Tipahtaneiden tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Jipii, toimiihan tämä acidnaaman vehje! Meinasin jo tuskastua. No, nyt kuluu paremmin päivä :napu: Toiset duunaa ja joutuu tonne pakkaseen, mää vaa loikoilen. Noo, voishan tuota yrittää maksella luonnossa tätä kyläilyä, vaikka siivoilemalla ja tiskailemalla, hmmm.
Geetzu

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Maalla on mukavaa!

Siis voi saatana kun on kylmä. Pakkasta melkein 10 ja me kaupunkilaispissikset ruvettiin itkua vääntämään kun kello soi kuudelta ja piti lähteä talon emännän kanssa hevosia ruokkimaan. Hullun hommaa! Tosin ihanaa. Venlakin sai ekat kosketuksensa isoihin eläimiin, lehmiä mennään päivemmällä silittelemään. Ja mun pylly uhataan tappaa, joudun vuosien täydellisen tauon jälkeen tänään ratsastamaan. Satulatta ja perfektionistirääkkääjän koulutukseen... Vähän jännittää. Mut joo, viikonpäiväketjuun onkin hyvä tulla avautumaan reissun aikana kun unohtui omaan blogiin vaadittavat salasanat himaan. Onneks tääl on netti, pää hajois muuten.

Ja ai niin, terkkuja raksu töihin. Se puhelin tosiaan on kadonnut, sorry. Ihan kiltisti sun narttus lesbon luona kyläilee. ;D
Kid

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

Huomenta!
Auttakaa hieman valottamaan yhtä asiaa..

Olin viime viikolla työhaastattelussa ja seuraavana päivänä menin sinne pariks tunniks "katteleen" kahvipalkalla eli mitä sie tehään jne.
Sovittiin et jos he kattoo minut sopivaks, ni ottavat yhteyttä.
Ottivat juu, meilillä. Ehdottivat että jos meen sinne vie näin
(suora lainaus:)

pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->

Eli määräämättömäks tuntimääräks "ruokapalkalla" jolloin katotaan puolin ja toisin soveltuvuus?!?!?
Ja sitten pitäis ostaa vie valkonen kauluspaita vaikka takeita duunista ei oo?!
Ja meilis luki vie et katotaan sit palkkaa ko pystyt tekeen itsenäissesti duunia.

Siis eikö koeaika oo just sitä varten et opetetaan hommaan ja jos ei natsaa ni puolin ja toisin voi irtisanoa/irtisanoutua?
Ja tietenki koeajalla myös palkka maksetaan.

Hitto, yö meni taas miettiessä et jos vaadin palkkaa, ni paikka menee sivu suun. Mutten mä palkkatta haluis duuniin mennä kuitenkaa. Höh!
Mitä mä teen?!?!?!
Pikku-Akka

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Puistattaa ja palelee, flunssa iski sitten tännekin. Yritän silti kamppailla töissä, kun ei sitä kuumetta vielä oo tullunna. Muuten ok olo. Työhommaa on ihan riittävästi, vähempikin on tarpeeksi tänään.

Nousi vain harjoittelijan kanssa tänään heti karvat pystyyn. Tyyppi on tänään ekaa päivää täällä ja alkoi heti komentelemaan ja arvostelemaan. Kuittasin hiljaisuudella.


:shock:
Faghag

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Faghag »

kid kirjoitti:Huomenta!
Auttakaa hieman valottamaan yhtä asiaa..

Olin viime viikolla työhaastattelussa ja seuraavana päivänä menin sinne pariks tunniks "katteleen" kahvipalkalla eli mitä sie tehään jne.
Sovittiin et jos he kattoo minut sopivaks, ni ottavat yhteyttä.
Ottivat juu, meilillä. Ehdottivat että jos meen sinne vie näin
(suora lainaus:)

pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->

Eli määräämättömäks tuntimääräks "ruokapalkalla" jolloin katotaan puolin ja toisin soveltuvuus?!?!?
Ja sitten pitäis ostaa vie valkonen kauluspaita vaikka takeita duunista ei oo?!
Ja meilis luki vie et katotaan sit palkkaa ko pystyt tekeen itsenäissesti duunia.

Siis eikö koeaika oo just sitä varten et opetetaan hommaan ja jos ei natsaa ni puolin ja toisin voi irtisanoa/irtisanoutua?
Ja tietenki koeajalla myös palkka maksetaan.

Hitto, yö meni taas miettiessä et jos vaadin palkkaa, ni paikka menee sivu suun. Mutten mä palkkatta haluis duuniin mennä kuitenkaa. Höh!
Mitä mä teen?!?!?!
Suosittelisin katsomaan oman toimialasi liittojen nettisaitteja, joissa on määritelty työehdot palkkoineen ja työaikoineen. Tutustu niihin perusteellisesti, jotta voit kieltäytyä työstä, jonka ehdot tuntuvat minusta suorastaan laittomilta. Työtuomioistuimella uhkailu tepsii aina. Kannattaa osoittaa oma tietoutensa oman alan laissa määritellyistä työehdoista, niin jää moni kusipäinen yrittäjä ilman riistotyövoimaa. ja HUOM! toimialakohtaiset laissa määritellyt asetukset ja säädökset sitovat niin työnantajaa ja työntekijää. Kukaan yrittäjä ei voi vedota siihen, että meillä ei näitä noudateta, koska emme kuulu siihen ja siihen liittoon.

Muista pyytää kaikki sovitut asiat kirjallisina ja molempien tahojen, sinun ja työnantajan, allekirjoittamina ja hyväksyminä, ennen kuin aloitat duunissa tai sitten ensimmäisen duunipäivän alussa. Jos tähän ei työnantaja suostu, voit sanoa, että sitten sinä et tule heille töihin. Suullisiin lupauksiin ei kannata luottaa, sillä suullisen sopimuksen toteennäyttö on aina hankalaa.

Minä en suosittelisi tämän työpaikan ottamista.
tuulenpuiska

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

kid kirjoitti:Huomenta!
Auttakaa hieman valottamaan yhtä asiaa..

Olin viime viikolla työhaastattelussa ja seuraavana päivänä menin sinne pariks tunniks "katteleen" kahvipalkalla eli mitä sie tehään jne.
Sovittiin et jos he kattoo minut sopivaks, ni ottavat yhteyttä.
Ottivat juu, meilillä. Ehdottivat että jos meen sinne vie näin
(suora lainaus:)

pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->
pvä 9->

Eli määräämättömäks tuntimääräks "ruokapalkalla" jolloin katotaan puolin ja toisin soveltuvuus?!?!?
Ja sitten pitäis ostaa vie valkonen kauluspaita vaikka takeita duunista ei oo?!
Ja meilis luki vie et katotaan sit palkkaa ko pystyt tekeen itsenäissesti duunia.

Siis eikö koeaika oo just sitä varten et opetetaan hommaan ja jos ei natsaa ni puolin ja toisin voi irtisanoa/irtisanoutua?
Ja tietenki koeajalla myös palkka maksetaan.

Hitto, yö meni taas miettiessä et jos vaadin palkkaa, ni paikka menee sivu suun. Mutten mä palkkatta haluis duuniin mennä kuitenkaa. Höh!
Mitä mä teen?!?!?!
Mikään työpaikka mikä yrittää riistää ja sumuttaa työntekijää ei ole vastaanottamisen arvoinen. Hylkää tarjous. Jos homma jää siihen et missaa muuta kuin hajoamista.
Kid

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

Suuri kiitos Faghag ja TP!

Mä tulin samaan tulokseen, mutta kaipasin vahvistusta.
Eilen jo mussulle sanoin että on tosi hurja tunne tosta duunista ja se ei oo hyvä juttu ollenkaan.
Mä oon jo kehitelly meilin heille takas ja luetutan sen mussulla vie ensin :)

Sangen omitusta toimintaa tosiaan...
aimohaiku

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

kid kirjoitti:
Sangen omitusta toimintaa tosiaan...
Tuollainen kusettaminen ei anna hyvää kuvaa työnantajasta ja jos tuollaisiin ehtoihin tyytyy alkumetreillä, voi olla aika varma siitä, että jatkossakin jyrätään.

Jos työpaikka on mielestäsi kokeilemisen arvoinen, etkä mistään löydä tähän hätään parempaa, ehkä voisit ehdottaa, että työnantaja maksaa harjoittelusta pienempää palkkaa kunnes olet oppinut itsenäiseen työskentelyyn. Ilmaiseksi ei ole mitään syytä työskennellä.
Kid

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mä laitoin sinne meiliä ja kieltäydyin kohteliaasti sekä pyysin anteeksi aiheuttamaani vaivaa :?
Hitto ko kehtaisin laittaa teille nähtäväks ne meilit mitä sain...
Mä luulen et tein ihan oikeen valinnan!

Ja laitoin pari uutta hakemusta meneen ja niistä mulla on hyvä fiilis :D
Viimeksi muokannut Kid, 25.10.2005 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Olen juonut pari kuppia kahvia, katsonut sarjan Sydämen asialla. Viaton poliisi menetti vaimonsa ja meinasi menttää myös virkansa, no
vaimo jätti mutta virka sentään säilyi. Scribbsin bisnekset menivät
taas pieleen kuten aina. Sitten kävin ulos-teellä ja sen jälkeen nettiin. Ensin vilkaisin Näkökulman foorumin. Sitten sähköpostini, ei edes roskapostilla muistettu. Sitten tuli katsomaan tämän Kity:n.

Ps. Olen samassa asemassa kuin tämän ketjun varatut naiset, minulla
tosin vain on oma pippeli. xD
tonttu8

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Huomenta. Tänään ohjelmassa salilla käyntiä ja siivousta. Niin ja puhelimessa höpöttelyä. :D
millivanilli

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

*huokaus*

*hiljaisuus*
Kid

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

millivanilli kirjoitti:*huokaus*

*hiljaisuus*
Noh?
Paha mieli vai mukavan rauhallinen olotila?
millivanilli

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

kid kirjoitti:
millivanilli kirjoitti:*huokaus*

*hiljaisuus*
Noh?
Paha mieli vai mukavan rauhallinen olotila?
Ei oikein kumpikaan noista... itekään tiedä mikä mulla on, huokailen ja tuijottelen tyhmänä jotain kaukaista pistettä.
Dumari

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

millivanilli kirjoitti:Ei oikein kumpikaan noista... itekään tiedä mikä mulla on, huokailen ja tuijottelen tyhmänä jotain kaukaista pistettä.
No voe voe, mikäs pikkuisella on?
Jos tekee mieli avautua, niin sähköpostini on aina auki for you :wink: Myös kahvittelu töiden jälkeen sopii, jos on enempi sydämellä.

Itse just keräilen tässä rohkeutta käydä pyytämässä lisää liksaa, meillä kun ei ole aivan tavalliset työsopimukset, joten asia on enemmän kuin monimutkainen. Asia pitää esittää sillein että kerää samalla sympatiaa tai muuten ollaan heikossa asemassa, imee tuokin...
Pikku-Akka

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

kid kirjoitti:Hitto ko kehtaisin laittaa teille nähtäväks ne meilit mitä sain...
:D
Laita meille ainakin valitut palat, pliiz? Mä oon aina "heikomman" ts. työntekijän puolella näissä työsuhdesotkuissa.

Ilman työsopimusta (kirjallista) ei todellakaan kannata mennä töihin, eikä tuollaisella aikataululla, maksetaan jos siltä tuntuu-mentaliteetilla... Työnantaja ottaa tietoisesti riskin palkatessaan työntekijän ja sitä varten on olemassa jus tämä koeaika, max 4kk ja määräaikaisessa työsuhteessa koeaika voi olla max puolet työsuhteen kestosta esim. 6kk:n työsuhde-> 3kk:n koeaika. No, varmaan kaikki ton tiesikin mutta kertaus on...
Erikseen on sitten nämä työkkärin kautta tulevat työelämävalmennukset tmv:t joissa ei saa työnantajalta suoraan palkkaa eikä kerry lomia tms..

Hyvä valinta!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

kid kirjoitti:Mä laitoin sinne meiliä ja kieltäydyin kohteliaasti sekä pyysin anteeksi aiheuttamaani vaivaa :?
Hitto ko kehtaisin laittaa teille nähtäväks ne meilit mitä sain...
Mä luulen et tein ihan oikeen valinnan!

Ja laitoin pari uutta hakemusta meneen ja niistä mulla on hyvä fiilis :D
Teit ihan oikein. Tuollainen määrä palkatonta harjoittelua ei kyllä vetele ja kun palkamaksuakin luvattiin "katsoa sitten" niin luultavasti et olisi koskaan päässyt täydelle palkalle.

Tsemppiä ja pidän peukkuja uusille työhakemuksille.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

millivanilli kirjoitti: Ei oikein kumpikaan noista... itekään tiedä mikä mulla on, huokailen ja tuijottelen tyhmänä jotain kaukaista pistettä.
Tuttua tuommoinen.
Ota kuppi kaffetta tai teetä ja nauti hiljaisuudesta..
millivanilli

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Dumari kirjoitti: No voe voe, mikäs pikkuisella on?
Jos tekee mieli avautua, niin sähköpostini on aina auki for you :wink: Myös kahvittelu töiden jälkeen sopii, jos on enempi sydämellä.

Itse just keräilen tässä rohkeutta käydä pyytämässä lisää liksaa, meillä kun ei ole aivan tavalliset työsopimukset, joten asia on enemmän kuin monimutkainen. Asia pitää esittää sillein että kerää samalla sympatiaa tai muuten ollaan heikossa asemassa, imee tuokin...
Eipä tässä mitään... omituinen haikea olo... mutta se siitä.. kiitos.

Mä kans keräilen rohkeutta puhuakseni palkasta. Jos pomo haluaa minun auttavan palkoissa ja perehdyttämisessä, niin se saa kans maksaa siitä. En tiedä oikein, että kuinka paljon kehtaan/uskallan pyytää tunnilta... Täytyy myös hahmotella soppari, jossa ei olisi lainkaan porsaanreikiä, ettei se sitten pysty vaatimaa mitään ylimääräistä.
Dumari

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

millivanilli kirjoitti: Eipä tässä mitään... omituinen haikea olo... mutta se siitä.. kiitos.

Mä kans keräilen rohkeutta puhuakseni palkasta. Jos pomo haluaa minun auttavan palkoissa ja perehdyttämisessä, niin se saa kans maksaa siitä. En tiedä oikein, että kuinka paljon kehtaan/uskallan pyytää tunnilta... Täytyy myös hahmotella soppari, jossa ei olisi lainkaan porsaanreikiä, ettei se sitten pysty vaatimaa mitään ylimääräistä.
Enpä nyt halua kuulosta kovalta/tylyltä, mutta sunhan piti lähteä sieltä?
Hajoitat itseäsi enemmän mitä pidempään/enemmän siellä olet... yritä mieluiten lähteä sieltä, ei se firma kaadu siihen jos sieltä lähdet.

Zemppiä, mulla olisi koitos edessä huomenna.
millivanilli

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Dumari kirjoitti: Enpä nyt halua kuulosta kovalta/tylyltä, mutta sunhan piti lähteä sieltä?
Hajoitat itseäsi enemmän mitä pidempään/enemmän siellä olet... yritä mieluiten lähteä sieltä, ei se firma kaadu siihen jos sieltä lähdet.

Zemppiä, mulla olisi koitos edessä huomenna.
Mulla on semmoinen inha luonteenpiirre kuin empaattisuus, mainitsemattakaan siitä että olen TYHMÄ (kun suostuin laskemaan palkkoja).
Tarkoituksenahan olisi hinnoitella itseni silleen, ettei pomo suostu maksamaan sitä summa mitä pyydän.

BTW... sain just toimitusjohtjan äidiltä TOSI härskit pelikortit... näissä näkyy kyrpiä, pilluja, lasteja, tissienväliin naimista jne... oujee 8)
Dumari

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

millivanilli kirjoitti:Mulla on semmoinen inha luonteenpiirre kuin empaattisuus, mainitsemattakaan siitä että olen TYHMÄ (kun suostuin laskemaan palkkoja).
Tyhmä sä ET ole, naisellinen kyllä. Joskus pitää olla vain kovana, vaikka se tuntuisi pahalta.
Tarkoituksenahan olisi hinnoitella itseni silleen, ettei pomo suostu maksamaan sitä summa mitä pyydän.
No niin, mitä mä sanoin yllä :D
BTW... sain just toimitusjohtjan äidiltä TOSI härskit pelikortit
Mulla on samaa laatua työpöydän ylälaatikossa, tosin ne oli 70-luvulla "tosi härskit".
RolloTomasi

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Luin Kityn saannot ensimmaisen kerran elamassani. Nyt tiedan, miten talla palstalla kuuluu kirjoittaa.
Dumari

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

RolloTomasi kirjoitti:Luin Kityn saannot ensimmaisen kerran elamassani. Nyt tiedan, miten talla palstalla kuuluu kirjoittaa.
Ja sä olet kirjoitellut kuitenkin Kityn koko olemassaolon ajan :shock:
(kuin sä sen teit, osasit kirjoittaa ilman ohjeita?)
DeliriumTremens

Re: Tipahtaneiden tiistai

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

huoh... tarkoitus ei ollut nukkua näin myöhän... piti nousta kun mies lähti, mutta paskat! Huomenna pitäis herätä opoa kattomaan, mutta voi olla ettei onnistu, kun kerta nukuin taas näin myöhään... Plääh!

Btw, onks ulkona kuinka kylmä? emme omista tämmöistä luksusta kuten lämpömittari, kele :evil: kauppaankin pitäis perseensä raahata....
Vastaa Viestiin