Onko Pertti idiootti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Onslow

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Masokisti paremminkin.
Onslow

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:liittyen tämän ketjun avaamiseen
bliss

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toisinaan. Kun tarjoilee omaa mielipidettään universaalina totuutena.
Ei muuten, ainakaan idiootimpi kuin me muutkaan :P
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Toisinaan. Kun tarjoilee omaa mielipidettään universaalina totuutena.
Eivätkö kaikki mielipiteet ole oletusarvoisesti henk. koht. mielipiteitä ilman disclaimeriakin?

Pertti on vanhanliiton mies, joka kertoo mielipiteensä silloinkin, kun se ei ole trendikäs. Se ei tee hänestä idioottia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://kitina.net/viewtopic.php?t=7504

Kyllä Pera on idiootti. Kansa on puhunut, pulinat pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Kertooko joku täällä omia mielipiteitään varovasti ehdottaen?
Yleensä Manala.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti: Mitä pitäisi ajatella siitä, että mainostat joskus avaamaasi ketjua kahdesti peräkkäin?
Yhtä usein kun mylly jökkii. ...ainiin :)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Pertti on vanhanliiton mies, joka kertoo mielipiteensä silloinkin, kun se ei ole trendikäs. Se ei tee hänestä idioottia.
No kyllä kai yleensä tuon lentävän lauseen viljelyssä ideana on pikemminkin, että Pertin tekee idiootiksi mielipiteidensä sisältö eikä varsinaisesti se, että kertoo nuo mielipiteensä.

Minun oma Perttisuhteeni on hieman hankala. En muistaakseni ole häntä idiootiksi nimitellyt; joitain kaikkein ennakkoluuloisimpia ja patakonservatiivisimpia juttujaan mahdollisesti kyllä. En käsittääkseni pidä Perttiä idioottina. Pikemminkin Pertin edustama vankkumaton kepulaisuus, argumentaation tavaoittamattomissa oleva viktoriaaninen konservatiivisuus ja umpi-irrationaalinen demariviha on, eritoten yhdistyessään Perttiä yhtälailla määrittävään paranoian mitat täyttävään huolestuneisuuteen, minusta aika kiinnostava ilmiö. Ilman lämpimiä jutustelujaan juniorista Pertti olisi kieltämättä aika pelottava hahmo. Mutta en varmaan jatkossakaan nimittele Perttiä idiootiksi, vaikka herraties välillä tekisi mieli (ei tosin enempää kuin monen muun tapauksessa, joiden nimittelystä pyrin myös pidättäytymään), kun Pertin omaan mustavalkoiseen maailmaan ei normaalilla keskustelulla saa minkäänlaista yhteyttä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 19.05.2009 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajovalojen uusiminen ei tekisi pahaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:
Idioottimaisuuden tai idioottileiman määräytyminen ei vaikuta noudattavan mitään yleistä kaavaa. :think:
No ei. Mut täähän on kato sitä normaalia Suomalaista ennakkoasenteiden täyttämää tuskaa.

Ensin toisessa topikissa toisaalla nähdään valoisa tulevaisuus homoadoptioille ja päivitellään ja torutaan mahdollista homorasistista suhtautumista yhteiskunnalta, ollaan niin suvaitsevaisia ja sitä mieltä, että koulukiusaamista asian tiimoilta ei saa tapahtua ja ihmisten tulee lopettaa se!
Sitten yhtäkkiä ollaankin toisessa topikissa huutamassa yhteen ääneen "Pertti on idiootti!" ja lällätellään kuin pahimmatkin koulukiusaajat.

Ihmetyttää vaan että mihin katosi noiden kahden ketjun välissä se suvaitsevaisuus ja kiusaamisen lopettaminen.. Malli ainakin olisi ollut hyvä, tai ainakin se kaksinaismoralismi...
nastamuumio

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Joskus Pertin tekstiä lukiessa on kyllä tullut :doh: -fiilis.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olen hyvinkin samoilla linjoilla Urpiaisen kanssa. Etkä Pertti suinkaan ole palstan ainoa konservatiivisissa ja itselleni vieraissa arvoissa kylpevä setämies.

Aiempi kirjoitukseni oli tarkoituksella provosoiva, mutta ehkä rivien välistä luit myös sen, että kehuin yrityksiäsi olla vastaanottavainen uusille virtauksille ja mielipiteille. Eikä se ollut siis vittuilua.

Luulen, että merkittävin ero on siinä, kumpaa aivopuolta käytämme enemmän. Pertti käyttänee juuri sitä toista kuin minä.
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Pertin edustama vankkumaton kepulaisuus, argumentaation tavaoittamattomissa oleva viktoriaaninen konservatiivisuus ja umpi-irrationaalinen demariviha on, eritoten yhdistyessään Perttiä yhtälailla määrittävään paranoian mitat täyttävään huolestuneisuuteen.
Mielenkiintoista on, miksi juuri nämä mielipiteet ovat niin Vääriä Mielipiteitä (TM), että ne kirvoittavat niin voimakkaita tunteita
nastamuumio

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Pertin edustama vankkumaton kepulaisuus, argumentaation tavaoittamattomissa oleva viktoriaaninen konservatiivisuus ja umpi-irrationaalinen demariviha on, eritoten yhdistyessään Perttiä yhtälailla määrittävään paranoian mitat täyttävään huolestuneisuuteen.
Mielenkiintoista on, miksi juuri nämä mielipiteet ovat niin Vääriä Mielipiteitä (TM), että ne kirvoittavat niin voimakkaita tunteita
Mun käsittääkseni kyse on tuosta argumentaation tavoittamattomissa olemisesta ja umpi-irrationaalisuudesta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Mielenkiintoista on, miksi juuri nämä mielipiteet ovat niin Vääriä Mielipiteitä (TM), että ne kirvoittavat niin voimakkaita tunteita
Yritän tulkita tämän. Palstalaiset koostuvat pääosin nuorista urbaaneista, joilla tätäkin kautta on keskimäärin liberaali ja moderni suhtautuminen moniin isoihin kysymyksiin, kuten uskontoon tai vähemmistöihin.

Pertti, kuten tiedetään, on aito patavanhoillinen, jolloin hän jää helposti ainoana äänekkäänä heimonsa edustajana ison valtaryhmän jalkoihin. Tavallaan Petrin tölväisyt ovat sosiaalista itsemurhaa hänen kannaltaan.

Tämä asetelman dynamiikka suosii ko. enemmistöä, joka toistensa tukemana voi puolihuoletta käyttää kärkästä kieltä ja sitä kautta voimakasta tunnetta ilmaistaakseen asiansa. Jos selusta ei olisi turvattu, aremmat ja sovinnaisemmat kirjoittajat varmasti olisivat kommenteissaan maltillisimpia.

Tässä on käsittääkseni kyse enemmän vastapuolen retoriikasta kuin peräänkuuluttamistani voimakkaista tunteista, vaikka kyllä niitä tunteitakin taustalla on.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 19.05.2009 15:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nastamuumio kirjoitti:Joskus Pertin tekstiä lukiessa on kyllä tullut :doh: -fiilis.
nastamuumio kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Pertin edustama vankkumaton kepulaisuus, argumentaation tavaoittamattomissa oleva viktoriaaninen konservatiivisuus ja umpi-irrationaalinen demariviha on, eritoten yhdistyessään Perttiä yhtälailla määrittävään paranoian mitat täyttävään huolestuneisuuteen.
Mielenkiintoista on, miksi juuri nämä mielipiteet ovat niin Vääriä Mielipiteitä (TM), että ne kirvoittavat niin voimakkaita tunteita
Mun käsittääkseni kyse on tuosta argumentaation tavoittamattomissa olemisesta ja umpi-irrationaalisuudesta.
:komp:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Pertin edustama vankkumaton kepulaisuus, argumentaation tavaoittamattomissa oleva viktoriaaninen konservatiivisuus ja umpi-irrationaalinen demariviha on, eritoten yhdistyessään Perttiä yhtälailla määrittävään paranoian mitat täyttävään huolestuneisuuteen.
Mielenkiintoista on, miksi juuri nämä mielipiteet ovat niin Vääriä Mielipiteitä (TM), että ne kirvoittavat niin voimakkaita tunteita
Mun käsittääkseni kyse on tuosta argumentaation tavoittamattomissa olemisesta ja umpi-irrationaalisuudesta.
No joo, vaikka onhan tuo hieman kärjekkäästi laitettu. Pertin kanssa keskustellessa tulee usein sellainen tunne, että Pertin näkemykset kumpuavat suoraan Pertin aika hurjasta maailmankuvasta, joka on tosiaan keskustelun tuolla puolen. Tai siis Pertillä on tiettyjä äärikonservatiivisia näkemyksiä, joista ei keskustella ja joita ei Pertin näkökulmasta tarvitse tai edes voi perustella, koska juuri niihin Pertin muut käsitykset pohjaavat. Tällaista ongelmaa en koe vaikkapa ND:n, Elcon, Tixin tai näiden muiden kanssa, joidne kanssa olen kuitenkin vähintään yhtälailla eri mieltä kuin Pertsankin kanssa.

Toisin sanoen, Pertti on instrumentaalisesti rationaalinen, aksiomaattinen äärikeskustalainen, jos tällainen oksymoron sallitaan, ja miksei sallittaisi. Ja kun Pertin aksioomat ovat minusta aika hirvittäviä, tulee keskustelusta näkökulmastani katsottuna aika turhauttavaa ja hankalaa. Tulee kiusaus hylätä Pertin mielipiteiden rationaalinen analyysi (mielipiteille perusteiden hakeminen) turhana ja hakea pikemminkin Pertin mielipiteille kausaalista selitystä (tyyliin Pertillä oli pienenä kireä pipo ja löysät housut - jotain tällaista taisin hiljattain tehdä kun uumoilin, että ehkä Pertin mielipiteitä selittäisi se, jos hän olisi jonkin uskonlahkon aivopesemä ns. eheytynyt homoseksuaali). Tämä on tietysti tavattoman holhoavaa ja muutenkin ikävää. Ainoana puolustuksenani on se, että eiköhän Pertti puolestaan joudu ajattelemaan jotenkin samoin minusta, sillä niin huonosti me kommunikoimme.

Huomautettakoon kuitenkin tuohon kysymykseen voimakkaista tunteista, että en kuitenkaan muista sortuneeni Pertinkään kanssa nimittelyyn tai tunnekuohuntaan, eli sikäli olen mielestäni vähän väärä henkilö vastaamaan ND:n kysymykseen, vaikka se minun jutustani kumpusikin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Toisin sanoen, Pertti on instrumentaalisesti rationaalinen, aksiomaattinen äärikeskustalainen, jos tällainen oksymoron sallitaan, ja miksei sallittaisi. Ja kun Pertin aksioomat ovat minusta aika hirvittäviä, tulee keskustelusta näkökulmastani katsottuna aika turhauttavaa ja hankalaa. Tulee kiusaus hylätä Pertin mielipiteiden rationaalinen analyysi (mielipiteille perusteiden hakeminen) turhana ja hakea pikemminkin Pertin mielipiteille kausaalista selitystä (tyyliin Pertillä oli pienenä kireä pipo ja löysät housut - jotain tällaista taisin hiljattain tehdä kun uumoilin, että ehkä Pertin mielipiteitä selittäisi se, jos hän olisi jonkin uskonlahkon aivopesemä ns. eheytynyt homoseksuaali). Tämä on tietysti tavattoman holhoavaa ja muutenkin ikävää. Ainoana puolustuksenani on se, että eiköhän Pertti puolestaan joudu ajattelemaan jotenkin samoin minusta, sillä niin huonosti me kommunikoimme.
Tämä kappale on hienoimpia kitinässä koskaan lukemiani. Olo on kuin Salierilla.
elco

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja elco »

Suoraan kysymykseen suora vastaus: on se. Kaveri on työläs mielipiteineen joko tahtomattaan (paha asia) tai tahdonalaisesti (vielä pahempi). Ollut noressa minulla kauan, mutta jotenkin aina luikerrellut sieltä nikinvaihdosten myötä pois.

Koomista sinänsä, että niitä idioottileimoja on lyöty spedeen enemmän kuin kehenkään muuhun ja nyt kun kysytään niin kaikki ovatkin, että ei se oikeasti ole.

Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
NuoriD

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
Tästä puuttuu Leninin lanseeraama hyödyllinen idiootti.
Viimeksi muokannut NuoriD, 19.05.2009 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:...En muistaakseni ole häntä idiootiksi nimitelly...
...Mutta en varmaan jatkossakaan nimittele Perttiä idiootiksi...
...Huomautettakoon kuitenkin tuohon kysymykseen voimakkaista tunteista, että en kuitenkaan muista sortuneeni Pertinkään kanssa nimittelyyn tai tunnekuohuntaan...
Oliko tämä joku itsensäpuhdistamisrituaali vai mikä? Kuulostat ainakin kovin syylliseltä, kun sorrut noin kovasti selittelemään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oliko tämä joku itsensäpuhdistamisrituaali vai mikä? Kuulostat ainakin kovasti syylliseltä, kun sorrut noin kovasti selittelemään.
No en minä kyllä tuota syyllisyyttä tunnista tässä ollenkaan. Jos haluat keittiöpsykologisoida tuota asiaa, niin hedelmällisemmän lähtökohdan voisi antaa omasta mielestään väärin ymmärretyksi tulemisen, traumatisoitumisen tai jopa katkeroitumisen arvelu: sen verran olen Kitinässä vääntänyt näiden Gattaca/So Easy/Masojen kanssa, jotka hokevat "idioottia" tiuhempaan kuin Sarasvuo "minä"-sanaa, että ehkä haluan sanoutua irti moisesta meiningistä aika totaalisesti. Tai tehdä selväksi, miten pahastunut olen vieläkin siitä, kun Clay taannoin väitti minunkin moittineen idiooteiksi kanssakeskustelijoita tilanteessa, jossa olin keskustellut vähintäänkin semi-asiallisesti yhden idiootti-hokijan kanssa. Kyllä nämä ovat minusta lupaavampia avauksia psykologisoimalla vähättelyn jalolla saralla kuin tuo ehdottamasi syyllisyysteema.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
elco kirjoitti: Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
Tästä puuttuu Leninin lanseeraama hyödyllinen idiootti.
Työelämässä pahin on toki ahkera idiootti, joka voi kyllä tulla lähelle työlästä idioottia. Sinänsä ei yllätä, että kaikki mieleentulevat Kitinän idiootti-mannekiinit ovat miespuolisia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
tuulenpuiska

Re: Onko Pertti idiootti?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jos avaa tälläisen ketjun, niin eiköhän se pölijä ole.
Vastaa Viestiin