottaa (ei sijaisia), lomarahoja ei voi vaihtaa (ei sijaisia), ylitöitä on pakko tehdä (ei niitä sijaisia), aikahyvityksiä ei voida antaa aikana (arvaa mitä puuttuu).

Käytännössä vaikuttaa, että toisaalla talossa tinkiminen johtaa siihen, että meillä pyritään kasvattamaan kassavirtaa ja paikat pidetään jatkuvasti täytenä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin