Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Onslow

Tiistai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

..ja vettä tulee kuin Esterin perseestä.

Kuka on Esteri?
Dumis

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Sää on kuin morsian, ikinä ei aamulla tiedä mitä päivä tuo tullessaan.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nonni, aiheutitte mulle eilisestä velttoilusta huonon omatunnon, joten kävin jo joogassa ja mulla on kerrankin aamiaista nenän alla. Ja aion vielä spinnatakin, nii! Töitä en kyllä taida saada aikaiseksi...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti: kävin jo joogassa
*itkee verta*
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:..ja vettä tulee kuin Esterin perseestä.

Kuka on Esteri?
Minuakin kiinnostaa. Usein kuulee väitettävän, että Esteri on jonkinlainen muinainen sateenjumalatar. Vajavaisella folkloristiikantuntemuksellani en kuitenkaan osaa paikallistaa tällaista jumalolentoa mihinkään uskomusjärjestelmään ja suhtaudunkin epäilyksellä tähän selitykseen. Uskottavammalta kuulostaa joskus korviini osunut väite, jonka mukaan sodanjälkeisessä Suomessa palokuntien perusvarustukseen olisi kuulunut Ester-merkkinen paloruisku tai tankkiautosysteemi. Kävisi järkeen. Taisipa joku joskus väittää myös jonkin klassisen sisävesisiipiratasaluksen olleen nimeltään Esteri, ja vettähän moisten laivojen takapuolesta toki lentää. Tiedä häntä - missä AJ on, kun häntä taas kaivataan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voin tuurata.

Pumppumarkkinat Veikko Nummela valtasi 58-vuotiaana perustamansa oman yrityksen Veikko Nummela Oy:n kehittämällä Esteri-pumpulla. Ensimmäisen yhdellä juoksupyörällä varustetun etuasennuspumpun suunnittelun hän aloitti 1960-luvun puolivälissä autotallissa, jonne hän oli varustanut melkoisen täydellisen pienoiskonepajan.
Sateen jumalatar Esteristä Veikko otti nimen pumpulle: Ei sen parempaa nimeä voi ollakaan, hän sanoo tänään.
Esteristä on myös riittänyt monta veistelyn aihetta. Esteri ei antanut muille kuin palomiehille. Eikä koskaan takaa. Pumppu kun oli sijoitettu auton etuosaan.


Lähde: http://www.pelastustieto.com/2005/pt605-3.html
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kiitos. Tämä siis ikäänkuin syntetisoi tuon palokunta- ja jumalatar-selityksen yhteen. Toisaalta tämän Esteri-jumalattaren asema jää edelleen sinne pohjalle killumaan epämääräisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oho. Ilmeisesti oli Oulussa vähän laajempi sähkökatko, sekä töistä että kotoa on virrat käyneet poissa, ja näemmä myös aivan toisella puolella kaupunkia on ollut sähkötöntä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Saugen Sie meinen Schwanz!

Suom. Hauskaa päivää kaikille.
Paras päivä ikinä.
Nehemiah James

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:Nonni, aiheutitte mulle eilisestä velttoilusta huonon omatunnon, joten kävin jo joogassa ja mulla on kerrankin aamiaista nenän alla. Ja aion vielä spinnatakin, nii! Töitä en kyllä taida saada aikaiseksi...
:h: :jee: :h:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei hemmetti millasia asiaspalautteita tähän putiikkiin tulee tällä hetkellä... Nyt jotain lääkitystä hanaveteen! Tai no, tässä tapauksessa ehkä ehtoollisviiniin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja milli »

Kohta on vauvavertailut edessä, menen katsomaan ystävättären vauvaa ja vien oman tytyni kans näytille :)
Onslow

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Jengi on näemmä karannut jo jussin viettoon kun on niin hiljasta..
Dumis

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Onslow kirjoitti:Jengi on näemmä karannut jo jussin viettoon kun on niin hiljasta..
Joo, kun istuiskin jo siellä saaressa olut kourassa, mutta ei... en ole pakannutkaan vielä, saatika ajanut täpötäydellä autolla hitonmoisessa ruuhkassa... argh!
Onslow

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Dumis kirjoitti:saatika ajanut täpötäydellä autolla hitonmoisessa ruuhkassa... argh!
Me lähetään vasta perjantaina puolilta päivin, joten ei tartte onneksi ruuhkista välittää.
Täpötäyden auton onnistuin välttämään hankkimalla kuomullisen peräkärryn. Se on helppo lastata, eikä tartte tunkea autoa roinaa täyteen :D
Nehemiah James

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Onslow kirjoitti:Jengi on näemmä karannut jo jussin viettoon kun on niin hiljasta..
Paskanvarpaat. Hikipäässä duunia, että pääsee pakkaamaan keskiviikkoiltana auton ja torstaina aamusta möksälle :)

Bongasin uuden palvelun. Profiilikin luotuna: http://www.kalasaalis.com/catfish/

Katotaan saanko raportoitavaa :)
Dumis

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Onslow kirjoitti:
Dumis kirjoitti:saatika ajanut täpötäydellä autolla hitonmoisessa ruuhkassa... argh!
Me lähetään vasta perjantaina puolilta päivin, joten ei tartte onneksi ruuhkista välittää.
Täpötäyden auton onnistuin välttämään hankkimalla kuomullisen peräkärryn. Se on helppo lastata, eikä tartte tunkea autoa roinaa täyteen :D
Ei ole koukkua saatika peräkärriä, auton täyslastikin johtuu loisista joilla ei ole omaa kyytiä. Ilmassa sateenuhan lisäksi vitutuksenkin uhka.
Onslow

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Pärkele. Eihän mulla ole edes kalastuslupia vielä tälle vuodelle.

Mitäs niitä taas tarviikaan?

1. Valtion Kalastuksenhoitomaksu vuosi 2009
2. Valtion Läänikohtainen Viehekalastusmaksu 7 vrk 2009
3. Paikallinen kalastuslupa?

Vittu kun tää lupahommakin on tehty ihan liian helpoksi :doh:
Rouva Pupu

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vesper kirjoitti:Ei hemmetti millasia asiaspalautteita tähän putiikkiin tulee tällä hetkellä... Nyt jotain lääkitystä hanaveteen! Tai no, tässä tapauksessa ehkä ehtoollisviiniin.
Hmm, kyseessä kenties siunatut kanat? :) Noh, jäi omakin syöminen sen siliän tien ;)
Nehemiah James

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Onslow kirjoitti:3. Paikallinen kalastuslupa?
Ei tarvitse jos käytät vain yhtä välinettä kerrallaan. Jos ajattelit laittaa useampia siimoja ulos yhdellä kerralla uistellessa, niin sitten. Verkkokalastuksen lupamenettelyistä mulla ei sitten ole mitään havaintoa...
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nehemiah James kirjoitti:Verkkokalastuksen lupamenettelyistä mulla ei sitten ole mitään havaintoa...
Mennee yleensä paikallisilla luvilla. Ostin mökillä kaikki mitä sain ostaa. En taida kyllä koskaan pitää niin montaa verkkoa vedessä samaan aikaan. Vapalupia ostin 5, vaikka viime vuonna käytin enimmillään kolmea samaan aikaan.

Työnteko napaa taas kympillä. Aikaan saatu jo 45min työpanos. Josko yrittäisi piristyä :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Onslow

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nehemiah James kirjoitti: Ei tarvitse jos käytät vain yhtä välinettä kerrallaan.
Jeh, eli pitää. Jigauksen lisäksi uistelu 4-5 vavalla ja verkot päälle.

.. ja sitten tietenkin haetaan ne kalat paikalliselta kalatiksiltä kun järvi ei anna kalamiehelle koko viikkona mitään 8)

Vaan hyvää kalakeliä lupaavat viikonlopulle. Keli meinaan muuttuilee melkoisen radikaalisti, joten kalan pitäisi liikkua.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pulkannaru kirjoitti:Aikaan saatu jo 45min työpanos.
Hei, oo ylpee ittestäs! Tossa on n. 40 minuuttia enemmän kuin mulla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Olenkin. *paukuttelee (kuvitteellisia) henkseleitä*

edit. piti lopettaa paukuttelu - nännit kipeyty !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin