Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ymmärrän vastakkaisen sukupuolen aivoituksia:

Todella hyvin
2
3%
Hyvin
16
27%
Kohtalaisesti
21
36%
Hiukan
12
20%
En lainkaan
8
14%
 
Ääniä yhteensä: 59

santtu

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja santtu »

Yleisinhimillisellä tasolla ymmärrän vastakkaisen sukupuolen edustajia siten, kuin nyt ihmisiä tapaan ymmärtää eli ymmärtänen naisten valintoja heidän henkilökohtaisina ratkaisuina.

Sen sijaan naista, joka haluaa parisuhteen minun kanssani, on jo vaikeampi ymmärtää edes hänen henkilökohtaisen valintansa kautta. Toisaalta. (Se) nainenhan päätöksen siitä, että mistä tässä (siinä) oikein onkaan kysymys, tekee. Että ei kai tässä nyt sitten miehenä vaadita hirveästi ymmärtämistä. Kunhan nyt vain muistaisi itse tehdä vitaaleja elintoimintoja tukevia harjoitteita.
Viimeksi muokannut santtu, 27.10.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hebuli

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Tarpeen mukaan.
MarthaFocker

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Yönmustaritari kirjoitti:Minä joka ymmärsin ennen kaiken en ymmärrä nyt, että miten naiset, jotka ei ymmärrä mitään väittävät nyt ymmärtävänsä.

Ei maailmaan kauniimpaa luoda nyt voi, oon täydellinen
Tätä oli vaikeaa
YMMÄRTÄÄ, mutta se johtuu ehkä enemmän siitä, että et YMMÄRRÄ käyttää pilkutusta.

Minäpä oikaisen tämän asian: Minä, joka ymmärsin ennen kaiken, en ymmärrä nyt, että miten naiset, jotka ei ymmärrä, mitään väittävät nyt ymmärtävänsä jotain.

Hmmpphh, huolellisuutta. Sen päälle et ymmärrä.

Mutta aiheesta: olen oppinut hyväksymään sen, etten aina ymmärrä miehen ajattelua. Olen oppinut ennakoimaan sitä, miten mies saattaisi tämän asian tulkita. Lukemaan putkiaivoisuutta ju nou...

Jos naiset eivät voita ymmärryksessä, niin kieroudessa voittavat ainakin 6-0. Siitä syystä on ihan ymmärrettävää, etteivät miehet tajua naisia.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Rummuttaisin enemmän yksilökohtaisen kuin sukupuolisidonnaisen ymmärtämisen puolesta. Toisia ymmärtää, toisia ei, sukupuolesta riippumatta. En esimerkiksi aina ymmärrä muiden valintoja, mikä voi kieliä oman prioriteettijärjestelmäni kapea-alaisuudesta ja mustavalkoisesta oikein/väärin -ajattelusta.

Jos nyt hakemalla haetaan jotain, mikä havaintojeni perusteella olisi enemmän miehille kuin naisille tyypillistä käsityskykyni ulkopuolelle jäävää käyttäytymistä, vastaukseni liittyisi kommunikaatioon viesteihin vastaamisen muodossa. Naiset vastaavat kokemukseni mukaan nopeammin ja todennäköisemmin esim. sähköposti- ja tekstiviesteihin, miesten vastauksia saa useasti odotella... Paitsi jos kyse on ns. aktiivisesta herutuskaudesta tahi tällaiseen toimintaan kannustavista viesteistä.
Don't Panic!
pertzi

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

tuulenpuiska kirjoitti:Herra Gauss olisi tyytyväinen vastausten jakaantumisesta.
Joo. Tämä on oikeastaan aika lohdullista, sillä tulkinta kai on, että ihmiset suurimmaksi osaksi ymmärtävät mielestään vastakkaista sukupuolta ihan mukavasti. Välillä kun lukee sopivia keskustelupalstoja, niin saattaa saada ihan toisenlaisen kuvan.

p.
nypari

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ymmärtämättömyys on laiskuutta ottaa selvää näistä mysteerisistä vastakkaisen sukupuolen edustajista. -Anja Snellman
1108

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Jouni Hynynen kirjoittaa miesten ja naisten välisistä ongelmista mielestäni osuvasti.
Puhutaanpa taas naisista. Minä tiedän naisista kaiken, ja aion seuraavassa kiteyttää muutamalla kohdalla naisen elämän noin neljäänkymmeneen ikävuoteen asti.

1. Vauvana ja lapsena nämä tulevat naiset ovat vielä kilttejä, korkeintaan huutavat ja itkevät silloin tällöin. Se on tapa, jonka he ovat oppineet äideiltään, joten se on aivan luonnollista.

2. Teinitytöt ovat joko nöösejä runotyttöjä, jotka harrastavat pianon- , viulun-, tai klarinetin soittoa tai sitten minihametta, meikkejä ja hiusvärejä liian aikaisin käyttäviä pahiksia, jotka juoksevat homoilta haisevien, tiukkoja pipoja ja kajaalia käyttävien bändipoikien perässä. Tämä on tuhoisa tie, ja johtaa monesti varhaiseen raskauteen ja liian nuorena solmittuun avioliittoon jonkun vitun ammattikoulua käyvän lippisjätkän kanssa, jonka tytön isä vannoo joku päivä vielä tappavansa kirveellä.

3. Ollessaan kahden- ja kolmenkympin välillä nainen elää itsenäistymisen aikaa. Juostaan baareissa, ja vannotetaan opiskelun ja uran nimeen. Lapsia ei hommattaisi ikinä, sillä kotiäidin virka tuntuu vieraalta, oma äitihän oli juuri sellainen, ja osaksi siksi "äiskyyttä" pitää karttaa kuin ruttoa. Harrastetaan irtosuhteita, jos nyt yleensä miestä huolitaan. Kaikki menee hyvin kunnes nainen rakastuu.

4. Ja nainenhan rakastuu, se on varmaa. Nainen löytää jonkun kivan kumppanin, jonka lepertelyt tähtitaivaan alla tuntuvat niin ihanilta. Huomautettakoon tässä vaiheessa, että mies ajattelee pelkkää pimpsaa, mutta tiukka tavoite saa metsurinkin lausumaan runoja. Naiseen tämä menee täydestä, ja lopulta mies ajattelee, että mikä ettei, voisihan tuossa ihan asiallisessa naisessa kusivehkeitään uittaa useamminkin. Pari muuttaa yhteen, eteiseen hommataan palapeili, kattoon tuuletusropeli ja nurkkiin koira tai kissa hoivattavaksi. Näin nainen harjoittelee tulevaa lasta varten, mies ei edes tajua olevansa nalkissa.

5. Singlenaiselle iskee kolmekymppisenä paniikki. Nyt täytyy löytää mies, nyt täytyy ostaa talo, nyt täytyy tehdä lapsi, muutkin ovat tehneet niin. Ei muuta kuin baariin hakemaan mies, ja sieltähän niitä löytyy. Nainen nappaa jonkun turvalliselta tuntuvan, hyvin tienaavan tanssikenkä-äijän matkaansa ja peli on selvä. Mies on nalkissa, nainen saa haluamansa. Ei muuta kuin lapsia kehiin, talo jostain hyvältä, lapsiystävälliseltä alueelta ja idylli on valmis. Vanha kaveripiiri jää niin mieheltä kuin naiseltakin, koska elämä on niin helvetin auvoisaa. Pulla tuoksuu ja kaappikello raksuttaa. Mies leikkaa ruohon kerran viikossa, nainen istuttaa jotain vitun rehuja pihan täyteen, ja täyttää kuistin kuivakukilla. Nainen rakastaa tätä ihanaa turvallisuuden tunnetta ja on onnellinen. Muutaman vuoden.

6. Lähempänä neljääkymmentä oma mies alkaa tuntua tylsältä. Ei muuta kuin ukko vaihtoon. Vaihdokki löytyy jostain nuoremmasta, viriilistä panokoneesta tai sitten vanhemmasta, entistä äijää huomattavasti rikkaammasta herrasmiehestä, joka osaa ihanalla tavalla huomioida naisen tunteet. Tai sitten boheemista, samettista pikkutakkia käyttävästä runopojasta, joka ei pidä naista pelkkänä objektina vaan panemisen sijasta on myös ihana rakastelija. Myös tyttöporukalla tehdyltä, railakkaalta bailausreissulta Kanarian saarilta napattu Välimeren karvakäsi tulee kysymykseen.

Rakkain terveisin nimim. Katkera suomalainen
Mutta kyllä minä yleensä naisia ymmärrän.
slam

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja slam »

En
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

On hetkiä jolloin ymmärrän hyvin ja toisia jolloin ymmärrän huonosti, toisinaan ymmärrän myös hyvin huonosti.

Joskus en edes halua ymmärtää.

Saatan myös teeskennellä ymmärtäväni, jos en jaksa kiistellä mielestäni turhanpäiväisestä asiasta.

Joskus annan ymmärtää, että en olisi ymmärtänyt kaikkea ympärilläni tapahtuvaa, vaikka todellisuudessa, ymmärtämisen kanssa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa. Joskus myös ymmärtämättä jättäminen helpottaa tilantteita.

Johtopäätös: Olen nainen. Kaikessa tippaleipäaivoisuudessani ja kieroudessani. Nainen on jännä kapistus.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Yleensä ymmärrän naisia jälkeen päin. He ovat täysin erinlaisia kuin minä, heitä ohjaavat vaistot kuten minua ohjaa järki ja sen jälkeen tunteet.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Ymmärrän vastakkaista sukupuolta hyvin, ellen jopa erinomaisesti. Naisia en ymmärrä ollenkaan. Hankalia elukoita.

Sen takia minulla on ollut vain uroslemmikkejä, mielestäni yksi narttu/talous riittää, ja minun taloudessani se olen minä.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
hermine

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Tuntuu, että on ihan kiinni siitä haluaako yrittää ymmärtää ja asettua aidosti toisen asemaan vai pitää kiinni "en tajua miten joku voi olla noin typerä" -ennakkoluuloistaan (mikä valitettavasti on liian paljon helpompaa). Tosi harvassa on ihmiset, joista ei oikeasti pitkän yrittämisen jälkeenkään ota mitään tolkkua.

Mun on vähän vaikea vastata tähän, koska lähipiirissäni sukupuoliroolit eivät noudata oikein näitä totuttuja kaavoja kuten että naiset shoppailisivat ja jumittuisivat peilin eteen tunniksi ennen uloslähtöä tai miehet vouhkaisivat urheilujutuista ja typeristä tietokonepeleistä.

(mä en jaksa yrittää ymmärtää ylimitoitettua pynttäytymistä tai ruuhkaisissa kaupoissa tungeksimista sen enempää kuin penkkiurheilua tai tietokonepelejä ihan riippumatta niiden harrastajan sukupuolesta)
Vastaa Viestiin