Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Urpoako vaiko eikö?!

Kyllä
4
19%
Ei
17
81%
 
Ääniä yhteensä: 21

Nehemiah James

Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

MGandhi kirjoitti:Ainahan voidaan todeta, että pyöräilykypärän käyttö on kannattanut, jos sen ansiosta on pelastunut yksikin ihmishenki. Se ei poista sitä faktaa, että muuna aikana näyttää urpolta.
Otetaans tästä nyt selvää! Onko se urpon näköistä pyöräillä kypärä päässä? Jääkö joku ilman laatuseuraa vain siksi, että käyttää kypärää pyöräillessä? Olisiko Gattaca nyt kaatomies jos olisi nuorena kloppina käyttänyt kypärää?

Omankohtainen havainnointi pyöräilevistä hottiksista on sen suuntainen, että en mä juurikaan mitään kypärää huomaa. Kauniita istumalihaksia, reisiä ja pohkeita runsain mitoin, uh.
Onslow

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nehemiah James kirjoitti: Otetaans tästä nyt selvää! Onko se urpon näköistä pyöräillä kypärä päässä?
Tulee varmaan yllätyksenä, mutta mielestäni ei ole.
MGandhi

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Nehemiah James kirjoitti:
Otetaans tästä nyt selvää! Onko se urpon näköistä pyöräillä kypärä päässä?
Heh, tuliko nyt iso tarve saada varmistus siihen , ettet näytä urpolta? ;)

Vaikka äänestystulos olisi satanolla kypärän puolesta, näytät silti urpolta! :p
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kypäräpäinen pyöräilijä voi näyttää hivenen urpolta. Toisaalta kypärätön pyöräilijä on urpo sekä yhteiskunnan loinen, joka tietentahtoen haluaa maksattaa vammansa kulut verovaroista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Lipsahti kahdesti jostain syystä :D
Viimeksi muokannut bliss, 14.05.2009 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

MGandhi kirjoitti:Heh, tuliko nyt iso tarve saada varmistus siihen , ettet näytä urpolta? ;)
Pyh!! Tiedän olevani komea vaikka kulkisin päivästä toiseen pelkissä pyöräilyshortseissa!
bliss

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:kulkisin päivästä toiseen pelkissä pyöräilyshortseissa!
*Asettuu parvekkeelle kiikarit käpälässä* :P
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bliss kirjoitti:*Asettuu parvekkeelle kiikarit käpälässä* :P
Joudut vähän odottelemaan! Nyt on tuulipukukelit *hrrrrrr*!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No se on voi voi jos ei ole hinkannut ukemeita selkärankaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

exPertti kirjoitti:Ihmiskehossa on muitakin osia.
On toki. Lue kuitenkin ne Liikenneturvakeskuksen jutut ja linkit sieltä toisesta ketjusta miksi sitä kypärää kuitenkin kannattaa käyttää. Ihan vaikka siksi, että sillä saa! Vai tarkoitatko, että kypärää käyttävä liikkuu liikenteessä jotenkin holtittomammin?!
Onslow

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Kypärän käytössä on se pulma kuten muissakin turvavarusteissa, että ne luovat väärää turvallisuudentunnetta. Eivät ne suojaa muuta kuin joissakin tapauksissa päätä. Ihmiskehossa on muitakin osia.
Ainahan voit käyttää lisänä airbag-takkia:


http://www.thebikerstore.co.uk/Motorcyc ... 4wodAWXmcg
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nehemiah James kirjoitti: Vai tarkoitatko, että kypärää käyttävä liikkuu liikenteessä jotenkin holtittomammin?!
Luullakseni ExPe tekee näin kaikilla elämänbo
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ näin käy kun typettelee kolmeen selaimeen yht´aikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein tekisi mieli vetäistä semmoiset änkyrät ettei tarvitsisi sulkeutua huomenna koppiin viiden kiukkuisen naisihmisen kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Bluntly kirjoitti:Melkein tekisi mieli vetäistä semmoiset änkyrät ettei tarvitsisi sulkeutua huomenna koppiin viiden kiukkuisen naisihmisen kanssa.
Äkkiä kirjastoon hakemaan neuvoa-antavaa sen suhteen, miten kissa saadaan kehräämään. Tai sitten haet Jallun R-kiskalta, et alkosta.
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

exPertti kirjoitti:u, en minä ikinä uskaltaisi ajaa sokkona autotielle yli kuuttakymppiä niin kuin nämä kypäräpäät. Ja autoilijatkin vaan katsovat, että turvalaitteet kunnossa, antaa mennä.
Musta tuntuu, että me kaksi eletään eri maailmassa. No ainakin eri maissa. No prkl, ainakin eri paikkakunnilla!!
Paha Keisari

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Kyllähän urpo onnistuu näyttämään urpolta vaikka poseeratessaan peilikuvassa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Eipä ole tullut katseltua kypäräpäitä sillä silmällä. Hyvähän sitä on käyttää. Itse en tosin käytä. Pentuna ei sellaisia edes ollut ja henkiin jäin. Nykyään pyöräilen paljon, mutta en käytä kypärää. Ei ole mun juttu, ei se nyt niin extreme-laji ole, että jos vähän katsoo miten ajaa ja missä, niin eiköhän tässä hengissä säily. Ja jos ei, niin joutaa mennäkin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei siinä pyöräillessä itseään näe joten ihan sama. Pyöräilessä se potta jotenkin kuuluu siihen ulkonäköön.

Oikeasti urpolta näyttää, kun ei pyöräile ja se kypärä on päässä. Joskus samassa junassa kulki työ- ja tarhamatkaansa isä kahden lapsen kanssa, kaikilla pyöräilykypärät päässä. En tiedä missä se pyörä sitten oli, kun tulivat asemalle kuitenkin kävellen. Kesällä kaupassakin törmää kypäräpäihin :doh:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Kypärän käytössä on se pulma kuten muissakin turvavarusteissa, että ne luovat väärää turvallisuudentunnetta. Eivät ne suojaa muuta kuin joissakin tapauksissa päätä. Ihmiskehossa on muitakin osia.
Tämä oli taas niin urpo postaus, ettei mitään rajaa. Ei pyöräilykypärässä ole mitään väärää turvallisuuden tunnetta lisäävää ominaisuutta. Näin ollen mitään mainitsemaasi ongelmaa ei ole itse tuotteessa. Turvallisuudentunteesta, on se sitten minkälaista vaan, on vastuussa ihminen. Se on sitten sen ihmisen hallinnassa, miten tunteensa käsittelee. Totto munassa vähän joka asiaa voi käsitellä väärin, kuten turvallisuudentunnettaan, mutta kovin urpoa puhua siitä turvavarusteen ongelmana.

Sitten tämä, ettei kypärä suojaa kuin kuuppaa. No shit! Päävammat nyt vaan ovat useimmiten vaarallisimpia ja kohtalokkaimpia. Tuo viimeinen lause on, sekin, juuri niin urpoa kuin olettaa saa.

Edelleen olen sitä mieltä, että käyttämättömyys kumpuaa laiskuudesta, mukavuudenhalusta tai mainitusta turhamaisuudesta, mutta - tottakai - myös urpoudesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Turvallisuudentunteesta, on se sitten minkälaista vaan, on vastuussa ihminen. Se on sitten sen ihmisen hallinnassa, miten tunteensa käsittelee. Totto munassa vähän joka asiaa voi käsitellä väärin, kuten turvallisuudentunnettaan, mutta kovin urpoa puhua siitä turvavarusteen ongelmana.
Mulla tuli tuosta Pertin postauksesta mieleen verrata pyöräilykypärää auton turvavyöhön. Ei kai turvavyö kuitenkaan autoilijalla aiheuta kaasujalan raskautta?

Voi olla, että meissä pöyräilijöissä on sitäkin laatua, että kun pyöräilykalusto on huippulaatua, on vaihteita, levyjarruja, ultrakevyttä runkoa, mittareita joka lähtöön jne... niin joillakin tekee mieli kokeilla missä mennään. Olen jopa kuullut näistä poukkoilijoista, että mittariston osoittama keskinopeus on niin tärkeä asia, että sen varjolla vedellään punaisiinkin surutta. Mutta ei näillä asioilla kypärän kanssa ole mitään tekemistä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Se on erittäin tärkeä turhake laki tässä maassa. Kiva aina morjestella ohi ajaville poliiseille pyöräillessä.
Sä voit morjestalla vaikka delfiineille, mutta väärään osoitteeseen menee. Jos haluat purkaa urpoutesi aiheuttamaa pahaa oloasi oikeaan osoitteeseen, pura se mielestäsi urpon lain säätäneisiin ja hyväksymiin viranomaisiin. Näytä vaikka ratikasta rumaa persettäsi Arkadianmäen kohdalla!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lolita kirjoitti:Kesällä kaupassakin törmää kypäräpäihin :doh:
Alennusmyyntien aikaan ihan järkevä veto naistenvaateosastolla. Lähde: Aku Ankka -lehti
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kypäräpäinen pyöräilija näyttää urpolta?!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No eihän se nyt suoranaisesti mitenkään chic ole. Syytän suunnittelijoita! Oon ihan varma että paremmankin näkösiä pottia saatais aikaseks jos asiaan vähän panostettais.

Kun vielä yhdistetään asustukseen pinkeät neonväriset pyöräilyshortsit, sellaset joissa on sisäänrakennettu vaippa siis, kireä kiiltäväkuosinen paita ja uimalasimalliset ajolasit niin uuh, kuuminta håttia niinQ! (Pisteenä i:n päälle tähän varustukseen kuuluu tietty asenne: myös keskellä kaupunkia pitää voida ajaa täysillä ja muut väistää!)

Mutta no, toki se haljennut kallo on vielä epäesteettisempi näky.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin