Ärsyttävät tyypit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
NuoriD

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
Kyse on kait samasta asiasta, kuin itsensäpaljastajilla. Yritetään herättää reaktio vastapuolessa, ja näin vakuuttua omasta miehisyydestä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Minä en tiedä, mikä on totta, mutta et tiedä sinäkään.
Näin, tuohon vastaaminen olisi nollakeskustelua jaloimmillaan. Tai tuohon tietovuotoon vastaaminen. On tyhmää alkaa syyllistää ketään tässä vaiheessa.

Syyttömien tai "syyttömien" puheissa törmää AINA samoihin riskiseikkoihin eli liikutaan porukoissa, jotka tekevät rikoksia. Hyvin usein itse seurataan vierestä rikoksien tekemisiä tai jopa välillisesti myötävaikutetaan niihin. Oli kyse sitten myrkkyjutuista tai anarkistisista piirteistä. Tämä on kuitenkin viime kädessä ihan ITSESTÄ kiinni miten sen kaveriporukan valitsee. Erikseen ovat perheenjäsenet, mutta niitä on turha tähän sekoittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tämä on kuitenkin viime kädessä ihan ITSESTÄ kiinni miten sen kaveriporukan valitsee.
Itsestähän se on kiinni, mutta poliisi kuitenkin omalla toiminnallaan suuntaa henkilön motivaatiota. Jos poliisi vaikuttaa typerältä, kohtuuttomalta ja vallan sokaisemalta idiootilta, "asiakkaan" motivaatio liittyä rikollispiireihin lisääntyy. Siksi poliisin olisi hyvä kaikin keinoin opetella vaikuttamaan reilulta, ammattitaitoiselta, suhteellisuudentajuiselta ja kiihkottomalta.

Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Minusta se ei ollut kokonaisuutena minkäänlainen ylilyönti. Eikö olekin hienoa keskustelua 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
Lisäjatkona iljettävään naista esiineellistävään sovinismiin, joka oli tarkoitukseltaan ihan halpa ja turha känniheitto sinun feminismi/sovinismijuttuusi. Antaa olla, tyhmää. Mutta panisin toki.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
NuoriD

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Sinä sanot, että kyseinen vaikutelma on syntynyt, minä sanon, että ei ole.

Viitaten Lahtinen-juttuun, sinulla tuntuu olevan tendenssi uskoa, että Suomessa jatkuvasti vainotaan ja tuomitaan syyttömiä.

Minä olen ollut poliisin kanssa tekemisissä syyllisenä liikennerikkomuksissa ja lisäksi muutenkin pari kertaa (olen kertonut tapaukset) ja poliisi on mielestäni ollut erittäin asiallinen. Minkäänlaista vittuilua tai asiatonta vallankäyttöä en ole kokenut.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Paha Keisari kirjoitti: ..
Tässä kohden olet kyllä väärässä. Rikoslaki 50 luku 2 a § (13.7.2001/654)
Huumausaineen käyttörikos: Joka laittomasti käyttää taikka omaa käyttöä varten pitää hallussaan tai yrittää hankkia vähäisen määrän huumausainetta, on tuomittava huumausaineen käyttörikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
I stand corrected, muistin väärin että vähäinen hallussapito tai käyttö on tuonkin arvoinen, nykyinen rangaistuskäytäntö on kuiteskin jotain muuta.

Tuntuu että noissa heinähommissa asia on ihan täysin kuun asennosta, tuulen suunnasta ja allahin / jahven / poliisin armollisuudesta miten käy. 0.5 grammasta on tullut niiiin monia eri lopputuloksia samassa kaupungissa: kotietsintä+sakot, pelkkä pikasakko, yö kopissa muttei sakkoja, yö kopissa sakoilla ja yllätyssektori; hatsien takavarikointi ja suullinen huomatus.

Kaava voisi olla; epäillyn ulkonäkö*poliisin asenne / määrä = seuraamukset.

Tai ehkä; asiakkaan asenne*määrä / poliisin asenne + paikkakunta= ???
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joisit vaan viinaa, niin ei tulis ongelmia... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Paha Keisari

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Haemaeraemies kirjoitti:Tai ehkä; asiakkaan asenne*määrä / poliisin asenne + paikkakunta= ???
Veikkaisin tätä. Resurssithan poliisin toimintaa aika pitkälti sanelevat ja esim. viikonloppuisin yöaikaan poliisilla on useimmiten aivan liian kiire jahdata pikkuasioita, kun joka puolella heiluu nyrkkiä yms.

Täytyy kuitenkin pitää selvänä mielessä, että kotietsintä ei ole rangaistusseuraamus, vaikka se sellaiselta saataa tuntua. Se on yksi esitutkintapakkokeino, joka on epämiellyttävämpi kuin monet mutta esim. tutkintavankeus, joka siis sekään ei ole rangaistus vaan esitutkinnan toteuttamiseen tarkoitettu väline.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Minusta se ei ollut kokonaisuutena minkäänlainen ylilyönti. Eikö olekin hienoa keskustelua 8)
Mutta sanoisit, jos olisi? Asia selvä. Oletko lukenut tuon (asenteellisuudestaan toki tunnetun) Voima-lehden jutun?
Manaaja

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Homeboy65 kirjoitti:Joisit vaan viinaa, niin ei tulis ongelmia... :wink:
Joo. Sähän oletkin varsinainen kävelevä mainostaulu reilummanpuoleisen viinankäytön ongelmattomuuksien puolesta.

Taidanpa korkata oluen. Becoming a homeboy ja silleen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Mutta sanoisit, jos olisi? Asia selvä. Oletko lukenut tuon (asenteellisuudestaan toki tunnetun) Voima-lehden jutun?
Noup. Yleensäkin pyrin olla muodostamatta mistään rikostapauksista, varsinkaan julkisuuteen levinneistä, selvää mielipidettä. Sitä monesti kysytään, mutta ei mielipiteelläni syyllisyydestä ole juuri mitään merkitystä tai arvoa, koska erittäin harvoin tunnen tapausta riittävän hyvin. Mielipideautomaatit ovat lähinnä noloja. Sen myönnän, että lähden aina siitä, että poliisi on toiminut laillisesti ja asiallisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Sinä sanot, että kyseinen vaikutelma on syntynyt, minä sanon, että ei ole.

Viitaten Lahtinen-juttuun, sinulla tuntuu olevan tendenssi uskoa, että Suomessa jatkuvasti vainotaan ja tuomitaan syyttömiä.

Minä olen ollut poliisin kanssa tekemisissä syyllisenä liikennerikkomuksissa ja lisäksi muutenkin pari kertaa (olen kertonut tapaukset) ja poliisi on mielestäni ollut erittäin asiallinen. Minkäänlaista vittuilua tai asiatonta vallankäyttöä en ole kokenut.
On minullakin ollut asiallisia kokemuksia poliisista, mutta olen kuullut niin paljon muunkinlaisia juttuja (ja kaksi kertaa itsekin ollut niissä tilanteissa), että en voi uskoa niitä kaikkia pötypuheiksi. Vielä hyväntahtoisilta, lainkuuliaisilta ja kilteiltä ihmisiltä, jotka poikkeavat massasta lähinnä vain sen hyväntahtoisuutensa ja mahdollisesti lisäksi ulkonäkönsä vuoksi.

En minä kuitenkaan ilman syytä tuollaisia usko, vaan noiden juttujen ja lehtijuttujen perusteella. Voisi kai ajatella niinkin, että sinulla on tendenssi uskoa, että poliisi ja muut virastot toimivat aina oikein - niissäkin tapauksissa joista päinvastaiseen viittaavia lehtijuttujakin on tullut? Vähän samansukuista ajattelua kuin sotahistoriamme, joka on tietysti täynnä yksinomaan kunniallisia sankaritekoja.

Sen myönnän, että pahoitan poikkeuksellisen herkästi mieleni syyttömien kaltoinkohtelusta. Siksi kai nuo tapaukset (tai epäillyt tapaukset) osuvat niin helposti tutkaani.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Joisit vaan viinaa, niin ei tulis ongelmia... :wink:
Joo. Sähän oletkin varsinainen kävelevä mainostaulu reilummanpuoleisen viinankäytön ongelmattomuuksien puolesta.

Taidanpa korkata oluen. Becoming a homeboy ja silleen.
Älä korkkaa. Tulet vielä känniin. Pysyttele vain Mikki Hiiri-limonadissa niin ei tule ongelmia. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nastamuumio

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mua ärsyttää tyyppi tai tyypit, jotka päättivät tänäkin vuonna aloittaa ratikoiden kesäaikataulut jo toukokuun vikasta päivästä. Vähänkö on nimittäin ahdasta. Juhannuksen jälkeen kaupunkilaiset vasta vähenee, mutta toisaalta turistit taas lisääntyy. Turistit sentäään on enimmäkseen harmittomia, mutta niistä mua ärsyttää Pöntisen herrasmäet Puolangalta tms., jotka ovat lähtenee vuosittaiselle Linnanmäen-reissulleen ja yrittäneet ja eksyneet löytää oikeaa ratikkaa parin tunnin ajan ja ovat siksi erittäin hieltä haisevia ja kiukkuisia ja lapset vinkuvia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Henkilöt jotka aina tietävät kaiken kaikesta. Vaikka eivät oikeasti tiedä juuri mitään juuri mistään. Ja kun tuollainen henkilö päästetään asiantuntijana tekemään joku helppo juttu, niin siitä ei tule yhtään mitään muuta kuin sanottavaa.
Edellistä selventääkseni on todettava, etten tiedä kaikkea kaikesta !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Hei kutsuiko joku?! :yo:
MGandhi

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mutta kun huonoitsetuntoinen suomalaisnainen löytää oikein n**kerimiehen niin johon kohta on tasa-arvot upotettu niin syvälle ettei Jacques Costeaukaan niitä löytäisi ja kaikki on niin ihquu uutta kulttuuria.

Seuraavaksi jäämme odottamaan palstan femakkosiiven ja kangen idiootti-huutoja.
;) Olen täysin samaa mieltä Pertin kanssa.
MGandhi

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti: Suomen poliisilla on ilmeisesti aika ennakkoluuloihin perustuvat toimintatavat, tai tällaista olen kuullut monista lähteistä. Jengiä epäillään, paimennetaan ja kuulustellaan joskus esim. ihan vaan ulkonäön perusteella. Tuntuu aika kurjalta ajatella, että omassa kotimaassani, jonka muka pitäisi olla jotenkin vapaa ja edistyksellinen demokratia, tuollaista tapahtuu (tai se on jopa arkipäivää).
Jos noin rassaa, niin kuka pakottaa asumaan Suomessa? Aina voi muuttaa muualle.

Olettaisin kuitenkin, että poliisien toimintatavat eivät välttämättä mielestäsi ulkomailla olekaan yhtään sen parempia kuin kotimaistenkaan verrokkien.
SikaMika

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti: Suomen poliisilla on ilmeisesti aika ennakkoluuloihin perustuvat toimintatavat, tai tällaista olen kuullut monista lähteistä. Jengiä epäillään, paimennetaan ja kuulustellaan joskus esim. ihan vaan ulkonäön perusteella. Tuntuu aika kurjalta ajatella, että omassa kotimaassani, jonka muka pitäisi olla jotenkin vapaa ja edistyksellinen demokratia, tuollaista tapahtuu (tai se on jopa arkipäivää).
Näköalapaikalta kyseisen ammattikunnan edustajia seuranneena (en asiakkaana!) olen huomannut, että heidän joukossaan esim. tiettyihin etnisiin ryhmiin kohdistuva punaniskaisuus noin keskimäärin on piirun verran suurempaa kuin keskimääräisellä kaupunkilaisella. Toisaalta, siinä missä keskimääräinen kaupunkilainen asioi - jos ylipäätään asioi - ko. etnisten ryhmien ns. kunnon kansalaisten kanssa, kohtaa poliisi työssään lähinnä niitä ei-niin-kunnon kansalaisia. Siinä helposti kyynistyy; alunperinkin ennakkoluuloinen muuttuu ennakkoluuloisemmaksi ja ennakkoluulotonkin saattaa muuttua ennakkoluuloiseksi. Ei tietenkään saisi, mutta ihmisiähän kyseiset virkamiehetkin ovat.

Ja kyllä, jengiä epäillään ja kuulustellaan ihan ulkonäön tai kansallisuuden perusteella. Esim. tulli nappaa syyniin ihan jokaisen tietyistä lähtömaista tulevan. Haiskahtaa rasismilta, mutta huume- ja ihmissalakuljetustilastot puhuvat hieman eri kieltä. Perus todennäköisyyslaskentaa; jos satunnaisotannalla salakuljettajien laatikkoon tipahtelee joka vuosi huomattavasti enemmän sinisiä kuin muun värisiä palloja, niin minkä värisiä palloja kannattaa poimia täyttääkseen lootan tehokkaimmin?

Uskon ja väitän, että Suomessa poliisin toiminta on siistimpää ja ammatillisempaa kuin missään muualla maailmassa. Prove me wrong. Monissa maissa poliisi ei epäile eikä pysäyttele ulkonäön perusteella; poliisi kiduttaa syyttömiä "tunnustamaan", tappaa ja pyörittää huume- ja asekauppaa.
elco

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja elco »

SikaMika kirjoitti: Uskon ja väitän, että Suomessa poliisin toiminta on siistimpää ja ammatillisempaa kuin missään muualla maailmassa.
Sokeus tälle, mikä erityisesti riivaa tiedostavaa vihervasemmistoa, pistää niin vihaksi, että se jos joku saa harkitsemaan maasta muuttoa.

Samaan sarjaan kuuluvat mm. tasa-arvo, miinojen kaltaiset aseet ja rasismi, joiden kaikkien kovasti toitotetaan olevan tämän demokraattisen hyvinvointivaltion häpeäpilkkuja. Otsikoita revitään sumeilematta siitä, kuinka helvetin huonosti täällä noissakin menee, vaikka jokainen täysipäinen kiihkoltaan mistään mitään ymmärtävä tajuaa, että ehkä täällä ei ihan niin huonosti mene. Ja vaikka ei joka vitun asiassa oltaisikaan maailman ehdotonta pyyteetöntä parhaimmistoa niin kuitenkin niin lähellä, että asiasta ei tarvitsisi tehdä niin helvetinmoista haloota.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oisko tällä sisarketju "Ärsyyntyneet ihmiset"?

Olisin liittynyt aiemmin tänään, enää en taida jaksaa 8) Liikaa hyviä nykkiviboja keräiltynä tälle päivälle <3
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Apua! Onko musta nyt tulossa joku kokoomuslainen tai muu oikeistohörhö, kun olen Sian ja Elcon kanssa samaa mieltä?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
elco

Re: Ärsyttävät tyypit

Viesti Kirjoittaja elco »

Lolita kirjoitti:Apua! Onko musta nyt tulossa joku kokoomuslainen tai muu oikeistohörhö, kun olen Sian ja Elcon kanssa samaa mieltä?
Kaikista teistä vanhemmiten tulee.
Vastaa Viestiin