Pimppi perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perjantai-ilta. Hiki valuu homopetterifirman paidan läpi työtuoliin jännityksen kiristyessä. Kohta silmieni eteen tulee paljastumaan vastaanpanematon todellisuus.

Hitto kun säikähdin. Pelkkä keltainen t-paita leijui äsken vierestäni himmeästi loistaen monitorien säihkeessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nastamuumio

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Sen jälkeen kun maanantaina joi ne kaks pullollista, on vaan tehny mieli olla humalassa. Se on kivaa, nimittäin. Mutta kun en vaan voi. :tiistai:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mulla paloi käämit sampoon jo melkein vuosi sitten. Vaihdoin osuuspankkiin ja olen ollut tyytyväinen.

Päivä aivan jees. Kotihommat skulaa, hevoshommat ei. Ja päässä pyörii keskeneräinen asia ja maanantaina pitäis aloittaa uudet työtkin. Lopputulos kuitenkin +
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mieltäni painaa ajatus, onko Pertillä kaikki hyvin, kun känniketju on vielä avaamati?
Ei sillä, täytyy kait tässä luovuttaa ja tarjota sändmänille toti tuntuvien yötirsojen toivossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:Elämäni ensimmäinen viikonpäiväketjun avaus :ohyeah:

Hitusvinkulaa ei kyllä ole tiedossa. Vaimolla kuukautiset.

Illan ohjelma on seuraava: klo 18 avaan karhu oluen. klo 19.30 tilataan pitsataksista pizzaa. Samoihin aikoihin avaan Castillo Perelada Tinto Reservan

TV:stä katsotaan ensin "Tuntemattomat", sitten "Tartu mikkiin" ja sen jälkeen menen nukkumaan kuorsauksen takia yläkerran aulan sohvalle.
No niin. Perjantai menikin sitten aivan reisille.

Tulin kaupasta iloisena Castillo Perelada Tinto Reservan kanssa iltapäivällä. Ajattelin ottaa erän NHL 09:ä XBoxilla.

Kone ei saanut yhteyttä verkkoon. Antoi vikailmoituksen, että reititin tai modeemi ei anna IP-osoitetta. Aloin räpeltää verkon kanssa. Kaksi tietokonetta toimivat ongelmitta. Tietysti ensin normaalit temput, eli suljin ja boottasin muutaman kerran kaikki.

Soitin Elisalle, epäilivät, että vika ei ole heissä, koska tietokoneiden nettiyhteys toimii ongelmitta. Soitin Xboxin tukeen ja langan päässä tietenkin joku eestiläinen Reet tms. Juteltiin varmaan reilu puoli tuntia ja neuvona oli tarkastaa, että reitittimen asetukset ovat kunnossa. Yritin kyllä sanoa, että vika tuskin on reittimisessä (itse asiassa switch eli kytkin mulla) kun mulla on niitä kaksi ja reitittimen vaihto tai xboxin liittäminen suoraan adls-modeemiin ei auttanut. Reet oli järkkymätön: tarkistakaa ensin tämä ja jos ei auta, niin soittakaa uudelleen (tietysti järkevää antaa asiakkaalle joku tehtävä, esim. kiivetä ensin himalajalle, jotta pääsee hänestä eroon). Räpelsin sitten taas aikana saadakseni selville, miten reititintäni (kytkin) pääsee konffaamaan.

Kytkin oli A-linkin ja niin vanha, ettei valmistajan sivulta enää löytynyt käyttöohjeita (huonoa asikaspalvelua, tuskin vanhojen käyttöohjeiden pito paljoa levytilaa veisi).

Sitten kokeilin konffata adls-modeemiani, en mitään järkevää keksinyt.

Sitten seikkailin Xboxin tukisvuilla ja löysin ipconfig/all komennon ja yritin laittaa xboxiin suoraan oikeat asetukset, jotka katsoin em.komennon avulla. Ei toiminut.

Aikaa tähän meni about kolme tuntia. Lopulta olin aivan uupunut.

Tilanne tuntui toivottomalta. Alkoi tuntua yhä vahvemmin siltä, että kyseessä on rautapuolen ongelma ja nimenomaan Xboxissa, koska muut kaksi tietokonetta saivat yhteyden verkkoon ongelmitta. En ollut kuitenkaan täysin vakuuttunut rautapuolen viasta, koska kuitenkin tietokoneen verkkokartassa Xbox näkyi, eli jotain dataa kulki.

Masennuin ja menin nukkumaan klo 18. Nukuinkin sitten seuraavaan aamuun asti, kävin vain syömässä välillä. Yhden oluen join.

Seuraavana aamuna tilanne oli ennallaan ja päätin, että kyse on rautapuolen viasta. Menin ja hain Gamestopista käytetyn boxin hintaa 189.

Vapisevin sormin laitoin sen kiinni. Ajattelin, että jos tämäkään ei toimi, niin mitä sitten.

Mutta se toimi! Vika oli koko ajan Xboxin raudassa. Turhaan räpelsin asian kanssa tuntikausia ja pilasin perjantai-iltani.

Tervejärkinen ihminen olisi tietenkin pe iltana antanut asian olla, mutta mulla on sellainen vika, että en voi jättää hommaa kesken vaan laitan sen ratkaisemiseen kaiken efortin mitä on ja jos se ei toimi, niin sitten masennun ja menen peiton alle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:...en voi jättää hommaa kesken vaan laitan sen ratkaisemiseen kaiken efortin mitä on ja jos se ei toimi, niin sitten masennun ja menen peiton alle.
Kulta! ...mut mites silloin, kun asiakas pelmahtaa vastaanotollesi ja kolotuksen kohdetta ei löydy? Keksitkö tällöin jonkun vaikeaselkoisen ja -tulkintaisen mukaselityksen vai riisutko vaatteesi ja käperryt työpöytäsi alle imemään peukaloasi sikiöasennossa, masentuneena?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:...en voi jättää hommaa kesken vaan laitan sen ratkaisemiseen kaiken efortin mitä on ja jos se ei toimi, niin sitten masennun ja menen peiton alle.
Kulta! ...mut mites silloin, kun asiakas pelmahtaa vastaanotollesi ja kolotuksen kohdetta ei löydy? Keksitkö tällöin jonkun vaikeaselkoisen ja -tulkintaisen mukaselityksen vai riisutko vaatteesi ja käperryt työpöytäsi alle imemään peukaloasi sikiöasennossa, masentuneena?
Ei ole töissä tullut vastaan sellaista tilannetta, että maksimaalisesta efortista huolimatta en pääsisi hyväksyttävään tulokseen. Joskus hyväksyttävä tulos on kuolema, se koittaa meille kaikille joskus.


Tuo kuvaamani peiton alle meno on uusi ilmiö minulla. Tullut ehkä parin viime vuoden aikana. Onneksi toivun siitä nopeasti. Esim. nyt vointi on 130%.
NuoriD

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^ tarkemmin miettien työstä en masennu varmaankaan sen takia, että en mene siihen mukaan niin tunnetasolla. Minä, kuten muutkin ihmiset, suhtaudun työhön työnä.

Xboxin kanssa painiminen on sen sijaan Henkilököhtaista.
NuoriD

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Nehemiah James kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:^Hmm. Kuorsaus voi tulla myös klyyvarin puolelta, mutta ainahan tuota voisi kokeilla.
Eikös tuo nimenomaan vaikuta tuohon klyyvarin kautta kulkevaan hengitykseen.


Kuva
Tuossa kuvassahan kuorsausääni syntyy pehmeän suulaen värähtelystä. Ymmärtääkseni ääni voi tulla myöskin nenän ilmatien puolella, jolloin kitalakeen kohdistuvat temput eivät vaikuta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pimppi perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Xboxin kanssa painiminen on sen sijaan Henkilököhtaista.
:sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin