Shunnundai lomapäivädei

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Oli kiva työpäivä. Kasiksi aamulla töihin, ja kello 23:56 olin kotona. Duunissa räjähti sadevesiviemärit lattian alta ja aiheuttivat kivan tulvan työtiloihin ja sitäkautta vähän ylimääräistä puuhaa muuten lyhyen ja mukavan 14-tunnin päivän oheen. Mut nyt kymmenen päivän kesäloma! Jee! Kertokaas mulle mitä mä teen juhannuksena, ja kenen kanssa?

PS. Nibaton jussi ois kiva.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Terassillakäynti "yllättäen" venähti. Ei silti mukavaa oli, eikä tullut vedettyä isolla kauhalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
milli

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja milli »

Tuli sitten nukuttua keittön lattialla. Ihme kitisijä toi meidän tyttö, no eihän se ole kuin vasta 7 viikkoa vanha. :h:

Onneksi olen lomalla, joten voi sitten torkahdella päivisin, jos ei yöllä meinaa saada nukuttua.
Stinky

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Millille onnea perheenlisäyksestä!

Ihana sunnuntai! Tänään auttamaan kaveria pesukoneen siirrossa ja sit ikeaan shoppaamaan. Mä tosin menen vaan seuraneidiksi kun palkka tulee vasta huomenna. Enkä mä toisaalta mitään tarvitsekkaan.
Jossain vaiheessa sit systerin luo kattomaan miten mun kultamussukkakummityttö on oppinut ajaan polkupyörällä ilman appareita <3
milli

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja milli »

Kiitos Stinky. Ollaan kyllä oikeasti onnesta soikeana (ainaskin silloin kun ei pyyhitä pissaliisan/paskapaulan sotkuja lattialta. Alkaa se jo kohta osua paperille :D

Meillä on muuten ihan ihme perheenlisäysbuumi kaveriporukassa, tuntuu, että joka pariskunnalla on joko se koira tai sitten vauva. Eilen syntyi taas uusi mukulaattori kaveriporukkaan. Ja viikko sitten kaveripariskunta kävi hakemassa itselleen villakoiranpennun.

Uusi kuva Mimosasta löytyy mun galleriasta :) Käykään kurkkaamassa :)
MC_Malmi

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja MC_Malmi »

lomaa jäljellä vielä kaksi viikkoa ... JEI elokuussa pääsen Keski-Eurooppaan,
Wien,Bregenz,Luzern,tosin se 6-8h junamatka ei kuulosta kivalta,eiköhän sen hyvin kumminkin jaksa,vaikka nukkuen jos ei muuten :D

Elokuulle jää vielä yksi lomaviikko,että siksi voin suhata
suuressa maailmassa :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Maailmankaikkeuden kamalin kanuuna. Luulin, että mulla oli se jo viikko sitten, olin väärässä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Maailmankaikkeuden kamalin kanuuna. Luulin, että mulla oli se jo viikko sitten, olin väärässä.
Ensi viikolla otat taas pohjat.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Ensi viikolla otat taas pohjat.
Tajusin hetki sitten saman, sehän on juhannus eli pakkoryyppäystä. Pitää vissiin liittyä siirtolistalle, uudelle maksalle voi olla kohta käyttöä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Tajusin hetki sitten saman, sehän on juhannus eli pakkoryyppäystä. Pitää vissiin liittyä siirtolistalle, uudelle maksalle voi olla kohta käyttöä.
Jos mä kuolen sydänkohtaukseen tai vanhuuteen ensi yönä niin saat mun!
ninnithequeen

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vesper kirjoitti:Maailmankaikkeuden kamalin kanuuna. Luulin, että mulla oli se jo viikko sitten, olin väärässä.
Samma här...
Kaveri täytti eilen 40, ja ku Soukkaan menee, sieltä tulee se krapula AINA. Rahaa paloi huikeat 3 euroa, ja loppuillasta muistikuvat nolla. Karaokevetäjä mut tais himaan heittää, kai? Olipahan mielenkiintosta tutkia kamerasta kuvia aamusella. Piti sit mennä istuu kaatosateessa terassillekki vai? Alle puolessa minuutissa oltiin alusvaatteita myöten läpimärät.

Mut nyt paistettuja perunoita sipulin, juuston ja valkosipulin kans, ja PALJON. Sit sauna, kaks olutta, leffa ja uni. Sounds like a plan.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Ann »

milli kirjoitti:Tuli sitten nukuttua keittön lattialla. Ihme kitisijä toi meidän tyttö, no eihän se ole kuin vasta 7 viikkoa vanha. :h:
Ei, ei, ei, ei, ei näin!

Sä kuule nukut siellä keittiön lattialla seuraavat +10 vuotta tolla menolla, tai sitten teet pätsit.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Päivä tuli askarreltuapaskarreltua kaikenlaista. Nyt sauna tulille ja lohi uunivalmiiksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ann kirjoitti:Sä kuule nukut siellä keittiön lattialla seuraavat +10 vuotta tolla menolla, tai sitten teet pätsit.
Voi sitä koiraa vähän aikaa totella (Asiantuntija kertoi, että laumassa koira saa olla pentu n. 6 kuukautta, mutta sen jälkeen sen on muistettava kuka on pomo.), mutta hyvin nopeasti on opetettava se, että koira on lauman alin jäsen. Hyviä keinoja tähän ovat mm. se, ettei käy leikkimään kun koira tuo lelun, vaan ottaa lelun ja pyytää koiran leikkimään, ulos lähteminen omistajan aloitteesta eli hyvissä ajoin ennen kuin koira kusee alleen, istumaan tms. käskeminen ennen ulko-oven avausta, ruoan antaminen vasta sen jälkeen kun ihmiset ovat syöneet ja vain, jos koira tekee mitä käsketään, muuten ruoka otetaan pois eikä sitä tarjota kuin joskus sitten myöhemmin, pysähtyminen, kun koira vetää ja muuta sellaista. Älkääkä tosiaan opettako koiraa kulkemaan ensimmäisenä, se on varma tie tuhoon. Mikään ei ole niin perseen näköistä, kuin perheenäiti, jota vetää perässään satakiloinen hellanlettas. Infoa kannattaa hakea netistä/kirjoista/asiantuntijoilta ja ehdotetut jutut tehdä systemaattisesti koskaan lipsumatta, muuten vitutus on myöhemmin tapissa.

Ihmetyttää se, miksi kaikkein vittumaisimmat koirat ovat niitä pieniä rotan näköisiä, siis niitä jotka räksyttävät kaikelle, nylkyttävät jokaista vierailijaa ja paskantavat sisälle? Luultavin ja oikeastaan ainoa mahdollinen syy on se, että heidän omistajansa ovat rotan näköisiä evoluution julmia piloja, joilla ei ole sen vertaa tahdonvoimaa, että opettaisivat pienen paskan tavoille. Täytyy vain toivoa aina yhden tuollaisen nähdessään, etteivät he saa ainakaan lisää lapsia, yhteiskunnan kantokyky kun on muutenkin jo ylitetty.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Ann »

Riemumieli kirjoitti:(Asiantuntija kertoi, että laumassa koira saa olla pentu n. 6 kuukautta, mutta sen jälkeen sen on muistettava kuka on pomo.)
Siis asiantuntija nyt sanoo, että pentu kannattaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa opettaa siihen että vikisemällä saa huomiota? Puoli vuotta on piii-iitkä aika, ja siinä ajassa opittua on sitten ikävä alkaa kitkeä kun pitäis töissäkin käydä..

Koirat menettävät mielenkiinnon tylsyyttään uliseviin kakaroihinsa aika nopeasti. Hillua toki saa, mutta häiriökäyttäytymisestä palkkana on armoton dissaus.

Ihka ensimmäisen(RIP) kanssa aikoinaan mentiin tolla keittiönlattia-systeemillä, mutta sitä kyllä kaduttiinkin sitten monet kerrat. Taisipa vielä olla sama rotukin kuin millillä, mikäli jostain kuvasta oikein huomioin. Pysy vain kovana. Sillä on nappisilmät mut se osaa pelata!


Mutta vittuakos mä itseoppinut tiedän. Mulla on vain sellaisia rumia karvaisia mutanttirottia, jotka laitetaan pentuna häkkiin huutamaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ann kirjoitti:
Asiantuntija kirjoitti:laumassa koira saa olla pentu n. 6 kuukautta, mutta sen jälkeen sen on muistettava kuka on pomo.
Ann kirjoitti:
Ann kirjoitti:
Siis asiantuntija? Mulla on vain sellaisia rumia karvaisia mutanttirottia, jotka laitetaan pentuna häkkiin huutamaan.
Kuka pitää mutanttirottia? Retorinen kysymys!
Viimeksi muokannut Niba, 14.06.2009 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ann kirjoitti:Siis asiantuntija nyt sanoo, että pentu kannattaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa opettaa siihen että vikisemällä saa huomiota? Puoli vuotta on piii-iitkä aika, ja siinä ajassa opittua on sitten ikävä alkaa kitkeä kun pitäis töissäkin käydä...
Viittasin lähinnä tuohon leikkimisjuttuun, mutta oikeassa olet kaikessa mitä sanot. Kaikkein hassuinta on, että paras tapa reagoida on usein olla reagoimatta mitenkään. Oliko se niin, että eläin kokee jääneensä lauman ulkopuolelle jos kukaan ei tee mitään ja se jos mikä korpeaa.

Tuli mieleen vielä sekin vinkki, että kotiin tullessa ensin riisutaan vaatteet, sitten istutaan rauhassa tuolille, jonka jälkeen ihmisen parhaan ystävän voi kutsua tervehtimään. Liian tuttavalliset lähestymiset ennen aikojaan kuitataan murahtamalla tai kääntämällä selkä.

Mutatis mutandis yllä kuvatut tekniikat pätevät myös ihmislapsiin. Erona lähinnä se, että ihmislapsen aloitteellisuutta tulee tukea ja tälle tulee opettaa se, että mulkku saa olla, jos mielii elämässä pärjätä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Ann »

Riemumieli kirjoitti:Erona lähinnä se, että ihmislapsen aloitteellisuutta tulee tukea ja tälle tulee opettaa se, että mulkku saa olla, jos mielii elämässä pärjätä.
SOVINISTI!

niba on mun oma pieni pulleroinen mutanttirotta! :h:
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Naapurit on kivoja :D Saunapuita hakiessa naapuri kysyi, että kukas sun ovikelloa eilen sateen alkupuolella soitteli. Oikein kuulema ajeli punasella Mersulla!
Eipä ole tietoa. Näin kyllä alapihalla ollessani auton sateensuojassa olevia kasveja kastellessa, mutta ajattelin kulkijan menneen yläpihan puolelta naapuriin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
milli

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja milli »

Juh, eilinen oli poikkeus, ensimmäinen yö oli kysessää. Yritetään olla mahdollisimman johdonmukainen kaikissa asioissa. Ei reagoida, jos tekee jotain "tuhmaa/tyhmää".. vai toivotusta käytöksestä palkitaan.

Tänään aamulenkki talon ympäri kestä lähemmäs puoli tuntia, ja äsken mentiin jo kymmenessä minuutissa sama lenkki. Jei!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shunnundai lomapäivädei

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Maailman turhimmalta tv-kanavalta, Liviltä tulee ainakin viikonloppuisin ihan loistava koiraohjelma, Isännän ja koiran käytöskoulu. Brittiperheitä ja heidän aivan järkyttäviä ongelmakoiriaan, joita kouluttaja sitten vähän kouluttaa. Lähinnä omistajia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin